Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: tvůrčí proces

  1. Grounded II: Making the Last of Us Part II
    Grounded II: Making the Last of Us Part II (2024)
    Film
    89%
    151
  2. Muž z Acapulca
    Muž z Acapulca (1973)
    Film
    • Oneplay
    Bob Saint-Clare je nejlepším agentem na světě a hlavním hrdinou románů, které píše Francois Merlin ve svém malém pařížském bytě. Zatímco Bob je nepřemožitelný, Francois se potýká s každodenními problémy, včetně nedostatku peněz, přestože jeho knihy jsou celosvětově populární. Francois promítá svou frustraci do příběhů, kde jeho nepřátelé, včetně lakomého nakladatele Charrona, vystupují jako záporné postavy. Sousedka Christine, která zkoumá jeho knihy pro svou studii, se stává jeho inspirací pro půvabnou Arianne. Francois se snaží napodobit Boba, aby získal její přízeň, ale neuspěje a rozhodne své literární alter-ego zlikvidovat. Ve filmu Muž z Acapulca ztvárnil jednu ze svých nejikoničtějších rolí Jean-Paul Belmondo.
    83%
    Bob Saint-Clare je nejlepším agentem na světě a hlavním hrdinou románů, které píše Francois Merlin ve svém malém pařížském bytě. Zatímco Bob je nepřemožitelný, Francois se potýká s každodenními problémy, včetně nedostatku peněz, přestože jeho knihy jsou celosvětově populární. Francois promítá svou frustraci do příběhů, kde jeho nepřátelé, včetně lakomého nakladatele Charrona, vystupují jako záporné postavy. Sousedka Christine, která zkoumá jeho knihy pro svou studii, se stává jeho inspirací pro půvabnou Arianne. Francois se snaží napodobit Boba, aby získal její přízeň, ale neuspěje a rozhodne své literární alter-ego zlikvidovat. Ve filmu Muž z Acapulca ztvárnil jednu ze svých nejikoničtějších rolí Jean-Paul Belmondo.
    152
  3. Misery nechce zemřít
    Misery nechce zemřít (1990)
    Film
    • iTunes

    Paul Sheldon (James Caan) je po automobilové nehodě odkázán na milost a nemilost ošetřovatelce Annie Wilkesové (Kathy Bates). Její metody jsou poněkud zvláštní, ale pro ní zcela pochopitelné. Sheldon je autor několika románů o laskavé Misery, kterou Annie velmi obdivuje. Sheldon však svou hrdinku nenávidí a v rukopisu, který s sebou veze jí nechal zavraždit, aby se mohl konečně věnovat umělecky ambicióznější literatuře. Anne však pro jeho literární cíle nemá pochopení a použije veškerou donucovací sílu, aby si mohla přečíst novou knihu se svou postavou. Začíná strhující souboj.

    Režie:Rob Reiner
    82%

    Paul Sheldon (James Caan) je po automobilové nehodě odkázán na milost a nemilost ošetřovatelce Annie Wilkesové (Kathy Bates). Její metody jsou poněkud zvláštní, ale pro ní zcela pochopitelné. Sheldon je autor několika románů o laskavé Misery, kterou Annie velmi obdivuje. Sheldon však svou hrdinku nenávidí a v rukopisu, který s sebou veze jí nechal zavraždit, aby se mohl konečně věnovat umělecky ambicióznější literatuře. Anne však pro jeho literární cíle nemá pochopení a použije veškerou donucovací sílu, aby si mohla přečíst novou knihu se svou postavou. Začíná strhující souboj.

