Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: emigrace

  1. Můj otec Antonín Kratochvíl
    Můj otec Antonín Kratochvíl (2020)
    Film
    • iTunes
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Čtyřikrát World Press Photo, před objektivem Bowie, Clooney nebo Depp, ale i válka... Napínavý životní příběh světově uznávaného českého fotografa Antonína Kratochvíla, zakládajícího člena legendární fotografické agentury Sedm (VII Photo Agency). Pátrání po jeho minulosti ukazuje dramatické momenty 20. století i ryzí současnosti. V dětství byl Antonín s rodiči odsunut do pracovního tábora, v osmnácti emigroval z Československa bez svého nenarozeného syna Michaela, který se do puberty za železnou oponou domníval, že otec nežije. Avšak otec byl živý, živel a mezinárodní celebrita. Antonín po dlouhé cestě přes rakouský uprchlický tábor, švédský kriminál, francouzskou Cizineckou legii či prestižní studia v Amsterdamu dosáhl ohromného úspěchu v Americe. Sláva ho však omrzela a začal zblízka dokumentovat kruté válečné konflikty. Přestože se potkal se synem až v jeho dospělosti, Michael se nakonec stal fotografem, společně fotili nejen v Černobylu. Česká republika vrátila Antonínovi občanství v roce 2000. Tehdy ještě světoznámý fotograf netušil, že v ní bude prožívat o osmnáct let později další dramatické události. (Aerofilms)
    76%
    Čtyřikrát World Press Photo, před objektivem Bowie, Clooney nebo Depp, ale i válka... Napínavý životní příběh světově uznávaného českého fotografa Antonína Kratochvíla, zakládajícího člena legendární fotografické agentury Sedm (VII Photo Agency). Pátrání po jeho minulosti ukazuje dramatické momenty 20. století i ryzí současnosti. V dětství byl Antonín s rodiči odsunut do pracovního tábora, v osmnácti emigroval z Československa bez svého nenarozeného syna Michaela, který se do puberty za železnou oponou domníval, že otec nežije. Avšak otec byl živý, živel a mezinárodní celebrita. Antonín po dlouhé cestě přes rakouský uprchlický tábor, švédský kriminál, francouzskou Cizineckou legii či prestižní studia v Amsterdamu dosáhl ohromného úspěchu v Americe. Sláva ho však omrzela a začal zblízka dokumentovat kruté válečné konflikty. Přestože se potkal se synem až v jeho dospělosti, Michael se nakonec stal fotografem, společně fotili nejen v Černobylu. Česká republika vrátila Antonínovi občanství v roce 2000. Tehdy ještě světoznámý fotograf netušil, že v ní bude prožívat o osmnáct let později další dramatické události. (Aerofilms)
    1
  2. Pelle Dobyvatel
    Pelle Dobyvatel (1987)
    Film

    Je závěr 19. století. Do dánského přístavu na ostrově Bornholm právě přijíždí loď se švédskými emigranty. Mezi nimi je i Lasse a jeho syn Pelle. V Dánsku hledají a očekávají lepší život, práci, svobodu a nezávislost. Nakonec dostávají nabídku práce na rozlehlé farmě. Jejich očekávání však nejsou naplněna - místo svobody a nezávislosti nalézají opovržení, neúctu a despekt. Stále však ve svých myslích drží naději na lepší život.(Zlín Film Festival)

    Žánry:DramaOscarový
    74%

    Je závěr 19. století. Do dánského přístavu na ostrově Bornholm právě přijíždí loď se švédskými emigranty. Mezi nimi je i Lasse a jeho syn Pelle. V Dánsku hledají a očekávají lepší život, práci, svobodu a nezávislost. Nakonec dostávají nabídku práce na rozlehlé farmě. Jejich očekávání však nejsou naplněna - místo svobody a nezávislosti nalézají opovržení, neúctu a despekt. Stále však ve svých myslích drží naději na lepší život.(Zlín Film Festival)

