-
100%
Geniální nadčasové sci-fi od Ridleyho Scotta, který se prostě neopakuje. Film je plný akce, humoru, napětí a bravurních hereckých výkonů v čele s úžasnou Noomi Rapace, Michaelem Fassbenderem, dokonalou mrchou Charlize Theron a sympaťákem kapitánem Idrisem Elbou. Tenhle film spousta lidí hejtuje a přitom často jenom proto, že si přečetli recenze od pár zamindrákovanejch kokotů. Na plátně nebo velkoplošné televizi je to absolutní pecka.
-
70%
-
80%
Určitě nadprůměrné scifi a Ridley jak už mockrát dokázal to s kamerou, její atmosférou a náladami prostředí umí. Vizuálně je snímek kouzelný, překvapení a napětí taky nechybí, ale hodnotit toto dílo na plný počet hvězd nějak nemohu, něco mi tu skřípe v ději a tvorba napětí v některých scénách mi přijde samoúčelná. Příkladem za vše je jak padá na dvě holčiny mimozemská loď a oni furt utíkají a ne a ne to spadnout a stále běží po směru co to padá z nebe, no do očí bijící nesmysl, až jsem se pousmál a takový menších kiksů je tam víc. Pak tomu přestáváte věřit a postavy taky nejsou moc hluboce prokresleny, spíš takový povrchní "já jsem geolog" "já jsem jen kapitán" "já mám na starosti bezpečnost". Za jedno podívání to ale stálo.
-
30%
"Poslyš, jestli si chceš vrznout, tak fakticky nemusíš předstírat, že tě zajímá scan nějaký pyramidy." Nultý díl legendárního vetřelece, přímo od stvořitele Ridleyho Scotta. "Proč si myslíte, že lidé vytvořili mě?" - "Asi proto, že jsme mohli?" Film naprosto bez atmosféry. Krásně se na to kouká ale něco mi tam chybělo. Možná Sigourney Weaver, možná víc akce, lepší dialogy. Po vizuální stránce ano, jinak mne to nenadchlo. - 30%.
-
30%
Pokud patří některý snímek do škatulky "zbytečný" pak je to Prometheus.Tedy pokud se náhodou Ridley Scott nevtělil do role Weylanda.Vidět film Vetřelec (1979) a poté Vetřelci(1986) bohatě stačí ke zjištění, že tihle tvorové jsou velice nebezpeční ,téhož jsme se dočkali i v tomto volném pokračování, jakož přes kopírák uděláného obrněného vozidla pro pěšáky či výzkumníky. Robot humanoid taktéž zústal , tentokrát však v podání prkenného Michaela Fassbendera kterému nechybí jen lidské city ale i špetka humoru kterou dodal jeho předchůdce Lance Henriksen v roli Bishopa.Už od počátku je zcela zřejmé kam se děj bude ubírat a nějaké zvraty či překvapení jsou tady skutečnou sci-fi vlastně mimo plán...Rutinérské dílo ktreré nemá zdaleka takovou šťávu jako výše zmíněné snímky. Vizuál je tím lepším a v podstatě jediným co nějak upoutá a osvěží nudnou story kde je vše dané v kolejích svých předchůdců z filmového plátna. Konec však zůstal tradičně otevřený a tak se opět za nějaký čas můžeme těšit na cosi jako vetřelce. Snad ale s lepším příběhem .
-
45%
Tohle udělal Ridley Scott fakt snad jenom pro peníze. 2 hodiny nudnýho nesmyslnýho kecání bez sebemenší návaznosti na původní sérii vetřelců. Jediná epická scéna z traileru, na kterou se všichni těšili skončila tak rychle, jako začala, takže jediná scéna, co za něco stála byla, když ten "mimozemšťan" utrhl Michaelu Fassbenderovi hlavu a pleskl toho starýho dědka přes hubu. Jedno z největších zklamání letošního roku. Nebýt toho v celku dobrého obsazení, tak je moje hodnocení ještě nižší. A Tom Hardy v tomhle filmu fakt NEHRAJE!
