Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti

62%

Komentáře a recenze 135

Socna
471 bodů
4.5
1. děkuji Kinoboxu za možnost vidět B v S. a teď k dojmům: já se v tom ztrácel a to není v podstatě v čem. Programátorské peklo bojových scén mi přišlo až nechtěně směšné, příběh byl pro mne podivně uchopen a motivace se mi hledali taky těžko. věřím, že pro fanoušky(ale v tuto chvíli hardcore) to je splněný sen, ale pro běžného diváka smrt a pro mne jako občasného čtenáře comicsů promarněná šance. snaha udělat něco epického o čem se bude vyprávět napříč spektrem fanoušků je očividná, ale vylezlo cosi co se těžko pojmenovává. Zmatené? ano zcela jednoznačně. Ono popadnout co nejvíce cool momentů a všechny postavy s JL a narvat je i do jednoho filmu i na velkorysé stopáži se neukázalo jako dobrá volba. nebo se nabízí jednodušší vysvětlení a to, že je to prostě blbě natočené :)
dancemusic2012
466 bodů
8
Film je poměrně dlouho temný, avšak akční a napínavý. Většinou předvídatelné scény, celkem zbytečná bitka mezi Supermanem a Batmanem, ale je to jen můj názor. Jinak hezký film. Úžasný zvuk Dolby Atmos. Skvělý byl pro mně "maniak" Jesse Eisenberg. Děkuji Kinoboxu za vstupenku :-)
machetetete
machetetete
464 bodů
6
Tedy pokud by k poměření posloužili druzí Avengers, kteří jsou úplně stejně emočně prázdní a zakončení přepáleným a nepřehledným akčním finále. Batman v Superman je na tom stejně. DC totiž dojeli na to, že se během jediného filmu snaží nastartovat celý vesmír a dorovnat tak to, co Marvel budoval několik let. Měření dvou nejslavnějších hrdinů téhle značky je tak roztříštěné milionem motivů a dějových linek a Snyder, ač si při přežvykování div nevykloubil čelist, tohle sousto prostě nezvládá ukousat. S tím je spojené, že herci nemají tolik prostoru a když už ho mají, tak přehrávájí jako o život (Eisenbergu dívám se tvým směrem). Jediný, kdo z toho vychází s čistým štítem (ne, tím Kapitána Ameriky), je Affleck. Ale samozřejmě film má i kladné stránky. Jednou z nich je velmi promakaný vizuál, který si umí hrát s detaily a symboly. Tou druhou jsou snové scény, které první polovině snímku (podle mého té lepší) dodávají šťávu... Takhle mi z toho vychází čistý průměr. Uvidíme po té o 30 minut delší a drsnější verzi.
Bad
Bad
464 bodů
8
Po skvělé trilogii s Christianem Balem v roli Batmana a novém povedeném Muži z oceli,který restartoval celou sérii hezky od začátku, přichází Batman vs. Superman: Úsvit ligy spravedlnosti. Batmana si zahrál Ben Affleck, který měl celý film mrazivý obličej a snad jenom jednou se pousmál. Alfred mě překlvapil věkem a bál jsem se, že ten věkový rozdíl mezi ním a Brucem bude negativně znát, ale příjemně mě překvapil. U Supermana byla vidět jeho OBROVSKÁ láska k Lois Lane, ale občas ta OBROVSKÁ láska byla otravná. Ve filmu Muž z oceli se mně herec hrající Supermana líbil, ale sem mi přestává sedět, asi to bude zase věkem. Poslední superhrdina ve filmu je Wonder Woman, která byla bohužel nevýrazná, což je škoda, protože se určitě mohla osvědčit svým charakterem, ne jenom sexy postavou. Ve filmu se pořádně objevila až na konci. Abych pravdu řekl, vůbec tam nemusela být, ale asi potřebovali do filmu nějakou sexy štíhlou ženskou. Mladý a ještě vlasatý Lex Luthor s vlastnostmi podobnými Jokerovi byl velmi dobrý a líbilo se mi, že ho ztvárnili mladšího než v komiksech.Velká část filmu se propovídala a k tomu ještě dost nepřehledně, protože Zack chtěl poukázat názory ostatních + příběh každé postavy + plno odkazů na příští filmy- nepřehledné scény. Ostatním mohlo vadit málo akcí, ale příběh stál za to a nikdo neřekl, že pokaždých 10 min. musí být akce jako u marvelovských filmů, včetně vyjímek mají přiblblí příběhy a diváky chtějí uchvátit jenom hezkými animacemi. Film by se měl jmenovat Batman: Batman vs. Superman..., což zní přihloupě, ale je to pravda. Nejpropracovanější postava byl totiž Batman, kterému byla věnována skoro polovina filmu. Tento Batman se výrazně liší od předchozích, je vidět, že už si něco prožil a také se jinak chová k zločincům. Proto věřím, že film Batman se povede. Film celkově uspokojil mé potřeby, hlavně z hlediska atmosféry doprovázející skvělá hudba, ale Zack si vzal příliš velké sousto a jak víme začátky jsou vždycky těžké. Počkám si, až film vyjde na Blu-Ray, kde má téct krev a samotný film by měl být o 30 min. delší. Doufám, že snad bude obsahovat víc akce a mohlo by to být lepší než v kině.
wtemplar
wtemplar
462 bodů
4
Série s Temným rytířem od Nolana patří k mým nejoblíbenějším filmům. Tento film je bohužel výsměch i starým filmům s
  • Zábavný záporák (Lex Luthor)
  • Batman
