Interstellar

88%

Komentáře a recenze 180

mattesak
1 205 bodů
10
Největší film, co jsem kdy viděl. Jestli vám můj popis nestačí, tak na něj jděte do kina a nechte se unášet jinde nevídanou atmosférou. Už jen (skoro)úvodní scéna v kukuřici ve mě vzbudila pocit, že se blíží něco mimořádného. Snad jen toho brečení by mohlo být méně. Nutno říci, že i odplivnutí by v Nolanově podání, s hudebním doprovodem H.Zimmera vypadalo jako umělecký skvost nevídaných kvalit. Pořád mi to leží v hlavě. Zvažuji IMAX projekci. ------------------------------------------Viděno podruhé. Sice v maloměstském kině, ale i tak byl zážitek absolutní. Dojemné scény mi napodruhé přestaly vadit, ba naopak, ocenil jsem jejich uvěřitelnost a Matthew McConaughey se pro mě stal překvapením roku (opravdu je to ten chlápek z laciných romanťáků?). Emocionální, vesmírné drama s trochou humoru, kopou fyziky a trochu toho sci-fi. Ne, opravdu - až na pár momentů jsem si ani nepřipadal jako na science fiction. Všechno působilo tak dosažitelně, až reálně a to nemluvím jen o mistrně zvladnutých efektech, které jako by ani nebyly, ale především o tom pocitu blízkosti všeho, co se odehrávalo na plátně. S herci jsem prožíval každou chvilku. V jedné části jsem malém vykřiknul "Jo!" Až tak jsem byl pohlcen dokonalou atmosférou snímku. Nolan to prostě zvládnul a já nechápu ta rozporuplná hodnocení a recenze, které jsem zatím četl. Pro mě tohle byl zatím jeho nejlepší kousek, co jsem viděl. Tenhle člověk u mě probudil (nebo spíš obnovil) zájem o vesmír a jeho tajemství. Před pár lety u mě zahájil zájem o Batmana, což sice není tak ušlechtilé jako vesmír, ale pro člověka jako jsem já, tedy nemajícího superhrdiny v lásce, je to vcelku úspěch. Nolan by ve mě vzbudil zájem snad i o studium hmyzu (nic mi není volnější). Nakonec nezbývá než vyzdvihnout epický soundtrack jehož ústředním motivem je zvuk brutálního běsnění varhan. Nádhera! Takže si to shrňme. V mém srdci si Interstellar vysloužil první místo v kategorii nejlepší film roku (zahrnující režii, scénář i zpracování), nejlepší herec v hlavní roli nejlepší soundtrack/hudba/hudební umělecké dílo roku. Omlouvám se za spousta superlativů, ale tenhle film ve mě zanechal mnoho. Mezi první a druhou projekcí uplynulo 6 dní během kterých jsem před spaním nemyslel na nic jiného a usínal za zvuku tikotu hodin v dokonalé souhře s celým orchestrem. Takový pocit ve mě zanechaly pouze tři filmy. 1) Donnie Darko, pro svou složitost výkladu a obtížnost hledání smyslu toho všeho. 2) Zběsilost v srdci, pro svou úchylnou krásu a uvěřitné lásce hlavních protagonistů. 3) Výše opěvovaný Interstellar, vlastně pro všechno ostatní.
Teresie
Teresie
1 187 bodů
8
Zajímavé, vizuálně dokonalé ..... ( i když pro mě nejslabší film Christopha Nolana )
salisbury
salisbury
1 101 bodů
9.5
Christopher Nolan mě svým filmem naplněným gravitačním časosběrem oslnil a já opět uzřel film, který stojí za to vidět více než dvakrát. Ba naopak film si o to vyloženě žádá. Matthew dozrál v herce, kterému lze uvěřit i nemožné aniž by se ztratil či byl pohlcen v černé díře a Matt rozrazil plátno rolí, která mu neskutečně sedla jak milimetrové spojení dvou kosmických těles. Dokonale precizní Hans Zimmer proťal vakuum hudbou, která se mi zaryla do naslouchátek a já oněměl snad jako nikdy. Skvělý film, který si žádá repete a já se na něj již teď těším.
Enon
Enon
1 096 bodů
10