-
85%
Fanoušci vetřelčí série budou zklamáni, neboť film nenabízí 1) dostatečně komplexní pohled na nastíněnou mytologii 2) ani v sobě nemá tolik z vetřelce (myšleno bytosti) kolik by si přáli. Na druhou stranu konečně víme „jak a proč“ a přestože nejde o nic světoborného, povedlo se tvůrcům vyhnout trapasu, což je v případě podobné látky úspěch. Ti, kteří přistoupí k filmu s čistým štítem, nezatíženi očekáváním, budou překvapeni, kolik bouře se urodilo ve sklenici vody, v níž se jen využívají osvědčené postupy. Všeobecná nadčasovost nakonec zůstane připsána pouze vizuálu a precizní Scottově režii. Vše ostatní už tu bylo. Pokud je to ale provedeno natolik dobře, nevidím důvod, proč si to v kině nezopakovat.
-
55%
Škoda, že nesporný režijní talent Ridleyho Scotta nerozpozná scénář, který prakticky nedává smysl, pokud nemá být vše zpětně vysvětleno ve druhém, třetím či čtvrtém pokračování prequelu. Dialogy a epizodní úvahy hrdinů odpovídají scénáři ve stylu: "mám ještě nápad, tak ho přidejme." Takovou "bláznivou," stupidně neopatrnou, divně složenou a nezajímavou posádku jsem ještě v žádné vesmírné lodi neviděl, tedy ve filmu:). Na logiku zapomeňte, a to v celém filmu, až do posledního záběru. Dalo by se dlouho diskutovat, co a proč, kdo a kdy. Já to nepochopil, včetně vyspělého "pozemského" androida, který v celém filmu působí jako deus ex machina a není v tom sám. V týmu je nejzajímavější postava Elizabeth Shaw v podání Noomi Rapace. Věnujte se dobře vybudované atmosféře planety "bez" života, temnotě, krátkým epizodám, které na druhou stranu stojí za to, udržují pozornost a máte chuť sledovat film v naději, že to začne dávat smysl. Pěkný paradox.
-
75%
-
75%
Po vizuální stránce lahůdka, která se ve vzpomínkách diváků může zařadit mezi Vetřelce a Blade runnera, pokud si ovšem divák odmyslí ten často poněkud nesmyslný a plytký scénář. Aneb jak jsme se o původu Vetřelců dozvěděli to, co jsme snad ani vědět nepotřebovali, ale předestřela se nám další spousta otázek, z nichž mnohé byly nezodpovězeny snad jen proto, aby naštvaly diváka (zejména motivace některých postav včetně postavy posledního přeživšího emzáka). Což je škoda, mohlo to být výborné...
-
55%
Protože jsem dosud neviděl jediného Vetřelce, myslím na plátně, v televizi či na monitoru, v reálu by chtěl některého asi málokdo potkat, přistupoval jsem k tomu filmu bez nějakých velkých očekávání a mohl se tak těšit na napínavou sci-fi se záběry na islandský vodopád Dettifoss (viděli jsme jej rovněž v Nevědomí). Ostatně mi náležitě naladila už virální kampaň s androidem Davidem a panem Weylandem. Avšak přestože první třetina až polovina filmu byla skvělá (s drobnými výhradami např. ohledně uvěřitelnosti kulis a kvality triků), druhá, nehorázně nesmyslná, polovina snímku mi částečně rozčarovala, částečně rozzuřila. A ani ten Fassbender v roli Davida mi ve své roli dvakrát neoslnil a proč ta stupidní smrt Charlize Theron? Má vzniknout dvojka, tak doufám, že Scott nabere v té mimozemské lodi trochu lepší kurz.
-
70%
-
80%
PROMETHEUS má dnešní tvář novodobého Hollywoodu.VETŘELEC nepotřeboval tolik gigantických motivů a otázek do kterých se musí divák navrtat.Ridley Scott chtěl vytvořil filosofický rozsáhlejší obsah,který mu bohužel proklouzal mezi prsty,ale v jeho oblíbeném prostředí (atmosféra) se pohybuje jako korunovaný tvůrce science-fiction (neoddiskutovatelná sofistikovaná imerze).Přes všechny nedostatky,které lze PROMETHEOVI oprávněně vytknout, se stále jedná o nejlépe vypadající sci-fi poslední dekády a ikdyž je v mnoha momentech zkráceně prostřihaný - kompletně to na mě působí jako vysněný snímek (po posledním Vetřelci).Může to trvat dalších dvacet let,ale stejně se probudíme předčasně ve stázové komoře jako Ripleyová a budeme čelit novému nebezpečí (bytosti z vesmíru).