    Žánry:DramaOscarový
    2
  3. Noční jezdci
    Noční jezdci (1981)
    Film
    Muži zákona jsou schopní a odhodlaní. Ale pašeráci koní také... Je krátce po vzniku Československé republiky, ale obyvatelé chudé příhraniční vesničky pod Tatrami mají jiné než státotvorné starosti. Bývalý voják Marek Orban (M. Dočolomanský) chce pro všechny sousedy získat peníze na odjezd za lepším životem do Ameriky, a proto s partou kamarádů pašuje koně z Polska. Dosud ho nikdo při činu nechytil. Pohraničníci jsou bezmocní. Proto přijíždí z Prahy velitel finanční stráže Halva (R. Brzobohatý) se svými muži. Tak jako Orban a jeho kamarádi, i Halvovi lidé mají za sebou válku a jsou vycvičení k boji. Vůdci obou skupin se však teď ocitli proti sobě. I když se vzájemně respektují, jsou stejně sveřepí a odhodlaní neustoupit ani o krůček. A oba jsou dobře ozbrojení. Jejich konflikt, i když si to ani jeden nepřeje, tudíž od počátku spěje k násilnému konci... Slovensko-český koprodukční film natočil zkušený režisér Martin Hollý vzápětí po svém (rovněž koprodukčním) opusu Signum Laudis. Film vznikl podle scénáře Tibora Vichty, jenž díky svým znalostem prostředí adaptoval původní scénář českých autorů Víta Olmera a Marty Kadlečíkové. Film tedy respektuje historické reálie, avšak je zároveň dobrodružnou podívanou, která má díky svým řemeslným kvalitám působivost i dnes. (Česká televize)
    74%
    Muži zákona jsou schopní a odhodlaní. Ale pašeráci koní také... Je krátce po vzniku Československé republiky, ale obyvatelé chudé příhraniční vesničky pod Tatrami mají jiné než státotvorné starosti. Bývalý voják Marek Orban (M. Dočolomanský) chce pro všechny sousedy získat peníze na odjezd za lepším životem do Ameriky, a proto s partou kamarádů pašuje koně z Polska. Dosud ho nikdo při činu nechytil. Pohraničníci jsou bezmocní. Proto přijíždí z Prahy velitel finanční stráže Halva (R. Brzobohatý) se svými muži. Tak jako Orban a jeho kamarádi, i Halvovi lidé mají za sebou válku a jsou vycvičení k boji. Vůdci obou skupin se však teď ocitli proti sobě. I když se vzájemně respektují, jsou stejně sveřepí a odhodlaní neustoupit ani o krůček. A oba jsou dobře ozbrojení. Jejich konflikt, i když si to ani jeden nepřeje, tudíž od počátku spěje k násilnému konci... Slovensko-český koprodukční film natočil zkušený režisér Martin Hollý vzápětí po svém (rovněž koprodukčním) opusu Signum Laudis. Film vznikl podle scénáře Tibora Vichty, jenž díky svým znalostem prostředí adaptoval původní scénář českých autorů Víta Olmera a Marty Kadlečíkové. Film tedy respektuje historické reálie, avšak je zároveň dobrodružnou podívanou, která má díky svým řemeslným kvalitám působivost i dnes. (Česká televize)
    3
  4. Na druhé straně kopců
    Na druhé straně kopců (2012)
    Film
    • Edison
    • Magenta TV

    Alina se vrací z Německa do rodného Rumunska, aby v klášteře v horách vyzvedla Vojčitu, svou kamarádku z dětství a jedinou bytost, kterou na světě miluje a považuje za svou rodinu. Vojčita se ale za dobu jejich odloučení rozhodla pro jinou lásku: lásku k Bohu. Alina se rozhodne pro své životní štěstí podstoupit těžký boj s fanatičností víry, který ale nemusí nikdy vyhrát. Strhující psychologické drama rumunského režiséra Cristiana Mungia je inspirováno románem podle skutečné události spisovatelky Tatiany Niculescu Branové. Snímek měl premiéru na MFF v Cannes v roce 2012 a byl poslán za Rumunsko do boje o Oscara. (Febiofest)

    73%

    Alina se vrací z Německa do rodného Rumunska, aby v klášteře v horách vyzvedla Vojčitu, svou kamarádku z dětství a jedinou bytost, kterou na světě miluje a považuje za svou rodinu. Vojčita se ale za dobu jejich odloučení rozhodla pro jinou lásku: lásku k Bohu. Alina se rozhodne pro své životní štěstí podstoupit těžký boj s fanatičností víry, který ale nemusí nikdy vyhrát. Strhující psychologické drama rumunského režiséra Cristiana Mungia je inspirováno románem podle skutečné události spisovatelky Tatiany Niculescu Branové. Snímek měl premiéru na MFF v Cannes v roce 2012 a byl poslán za Rumunsko do boje o Oscara. (Febiofest)

