Roku 2013 byla Anne Hathaway všude. Oscarovou kampaň muzikálové filmové adaptace Bídníků (Les Misérables), v níž odhodlaně zhmotnila tragický osud Fantiny, razila na tiskovkách, v talk show i na obálkách módních a kulturních časopisů. A lidé se jejího krásného širokého úsměvu a černých očí přejedli. Po shrábnutí zlaté sošky a údajně afektované děkovné řeči šlo snadno vygooglit článek „Proč každý nesnáší Anne Hathaway“ a herečka proslavená Deníkem princezny (The Princess Diaries) nebo komedií Ďábel nosí Pradu (The Devil Wears Prada) tušila, že kariéru dohnanou na vrchol už před zánikem nezachrání. Naštěstí ji podržel čerstvě oscarový režisér Christopher Nolan (Oppenheimer), před nímž smekla v novém rozhovoru pro Vanity Fair.
Články 104
Do kin vtrhla druhá Duna (Dune: Part Two) a jestli nějaký její klad musejí uznat i zapřisáhlí odpůrci poetiky Denise Villeneuva, je jím strhující vizuální stránka. Ne nadarmo se hovoří o tom, že tento zážitek je třeba si dopřát v kině, a to ideálně na co největším plátně a s co nejlepším zvukem – více srovnatelných příležitostí letos zřejmě nebude.
Z kin si odnesl 952 milionů dolarů a Akademie jej poctila třinácti oscarovými nominacemi. Sám režisér Christopher Nolan považuje životopisný snímek Oppenheimer za svůj jasně nejúspěšnější projekt, který mu 10. března může po Zlatém glóbu vynést také Oscara za nejlepší režii. Spletitý příběh plný fyzikálních, politických a morálních paradoxů ušel od červencového simultánního uvedení s miliardovou Barbie dlouhou cestu, již pomyslně završí čerstvě ohlášenou premiérou na VOD. Oppenheimer se objeví na streamovací službě SkyShowtime 21. března.
Christopher Nolan je možná nejoblíbenějším režisérem své generace, jenž právě sklízí uznání i ocenění za svůj nejúspěšnější snímek. Loňský Oppenheimer o vývojáři jaderné bomby propletl Nolanův mysteriózní vrstevnatý narativ s důležitým nadčasovým tématem a kromě publika, které na Britova hutně strukturovaná díla reagovalo vždy vstřícně, se chytají i lidé rozhodující o prestižních filmových cenách. Ty se Nolanovi zatím spíše vyhýbaly a na Oscarech jej Akademie vyloženě odbývala. Avšak loňská nadšená kritická i divácká reakce, téměř miliardové tržby a čerstvý triumf na oscarovém předvoji v podobě Zlatých glóbů naznačují, že tvůrce Počátku či Temného rytíře se bude smát jako poslední.
Film Insterstellar Christophera Nolana vyvolává od svého uvedení do kin řadu otázek a dohadů stejně jako kdysi Počátek (Inception, 2010). I tehdy byl internet plný teorií, zda se káča dotočí nebo ne. U Interstellaru je ale situace trošku jiná a všechny převážně zajímá, zda má snímek nějaké vysvětlení. Rozhodli jsme se proto, že vám zkusíme na tuto otázku odpovědět a shrnout i všechny informace, které byste měli o tomto počinu znát.
Jsou filmy režiséra Christophera Nolana moc hlučné? O tom se mluví někdy od dob jeho snímku Batman začíná (2005). Sci-fi Počátek i Interstellar zvýšily hladinu hluku i hudby ještě víc, pro spoustu lidí byl neposlouchatelný válečný Dunkerk. S tříhodinovým dramatem Oppenheimer to není jiné. Nolan sice změnil hudebního skladatele Hanse Zimmera, ale i jeho nástupce Ludwig Göransson pokračuje ve stejně lomozivém duchu.
Filmy Christophera Nolana jsou s námi již čtvrt století. Cesta tohoto metodického filmaře začala v roce 1998 zdánlivě nenápadným mysteriózním thrillerem Sledování a od té doby nám přináší jeden památnější zážitek za druhým. Který je ale nejlepší? A kdo takzvaně tahá za nejkratší konec?
Když vyrazíte na Oppenheimera do IMAX kina, po odbytí všech trailerů a reklam na vás vyskočí hlava Christophera Nolana. S úsměvem vysvětlí, že pražští diváci a divačky mají jako jedni z mála na světě a jediní v kontinentální Evropě možnost zhlédnout snímek v nejvyšší možné kvalitě tak, jak zamýšlel. Po novinářské projekci jsme proto vyrazili do projekční kabiny, kde nám technik Michal Matys a jeho kolegové vysvětlili, co všechno obnáší promítání z nejvyšperkovanějšího filmového pásu všech dob.
Dlouho vyhlížený Oppenheimer je už za rohem, a tak je ideální čas věnovat se pár novinkám, které v souvislosti s jedním z nejočekávanějších filmů roku čeří internetové vody. Navíc pro vás máme pětiminutový sestřih z filmu, na který se můžete podívat.
Krátce po pařížské premiéře historického dramatu Oppenheimer, v němž režisér Christopher Nolan líčí vývoj atomové bomby, se na Twitteru a jiných sociálních sítích vynořují první reakce. Očekávaný a hvězdami přeplněný snímek startuje v tuzemských kinech od příštího týdne a všichni se jednohlasně shodují, že jde o impozantní mistrovské dílo.