Rivalové

87%

Komentáře a recenze 100

8 634 bodů
8
Je zajímavé, kolik lidí tenhle film zaujal a jak rychle se dostal na přední příčky žebříčků csfd. Na začátek bych chtěl říci, že když se řekne drama, vybaví se mi 'Zmizelá' a 'Ulice Cloverfield 10' a taky, že drama je žánr, který má ze všech nejradši. Nevím proč mě Rivalové nedostali tak jako ostatní a tak, jak bych si přál. Možná mi to téma není natolik přitažlivé. Možná mi tam chybí čilejší jiskra a vizuálně to působí spíše nostalgicky táhle. Možná mi ty dvě postavy nepřirostly k srdci natolik, abych si k filmu vytvořil bližší pouto. Nejspíš je tohle všechno fakt, proč to ode mě dostalo 'pouze' 3 hvězdy. Rozhodně se však jedná o kvalitně natočený počin, který vám přiblíží život dvou největších jezdců Formule 1. Pokud film slouží i jako informativní či naučný, tak jsem vždycky rád. Jak to jen shrnout dohromady? Pokud váháte, jestli se na to podívat, tak už neváhejte a učiňte tak. Určitě znám lepší filmy, ale tohle by měl vidět každý. Je to film o Jamesi Huntovi a Niki Laudovi, o jejich přátelství, o jejich rivalitě a o jejich vzájemném vývoji.
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Hodně dobře natočený životopisný film o dvou jezdcích formule. Co víc dodat, člověk dostává co očekává a film příjemně utíká a ničím výrazným nepřekvapí. Slabší sekvence střídají vynikající záběry honiček a to formule nemusím. Težko se na to budu chtít někdy podívat podruhý. Určitě ale nepatří mezi TOP 10. 82%
cerfik
cerfik
7 890 bodů
10
Tak tomuhle říkám opravdu filmové pohlazení od mistrů jakými Ron Howard jako režisér a Hans Zimmer jako hudební kouzelník, jsou a znovu a znovu to potvrzují. Díky tomu, že nejsem znalec formule 1, užil jsem si napětí navíc, protože jsem opravdu nevěděl jak to dopadne. Ta kamera a k tomu ten zvuk a hudba je opravdu lahůdka a ikdyž nejsem fandou formule, tak mě to naprosto vtáhlo. Navíc film je mistrně propracovaným podobenstvím o smyslu života ukazujícím na rozdílnosti hlavních rivalů ten třetí nevyslovený rozměr. Jsem okouzlen, ještě si to určitě pustím.
Kinghome
Kinghome
5 293 bodů
10
Fakt jsem se snažil najít na Rush nějakou chybu, alespoň malinkou, abych mohl zmenšit hodnocení a to hned z několika důvodů, ten první je, že nemám rád Rona Howarda, jeho filmy jsou většinou tupý a o ničem, žádnýmu jeho filmu jsem nedal víc než 3 *, další důvod je ten, že vůbec nekoukám na formule a příjde mi to jako naprosto nudný sport, který je o ničem (alespoň teď) a třetí důvod je ten, že se film dostal tak rychle na 4. nejlepší film na CSFD, takové filmy jsou podezřelé a hledám v nich všechny chyby, abych si pak mohl stěžovat, že to je nefér. Tak to by byli důvody, které jak vidíte byli naprosto mimo a já možná i tím, jak moc jsem film sledoval usoudil, že se jedná o nejlepší sportovní drama, který se kdy natočilo. Ten film má všechno a hudbou počínaje a příběhem konče je to prostě boží. Další věc, kterou musím vyzdvihnout je výběr herců, až nečekaně hodně se podobají právě Laudovi a Huntovi. Dokonce bych řekl, že Chris předvádí svůj nejlepší výkon a nikdy nehrál líp. Daniela moc neznám, takže nemůžu soudit... Klasicky jsem napsal koment, který vám řekne hovno o filmu, ale tak neuděláte nic. Ve zkratce je to úžasný film, který je na pravém místě a zaslouží si být v top 4 filmů na CSFD, doporučuju všem, bez ohledu na to, jestli máte formule rádi nebo ne..... Rivalové se nedostali do nominací na film roku... Tohle je největší výsměch a Oscar je čím dál tím větší fraška.
cjmafia
4 387 bodů
10
Nikdy v životě by mě nenapadlo, že se v mé topce roku 2013 objeví film o formulích, které jsou pro mě Španělská vesnice. Skvělá režie, Zimmerův soundtrack a skvělé a naprosto bezhchybné herecké duo z tohoto snímku dělají nejlepší sportovní film od prvního Rockyho. Film s nejlepším monologem roku 2013. 10/10. Edit k 16.1. 2014 - To, že se snímek nakonec nedočkal ani jedné nominace na oscara je pro mě zklamáním. Hlavně u Brühlela jsem byl na 100% přesvědčen, že plešouna získá. Akademici opět zklamali :(
Floridsky
4 376 bodů
10
Howard opět nezklamal a znovu nám předvedl, jak se dělají kvalitní filmy. Jeden z nejlepších filmů, co jsem kdy viděl. Vše je naprosto bez výhrad, takže jo: háži mezi oblíbené filmy a dávám plný počet na dvakrát. 200%
Žralok
Žralok
4 087 bodů
10
Vynikající film který sleduje vzájemnou rivalitu mezi Niki Laudou a Jamesem Huntem. Snímek se nesnaží o naprosto přesné vylíčení událostí. Hodně věcí bylo změněno nebo se v reálu nikdy nestalo. Ústřední věcí celého filmu je nechvalně známá, těžká nehoda Niki Laudy. Nehoda díky které zůstal nadosmrti zjizvený ve tváři. A která ho proslavila i mimo fanoušky F1. Laudu perfektně ztvárňuje Daniel Brühl. Jeho sportovního rivala Jamese Hunta Chris Hemsworth. Snímek má rozhodně co nabídnout i lidem kteří jinak o formulích nic neví. A toto sportovní odvětví je nezajímá. Jeden z nejlepších filmů co byl natočen. NEPOCHYBNĚ
10
Miluji ten pocit, když beží titulky a já si uvědomím, že jsem viděl něco výjmečného.
Zbyndex
Zbyndex
3 611 bodů
10
Po Warriorovi další dokonalé sportovní drama. Když se film v této branži natočí dobře, všichni diváci pociťují emoce, které u jiných filmů tak často nepociťují. Tento příběh o celých životech se zajímavými zápletkami se mě opravdu dotkl. Danielovi Brühlovi bych klidně přisoudil nějaké ocenění, podlé mého vyšperkovaná role pro tohoto borce. Thor mi tam zpočátku trochu neseděl, ale po určitém časovém intervalu jsem si zvykl. Herci, kamera, akce, napětí, příběh a i humor, top úroveň= 90%.
výfuk
výfuk
2 975 bodů
9
Zážitek z filmového filmu Rivalové byl úspěšný. Howard je úžasný režisér a životopisné mu jdou dvojnásobné. Dokonalé zpracování scénáře plný tuningu, sexu a formule. Úspěch je v tomto roce až nepřekonatelný a toto zpracování má grády.