  • Wonder Woman
  • Nezajímavý záporák (Doomsday)
  • Superman
  • Zmatený scénář a střih
dis
dis
461 bodů
7.5
75% Dal bych tomu blockbusteru název "Každej chvilku tahá pilku".Nejzajímavější - kromě nádherně uměleckejch záběrů - totiž bylo, jak se měnily a přelívaly během děje důrazy na oba hrdiny a sympatie k nim. Chvilkama byl jeden významnější než ten druhej a film běžel podle jeho zornýho úhlu,a pak šup, výměna pozic. Ale jinak podle mně další důkaz, že přes všechny miliony (jo, jsou zatraceně vidět!) a režisérskej um jsou scénáře na houby. Já nebudu spoilerovat, když pan Snyder o to na samým začátku tak pěkně požádal, ctím tvůrčí city, ale tou prosbou vlastně taky všechno proflákl hned na startu. Hned zbystříte a začnete tušit. A vono taky jo. Můžete si odškrtávat jedno klišé za druhým. Už nezáleží na tom, co se stane, protože to víte - napínavý jenom je, jak a kdy k tomu dojde. A všechny ty šupy, rozbouraný zdi, ohně a energetický výboje budete sledovat bez většího vzrušení. Některý scény jsou hodně zajímavě řešený: je tam jedna, která evokuje Snímání z kříže. Často esteticky uchvacují a občas dojmou. Ale scénář boduje v pitomostech, neomluvitelnejch ani potřebama chystanejch sequelů. Nelogičnosti, nepravděpodobnosti, nesmysly. Už jen způsob, jakým se protagonisti dostanou do sebe!Krásný, surrealistický sny a vize, který jsou tu jen proto, aby "odhalovaly citlivý nitro superhéroů". Především mají pomoct objasnit, proč je dotyčnej na toho druhýho alergickej ještě z jinýho důvodu, než typická chlapská soutěživost "já dočůrám dál a jsem jedinej, kdo má na to právo na tomhle plácku". Jenže ty snový vidiny, stahující se temnota a hlavně kvalitně nahozený pochyby o pozici superhrdiny (chválím!) totálně neladí s rozbouřenou a přímočaře akční druhou částí filmu. Lex Lutor zpočátku dobrej, ke konci unavuje. Wonder Women moc fajn. Vynikající Alfréd Jeremy Ironse - toho jsem si vychutnával, osvěžení v bouři digitálních blesků. Batman a Superman OK, Cavill zpočátku trochu slabší, ke konci naopak, protože z Batmana scénáristi vyrobí teatrálně hláškujícího pitomce; veškerá noárová atmosféra jde k šípku. Ach jo... Jak někdo u americkejch diváků už napsal: "Necpěte na plátno tolik obří akce a vraťte nám příběh!"
keddie
446 bodů
6
Začátek filmu navazuje na Muže z oceli a přidává dějovou linku s Batmanem. Tato část filmu byla docela OK. Ale častými skoky v ději mezi S., B. a Lexem se z děje začal dělat guláš. Bohužel poslední třetina filmu je fiasko. Postavy se chovají, jako by byli telepati. Finále souboje mezi S a B je doslova ubohé. Finální souboj s monstrem připomíná hru na PS3/PS4 a celé finále filmu je jak remake Tranformerů. Možná rozšířená vrze něco vylepší. Trochu jsem nepochopil žádost režiséra v úvodu. Kdo trochu zná komiksy a viděl trailery, tak musí vytušit pomalu celý děj ;-)
sisisi
sisisi
441 bodů
5.5
Čekala jsem od toho víc. Efekty byly skvělé, to rozhodně, ale děj byl zmatečný. Nebylo vlastně jasné, co některé postavy ve filmu dělaly a jak se tam vzaly. Na mě, neznalce komiksů, to působilo dost neuspořádaně. Kdyby se některé části filmu prohodily, skoro bych to nepoznala. A ani akční scény se nijak moc nepovedly. Stejné jako u děje, byly useknuté a jen tak volně vložené do děje.
mil0
mil0
439 bodů
2
Tento film je zklamáním na všech úrovních. Příběh je nekonzistentní, postavy jsou nezajímavé a většina akčních scén jsou nudné. Film se snaží být příliš ambiciózní a zapomíná na základní logiku a soudržnost. Musím pochválit velice kvalitní casting.
  • Vizuální efekty jsou kvalitní a detailní
  • Některé herecké výkony jsou slušné, například Ben Affleck, Gal Gadot a Henry Cavill.
  • Film se pokouší o některé zajímavé tématy
  • Scénka ve skladišti, kde Batman začne mlátit padouchy
  • Příběh je přeplněný a nejasný
  • Mnoho dějových linek
  • Postavy jsou nezajímavé a necharismatické
  • Většina akčních scén jsou repetetivní
  • Film se snaží být hustý
lord
lord
423 bodů
3.5
Co to jako bylo? To si z ze mě jako už opravdu někdo dělá legraci? Shoduji se z mnoha komentáři, které jsem si měl od shlédnutí filmu možnost přečíst. Jedná se jenom o mega dlouhý trailer na možné budoucí filmy a postavy. Jinak absolutně nechápu tu potřebu dělat vše temné a smutné. Kde jsou ty časy pozitivismu? Kdy jsem měl po shlédnutí filmu dobrý pocit, že dobro vítězí a vše je tak nějak v pořádku? To už si musíme dopřávat deprese i ve filmu? To toho není kolem nás dost? Ono vždy převzít komiks, dát jej na plátno a to ještě nepřesně, nestačí.. Plus dávám snad jen za hudbu a tu kočku co bude hrát WW (myslím vzhled ne výkon), jinak to fakt nemělo děj...