-
90%
-
70%
Stejně jako třeba pan Lucas, pustil se i tvůrce legendárního Vetřelce na cestu do minulosti ke kořenům vzniku tohoto fascinujícího monstra. Je to pravda poněkud ztížené vznikem série Vetřelec vs. Predátor, ale tím si tuto snahu nemusíme nechat kazit. Technicky vyladěný, nápaditý a dokonce i skoro smysluplný, takový je Prométheus. Jednu výtku na konec si ale neodpustím: ta umělá gravitace mi fakt vadí:-)
-
85%
-
55%
-
55%
Prometheus dokáže hodně ovlivnit vizuálem. Ridley Scott už ale před několika lety, dokázal udělat mnohem kvalitnější a zajímavější scifiárnu, proto mě jeho nejnovější počin vůbec neohromil. Nic megalomcujícího mi tyhle zárodky? kukly? nedali. Pochválit musím zabiárnu ve stylu zombie. A pak jsem rád za moje oblíbené herce, bohužel Charlize Theron zde nebyla nijak úchvatná, Michael byl příjemný a pro mě věrohodný.
-
75%
Výjimečná podívaná, které se opravdu podařilo vzkřísit atmosféru prvních Vetřelců. Necháte-li se ale ošálit nádhernou vizuální stránkou filmu, můžete, poté co si sundáte růžové (3D) brýle mámení, nabýt dojmu, že jste museli značnou část filmu zřejmě někde minout.
Je samozřejmě v pořádku, nechávají-li tvůrci diváka, aby si leccos domyslel. Když si ale musí prakticky bez vodítek vymýšlet vlastní šílené teorie, aby pochopil některé scény a motivace většiny postav, je něco špatně.
Parádní sci-fi horor, který má cenu vidět ve 3D? Rozhodně. Kultovní záležitost? Sotva. -
75%
Důstojné pokračovaní jinak skvělé série, která v posledních letech začala uvadat. Scott zde použil spoustu věcí, které fungovali v jedničce. Odpověděl také na několik otázek, které si diváci kladli, ale zase zároveň spoutu otázek také položil a tím si připravil prostor pro dnes oblíbený restart série....
-
70%
-
70%
-
30%
Prvních dvacet minut to byla skvělá zábava. Cestu do vesmíru jsem si vážně užil, ale pak mi to začalo až moc připomínat sled událostí jako ve Vetřelci, což mě vyvedlo jak z míry tak z původního nadšení.
Vetřelce mám rád, ale tenhle film je naprosto ZBYTEČNÝ, jelikož nic nevysvětluje, nenastiňuje, je až moc dlouhý a pak to ani nemá hororový nádech. Když už tenhle film měl předcházet události prvního Vetřelce, měli se hoši víc snažit...
Na konci filmu, k mému zděšení, se skutečně objeví jakýsi předchůdce xenomorfa/aliena/vetřelce. A jako jediná přeživší je opět žena, opět na krátko ostříhaná a kudrnatá. Tentokrát doktorka, která se s poničeným androidem nakonec vydá v mimozemské lodi pátrat po tajích lidské existence.
Až moc náboženských narážek na můj vkus. Celkově ten film nemá koncept a takové výtvory mívají jediný cíl pro filmaře => MONEY. Jaké zklamání. -
70%
-
70%
-
80%
-
50%
-
55%
-
85%
-
40%
Prometheus si totiž pokládá velké filozofické otázky, a zároveň s
popcornovou přímočarostí zkouší ukázat, jak se zrodilo lidstvo, Vetřelci a vlastně i žánr moderní filmové sci-fi. Přitom operuje s příběhem, ve kterém chabě sestavená banda astronautů třikrát přejede tam a zpátky mezi svou lodí a tajemnou základnou a zhruba patnáct minut čistého času se potýká s jakýmsi mimozemským bordelem. No a pak to všechno bouchne.
Z tohohle materiálu nemohl vydolovat opus ani machr jako Ridley Scott.