Ceny české filmové kritiky ovládlo mysteriózní drama o vyznavači černé magie Arvéd. Příběh skladatele Myslivečka vyšel naprázdno
Arvéd | CinemArt
Po Okupaci debutanta Michala Nohejla, která ovládla Ceny české filmové kritiky před rokem, tuzemské publicisty a publicistky opět nejvíce zaujal celovečerní hraný snímek debutanta. Arvéda pojednávajícího o kontroverzní postavě Jiřího Arvéda Smíchovského režíroval Vojtěch Mašek, komiksový autor a scenárista, který se podílel už na zmíněné Okupaci.
Po Arvédovi se nejvíce dařilo slovenskému režisérovi Michalu Blaškovi a jeho dvěma projektům. Celovečerní hraný debut Oběť uspěl v kategoriích nejlepší herečka a objev roku. Jiný Blaškův projekt, minisérie Podezření, zabodoval v kategorii nazvané Mimo kino, v níž byl kromě Blaška oceněný také scenárista Štěpán Hulík.
BANGER. Adama Sedláka uspěl v jediné kategorii, ovšem ne zanedbatelné – nejlepší režie. Zajímavostí přitom je, že autor snímek natáčel na mobilní telefon. Naprázdno naopak vyšlo ambiózní výpravné drama Petra VáclavaIl Boemo o skladateli Josefu Myslivečkovi, které v cenu neproměnilo jedinou ze čtyř nominací. Dá se očekávat, že film si sošku odnese z jubilejního třicátého ročníku výročních cen Český lev, kde má jedenáct nominací, o jednu méně než Arvéd.
Kritičky a kritici již v prvním nominačním kole opominuli mysteriozní drama Světlonoc režisérky Terezy Nvotové, která s filmem uspěla na festivalu v Locarnu a od akademiků ČFTA si vysloužila sedm nominací v rámci nadcházejícího udílení Českých lvů.
Přinášíme výsledky, držitelé cen jsou označení tučně.
Kinolog: Jak moc musel Adam Mišík fetovat, aby mohl hrát dealera?
Snímek BANGER. je spíš komedie, která se až ke konci překlopí v drama. Možná nejlepší český film roku je natolik propojený s hudbou, že i celá recenze je tentokrát hlavně hudební.