    Režie:Rob Reiner
    153
  4. Srdce temnoty: Filmařova apokalypsa
    Srdce temnoty: Filmařova apokalypsa (1991)
    Film
    Dokument o udalostiach pri nakrúcaní filmu "Apocalypse Now", o Coppolovom boji s prírodou, vládou, hercami a samým sebou. Obsahuje aj filmy tajne nakrútené Elanor Coppolovou, Francisovou manželkou.(matriosa)Režisér Francis Coppola strávil v sedmdesátých letech prakticky polovinu dekády natáčením Apokalypsy a tahle tvůrčí zkušenost nevratným způsobem poznamenala jeho život. Stejným dílem ovšem zasáhla i celou jeho rodinu a všechny, kdo se na výrobě filmu podíleli, rozsáhlý štáb i těžce zkoušené herecké představitele. (LFŠ)
    81%
    Dokument o udalostiach pri nakrúcaní filmu "Apocalypse Now", o Coppolovom boji s prírodou, vládou, hercami a samým sebou. Obsahuje aj filmy tajne nakrútené Elanor Coppolovou, Francisovou manželkou.(matriosa)Režisér Francis Coppola strávil v sedmdesátých letech prakticky polovinu dekády natáčením Apokalypsy a tahle tvůrčí zkušenost nevratným způsobem poznamenala jeho život. Stejným dílem ovšem zasáhla i celou jeho rodinu a všechny, kdo se na výrobě filmu podíleli, rozsáhlý štáb i těžce zkoušené herecké představitele. (LFŠ)
    154
  5. Avicii: Jsem Tim
    Avicii: Jsem Tim (2024)
    Film
    • Netflix
    81%
    155
  6. Filmový dobrodruh Karel Zeman
    Filmový dobrodruh Karel Zeman (2015)
    Film
    • Netflix
    • Oneplay
    • iVysílání
    • +2
    Dokumentární film Karel Zeman - filmový dobrodruh je životopisným filmem, který se ohlíží za životem, dílem a významem klasika světového filmu. Zároveň odhaluje inspirativní zdroje jeho tvorby, ohlas ve světě a nahlíží do kuchyně průkopníka filmových triků. Pokud spočítáme ceny z festivalů, divácký ohlas v zahraniční distribuci i množství publikací a počet filmových tvůrců, kteří Karla Zemana uvádějí jako inspirační zdroj, dojdeme k závěru, že Karel Zeman je jedním z nejúspěšnějších a nejvíce ceněných českých filmařů ve světě. Karel Zeman byl ve svém oboru naprostým solitérem, stvořil si vlastní svět vycházející čistě ze své imaginace. Všechno se naučil sám, neprošel filmovou školou, není lehce zařaditelný do jakési vlny, období nebo směru. Pro svou vnitřní poezii a upřímnost však jeho filmy nestárnou. Nesmírně pracovitý, vynalézavý a perfekcionistický, stále si však uchovávající dětský pohled na svět. Svět plný tajemství a dobrodružství. Takhle chceme Karla Zemana v našem filmu představit. (oficiální text distributora)
    80%
    Dokumentární film Karel Zeman - filmový dobrodruh je životopisným filmem, který se ohlíží za životem, dílem a významem klasika světového filmu. Zároveň odhaluje inspirativní zdroje jeho tvorby, ohlas ve světě a nahlíží do kuchyně průkopníka filmových triků. Pokud spočítáme ceny z festivalů, divácký ohlas v zahraniční distribuci i množství publikací a počet filmových tvůrců, kteří Karla Zemana uvádějí jako inspirační zdroj, dojdeme k závěru, že Karel Zeman je jedním z nejúspěšnějších a nejvíce ceněných českých filmařů ve světě. Karel Zeman byl ve svém oboru naprostým solitérem, stvořil si vlastní svět vycházející čistě ze své imaginace. Všechno se naučil sám, neprošel filmovou školou, není lehce zařaditelný do jakési vlny, období nebo směru. Pro svou vnitřní poezii a upřímnost však jeho filmy nestárnou. Nesmírně pracovitý, vynalézavý a perfekcionistický, stále si však uchovávající dětský pohled na svět. Svět plný tajemství a dobrodružství. Takhle chceme Karla Zemana v našem filmu představit. (oficiální text distributora)
    156
  7. Americká noc
    Americká noc (1973)
    Film
    Americká noc (1972), film ve filmu a film o filmu, je Truffautovým vyznáním lásky k vlastnímu řemeslu. S lehkou ironií a s příslovečným francouzským šarmem jsou tu vykresleny poněkud spletité vztahy mezi herci a štábem, evokovány příhody z filmařského zákulisí, postižena vzrušující atmosféra natáčení, posedlost lidí, propadlých kouzlu celuloidového pásku. Truffaut nepopírá, že raději než hotové filmy má proces jejich vzniku, vytváření umělého světa. Ukázal jsem natáčení v poněkud luxusnějších podmínkách, než v jakých obvykle pracuji (mimo 451° Fahrenheita, který vznikl v londýnském studiu). Většinou natáčím v reálu, tady jsem ukázal práci ve studiu, chtěl jsem udělat kompromis mezi Evropou a Amerikou, a jestliže to Američanům připadá jako skromné natáčení, tak pro Francouze je tomu naopak. Americká noc je vynikajícím příkladem dobrého zábavného filmu, dokonale napsaného, dokonale režírovaného i dokonale zahraného.
