Interstellar

88%

Komentáře a recenze 179

47 084 bodů
8
Tento snímek jsem dlouhá léta odkládal a až tři roky od premiéry jsem se odhodlal a pustil si ho. Podle mne jsem dobře udělal, protože by byla chyba pustit si Interstellar jenom tak nazdař bůh. Chtěl jsem to shlédnout na jeden zátah a 169 minut je přece jen pořádná porce. Hned po prvních minutách mne snímek vtáhl do příběhu a já s napětím sledoval každou další scénu. Prvních 50 minut filmu bylo vynikajícíh a prvek nadpřirozena byl zajímavým osvěžením, jenže po odletu do vesmíru snímek začíná ztrácet dech. Naštěstí ho opět chytne hned po příletu na cizi planetu záplavenou vodou. Atmosféra pořádně zhoustla a napětí by se dalo krájet. Se zatajeným dechem tak sledujete posádku bojující o život. Po úspěšném odletu z planety snímek opět ztrácí drive,to vše se děje proto, aby se snímek pořádně rozjel na zmrzlé planetě kde čeká vynikající Matt Damon. Nejslabší části filmu je tak bohužel finále, které je zbytečně doslovně vyjádřené a překombinované. Pávě zde jde nejvíce vidět slabost scénáře, který byl po celou dobu schovaný za vynikající technickou stránku filmu. Chvílemi jsme vůbec nechápal co se děje a proč hlavní postavy dělají to co dělají. Zde tkví největší kámen úrazu, protože si Nolan ukousl prostě příliš velké sousto. Herecky je film dokonalý, ale to se dalo čekat, když se obklopíte vynikajícími áčkovými herci. Kamera je klasicky okouzlující a spolu s Zimmerovou hudbou vytváří nezapomenutelný filmový zážitek. Jak uz jsem několikrát zmínil, tak technická stránka je dokonalost sama, která opět posunula hranice filmového průmyslu. Škoda jen toho scénáře, který je v některých místech solidní poctou takovým snímkům jako Vesmírná Odysea, v některých místech pastvou pro oči a občas je to jen nabubřele povrchní podívaná s tuctový příběhem o záchraně světa,která se nevyhýbá různým klišé a zbytečnému emocionálnímu patosu.
29 697 bodů
8
Mám rád SCI-FI a každý nový nápad vítám. Tento žánr má vlastně neomezené možnosti a tento film využil složité teorie o červích dírách, časoprostoru atd. PRvní část je velmi tajuplná a čekla jsem co bude. Jelikož jsem o tomto filmu nevěděl co se děje týká vůbec nic, tak jsem byl překvapen tím, co se dělo dál. Prostřední třetina filmu je trošku nudná a přemýšlíte spíše nad teorií relativity, než abyste si užívali film :) Film je zakončen slušně a nevznikl z toho žádný škvár. Spoustu podobných filmů totiž zabije typicky hollywoodský konec. Tentokrát se tak nestalo a tak nemusím nelitujovat téměř tří hodin, které jsem věnoval tomuto snímku.
28 393 bodů
10
Velmi emocionální sci-fi snímek plného poselství, nadpřirozena, tajů, konspirací, podivna a vědy, což všechno dohromady vytváří sice dlouhý, ale naprosto fenomenální snímek, jaký tu dlouho nebyl. Bohužel však pro mnohé těžko uchopitelný, neboť myšlenky Alberta Einsteina jako je teorie relativity, kvantování elektromagnetického pole, ekvivalence hmotnosti a energie, některé z hlavních rovnic Lorentzovy transformace, prohýbaní časoprostoru, dále teorie o Červích dírách a jejich možnostech a v neposlední řadě kvantová fyzika jako taková jsou všechno věci, se kterými se zde pracuje a kterým ne každý zcela rozumí. A tak se pro nezaučené diváky bude zdát příběh značně složitý, nesrozumitelný, pomalý a filozofující. Atmosféra snímku s vynikajícím soundtrackem se velmi přibližuje k fenomenální sci-fi  klasice Stanleyho Kubricka  2001: Vesmírná odysea. Taje vesmíru, časoprostoru a třetí dimenze doslova vplouvají do nitra vědomí a zanechávají podivný pocit nekonečnosti a fantazie. Kdo bude očekávat popkornovou jízdu plného hlášek, akce a zábavných etud, bude stoprocentně zklamaný. Zde se hlásí o slovo věda a to je pro mnohé jiná káva.