    4
  5. Štěstí
    Štěstí (2005)
    Film
    • HBO Max
    • Oneplay
    • Canal+
    • +3
    Realistický příběh z anonymního severočeského panelového města, z krajiny fabrik, drátů vysokého napětí, betonových nadjezdů, z novodobé pouště, kde ubohé zbytky přírody zalévané chemickými dešti vedou úporný boj o přežití a lidé si už na to všechno dávno zvykli. Monika má rodiče, kluka v Americe a kamarády Dášu a Toníka. Dáša má dvě děti, Toník nemá skoro nic, jen tetu, která má v rukách sílu a statek s děravou střechou. Toník se nechce vrátit do paneláku, ani nechce makat ve fabrice. Měl by už mít rodinu, jenže nemá. Chce být nezávislý. A Monika by měla víc myslet na sebe. Pořád se stará o Dášu a její dvě děti, jenže když je ta Dáša úplně sama a ze všeho tak strašně unavená.
    Žánry:DramaKomedie
    73%
    Realistický příběh z anonymního severočeského panelového města, z krajiny fabrik, drátů vysokého napětí, betonových nadjezdů, z novodobé pouště, kde ubohé zbytky přírody zalévané chemickými dešti vedou úporný boj o přežití a lidé si už na to všechno dávno zvykli. Monika má rodiče, kluka v Americe a kamarády Dášu a Toníka. Dáša má dvě děti, Toník nemá skoro nic, jen tetu, která má v rukách sílu a statek s děravou střechou. Toník se nechce vrátit do paneláku, ani nechce makat ve fabrice. Měl by už mít rodinu, jenže nemá. Chce být nezávislý. A Monika by měla víc myslet na sebe. Pořád se stará o Dášu a její dvě děti, jenže když je ta Dáša úplně sama a ze všeho tak strašně unavená.
    Žánry:DramaKomedie
    5
  6. Varúj...!
    Varúj...! (1947)
    Film
    Dráma zo života slovenských vysťahovalcov v časoch pred prvou svetovou vojnou. Mladý horal Ondrej Muranica utečie pred útlakom maďarských gazdov do Ameriky. Sny a nádeje na lepší život mu však zmarí banská katastrofa. Ondrej je vyhlásený za nezvestného a keď sa po rokoch opäť vracia do vlasti zistí, že sa jeho žena vydala za jeho najlepšieho kamaráta. Filmová adaptácia drámy Ivana Stodolu Bačova žena. (CS Film)
    Žánry:Drama
    70%
    Dráma zo života slovenských vysťahovalcov v časoch pred prvou svetovou vojnou. Mladý horal Ondrej Muranica utečie pred útlakom maďarských gazdov do Ameriky. Sny a nádeje na lepší život mu však zmarí banská katastrofa. Ondrej je vyhlásený za nezvestného a keď sa po rokoch opäť vracia do vlasti zistí, že sa jeho žena vydala za jeho najlepšieho kamaráta. Filmová adaptácia drámy Ivana Stodolu Bačova žena. (CS Film)
    Žánry:Drama
    6
  7. Belfast
    Belfast (2021)
    Film
    • HBO Max
    • iTunes
    • Rakuten
    Belfast je britské drama o dospívání v těžkých časech. Je zasazeno do období nepokojů v Severním Irsku a sleduje devítiletého Buddyho a jeho protestantskou dělnickou rodinu žijící v Belfastu. Zatímco se sektářské násilí stupňuje, Buddyho otec se vrací z Anglie, aby svou rodinu ochránil. Jako jediné řešení se nakonec jeví emigrace do bezpečí, se kterou se ale těžko vyrovnávají. Buddy naváže navzdory narůstajícímu konfliktu přátelství s katolickou spolužačkou Catherine. Po násilné konfrontaci s místním zločincem se ale rodina rozhodne Belfast přece jen opustit. Buddy se tak musí rozloučit se svým dosavadním životem a vydává se vstříc nejisté budoucnosti.
    Žánry:Drama
    70%
    Belfast je britské drama o dospívání v těžkých časech. Je zasazeno do období nepokojů v Severním Irsku a sleduje devítiletého Buddyho a jeho protestantskou dělnickou rodinu žijící v Belfastu. Zatímco se sektářské násilí stupňuje, Buddyho otec se vrací z Anglie, aby svou rodinu ochránil. Jako jediné řešení se nakonec jeví emigrace do bezpečí, se kterou se ale těžko vyrovnávají. Buddy naváže navzdory narůstajícímu konfliktu přátelství s katolickou spolužačkou Catherine. Po násilné konfrontaci s místním zločincem se ale rodina rozhodne Belfast přece jen opustit. Buddy se tak musí rozloučit se svým dosavadním životem a vydává se vstříc nejisté budoucnosti.
    Žánry:Drama
    7
  8. Fair Play
    Fair Play (2014)
    Film
    • HBO Max
    • Oneplay
    • KVIFF TV
    • +1
    Osmdesátá léta v Československu. Mladičká sprinterka Anna (Judit Bárdos) se stává členkou Střediska vrcholového sportu. Její matka (Anna Geislerová) a trenér (Roman Luknár) doufají, že splní kvalifikační limit a postoupí na olympijské hry. Vybočením ze světa tvrdého sportovního drilu je pro Annu pouze milostný vztah s Tomášem (Ondřej Novák). Anně začnou být bez jejího vědomí podávány anabolické steroidy. Její výkonnost stoupá, objevují se ale rovněž první zdravotní problémy. Anna se o přípravcích dozvídá pravdu, a přestože je v sázce její účast na olympiádě, hodlá dál trénovat bez nich. Její matka však doufá, že Anna účast na olympijských hrách využije k emigraci, a rozhodne se jí anabolika pod rouškou neškodných vitaminů aplikovat tajně.
    Žánry:DramaRetro
    69%
    Osmdesátá léta v Československu. Mladičká sprinterka Anna (Judit Bárdos) se stává členkou Střediska vrcholového sportu. Její matka (Anna Geislerová) a trenér (Roman Luknár) doufají, že splní kvalifikační limit a postoupí na olympijské hry. Vybočením ze světa tvrdého sportovního drilu je pro Annu pouze milostný vztah s Tomášem (Ondřej Novák). Anně začnou být bez jejího vědomí podávány anabolické steroidy. Její výkonnost stoupá, objevují se ale rovněž první zdravotní problémy. Anna se o přípravcích dozvídá pravdu, a přestože je v sázce její účast na olympiádě, hodlá dál trénovat bez nich. Její matka však doufá, že Anna účast na olympijských hrách využije k emigraci, a rozhodne se jí anabolika pod rouškou neškodných vitaminů aplikovat tajně.