    79%
    Americká noc (1972), film ve filmu a film o filmu, je Truffautovým vyznáním lásky k vlastnímu řemeslu. S lehkou ironií a s příslovečným francouzským šarmem jsou tu vykresleny poněkud spletité vztahy mezi herci a štábem, evokovány příhody z filmařského zákulisí, postižena vzrušující atmosféra natáčení, posedlost lidí, propadlých kouzlu celuloidového pásku. Truffaut nepopírá, že raději než hotové filmy má proces jejich vzniku, vytváření umělého světa. Ukázal jsem natáčení v poněkud luxusnějších podmínkách, než v jakých obvykle pracuji (mimo 451° Fahrenheita, který vznikl v londýnském studiu). Většinou natáčím v reálu, tady jsem ukázal práci ve studiu, chtěl jsem udělat kompromis mezi Evropou a Amerikou, a jestliže to Američanům připadá jako skromné natáčení, tak pro Francouze je tomu naopak. Americká noc je vynikajícím příkladem dobrého zábavného filmu, dokonale napsaného, dokonale režírovaného i dokonale zahraného.
    157
  8. George Harrison: Living in the Material World
    George Harrison: Living in the Material World (2011)
    Film
    • HBO Max
    79%
    158
  9. Život v oblouznění
    Život v oblouznění (1995)
    Film
    78%
    159
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Osm a půl
    Osm a půl (1963)
    Film
    • Filmbox+
    77%
    160
  12. Never Sleep Again: The Elm Street Legacy
    Never Sleep Again: The Elm Street Legacy (2010)
    Film
    76%
    161
  13. Nit z přízraků
    Nit z přízraků (2017)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    • SWEET.TV
    Mít šaty od návrháře Reynoldse Woodcocka (Daniel Day-Lewis) znamenalo v dynamické éře obrozujícího se poválečného Londýna úplně nejvíc. Dáma musela mít dostatek peněz, patřičný rodokmen a odpovídající vychování, aby mohla vyrazit na večírek v jeho modelech, které byly vždy unikátní. Status génia si ale vybíral svou daň v podobě Woodcockovy totální emocionální vyprázdněnosti. Odtržen od reality všedního dne, neboť o vše praktické se starala jeho sestra (Lesley Manville), stavěl všechny ženy na roveň krejčovských panen. Měl sice vždy po ruce nějakou milenku či múzu, ale stačilo, aby si ráno při snídani trochu hlasitěji mazala topinku máslem a už se pakovala z jeho života. Když v kavárně v zapadlém přístavním městečku Reynolds objevil stydlivou servírku Almu (Vicky Krieps) a rozhodl se jí nabídnout momentálně uvolněné místo po svém boku, netušil, s čím si zahrává. Tahle zdánlivě neškodná submisivní bytost totiž rychle pochopila pravidla hry a rozhodla se aktivně bojovat za to, aby neskončila jako její předchůdkyně. Situaci jí usnadňuje i to, že se do ní Reynolds zamiloval. Nápor citů se však velmi negativně začal odrážet na jeho tvorbě, a umělcova praktická sestra se proto rozhodne rázně zakročit. (Cinemart)
    Žánry:DramaOscarovýRetro
    76%
    Mít šaty od návrháře Reynoldse Woodcocka (Daniel Day-Lewis) znamenalo v dynamické éře obrozujícího se poválečného Londýna úplně nejvíc. Dáma musela mít dostatek peněz, patřičný rodokmen a odpovídající vychování, aby mohla vyrazit na večírek v jeho modelech, které byly vždy unikátní. Status génia si ale vybíral svou daň v podobě Woodcockovy totální emocionální vyprázdněnosti. Odtržen od reality všedního dne, neboť o vše praktické se starala jeho sestra (Lesley Manville), stavěl všechny ženy na roveň krejčovských panen. Měl