Hans Wyprächtiger: Nejlepší filmy a seriály

6.2

Hans Wyprächtiger: Filmy a seriály

  • 1
  • 2
  • Eso es
    Eso es (1982)
    FilmRole: děda Rosenblum
    • Oneplay
    75%
    3
  • Touha Veroniky Vossové
    Touha Veroniky Vossové (1982)
    FilmRole: Chefredakteur

    Veronika Voss je již jen dohasínající hereckou hvězdou třicátých a čtyřicátých let. Herečka, o které se proslýchá, že měla románek s Goebbelsem a byla přední německou hvězdou, teď jen těžko dostává velké herecké příležitosti. Setkává se s ní mladý publicista Robert, který o její slávě nic neví a postupně vše zjišťuje z Veroničina vyprávění. Začnou si spolu románek, i přesto, že Robert má šťastný vztah s Henriettou. Veronika s Robertem tráví víkend na chatě, kde však Veronika začne trpět panickými záchvaty, čehož se Robert poleká. Veroničin stav se čím dál horší a Robert se rozhodne napsat příběh o vyhasínající kariéře stárnoucí herečky, přičemž Veronika je jeho hlavním pozorovacím subjektem. Čím více se Robert noří do jejího života, zjišťuje její spojitost s doktorkou Katz. Ta Veroniku udržuje závislou na morfiu, díky čemuž z ní může dostávat finance, kdykoliv se jí zachce. Aby Robert potvrdil své podezření, posílá za doktorkou Henriettu v přestrojení, aby od ní získala recept na morfium. Doktorka však lest prohlédne a Henriettu zabije. Než přijede policie, doktorka s Veroničinou pomocí zahladí důkazy. Robert pak jen marně sleduje doktorku, která donutí Veroniku veškerý majetek přepsat na ni, výměnou za fatální dávku drog. Po smrti Veroniky je Robert bezmocným svědkem toho, jak si doktorka užívá bohatství.

    75%

    Veronika Voss je již jen dohasínající hereckou hvězdou třicátých a čtyřicátých let. Herečka, o které se proslýchá, že měla románek s Goebbelsem a byla přední německou hvězdou, teď jen těžko dostává velké herecké příležitosti. Setkává se s ní mladý publicista Robert, který o její slávě nic neví a postupně vše zjišťuje z Veroničina vyprávění. Začnou si spolu románek, i přesto, že Robert má šťastný vztah s Henriettou. Veronika s Robertem tráví víkend na chatě, kde však Veronika začne trpět panickými záchvaty, čehož se Robert poleká. Veroničin stav se čím dál horší a Robert se rozhodne napsat příběh o vyhasínající kariéře stárnoucí herečky, přičemž Veronika je jeho hlavním pozorovacím subjektem. Čím více se Robert noří do jejího života, zjišťuje její spojitost s doktorkou Katz. Ta Veroniku udržuje závislou na morfiu, díky čemuž z ní může dostávat finance, kdykoliv se jí zachce. Aby Robert potvrdil své podezření, posílá za doktorkou Henriettu v přestrojení, aby od ní získala recept na morfium. Doktorka však lest prohlédne a Henriettu zabije. Než přijede policie, doktorka s Veroničinou pomocí zahladí důkazy. Robert pak jen marně sleduje doktorku, která donutí Veroniku veškerý majetek přepsat na ni, výměnou za fatální dávku drog. Po smrti Veroniky je Robert bezmocným svědkem toho, jak si doktorka užívá bohatství.