    Žánry:DramaRetro
    8
  9. 3 sezóny v pekle
    3 sezóny v pekle (2009)
    Film
    • HBO Max
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • +3
    Píše se rok 1947 a doba přeje smyslnosti, extravaganci, humoru a nekonečnému očekávání. Ivanu Heinzovi, pohlednému dandymu a vtipnému provokatérovi, je právě devatenáct. Utíká z domova, aby se vydal na nekonvenční pouť oslavující svobodu a umělecké ideály. Žije přítomným okamžikem, obdivem k surrealismu a krásným ženám. Život se zdá být báječný, pokud ho vychutnáváte v cigaretovém kouři, lehkém opojení likérem a po boku fascinující, krásné a zkušené ženy. Ivan píše básně a vrhá se nadšeně do zničující romance s nezávislou a bisexuální Janou. Akční život plný inspirujících erotických her, hádek, výbuchů smíchu, dobové taneční hudby, ale i dramatických politických změn, prožívají čerství milenci naplno. Komunistický režim však začíná ukazovat svou represivní tvář. Ale Ivan a Jana jsou jako lehkonozí tanečníci na ostří žiletky. Není důležité, co bude zítra. Důležité je, co je teď a jak silně mě dokážeš milovat! Vyhýbají se povinnosti pracovat, spřádají fantastické plány do budoucnosti, živí se drobnými krádežemi a plánují útěk do Paříže. Střet s mocí však přichází tvrdě a nečekaně…
    68%
    Píše se rok 1947 a doba přeje smyslnosti, extravaganci, humoru a nekonečnému očekávání. Ivanu Heinzovi, pohlednému dandymu a vtipnému provokatérovi, je právě devatenáct. Utíká z domova, aby se vydal na nekonvenční pouť oslavující svobodu a umělecké ideály. Žije přítomným okamžikem, obdivem k surrealismu a krásným ženám. Život se zdá být báječný, pokud ho vychutnáváte v cigaretovém kouři, lehkém opojení likérem a po boku fascinující, krásné a zkušené ženy. Ivan píše básně a vrhá se nadšeně do zničující romance s nezávislou a bisexuální Janou. Akční život plný inspirujících erotických her, hádek, výbuchů smíchu, dobové taneční hudby, ale i dramatických politických změn, prožívají čerství milenci naplno. Komunistický režim však začíná ukazovat svou represivní tvář. Ale Ivan a Jana jsou jako lehkonozí tanečníci na ostří žiletky. Není důležité, co bude zítra. Důležité je, co je teď a jak silně mě dokážeš milovat! Vyhýbají se povinnosti pracovat, spřádají fantastické plány do budoucnosti, živí se drobnými krádežemi a plánují útěk do Paříže. Střet s mocí však přichází tvrdě a nečekaně…
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. ...a bude hůř
    ...a bude hůř (2007)
    Film
    Tři hlasy nad knihou A bude hůř: Ivan Sviták: Pozoruhodné je právě to, že autoři těchto vulgárností jsou nejen hrdí na svou vlastní stupiditu a jsou pyšní na absenci kultury, ale že povyšují svůj plevel na kulturní hodnotu. Rio Preisner: Manichejský pansexualismus Dětí ráje bych v té souvislosti definoval jako pasivní antipolitičnost (sebe)zotročených mas v konfrontaci s aktivní antipolitičností otrokářské nomenklatury. Egon Bondy: Rio Preisner a snad i jiní nedovedou v Pelcových Dětech ráje asi číst nic jiného než ty partie o šoustání. Věru není v nich jádro tohoto textu. (...) Je to umělecky zvládnutá výpověď o životě nepoměrně těžším, než si kdy dovedli představit všichni Kerouakové, Ginsbergové, Burroughsové a Bukowští. (oficiální text distributora)
    68%
    Tři hlasy nad knihou A bude hůř: Ivan Sviták: Pozoruhodné je právě to, že autoři těchto vulgárností jsou nejen hrdí na svou vlastní stupiditu a jsou pyšní na absenci kultury, ale že povyšují svůj plevel na kulturní hodnotu. Rio Preisner: Manichejský pansexualismus Dětí ráje bych v té souvislosti definoval jako pasivní antipolitičnost (sebe)zotročených mas v konfrontaci s aktivní antipolitičností otrokářské nomenklatury. Egon Bondy: Rio Preisner a snad i jiní nedovedou v Pelcových Dětech ráje asi číst nic jiného než ty partie o šoustání. Věru není v nich jádro tohoto textu. (...) Je to umělecky zvládnutá výpověď o životě nepoměrně těžším, než si kdy dovedli představit všichni Kerouakové, Ginsbergové, Burroughsové a Bukowští. (oficiální text distributora)
    10
  12. Kawasakiho růže
    Kawasakiho růže (2009)
    Film
    • HBO Max
    • Prima Plus
    • iVysílání
    • +3
    Své první ocenění získal film Kawasakiho růže ještě před první klapkou. Za jeho scénář byl na začátku tohoto roku Petr Jarchovský oceněn 1. cenou Sazky za nerealizovaný scénář. Jak říká režisér filmu Jan Hřebejk, pozoruhodnost scénáře spočívá v tom, že příběh se sice odehrává v současnosti, ale jde především o jeho minulost. „Před časem mě zaujala vědecká studie od historika Jiřího Suka o převratu v roce 1989, která byla oceněna jako kniha roku v Magnesii Litera. V této studii je zajímavá myšlenka, že při zjišťování minulých událostí se nelze spoléhat na paměti přímých účastníků. Při konfrontaci výpovědí lidí o událostech s odstupem 20 let a záznamy z té doby dochází ke značnému zkreslení. A právě téma individuální paměti a její ošidnosti je tématem tohoto filmu.“
    Žánry:DramaRetro
    68%