sice vždy po ruce nějakou milenku či múzu, ale stačilo, aby si ráno při snídani trochu hlasitěji mazala topinku máslem a už se pakovala z jeho života. Když v kavárně v zapadlém přístavním městečku Reynolds objevil stydlivou servírku Almu (Vicky Krieps) a rozhodl se jí nabídnout momentálně uvolněné místo po svém boku, netušil, s čím si zahrává. Tahle zdánlivě neškodná submisivní bytost totiž rychle pochopila pravidla hry a rozhodla se aktivně bojovat za to, aby neskončila jako její předchůdkyně. Situaci jí usnadňuje i to, že se do ní Reynolds zamiloval. Nápor citů se však velmi negativně začal odrážet na jeho tvorbě, a umělcova praktická sestra se proto rozhodne rázně zakročit. (Cinemart)
    Žánry:DramaOscarovýRetro
    162
  14. Entergalactic
    Entergalactic (2022)
    Film
    • Netflix
    76%
    163
  15. Opening Night
    Opening Night (1977)
    Film
    Jakkoli otázka vytváření rolí prosvítá celým Cassavetesovým dílem, pouze v tomto filmu učinil hlavním tématem herectví. Během pobytu v New Havenu, kde probíhá předváděčka nové hry, kterou považuje za hloupou a deprimující, utrpí stárnoucí hvězda Myrtle Gordonová (Gena Rowlandsová) šok, když se stane svědkem náhodné smrti své mladé fanynky. Během zkoušek se musí vyrovnávat s uloženou divadelní rolí i se svými vlastními démony. Premiéra je rubem Ženy pod vlivem. Myrtle je sama a zoufale se obává, že ztratí zranitelnost, kterou pokládá za nezbytnou pro povolání herečky, pro to, aby byla ženou, i když už nevypadá na dvacet. Sex přestal být použitelnou zbraní. Jakkoli se brání, Myrtle musí nakonec přijmout a vyřešit dilemata, která nejsou jen jádrem hry, v níž účinkuje, ale též zhuštěným odrazem její vlastní existence, před níž dosud utíkala za pomoci alkoholu, mužů, výmluv na svou profesi - a fantazie. Postava se nemůže vyhnout konfliktu, ale svádí krutou bitvu o znovunabytí naděje. A vítězí! Téma hry pronásleduje herečku na každém kroku, až do chvíle, kdy v sobě konečně zabije dospívající dívku. (John Cassavetes)
    Žánry:DramaNezávislý
    76%
    Jakkoli otázka vytváření rolí prosvítá celým Cassavetesovým dílem, pouze v tomto filmu učinil hlavním tématem herectví. Během pobytu v New Havenu, kde probíhá předváděčka nové hry, kterou považuje za hloupou a deprimující, utrpí stárnoucí hvězda Myrtle Gordonová (Gena Rowlandsová) šok, když se stane svědkem náhodné smrti své mladé fanynky. Během zkoušek se musí vyrovnávat s uloženou divadelní rolí i se svými vlastními démony. Premiéra je rubem Ženy pod vlivem. Myrtle je sama a zoufale se obává, že ztratí zranitelnost, kterou pokládá za nezbytnou pro povolání herečky, pro to, aby byla ženou, i když už nevypadá na dvacet. Sex přestal být použitelnou zbraní. Jakkoli se brání, Myrtle musí nakonec přijmout a vyřešit dilemata, která nejsou jen jádrem hry, v níž účinkuje, ale též zhuštěným odrazem její vlastní existence, před níž dosud utíkala za pomoci alkoholu, mužů, výmluv na svou profesi - a fantazie. Postava se nemůže vyhnout konfliktu, ale svádí krutou bitvu o znovunabytí naděje. A vítězí! Téma hry pronásleduje herečku na každém kroku, až do chvíle, kdy v sobě konečně zabije dospívající dívku. (John Cassavetes)
    Žánry:DramaNezávislý
    164
  16. Barton Fink