6
Představte si Vesmírnou odyseu (k níž se Nolan úsměvně několikrát obrací), ve které Hal 9000 dokola vysvětluje astronautům, co mají udělat, a Dave v závěrečné scéně komentuje nahlas své dojmy z prohlídky bytu, aby je pochopil ale opravdu každý. Počkat... nemusíte si to představovat, jmenuje se to Interstellar! Filmová křeč tak silná, až bolí. Zahleděnost do sebe smíšená s trapnou banalitou, vydávané za nějaký přesah či co? Objektivně samozřejmě tak nějak v pořádku, i když ve všech ohledech nevýrazné. Subjektivně to teda trvalo tak půl hodiny a pak další tři končilo, ale snad bych se i přes to přenesl, kdyby to nebylo typicky nolanovsky chladné jak psí čumák a vzbudilo to ve mně za celou dobu aspoň jednu emoci, jak se to ostatně úmorně snažilo. Nolanův zdaleka nejhorší film.
10
Dýchl na mě starý Spielberg, Ridleyho Vetřelec i nový Abrams...Ale nikdo z nich by to nedokázal natočit tak velkolepě jako Nolan, který ani jinak točit neumí. Tohle je zase obrovské, zase s parádním Zimmerem, ikdyž imho v rámci Nolanovek vyfasoval Interstellar lehce slabší scénář. Přesto je tohle kus parádní filmařiny.
10
Interstellar je mimořádný film. Christopher Nolan možnost natočit tento film v takovémto provedení označil za „Zlatou éru blockbusteru“ a splnil si tak misi, kterou si na začátku své kariéry předsevzal. Pro diváka je však tento snímek opravdovou událostí filmové sezóny, ve které se ukrývá další kamínek do krásné mozaiky světové kinematografie.
7
Tentokráte to Nolan už zkrátka nezvládl. Interstellar vypadá po formální stránce strašně moc přitažlivě, hrají v něm protřelé hollywoodské jistoty a disponuje úžasným, emocionálně odzbrojujícím, citlivě nasnímaným i ozvučeným "pozemským" intrem, které přesným znázorněním lidské soudržnosti přímo grandiózně navnadí na následující očekávanou Safe-the Earth- Mission... Ale ve své druhé polovině je Interstellar jakoby úplně jiným filmem - zběsile sestříhaným, dost povrchně protlačujícím rádoby dojemné a osudové scény (hořící kukuřičné pole) na úkor udržení myšlenkové gradace a hlavně logické návaznosti příběhu. Nolan by chtěl strašně moc stvořit moderní Vesmírnou odyseu, ale bohužel si podráží nohy jednak přehnanou doslovností, která příběh v závěru pouze zbytečně natahuje, a také překvapivou neschopností udržet stoprocentní diváckou pozornost pouze vizuální podobou svého vesmírného prostředí (návštěva ledové planety je historicky první filmová sekvence, u které jsem v kině pospával). Kubrickova odysea byla upřímná a nadsmyslová především díky tomu, že nechala každého diváka, aby si vše zcela sám interpretoval, Interstellar nutí publikum do něčeho, co se mu nemusí vůbec líbit, a navíc po něm chce prolévat potoky slz a v závěru nadšeně aplaudovat.... Někdy je míň zkrátka mnohem víc.
  • Úžasní herci
  • Úvodní hodina plná emocí a lidství
  • Snaha o respektování a rozvíjení fyzikálních teorií
  • kamera
  • Na Nolana neskutečné množství sentimentu
  • Stagnující dějový spád v druhé polovině
  • Zbytečně doslovné finále
  • Nadbytečnost některých scén
4
Pro mě zbytečně natahovaná nuda.