    Své první ocenění získal film Kawasakiho růže ještě před první klapkou. Za jeho scénář byl na začátku tohoto roku Petr Jarchovský oceněn 1. cenou Sazky za nerealizovaný scénář. Jak říká režisér filmu Jan Hřebejk, pozoruhodnost scénáře spočívá v tom, že příběh se sice odehrává v současnosti, ale jde především o jeho minulost. „Před časem mě zaujala vědecká studie od historika Jiřího Suka o převratu v roce 1989, která byla oceněna jako kniha roku v Magnesii Litera. V této studii je zajímavá myšlenka, že při zjišťování minulých událostí se nelze spoléhat na paměti přímých účastníků. Při konfrontaci výpovědí lidí o událostech s odstupem 20 let a záznamy z té doby dochází ke značnému zkreslení. A právě téma individuální paměti a její ošidnosti je tématem tohoto filmu.“
    Žánry:DramaRetro
    11
  13. Black '47
    Black '47 (2018)
    Film
    • iTunes
    Irsko 1847, nadvláda Britů, hladomor. Po návratu z války v zahraničí se Martin Feeney vrací do rodného Irska a zjišťuje, že všude je jen hlad a bída, členové jeho rodiny zemřeli nebo byli zabiti. Při pokusu zabránit vystěhování vdovy po bratrovi je sám zatčen, podaří se mu ale uprchnout a stává se tak renegátem. Na trestnou výpravu se vydává jeho bývalý velitel Hannah. (O2)
    Režie:Lance Daly
    66%
    Irsko 1847, nadvláda Britů, hladomor. Po návratu z války v zahraničí se Martin Feeney vrací do rodného Irska a zjišťuje, že všude je jen hlad a bída, členové jeho rodiny zemřeli nebo byli zabiti. Při pokusu zabránit vystěhování vdovy po bratrovi je sám zatčen, podaří se mu ale uprchnout a stává se tak renegátem. Na trestnou výpravu se vydává jeho bývalý velitel Hannah. (O2)
    Režie:Lance Daly
    12
  14. Klauni
    Klauni (2013)
    Film
    Na počátku kariéry vytvořili Oskar, Max a Viktor klaunskou skupinu Busters. Jejich klauniády představovaly ostrůvky svobody uprostřed nehybné bažiny rezignace v komunistickém režimu bývalého Československa. Pak se však mezi třemi klauny cosi vážného odehrálo. Jak se ukáže, národem milovaní klauni se mezi sebou nedokážou vystát. Nyní se Oskar vrací po třiceti letech z emigrace, aby v Praze uzavřel svoji uměleckou kariéru. Setkání s bývalými přáteli vede k nevyhnutelné vzájemné konfrontaci. Osud jim tak nabízí ještě jednu šanci, jak to naposledy pořádně roztočit. I po třiceti letech otázka zůstává stále stejná: Kdo se bude smát naposled? (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    62%
    Na počátku kariéry vytvořili Oskar, Max a Viktor klaunskou skupinu Busters. Jejich klauniády představovaly ostrůvky svobody uprostřed nehybné bažiny rezignace v komunistickém režimu bývalého Československa. Pak se však mezi třemi klauny cosi vážného odehrálo. Jak se ukáže, národem milovaní klauni se mezi sebou nedokážou vystát. Nyní se Oskar vrací po třiceti letech z emigrace, aby v Praze uzavřel svoji uměleckou kariéru. Setkání s bývalými přáteli vede k nevyhnutelné vzájemné konfrontaci. Osud jim tak nabízí ještě jednu šanci, jak to naposledy pořádně roztočit. I po třiceti letech otázka zůstává stále stejná: Kdo se bude smát naposled? (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    13
  15. Poslední aristokratka
    Poslední aristokratka (2019)
    Film
    • Netflix
    • Oneplay
    • iTunes
    • +2
    Rodilý Newyorčan Frank (Hynek Čermák) získá díky svým šlechtickým předkům dávné rodové sídlo - zámek Kostka. Potomek emigrantů se tak po více než čtyřiceti letech chystá s dcerou Marií (Yvona Stolařová) a temperamentní ženou Vivien (Tatiana Vilhelmová) na velký návrat do Čech. Čerství aristokraté jsou neznalí místních poměrů a nepolíbení českou realitou, někdejší vlast a zámecký život znají jen z prastarých vyprávění příbuzných. Záležitosti spojené s navrácením majetku pro ně řeší právní zástupce Benda (Vojtěch Kotek). Po příjezdu rodina zjišťuje, že se zámek nachází ve stavu pozvolného rozkladu, stranou veškerého společenského dění. Jedinými stálými obyvateli Kostky jsou zpátečnický kastelán Josef (Martin Pechlát), bodrá hospodyně paní Tichá (Eliška Balzerová) a hypochondrický údržbář Krása (Pavel Liška). Zatímco osazenstvo Kostky pozvolna procitá z mátožného spánku porevolučních devadesátých let, rodina Kostkových stojí před těžkou volbou, zda generacemi vybudované sídlo prodat a vrátit se do Ameriky, nebo se pokusit zámek Kostka zachránit. Film vznikl podle stejnojmenné knihy Evžena Bočka. (Falcon)
    Žánry:Komedie
    59%
    Rodilý Newyorčan Frank (Hynek Čermák) získá díky svým šlechtickým předkům dávné rodové sídlo - zámek Kostka. Potomek emigrantů se tak po více než čtyřiceti letech chystá s dcerou Marií (Yvona Stolařová) a temperamentní ženou Vivien (Tatiana Vilhelmová) na velký návrat do Čech. Čerství aristokraté jsou neznalí místních poměrů a nepolíbení českou realitou, někdejší vlast a zámecký život znají jen z prastarých vyprávění příbuzných. Záležitosti spojené s navrácením majetku pro ně řeší právní zástupce Benda (Vojtěch Kotek). Po příjezdu rodina zjišťuje, že se zámek nachází ve stavu pozvolného rozkladu, stranou veškerého společenského dění. Jedinými stálými obyvateli Kostky jsou zpátečnický kastelán Josef (Martin Pechlát), bodrá hospodyně paní Tichá (Eliška Balzerová) a hypochondrický údržbář Krása (Pavel Liška). Zatímco osazenstvo Kostky pozvolna procitá z mátožného spánku porevolučních devadesátých let, rodina Kostkových stojí před těžkou volbou, zda generacemi vybudované sídlo prodat a vrátit se do Ameriky, nebo se pokusit zámek Kostka zachránit. Film vznikl podle stejnojmenné knihy Evžena Bočka. (Falcon)
    Žánry:Komedie
    14
  16. Když Otar odešel
    Když Otar odešel (2003)
    Film