Jeden z mých nejoblíbenějších filmů. Fakt tohle je ukázka toho jak se to má dělat. Výborný příběh, výborní herci, výborné efekty, výborný scénář. S postavami budete celý film soucítit. A ten konec je naprosto geniální. Za mě je tohle opravdu jeden z nejlepších filmů, které byly kdy vytvořeny. 99%
brcolka
brcolka
1 045 bodů
10
Díky Kinoboxu za půlnoční premiéru a Honzíkovi Zimmerovi jsem se skvěle bavil. Ani na chvilku jsem nespustil oči z plátna. Každý ví, že když se planeta rozhodne svoje návštěvníky vyhnat tak se nedá zastavit. Docela k zamyšlení. Skvělé záběry, neustálá akce a vynikající hudba. To se rovná zážitek
Rapaport
Rapaport
1 016 bodů
8.5
Vcelku se mi to líbilo, ale po celém zhlédnutí mě to zase tak neuchvátilo,jak jsem čekal. Tak trochu jako epizoda z Krajních mezí a trochu ta roztáhlá "nudnost" z Odyssey.
Senkys57
Senkys57
973 bodů
7
Slyšel jsem hodně lidí, kterým se tenhle snímek líbí, částečně to chápu, ale je to poněkud dlouhý, nudný, podivný. Ale dá se na to koukat, protože to dokáže být vědecky zajímavé
voleman
voleman
927 bodů
8.5
Pro mě je Interstellar jedna z těch slabších Nolanovek. Což každopádně neznamená, že se jedná o nějaký slabší nebo průměrný film, spíše naopak. Nolan se pustil do tématu, které již není tak divácky vděčné jako Batman, ale ani třeba jako Počátek, kde sice byl celkem zamotaný příběh, jenž ale byl z velké části vyplněn akcí, čímž se určitě zavděčil i méně náročným divákům. Zato Interstellar je mnohem komornější film, kde se skoro žádné větší akce nedočkáme a spíše se celý snímek drží pomalejšího tempa s často poměrně epickými záběry a spíše filozofickými myšlenkami. Je ale zase pravda, že takto čistý Sci-Fi film, bez jakéhokoliv střílení a skoro bez akce jsem již opravdu dlouho v kině neviděl. Co se týče děje, tak mi přišel místy dost rozvleklí, přičemž se mi první dvě třetiny snímku líbily určitě více než jeho konec, který mě do jisté míry zklamal. Z celého filmu je pak cítit určitá inspirace, ale i pocta např. Kubrickově Vesmírné Odyssee nebo starší Sci-Fi tvorbě Stevena Spielberga. Všichni zúčastnění herci splnili své role bez chybičky a do svých postav se dobře vžili. Velké pozitivum byla také hudba která mne opravdu velmi mile potěšila. Hans Zimmer podle mne vytvořil jeden ze svých úplně nejlepších soundtracků, který skvěle dotváří temnou a když je potřeba tak i epickou atmosféru. Film jsem viděl v IMAXU, což se určitě vyplatilo a mělo to také pozitivní dopad na konečný výsledek mého hodnocení. Materiál natočený právě na IMAX kamery působí opravdu velkolepě a perfektně do filmu vždy sedne. Interstellar byl pro mě určitě nejočekávanější film roku a tak má očekávání byla obrovská a zas takové zklamání to nebylo, což je v podstatě dobrý výsledek. Po první projekci každopádně zatím dávám 85%, což s dalšími shlédnutími časem možná ještě změním
tedoun
tedoun
923 bodů
4
Tak pro mě je to mix mezi 2001: Vesmírná odysea, planeta opic z roku 1968, armageddon, star trek, star wars (roboty mě připomínají mix mezi See-Threepio a golem)...no zkrátka film bez ideje
kamil schwarz
kamil schwarz
816 bodů
10
Konečně je tady opravdové Sci-fi ne každý film o zániku země je dobrý tady je vše nedá se to srovnat z filmem 2001 Vesmírná Odysea ale má to hodně blízko neteče tu krev proudem nelítají tu střeva je tu láska dobrodružství akce a kvalitní hudba.Je to exkluzivní film.Tento film by si zasloužil nejmíň 6 Oskaru.