    Barton Fink (1991)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Píše se rok 1941 a mladý neurotický scenárista prožívá v nehostinném hotýlku mučivý existenciální zápas při psaní scénáře na objednávku hysterického šéfa hollywoodského studia, nucený přitom odložit vlastní autorská kritéria. Jeho jediným přítelem v osamocení a prázdnotě je tlustý pojišťovací agent z vedlejšího pokoje, ironicky krásná, permanentně indisponovaná postava. Atmosféra je plná tajemství, stínů a Finkových obsesí. Film je proložen množstvím zvukových a obrazových znaků (makrodetaily, zvláštní záběry). Interiéry i exteriéry jsou důsledně stylizované (světlé barvy prostředí spjatého s vedením studia, resp. pochmurné červenohnědé odstíny a pološero Finkova působiště). Sugestivnost pohybů kamery (bratři Coenové se ve všech svých filmech famózními jízdami kamery těší z kinematografických možností), herectví a zvuku (zvuková rovina je povýšena do neobvyklé významové polohy) dramatizuje banality a vytváří falešné napětí s absurdními zvraty. Film je jakousi kombinací Kafky, Hitchcocka a Harolda Lloyda. Bratři Coenové ve svých znamenitých dílech představují vtipný surrealismus dneška, baví se hrou citátů, rafinovaností a klišé. Jejich absurdní noční můry plné krutosti a černého humoru prozrazují zájem o klasický film noir a drsnou školu a vytvářejí stylově vycizelovaný, skeptický obraz lidské existence. Lehké komediální nadsázce jejich filmů odpovídá částečně exaltovaný herecký projev i občasná, s kýčem hraničící symbolika. Patří k čelným představitelům podnětného proudu amerického nezávislého filmu. Film byl roku 1992 nominován na Oscara v kategoriích výprava, kostýmy, mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Michael Lerner).
    Režie:Joel Coen
    76%
    Píše se rok 1941 a mladý neurotický scenárista prožívá v nehostinném hotýlku mučivý existenciální zápas při psaní scénáře na objednávku hysterického šéfa hollywoodského studia, nucený přitom odložit vlastní autorská kritéria. Jeho jediným přítelem v osamocení a prázdnotě je tlustý pojišťovací agent z vedlejšího pokoje, ironicky krásná, permanentně indisponovaná postava. Atmosféra je plná tajemství, stínů a Finkových obsesí. Film je proložen množstvím zvukových a obrazových znaků (makrodetaily, zvláštní záběry). Interiéry i exteriéry jsou důsledně stylizované (světlé barvy prostředí spjatého s vedením studia, resp. pochmurné červenohnědé odstíny a pološero Finkova působiště). Sugestivnost pohybů kamery (bratři Coenové se ve všech svých filmech famózními jízdami kamery těší z kinematografických možností), herectví a zvuku (zvuková rovina je povýšena do neobvyklé významové polohy) dramatizuje banality a vytváří falešné napětí s absurdními zvraty. Film je jakousi kombinací Kafky, Hitchcocka a Harolda Lloyda. Bratři Coenové ve svých znamenitých dílech představují vtipný surrealismus dneška, baví se hrou citátů, rafinovaností a klišé. Jejich absurdní noční můry plné krutosti a černého humoru prozrazují zájem o klasický film noir a drsnou školu a vytvářejí stylově vycizelovaný, skeptický obraz lidské existence. Lehké komediální nadsázce jejich filmů odpovídá částečně exaltovaný herecký projev i občasná, s kýčem hraničící symbolika. Patří k čelným představitelům podnětného proudu amerického nezávislého filmu. Film byl roku 1992 nominován na Oscara v kategoriích výprava, kostýmy, mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Michael Lerner).
