Pro mě osobně nejslabší část trilogie. Sice monumentální a velkolepé, ale v jádru až příliš klasické mafiánské schéma o bohatnutí, zločinech a s tím ruku v ruce jdoucí ztrátě. Podobně jako ve Scorseseho Casinu mi zde chybí motiv navíc, který by to celé zastřešil a prodal mi to. Přesto je to stále monumentální a velkolepé, až neuvěřitelné.
Zřejmě o trošičku lepší než jednička, přeci jenom tu máme DeNira, kterému jeho úloha sedne a hraje jako vždy úžasně. Ale stejně jako v minulém případě mě příběh nudí a neobohacuje. Stopáž 202 minut tomu moc nepomáhá, protože jsem film sledoval na 3x. Pokaždé hodinu a pak jsem to musel vypnout. Tři hvězdy tedy dávám hlavně za hudbu, kameru a herecké výkony.
Kmotr II bezprostředně navazuje na první díl a to tak, že divákovi připadá, jakoby šlo o jeden jediný film (přičemž sedmihodinovou stopáž byste sotva pocítili). Oba díly mají společnou komplexnost děje, mafiánskou atmosféru, krásnou hudbu, dokonalou výpravu a neuvěřitelně charismatického antihrdinu. Přesto se však výrazně liší ve způsobu vyprávění - v podstatě zde není ucelený děj, příběh má otevřený konec a jedna linka se dokonce odehrává v minulosti. A přesto to všechno funguje. I s jedničkou mistrovské dílo. 90 %
Krásně pocukrované pokračování a nahlednutí do mafiánské struktůry,vztahu a ironie osudu.Kmotr Michael Corleone(Al Pacino) dokonalost to se musí vidět,dějová linie s mladým Vitom Corleonem ve fenomenálním podaní Roberta De Nira.Film který má opět 3 1/2 hodiny jako by trval pět úžasných a nezapomenutelných minut.Brilantní záležitost !
Pokračování mistrovského díla na mě na poprvé udělalo větší dojem než jednička. Pacino mě v roli toho koho je připadal autoritativní a charakteristický. Nakonec po shlédnutí jedničku po druhé a jeho bližším rozebrání mě už bylo vše jasné a tak se dvojka nestala lepší než jednička. Kmotr II byl pro Coppolu úspěšný i na Oscarovém poli a Coppola měl doma na poličce krásnou sošku. Jiné obsazení, jiného kalibru s Pacinem, Duvallem, Keaton a samozřejmě De Nirem... Puzovi to zachránilo kariéru a nadělilo příjemné stáří. Chápu místy negativní ohlas, ale to nic nemění na tom, že je to super.
Tyhle filmy definovaly různé základní aspekty toho, jak má takové krimi-drama vypadat. A zcela chápu vysvětlitelné pokračování, které je v mnoha ohledech kvalitnější, co se natočení tyče. Jdou v tom vidět prachy a určitý posun v režii. Ovšem příběhová stránka už není tak výborná, jako u prvního dílu a to především, že délka filmu nemá tentokrát nabídnout toho tolik, aby to zaujalo a vy si v jednu chvíli nepřipadali odtrženi od děje. Nejvíce pokulhává právě první dějství Michaela, ale proti herectví Pacina ani muk, už tady to byl král. Za velký peek celé druhé epizody pokládám flashbacks v podobě Vita, kterého ztvárnil tenkrát mlaďounký a neznámý DeNiro a pokládám to jako jedny z nejlepších synopsí z celé kinematografie a začátek cesty jednoho velikána. Druhá polovina už vás tak nějak vtáhne víc do děje a soustředí se na ty více důležitější věci. Samotný závěr je dost epický a zároveň skromný a také jeden z nejlepších zakončení filmů, které jsem kdy mohl vidět.