    Francouzsko-belgický snímek KDYŽ OTAR ODEŠEL citlivě vypovídá o vzájemných vztazích tří generací žen: dominantní babičky Eky, její dcery Mariny a vnučky Ady. Zatímco Marina se musí postarat o živobytí prodejem cetek na bleším trhu, Ada se věnuje studiu a její babička Eka se s dětinskou radostí upíná na občasné telefonáty svého milovaného syna Otara z daleké Paříže a na jeho dopisy, které jí za dlouhých večerů předčítá mladinká Ada. V době, kdy babička tráví čas na venkově, se její dcera s vnučkou dozvědí, že Otar nečekaně zemřel. Ve snaze uchránit stařenku před šokem z odchodu zbožňovaného syna se rozhodnou před ní tragickou zprávu zatajit. Stařenka tak nadále dostává Otarovy dopisy, jen netuší, že jejich skutečným pisatelem je Ada. Jednoho dne však stará dáma všechny překvapí svým náhlým rozhodnutím - chce odjet do Paříže vyhledat svého syna.

    Žánry:Drama
    59%

    Francouzsko-belgický snímek KDYŽ OTAR ODEŠEL citlivě vypovídá o vzájemných vztazích tří generací žen: dominantní babičky Eky, její dcery Mariny a vnučky Ady. Zatímco Marina se musí postarat o živobytí prodejem cetek na bleším trhu, Ada se věnuje studiu a její babička Eka se s dětinskou radostí upíná na občasné telefonáty svého milovaného syna Otara z daleké Paříže a na jeho dopisy, které jí za dlouhých večerů předčítá mladinká Ada. V době, kdy babička tráví čas na venkově, se její dcera s vnučkou dozvědí, že Otar nečekaně zemřel. Ve snaze uchránit stařenku před šokem z odchodu zbožňovaného syna se rozhodnou před ní tragickou zprávu zatajit. Stařenka tak nadále dostává Otarovy dopisy, jen netuší, že jejich skutečným pisatelem je Ada. Jednoho dne však stará dáma všechny překvapí svým náhlým rozhodnutím - chce odjet do Paříže vyhledat svého syna.

    Žánry:Drama
    15
  17. Jak jsme hráli čáru
    Jak jsme hráli čáru (2014)
    Film
    • HBO Max
    • Canal+
    Malý Petr (Richard Labuda, vnuk Mariána Labudy) vyrůstá v péči prarodičů (Milan Lasica, Libuše Šafránková), protože jeho rodiče emigrovali do Vídně a od té doby se ho prostřednictvím úřadů marně snaží získat. I proto Petr vymýšlí nejrůznější způsoby, jak se přes čáru dostat, pro což má čím dál menší pochopení velitel místních pohraničníků (Ondřej Vetchý). Mnohem větší problémy má ale Petr s partou černogardistů, kteří si libují v trápení slabších dětí. Třeba i jejich občasným přivazováním k mučednickým kůlům. Mezi ty, kteří jsou na Petrově straně, patří pomalejší spolužák a velmi sympatická kamarádka, kvůli nimž se s černogardisty neváhá opakovaně a důkladně poprat. Jak se šedesátá léta chýlí ke konci a poměry v zemi se dramaticky mění, otevře se nakonec i před Petrem vysněná cesta přes hranice. Vyrazit na ni ale znamená ztratit prarodiče, kamarády a nezapomenutelná dobrodružství. Když je vám náct, máte v životě přece jen jiné priority. (CinemArt)
    57%
    Malý Petr (Richard Labuda, vnuk Mariána Labudy) vyrůstá v péči prarodičů (Milan Lasica, Libuše Šafránková), protože jeho rodiče emigrovali do Vídně a od té doby se ho prostřednictvím úřadů marně snaží získat. I proto Petr vymýšlí nejrůznější způsoby, jak se přes čáru dostat, pro což má čím dál menší pochopení velitel místních pohraničníků (Ondřej Vetchý). Mnohem větší problémy má ale Petr s partou černogardistů, kteří si libují v trápení slabších dětí. Třeba i jejich občasným přivazováním k mučednickým kůlům. Mezi ty, kteří jsou na Petrově straně, patří pomalejší spolužák a velmi sympatická kamarádka, kvůli nimž se s černogardisty neváhá opakovaně a důkladně poprat. Jak se šedesátá léta chýlí ke konci a poměry v zemi se dramaticky mění, otevře se nakonec i před Petrem vysněná cesta přes hranice. Vyrazit na ni ale znamená ztratit prarodiče, kamarády a nezapomenutelná dobrodružství. Když je vám náct, máte v životě přece jen jiné priority. (CinemArt)
    16
  18. Osud jménem Kamila
    Osud jménem Kamila (1974)
    Film
    • Oneplay
    56%
    17
  19. Osmdesát dopisů
    Osmdesát dopisů (2011)
    Film
    • HBO Max
    • DaFilms

