62%

Komentáře a recenze 135

Tomas_313
Tomas_313
1 197 bodů
6.5
Zack Snyder si vzal až příliš velké sousto. Délka filmu je sice více než 150 minut, ale i tak je to málo. Je zde přehršel scén a postav, které nedostávají dostatečný prostor a v ideálním světě by Snyder pro naplnění všech svých cílů potřeboval stopáž okolo 7 hodin. Možná je to dáno tím, že se DC usilovně snaží dohnat Marvel a tak místo trpělivého a pozvolného proplétání postav vypustí do jednoho filmu ohromné množství odkazů na něco, co se stalo nebo stane, přičemž komiksový fanoušek popustí své svěrače nadšením kdykoliv na něco podobného natrefí, zato obyčejný smrtelník tápe a z kina zaručeně odchází zmatený. Snyderův rukopis je zde znatelně znát, vše si dostatečně dlouho vychutnává a nešetří dlouhými a zpomalenými záběry. Bohužel tady na to není čas a důsledkem je nevyužití postav ( např.: skvělého Alfréda v podání Jeremyho Ironse ), zmatená kompozice a přímo debilní finální bitva. Nejlepší akci obstarává samotný temný rytíř, souboj Batmana a Supermana pouze tvoří předehru pro konečný souboj, kde se konečně vytvoří kooperace mezi již zmiňovanými a vyhublou Wonder Woman v podání Gal Gadot, o které mohu nanejvýš říct, že jí to sluší ( podrobnější hodnocení si nedovolím, protože je další z postav, která nedostala prostor ). Jenže místo nezapomenutelného vražedného souboje je nám naporcovaná krátká, nepřehledná bitva v hlavní roli se zeleným plátnem, ve které Batman pouze prchá před monstrem a Superman půlku boje leží na zemi a vyznává lásku Lois ( Amy Adams ). První hodina vláčně osvětluje události minulé a představuje postavy, v druhé části se začne konečně něco dít, ale jak již bylo zmíněno, vrchol je totálně zazděn. Bohužel ani poklidná část neuspokojí díky přehnaně velkému množství scén, které napomáhají celkovému pocitu zmatenosti a nejednotnosti filmu. Po vlně negativní kritiky mohu konečně zmínit i pozitiva a to především výraznou hudbu Hanse Zimmera, která zdůrazňuje ponurou atmosféru. Dalším kladem je také Ben Affleck v roli Batmana, který sice nedokáže konkurovat Christianu Baleovi, ale rozhodně nedělá ostudu. Kromě Batmana se ztvárnění podařilo již zmiňovanému Jeremymu Ironsovi ( Alfréd ) a také Jesse Eisenberg ( Lex Luthor ) byl díky svému osobitému výkonu přínosem. Henry Cavill ( Superman ) ukázal, že se umí i důležitě zamračit a podal průměrný, ale dostačující výkon. Zimmer a herci odvedli slušný kus práce, bohužel na kvalitní snímek to nestačí. Počkám si na eRkový sestřih, který slibuje 30 minut zábavy navíc a pevně doufám, že delší verze pomůže vytvořit ucelenější dílo, které uspokojí jak fanoušky akce, tak osoby komiksem nedotčené, které konečně pochopí všemožné souvislosti. 65%
salisbury
salisbury
1 101 bodů
7
Netopýří muž versus muž z oceli v jednom filmu? Nu proč ne, ale tohle se bohužel na sto procent nepovedlo. Nejvíce si ve filmu cením soundtracku, který je velmi povedený a Eisenbergova Lex Luthorského výkonu. Příliš dlouhá stopáž mě nutila se podívat na hodinky vícekrát než bylo zdrávo a scénář byl dle mého skromného uvážení nedotažený do konce i častokrát vál ve větru bez řádného ukotvení. Zack Snyder je režisér, který již ukázal světu co umí viz Úsvit mrtvých, 300, Watchmen či již zmíněný Muž z oceli a věřím, že tohle lehké pochybení ho přiměje k větší důslednosti ve filmech následujících. Závěrem bych vepsal v tento koment, že film má pár úžasných scén, které jsou ale k sobě prazvláštně přilepený. Repeté si klidně rád dám, protože teď už mě po prvním zhlédnutí nemá co zklamat.
brusvejn44
brusvejn44
1 005 bodů
6
Totální sranec ten scénář...
