Adam Koloman Rybanský, vycházející talent českého filmu, se narodil 2. června 1994 a v jeho filmové tvorbě se značně odráží mládí strávené na maloměstě. Od dětství chtěl tvořit filmy a stát se režisérem. První videa natáčel s kamarády a po absolvování královéhradeckého Gymnázia J. K. Tyla byl přijat na katedru režie pražské FAMU.
Jeho krátká studentská cvičení byla uvedena na Famufestu: zmínit lze anekdotu Už mám zase chuť na chlebíčky (2014), mapující večer jednoho nepovedeného rande, Uvidíme? Uvidíme… (2014), sledující rozpoložení tenisového rozhodčího, nebo Nohejbal (2014), v němž můžeme sledovat mezigenerační souboj v rámci netradičního sportu. K nohejbalu se Rybanský vrátil ve svém bakalářském snímku Přátelské setkání nad sportem (2017), který skrze turnajová utkání sleduje život na vesnici, místní obyvatele a zakořeněný rasismus.
Magisterské studium Rybanský zakončil atypickou road movie Home Sleep Home (2018), v níž se ve vlaku setkají dva typově odlišní lidé, kteří spolu musí strávit noc v jednom kupé. I v tomto snímku lze najít precizující se autorské formální postupy a podobné motivy, jimž se Rybanský dlouhodobě věnuje. Jeho tvorba se vyznačuje prací s neherci, pečlivě komponovanými statickými záběry, stylizací a poklidným tempem.
Oba Rybanského krátkometrážní snímky byly nominované na Cenu Magnesia pro nejlepší studentský film a byly uvedeny na několika mezinárodních festivalech a jeho celovečerní debut Kdyby radši hořelo měl premiéru v březnu 2022 na festivalu Berlinale. Režisér se v něm vrací k tematice života na vesnici a rasismu a za svou práci si vysloužil pozitivní kritické ohlasy.