    Československo, 29. březen 1987. Jeden den v komunistickém Československu inspirovaný životem režiséra. Čtrnáctiletý Vašek vyráží se svou matkou po úřadech, aby získali povolení odejít za otcem, který emigroval do Velké Británie. Režisér Václav Kadrnka vypráví osobní příběh o odloučení a touze být s milovaným člověkem navzdory těžkým okolnostem, o vytrvalosti a nezlomnosti, s jakou mnoho lidí v bývalém režimu čelilo absurdnímu byrokratickému systému. Na jedné straně mrazivá a zároveň niterná atmosféra filmu je budována senzitivní kamerou, detailní prací se zvuky a autentickými výkony představitelů hlavních rolí (Zuzana Lapčíková, Martin Pavluš). Atmosféra lhostejnosti a ošumělosti kontrastuje s upřímností a hloubkou vztahu Vaška s matkou a jejich otcem.

    Václav Kadrnka v autobiografickém rodinném dramatu, k němuž spolu s Jiřím Soukupem napsal i scénář, rekonstruuje jeden den ze života své matky, která se je oba snažila dostat za manželem z komunistického Československa do Velké Británie. Musela kvůli tomu vytrvale docházet na množství úřadů a získat bezpočet povolení a razítek. Svému muži vše sdělovala prostřednictvím dopisů. Než československé úřady svolily s jejich vycestováním za cenu ztráty občanství, napsala jich několik desítek. Zkušenost nuceného odloučení od otce vtěsnal nakonec Václav Kadrnka do jediného dne, jenž se mu vepsal silně do paměti. Maminka, která po odjezdu manžela onemocněla, se pomalu zotavovala a nabírala sil i kuráže. Jednoho rána vzala všechny možné dokumenty v přesvědčení, že její odhodlání bude nakonec silnější než neprůchodnost totalitní byrokracie. Nevlídná a neosobní atmosféra na ulici, v autobuse, kterým čtrnáctiletý Vašek s matkou jede do města, a především na samotných úřadech kontrastuje s upřímnými a přitom nesentimentálními rodinnými momenty. Scény společného čtení dopisu otci, kupování tenisek nebo trénování anglických slovíček mají v sobě velkou míru empatie. Film Osmdesát dopisů nezobrazuje osmdesátá léta v komunistickém Československu pomocí obehraných symbolů (rudé hvězdy, nápisy VB a uniformy), ale spíš monotónní barevností, „chladem“ a ostře vnímanými zvuky zabouchávaných dveří.


    Václav Kadrnka natočil svůj celovečerní debut bez podpory televize či grantu. Obklopil se ale zkušeným štábem (např. scenárista Jiří Soukup a kameraman Braňo Pažitka). Zvolil neherce (Zuzana Lapčíková, Martin Pavluš) z hudebního prostředí, kteří prokázali zvláštní cit pro ztvárnění intimního vztahu mezi matkou a synem. Loni na MFF v Karlových Varech se při prezentaci nových filmových projektů zalíbil Kadrnkův snímek pořadatelům berlínské přehlídky Berlinale a poslali mu pozvánku do oficiálního programu. Film tak získal následně finance na dokončení a výrobu kopií a mohl vyrazit za svou světovou premiérou v prestižní sekci Forum mezinárodního filmového festivalu Berlinale, kde soutěžil také o cenu pro nejlepší debut.

    56%

    Československo, 29. březen 1987. Jeden den v komunistickém Československu inspirovaný životem režiséra. Čtrnáctiletý Vašek vyráží se svou matkou po úřadech, aby získali povolení odejít za otcem, který emigroval do Velké Británie. Režisér Václav Kadrnka vypráví osobní příběh o odloučení a touze být s milovaným člověkem navzdory těžkým okolnostem, o vytrvalosti a nezlomnosti, s jakou mnoho lidí v bývalém režimu čelilo absurdnímu byrokratickému systému. Na jedné straně mrazivá a zároveň niterná atmosféra filmu je budována senzitivní kamerou, detailní prací se zvuky a autentickými výkony představitelů hlavních rolí (Zuzana Lapčíková, Martin Pavluš). Atmosféra lhostejnosti a ošumělosti kontrastuje s upřímností a hloubkou vztahu Vaška s matkou a jejich otcem.