9 279 bodů
9
I když mu je jen něco přes padesát a značnou část tvůrcovské kariéry má ještě před sebou, už teď vím, že Christopher Nolan jednou bude považován za možná nejlepšího filmového tvůrce všech dob.. I když jsem názoru, že Nolan už má svoje filmy za sebou a v poslední dekádě už se v něm ztrácím, tak přesto ten chlapík to v sobě má a vlastně se těším na dobu, kdy si ho nostalgicky pak všichni ocení.. Chris Nolan pro mě bude navždy člověkem, který dal světu nového Batmana, který funguje na jednu stranu jako unikátní pojetí netopýřího hrdiny a na druhou jako série sociologických experimentů.. Obecně se line diskuse jestli je Počátek lepší než Interstellar, a takhle, ani jedno není jeho nejlepší kousek a nijak zvlášť bych se ani na jeden netoužil podívat. Ale s příchodem Nolanova nového filmu jsem se ohlédl za sebe a že to zkusím znovu.. Interstellar jsem poprvé viděl tak před osmi lety a přišel mi neuvěřitelně dlouhý, utahaný a vlastně jsem si pamatoval jen samotný závěr příběhu. Ale vždycky jsem pak chtěl dát filmu ještě jednu šanci a především s odstupem času zjistit, jestli by se nedal Interstellar po letech pochopit nějak jinak.. A s radostí jsem po letech zjistil, že prakticky koukám na úplně jiný film, než jsem na něj uchovával vzpomínku.. Nolan představuje katastrofické sci-fi s poselstvím, že lidstvo má jen jednu planetu a nemá zdroje ani cíle na to přesunout civilizaci na jiné nesymetricky kulaté vesmírné těleso.. Země je v koncích, nedá se tady skoro dýchat, zemědělství zůstává jen utopickou představou a příroda dělá všechno proto, aby pozemšťany zahubila... A než cokoli řešit, lidští vůdci rozeslali po vesmíru svoje průzkumníky a kolonizátory, aby našli další nové místo, kam přesunout pár miliard dělníků.. A po letech přišla chvíle, kdy už není na co čekat a tyhle průzkumníky musí zemští vůdci využít a vyhledat.. Interstellar je o vesmírné misi skupiny lidí, kteří se rozhodli obětovat svoje pozemské životy, svůj čas s těmi nejbližšími a vycestovat do země hvězd hledat nový "pozemský ráj".. Interstellar začíná jako katastrofická vize budoucnosti, pokračuje jako solidní sci-fi připomínající legendární 2001: Vesmírná Odyssea a vrcholí jako zážitek, který si pamatujete.. Silné téma a možná výzva hlavounům, že tu nemůžeme takhle fungovat na pořád.. Se skvělými, jak typicky i netypicky nolanovskými herci vyrážíme na nejdůležitější výpravu v dějinách lidské rasy. Můžete být paf z obrazu vesmíru, jaký film servíruje. Skoro nedýchat u některých dramatických scén, jejíchž každá vteřina je ještě silnější cítit (dokování!) anebo nakonec dostat uspokojivý hřejivě rodinný konec.. Nolan možná poprvé pracuje s emocemi a skrze rodinu a čas s blízkými se mu daří ždímat diváka v pozicích, které u něj neznám.. Včele s nejlepším Matthew McConaugheym vůbec a řadou dalších skvělých herců, které ale nakonec možná poráží robot TARS s přesně vyrovnanými emocemi, jde o fantastický zážitek.. Nevím, proč je Interstellar spolu s Počátkem pro masy ten nejlepší Nolan. Ale vizuálně líbivá podívaná, zvukově vyvážená paráda to je bez diskuse. Pane Kubricku, nemáte zač! 90%
M3lios
M3lios
9 140 bodů
4
Ospravedlňujem sa všetkým fanúšikom tohto filmu a hlavne Christopherovi Nolanovi ,ale na tomto filmu je všetko správne ,všetko je skvelo urobené ,zahraté ,natočené a napísané....ale ja ten film aj tak nenávidím 😐 Neviem ,prečo ,ale tento film mi proste vôbec nesadol. Asi to bude tým pomalým tempom ,ktoré je tak pomalé ,že aj prvý Alien oproti tomuto ide rýchlosťou svetla...preto prosím vás neberte ohľad na tento názor ,Nolana mám rád ,ale toto mi proste nesadlo.....dnes to bude neohodnotené (hviezdy tu ale nechám ,aby ste pochopili ,ako by som to inak ohodonotil)....