Profilový obrázek

Drover

134

Uživatel o sobě nic nenapsal.

Vysočina, Třebíč, Česká republika



    Vyměřený čas
    Vyměřený čas (2011)
    5
    Takovou Olivii Wilde by si člověk narazil i v padesáti, ne-li i v pětasedmdesáti! Oh my… Nicméně ústřední téma času je v prvních deseti minutách akcentováno tolikrát a tolika doslovnými frázemi, že film působí, jako by ho psalo desetileté dítě, co dostalo během psaní školní slohovky fakt cool nápad. A to následuje i po zbytek střídmé stopáže, během které postavy vyjadřují myšlenky, shrnují děj či vypráví lore tak doslovně a odtrženě od čehokoliv, až se film dostává na hranici parodie. “Dobré ráno. Na to, že ti je padesát, vypadáš dobře. Pokolikátý už ti je padesát? Potřetí? No nic, musím do fachy, dneska musím dělat přesčas, abych nám nahrabal nějakej čas. Víš jak…dlužíme čas na nájmu i na energiích…to je ta Bidenove drahote. Prostě už nemám čas. ČAS, pičo!” A takto probíhájí veškeré dialogy, které špikují nepodivně triviální, ale podivně vystavěnou zápletku. Takže deset bodů za Olivii Wilde a mínus pět za demenci.
    Aquaman a ztracené království
    Aquaman a ztracené království (2023)
    6
    Aquaman se drží svého kopyta a stále potěší otevřeně komiksovým vizuálem - výraznými barvičkami, roztodivnou výpravou ve stylu Star Wars - a Wanovým nejsilnějším stylistických příspěvkem, a sice kreativní kamerou, která dává akčním scénám šťávu a leckdy správně zvoleným záběrem navodí tu správnou atmosféru (lehce karikaturní či hororovou ve stylu Evil Dead). Nicméně… dvojka přichází s tříletým zpožděním a navíc v nejhorší možný moment, kdy už je DCEU na kousky a nadobro přestalo kohokoliv zajímat, a především se začal zajídat celý komiksový žánr, nebo přinejmenším jeho nynější podoba. Takže tahle ošuntělá pseudozápletka, nadbytek digitálních zvratků a viditelná nemoc z postprodukce a střihových hokus-pokusů už vážně nemá divákovi co nabídnout. Marvel možná usnul na vavřínech, ale DCEU usnulo na kusu kartonu za popelnicema u Lidlu a zaspalo všechny příležitosti chytit se nějakého stébla. Pojďme už, prosím, dále.
    To se mi snad zdá
    To se mi snad zdá (2023)
    7
    Neotřelý námět rozehraný neotřelým způsobem, ale přesto uvěřitelně, smysluplně a hlavně divácky stále atraktivně. Dream Scenario je jedním z filmů, které mají prostor diváka tahat za nos po celou stopáž, a ačkoliv se scénář drží při zemi víc než by musel, o to soustředěněji dokáže vyprávět, věnovat se postavám a sem tam zaútočit povrchní, leč trefnou satirou. Mikuláš výjimečně není pouze předimenzovaným magorem, ale regulérním tahounem, a svého uťápnutého pedagoga hraje s vervou a chutí, jakou jsme u něj neviděli, co společenská paměť sahá. Dream Scenario dokáže vtáhnout, překvapit i chytit za srdíčko, a přitom rozehrává zápletku zdánlivě skromně a nepodbízivě. O to víc však dokáže ze svého námětu vytěžit maximum a odvyprávět příběh, který má smysl i nějaký ten přesah. Supr.
    Wonka
    Wonka (2023)
    8
    Koncentrovaná dávka pozitivní energie, vypuštěná do světa v ten nejpříhodnější moment. Chalamet srší charismatem a táhne celý film kupředu, a už když se v první scéně dokonale hýbe po scéně spolu s kulisami, je jasné, že Wonka bude jedním z těch výjimečných kinozážitků. Wonka je oproti svým předchůdcům mnohem pohádkovější, což podporuje chytlavé muzikálové pojetí i mnohem stylizovanější svět, ve kterém se zbytečně nezabíhá do nudné sféry zákonitostí, zato se může divák naplno rochnit v jedné chytlavé a nápadité scéně za druhou, které dohromady formují specifický romanticky fantaskní svět v retro stylu Olivera Twisto. Žánrový posun sice zploštil zápletku, ale podobně jako v Karlíkovi jsou tím pravým kořením dílčí scény a tuna originálních a zábavných nápadů, a těch se tu opět dočkáme do sytosti. Chalamet se titulní role zhostil bez zaváhání a bez zaváhání prodává jak ztřeštěnou náturu svojí postavy ve stylu Johnnyho Deppa, tak i dojemný osobní rozměr. Je to prostě pan herec. A Hugh Grant jako Umpa Lumpa vtipně odkazuje na původní film, ze kterého Wonka vychází, a na omezeném prostoru vždy dokáže do scén vlít novou energii i styl humoru. Tahle značka zkrátka s každým filmem odhodlaně bojuje o status klasiky, a Wonka rozhodně není výjimkou.
    Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně
    Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně (2023)
    3
    Už když se během ukázky produkčních společností spustí orgastický chorál, tak poznáte, že bude zle. V prvních deseti minutách následují filozofické monology s teskným soundtrackem v pozadí, zpomalené záběry na rozhazování semínek, vesnice hipsterských amišů a vesmírný Schutzstaffel. Dvouačtvrthodinová vykrádačka veškerého popkulturního materiálu rozšmelcovaná logikou desetiletého kluka, jehož kompetence začínají a končí u videoklipového vizuálu a slow motionu. Rebel Moon je magický zážitek, kde se podařila ve vyprávění skloubit primitivnost s nesmyslností v každé dílčí scéně. Charakterizace postav či vzájemná interakce jsou neexistující, místo děje tedy hlavní hrdinka spontánně vypráví expozici a lore, případně hrdinové stojí a koukají, jak se před nimi něco děje, a čekají, až to skončí, aby to mohli okomentovat nějakou prázdnou epochální glosou, kterou si Zack Snyder určitě nechá vytetovat. Během dvou hodin divák nedostane nic kromě dokonale nijakých herců a prázdných digitálních obrázků. Zacku, nejsi rebel, ale normální fušér.

    Oblíbená díla

    • Plakát 1
    • Plakát 2
    • Plakát 3
    • Plakát 4
    • Plakát 5+2

    Oblíbení tvůrci