    Václav Kadrnka v autobiografickém rodinném dramatu, k němuž spolu s Jiřím Soukupem napsal i scénář, rekonstruuje jeden den ze života své matky, která se je oba snažila dostat za manželem z komunistického Československa do Velké Británie. Musela kvůli tomu vytrvale docházet na množství úřadů a získat bezpočet povolení a razítek. Svému muži vše sdělovala prostřednictvím dopisů. Než československé úřady svolily s jejich vycestováním za cenu ztráty občanství, napsala jich několik desítek. Zkušenost nuceného odloučení od otce vtěsnal nakonec Václav Kadrnka do jediného dne, jenž se mu vepsal silně do paměti. Maminka, která po odjezdu manžela onemocněla, se pomalu zotavovala a nabírala sil i kuráže. Jednoho rána vzala všechny možné dokumenty v přesvědčení, že její odhodlání bude nakonec silnější než neprůchodnost totalitní byrokracie. Nevlídná a neosobní atmosféra na ulici, v autobuse, kterým čtrnáctiletý Vašek s matkou jede do města, a především na samotných úřadech kontrastuje s upřímnými a přitom nesentimentálními rodinnými momenty. Scény společného čtení dopisu otci, kupování tenisek nebo trénování anglických slovíček mají v sobě velkou míru empatie. Film Osmdesát dopisů nezobrazuje osmdesátá léta v komunistickém Československu pomocí obehraných symbolů (rudé hvězdy, nápisy VB a uniformy), ale spíš monotónní barevností, „chladem“ a ostře vnímanými zvuky zabouchávaných dveří.


    Václav Kadrnka natočil svůj celovečerní debut bez podpory televize či grantu. Obklopil se ale zkušeným štábem (např. scenárista Jiří Soukup a kameraman Braňo Pažitka). Zvolil neherce (Zuzana Lapčíková, Martin Pavluš) z hudebního prostředí, kteří prokázali zvláštní cit pro ztvárnění intimního vztahu mezi matkou a synem. Loni na MFF v Karlových Varech se při prezentaci nových filmových projektů zalíbil Kadrnkův snímek pořadatelům berlínské přehlídky Berlinale a poslali mu pozvánku do oficiálního programu. Film tak získal následně finance na dokončení a výrobu kopií a mohl vyrazit za svou světovou premiérou v prestižní sekci Forum mezinárodního filmového festivalu Berlinale, kde soutěžil také o cenu pro nejlepší debut.

    18
  20. Voda, krev, rakije a zombie epidemie
    Voda, krev, rakije a zombie epidemie (2019)
    Film
    Oproti počátku 21. století doznal celý svět zásadních změn. Vlivem globálního oteplování se voda stala dražší než ropa. Bohatství bohatých tedy plyne zejména z obchodu s vodou. Ten, kdo ovládá vodní zdroje, má i moc a neštítí se ničeho, aby zlikvidoval konkurenci. Klidně infikuje obyvatele státu, na jehož území se nachází dobrá voda (v tomto případě malého, ze světového hlediska zcela bezvýznamného Chorvatska) smrtícím zombie-virem! Chorvatsko, sedm let po bankrotu. Malá skupina bohatých je stále bohatší a chudí jsou den ode dne chudší. Záhřebský bonviván Mića, patřící mezi chorvatskou smetánku, se toho dne věnuje svému obvyklému dennímu programu. V červeném kabrioletu objíždí drahé restaurace, v luxusních obchodech upgraduje svou garderobu, navštěvuje masážní salony, pečuje o svůj zevnějšek a balí holky. Nejvíc se ale těší na návštěvu kina a další díl populární fantasy série o chrabré spasitelce chorvatského národa, kterou hraje jeho tajná láska Franka Anić. V té chvíli ještě netuší, že právě s ní bude záhy zachraňovat celé Chorvatsko před zombie epidemií. A Mićo není zdaleka jediný, kdo bude v následujících dnech překvapený vývojem událostí. Všemocná korporace ovládající světové zdroje vody brzy zjistí, že na Balkáně fungují poněkud jiná pravidla než ve zbytku světa... (Balkanfilm)
    Žánry:AkčníHororKomedie
    54%
    Oproti počátku 21. století doznal celý svět zásadních změn. Vlivem globálního oteplování se voda stala dražší než ropa. Bohatství bohatých tedy plyne zejména z obchodu s vodou. Ten, kdo ovládá vodní zdroje, má i moc a neštítí se ničeho, aby zlikvidoval konkurenci. Klidně infikuje obyvatele státu, na jehož území se nachází dobrá voda (v tomto případě malého, ze světového hlediska zcela bezvýznamného Chorvatska) smrtícím zombie-virem! Chorvatsko, sedm let po bankrotu. Malá skupina bohatých je stále bohatší a chudí jsou den ode dne chudší. Záhřebský bonviván Mića, patřící mezi chorvatskou smetánku, se toho dne věnuje svému obvyklému dennímu programu. V červeném kabrioletu objíždí drahé restaurace, v luxusních obchodech upgraduje svou garderobu, navštěvuje masážní salony, pečuje o svůj zevnějšek a balí holky. Nejvíc se ale těší na návštěvu kina a další díl populární fantasy série o chrabré spasitelce chorvatského národa, kterou hraje jeho tajná láska Franka Anić. V té chvíli ještě netuší, že právě s ní bude záhy zachraňovat celé Chorvatsko před zombie epidemií. A Mićo není zdaleka jediný, kdo bude v následujících dnech překvapený vývojem událostí. Všemocná korporace ovládající světové zdroje vody brzy zjistí, že na Balkáně fungují poněkud jiná pravidla než ve zbytku světa... (Balkanfilm)
    Žánry:AkčníHororKomedie
    19
  21. Útěk s Cézarem
    Útěk s Cézarem (1990)
    Film
    52%
    20
Které jsou top filmy na téma emigrace? Ve filmovém žebříčku pro téma emigrace s celkovým počtem 25 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Můj otec Antonín Kratochvíl, Pelle Dobyvatel, Noční jezdci, Na druhé straně kopců, Štěstí, s hlavními hvězdami, jako jsou: Michael Kratochvil. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.