    Režie:Joel Coen
    165
  17. Orfeus
    Orfeus (1950)
    Film

    Princezna zmizí za zrcadlem a přivádí Orfea ke kontaktu se zásvětím a tajemnými silami, které brzy pohltí i jeho ženu Eurydiku. Orfeus se za ní vydává do podsvětí, jeho návratu k pozemskému životu ovšem stojí v cestě několik překážek a obětí.
    Fantastické události a výjevy se mísí s realistickým pojetím, básnické vytržení v Cocteauově klasickém díle pomáhá objevit cestu vzkříšení. Dobově převratná inscenační technika představuje ve vrcholné formě hvězdu Jeana Maraise.
    Mistrovské dílo Jeana Cocteaua v nové digitálně restaurované kopii.

    76%

    Princezna zmizí za zrcadlem a přivádí Orfea ke kontaktu se zásvětím a tajemnými silami, které brzy pohltí i jeho ženu Eurydiku. Orfeus se za ní vydává do podsvětí, jeho návratu k pozemskému životu ovšem stojí v cestě několik překážek a obětí.
    Fantastické události a výjevy se mísí s realistickým pojetím, básnické vytržení v Cocteauově klasickém díle pomáhá objevit cestu vzkříšení. Dobově převratná inscenační technika představuje ve vrcholné formě hvězdu Jeana Maraise.
    Mistrovské dílo Jeana Cocteaua v nové digitálně restaurované kopii.

    166
  18. Nick Cave: 20 000 dní na Zemi
    Nick Cave: 20 000 dní na Zemi (2014)
    Film
    Dvacetitisící den v životě Nicka Cavea začíná zvoněním budíku a končí procházkou po mořské pláži. Nitro umělecky nesmírně tvůrčí a multifunkční osobnosti - hudebníka, skladatele, scenáristy a romanopisce - se před divákem odkrývá v osobité, poetické a svébytné mozaice. Hrané scény se střídají s reálnými v přesně propracované filmové struktuře, kdy záleží pouze na divákovi, kolika vrstvami se nechá unést a kolik jich ve filmu odhalí. V terapeutovi, kterého Cave navštíví, je možné rozpoznat uznávaného moderního filozofa Alaina de Bottona, v prostředí identifikujeme Brighton a nechybí ani vtipné momentky rozhovorů Cavea se spolupracovníky. Nick Cave se obrací přímo k divákovi a sdílí s ním názory na život, na svět, ale především na skládání písní a uměleckou kreativitu. Na devadesát pět minut se divák ocitá v exkluzivní společnosti talentované a charismatické osobnosti.
    76%
    Dvacetitisící den v životě Nicka Cavea začíná zvoněním budíku a končí procházkou po mořské pláži. Nitro umělecky nesmírně tvůrčí a multifunkční osobnosti - hudebníka, skladatele, scenáristy a romanopisce - se před divákem odkrývá v osobité, poetické a svébytné mozaice. Hrané scény se střídají s reálnými v přesně propracované filmové struktuře, kdy záleží pouze na divákovi, kolika vrstvami se nechá unést a kolik jich ve filmu odhalí. V terapeutovi, kterého Cave navštíví, je možné rozpoznat uznávaného moderního filozofa Alaina de Bottona, v prostředí identifikujeme Brighton a nechybí ani vtipné momentky rozhovorů Cavea se spolupracovníky. Nick Cave se obrací přímo k divákovi a sdílí s ním názory na život, na svět, ale především na skládání písní a uměleckou kreativitu. Na devadesát pět minut se divák ocitá v exkluzivní společnosti talentované a charismatické osobnosti.