Ciiiri
Ciiiri
949 bodů
5
50% jsem dala jen kvůli návštěvě jiné postavy, která byla super. Jinak film, hlavně příběh Batmana a Supermana byla katastrofální, vůbec se na to fakt nedalo koukat... Nevím, jestli to bylo tak hrozné pro všechny, ale film byla fakt katastrofa. Když neuvidíte, uděláte lépe. (To jsem ještě nikdy nenapsala).
netherlord
netherlord
924 bodů
9.5
Film byl zábavný a někdy dokonce i napínavý
tedoun
tedoun
923 bodů
3
V úvodu filmového komiksu Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti žádá režisér Zack Snyder o mlčenlivost: „Nic ostatním nevyprávějte, ať je nepřipravíte o překvapení.“ JJ jsem byl překvapený až až. Já jako bývalý sběratel komiksu řada DS a Marvel a bývalý členem Fan Club DS a Marvel se skutečně hodně moc překvapil. Komiks mrtvého Supermana byl vydan v roce 1992 a ten kdo ho zabil byl Doomsday a Batman v době smrti Supermana neměl s tím nic společného . Potom se Superman vrátil a trochu vypadal jinak - měl dlouhé vlasy. V roce 1998 byl vydán další série, kdy superman byl opět živí a zdraví ale hned dvakrát a to červený a modrý Superman. A komiks Batman VS Superman? Je to jen fantazie Franka Millera. A zrzava Lois Lane? Od kdy Lois byla zrzava??? A jako bonus úplně jiný redaktor Perry White. Perry White nevypadal jako v komiksu z roku 1940 (DC Comics Superman č.7) nebo z Filmu Superman The Movie z roku 1977. A Wonder Woman z komiksu All Star Superman také měla jinou uniformu (viz Linda Carter – Wonder Woman z roku 1975-1979) No zkrátka Zack Snyder pravděpodobně nebyl čtenářem DC Comicsu a to je velká škoda. Film Batman VS Superman je tak trochu reklama pro budoucí edice seriálu Superman All Star, kde se objeví Batman, Superman Green Lantern, The Flash, Aquaman, Cyborg a Wonder Woman. Doufám, že to natočí někdo jiný než Snyder. Ale konec konců, kdo nezná DC Comics edice Superman All Star tak mu ten film může bavit. Jinak pro KINOBOX děkují za před premiéru.
Innuendo
Innuendo
908 bodů
6.5
Tak takhle chce Dc dohnat Marvel? Hmm
lukasopicasso
lukasopicasso
890 bodů
4
Aneb jak scénář, který se utápí ve vlastní hlouposti, naivitě a kupě nelogičností, dokáže pohřbít dva titány ze stáje DC. Tvůrci se totiž do dvou a půl hodin snaží narvat takové množství postav a dějových linek (nechápu tu bezmeznou touhu dohnat Marvel... přijde mi, že DC na postavách vůbec nezáleží a chtějí je pouze prodat v době, kdy je o komiksárny zájem), že v důsledku toho každá postava vyzní přinejmenším nezajímavě nebo nepatřičně (Lex Luthor = směšná karikatura) a většina dějových linek zůstává nedotažených nebo jsou ukončeny lacinými scénáristickými berličkami (viz. souboj mezi Batmanem a Supermanem... "Martha", to jako vážně? To tvůrci vážně nevymysleli nic lepšího?!). Syndrom přervaného filmu v tomto případě nezná obdoby. Jsem zvědavý na Ultimate Edition verzi, po první vypuštěné vystřižené scéně věřím, že těch 30 minut navíc dokáže film vytáhnout na 4*. Edit: Ultimate Edition nenabízí ucelenější celek, pouze doplňuje naprosto zbytečné scény, bez kterých bych se v klidu obešel. Při sledování této verze mi vlastně i došlo, jak moc mi vadí finální CGI duel, ve kterém Batman působí naprosto trapně, a proto snižuji hodnocení o hvězdičku dolů. 4/10
majk123
majk123
884 bodů
5
Na tento film jsem se velice těšil..... a také velice sklamal :(
ScarFace_V8
ScarFace_V8
880 bodů
10
Před dlouhými třemi roky to byly pouze klepy, ale pak ty klepy režisér Zack Snyder přivedl k životu. Po tolika letech - tolik komiksů a animáků jsme se konečně dočkali! První velký střet Batmana se Supermanem v hraném filmu! Na něco na co čekal snad každý fanoušek těchto dvou nejslavnějších hrdinů DC Comics. Když byl film ohlášen a padlo jméno Ben Affleck do role Bruce Wayna tak znervóznělo nemálo fanoušků. Popravdě i já byl na pochybách a čekal jsem spíše zklamání. Má paranoia však kompletně přešla až co jsem se v kinosále zavrtal do sedačky, nasadil si 3D brýle a plně se ponořil do vší té akce, odkazů (větších i menších) a skvělých herecký výkonů v DCEU začínajícího Bena Afflecka nebo Jesseho Eisenberga. Na druhou stranu Gal Gadot tolik přesvědčivá nebyla. Své repliky, kterých nebylo mnoho si odbyla s kamenným výrazem a teprve k finálové bitce obléká kostým WW aby zachránila situaci… asi to bude chtít mnohem víc než jen kraťas ve filmu, který je názvem věnovaný speciálně temnému rytíři a muži z oceli.