    167
  19. Sly
    Sly (2023)
    Film
    • Netflix
    Dokumentární snímek Sly sleduje jedinečný vzestup nepravděpodobného filmového tvůrce, který se z ničeho vypracoval až na samotný vrchol. Na počátku 70. let byl Sylvester Stallone neznámý mladík snažící se prorazit v showbyznysu. To se razantně změnilo s příchodem sportovního hitu Rocky (1976), ke kterému Stallone napsal scénář a zároveň ztvárnil hlavní postavu Rockyho Balboy. Nově nabytá sláva však s sebou přinesla i nové, dosud neznámé potíže…
    Režie:Thom Zimny
    74%
    Dokumentární snímek Sly sleduje jedinečný vzestup nepravděpodobného filmového tvůrce, který se z ničeho vypracoval až na samotný vrchol. Na počátku 70. let byl Sylvester Stallone neznámý mladík snažící se prorazit v showbyznysu. To se razantně změnilo s příchodem sportovního hitu Rocky (1976), ke kterému Stallone napsal scénář a zároveň ztvárnil hlavní postavu Rockyho Balboy. Nově nabytá sláva však s sebou přinesla i nové, dosud neznámé potíže…
    Režie:Thom Zimny
    168
  20. Gaga: Five Foot Two
    Gaga: Five Foot Two (2017)
    Film
    • Netflix
    73%
    169
  21. Side by Side
    Side by Side (2012)
    Film
    Keanu Reeves a světoví filmaři o historii a budoucnosti kinematografie aneb Je lepší klasika, nebo digitál? Pohyblivé obrázky provázejí lidstvo déle než sto let. A nejen provázejí – ony přitahují, fascinují, magnetizují. Od vynálezu kinematografu už nikdy nic nebylo „jako dřív“. Lidem se otevřely netušené možnosti, jak si plnit vlastní sny. Po století byl klasický filmový materiál výhradním nosičem k natáčení, vyvolávání, promítání i archivování pohyblivých obrázků. To se ovšem v posledních desetiletích změnilo, ba co víc, stále se neuvěřitelně rychle mění. Digitální technologie se nám takřka vyvíjejí před očima, skýtají nové a nové možnosti, a filmaři stojí na křižovatce dějin: kam se dál vydat? Je lepší „malba světlem“, nebo hledání dalších možností digitálních triků? Na tuto a mnoho podobných otázek souvisejících s vývojem kinematografie se pokusí odpovědět průvodce dnešním dokumentem, slavný americký herec Keanu Reeves a s ním mnohé další legendy světového filmu: David Lynch, George Lucas, Lana Wachowski, James Cameron, Vittorio Storaro, Lars von Trier a další.
    73%
    Keanu Reeves a světoví filmaři o historii a budoucnosti kinematografie aneb Je lepší klasika, nebo digitál? Pohyblivé obrázky provázejí lidstvo déle než sto let. A nejen provázejí – ony přitahují, fascinují, magnetizují. Od vynálezu kinematografu už nikdy nic nebylo „jako dřív“. Lidem se otevřely netušené možnosti, jak si plnit vlastní sny. Po století byl klasický filmový materiál výhradním nosičem k natáčení, vyvolávání, promítání i archivování pohyblivých obrázků. To se ovšem v posledních desetiletích změnilo, ba co víc, stále se neuvěřitelně rychle mění. Digitální technologie se nám takřka vyvíjejí před očima, skýtají nové a nové možnosti, a filmaři stojí na křižovatce dějin: kam se dál vydat? Je lepší „malba světlem“, nebo hledání dalších možností digitálních triků? Na tuto a mnoho podobných otázek souvisejících s vývojem kinematografie se pokusí odpovědět průvodce dnešním dokumentem, slavný americký herec Keanu Reeves a s ním mnohé další legendy světového filmu: David Lynch, George Lucas, Lana Wachowski, James Cameron, Vittorio Storaro, Lars von Trier a další.
    170
Které jsou top filmy na téma tvůrčí proces? Ve filmovém žebříčku pro téma tvůrčí proces s celkovým počtem 87 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Grounded II: Making the Last of Us Part II, Muž z Acapulca, Misery nechce zemřít, Srdce temnoty: Filmařova apokalypsa, Avicii: Jsem Tim, s hlavními hvězdami, jako jsou: Neil Druckmann, Ashley Johnson (II), Shawn Layden, Halley Wegryn Gross, Troy Baker, Evan Wells. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.