    4
  • Dům duchů
    Dům duchů (1993)
    FilmRole: Dr. Cuevas
    Román Dům duchů chilské spisovatelky Isabel Allendeové vyšel v roce 1985. Autorka (dcera bývalého chilského prezidenta Salvadora Allendeho Gossense) v něm zachycuje pohnuté osudy tří generací rodiny Truebů, v nichž se zrcadlí společenské a politické změny v zemi v letech 1926-1973. Dánský režisér Bille August se ujal komplikovaného úkolu převést román do filmové podoby. Výpravný mezinárodní film, natočený v angličtině, s anglickými a americkými hvězdami, je pokusem vytvořit v popředí historické fresky osobitou reflexi individuálních příběhů několika postav, svázaných rodinnými pouty, utrpením, soucitem, vášní a nenávistí. Přestože Augustův snímek popisuje dobové události (na nichž se postavy podílejí), je kupodivu spíš rafinovaně natočeným melodramatem s prvky magického realismu než klasickým historickým filmem. Bohatý dobytkář Esteban Trueba se ožení s křehkou aristokratickou Clarou, s níž šťastně žije ve svém velkém venkovském domě. Citlivá žena, obdařená zvláštními jasnozřivými schopnostmi, však těžce snáší po léta narůstající rozpory s manželem, a po vyhroceném konfliktu Estebana opustí. Zatímco muž udělá kariéru jako pravicový politik, jejich dcera Blanca proti otcově vůli spojí svůj život s levicovým aktivistou Pedrem. Fašistický puč v roce 1973 rodinu rozbije (Esteban je zbaven své senátorské funkce, Blanca je vězněna, Pedro musí emigrovat), nad jejími členy však nepřestává bdít laskavý duch andělské Clary, dodávající trpícím a bloudícím odvahu vydržet a přežít. Augustův film není historickou politickou freskou ve stylu Bertolucciho DVACÁTÉHO STOLETÍ (jehož půdorys navenek připomíná). Klade důraz na osudové vztahy postav, jejichž role jsou důsledně rozděleny (andělská Clara, démonický Estebanův levoboček), na magii míst, v nichž se tyto vztahy realizují (dům, ulice, rodinný stůl), i na jednotlivé, pro smysl vyprávění důležité předměty (Clařina tajemná krabice, andělská křídla, hvězdy). Zvláštní roli mají i principy mužského vnímání světa (politici Esteban a Pedro), jež nejsou v souladu s ženským způsobem laskavého přetváření skutečnosti (Clara, Blanca). Režisérův moderní a inteligentní přístup k pokleslému žánru melodramatu dal vzniknout pozoruhodnému filmu.
    72%
    Román Dům duchů chilské spisovatelky Isabel Allendeové vyšel v roce 1985. Autorka (dcera bývalého chilského prezidenta Salvadora Allendeho Gossense) v něm zachycuje pohnuté osudy tří generací rodiny Truebů, v nichž se zrcadlí společenské a politické změny v zemi v letech 1926-1973. Dánský režisér Bille August se ujal komplikovaného úkolu převést román do filmové podoby. Výpravný mezinárodní film, natočený v angličtině, s anglickými a americkými hvězdami, je pokusem vytvořit v popředí historické fresky osobitou reflexi individuálních příběhů několika postav, svázaných rodinnými pouty, utrpením, soucitem, vášní a nenávistí. Přestože Augustův snímek popisuje dobové události (na nichž se postavy podílejí), je kupodivu spíš rafinovaně natočeným melodramatem s prvky magického realismu než klasickým historickým filmem. Bohatý dobytkář Esteban Trueba se ožení s křehkou aristokratickou Clarou, s níž šťastně žije ve svém velkém venkovském domě. Citlivá žena, obdařená zvláštními jasnozřivými schopnostmi, však těžce snáší po léta narůstající rozpory s manželem, a po vyhroceném konfliktu Estebana opustí. Zatímco muž udělá kariéru jako pravicový politik, jejich dcera Blanca proti otcově vůli spojí svůj život s levicovým aktivistou Pedrem. Fašistický puč v roce 1973 rodinu rozbije (Esteban je zbaven své senátorské funkce, Blanca je vězněna, Pedro musí emigrovat), nad jejími členy však nepřestává bdít laskavý duch andělské Clary, dodávající trpícím a bloudícím odvahu vydržet a přežít. Augustův film není historickou politickou freskou ve stylu Bertolucciho DVACÁTÉHO STOLETÍ (jehož půdorys navenek připomíná). Klade důraz na osudové vztahy postav, jejichž role jsou důsledně rozděleny (andělská Clara, démonický Estebanův levoboček), na magii míst, v nichž se tyto vztahy realizují (dům, ulice, rodinný stůl), i na jednotlivé, pro smysl vyprávění důležité předměty (Clařina tajemná krabice, andělská křídla, hvězdy). Zvláštní roli mají i principy mužského vnímání světa (politici Esteban a Pedro), jež nejsou v souladu s ženským způsobem laskavého přetváření skutečnosti (Clara, Blanca). Režisérův moderní a inteligentní přístup k pokleslému žánru melodramatu dal vzniknout pozoruhodnému filmu.
    5
  • Heidi
    Heidi (1978)
    Seriál
    71%
    6
  • Diese Drombuschs
    Diese Drombuschs (1983)
    Seriál
    70%
    7
  • Spis Odessa
    Spis Odessa (1974)
    FilmRole: Landlord
    • iTunes

    Rok 1963, Hamburg. Poté, co si přečetl deník židovského muže, jenž přežil holocaust a nedávno spáchal sebevraždu, se reportér a syn vojáka z 2. světové války Peter Miller vydává po stopách skrývajícího se důstojníka SS Eduarda Roschmanna.

    Píše se rok 1963, Hamburg, Německo. Po sebevraždě starého židovského muže skončí jeho deník v rukou novináře na volné noze Petera Millera (Jon Voight). Deník dokumentuje nehorázné zločiny páchané s nevýslovnou krutostí, mučení a masové vraždy, kterých se dopustil kapitán SS Eduard Roschmann (Maximilian Schell), velitel nechvalně známého vyhlazovacího tábora v lotyšské Rize. Miller se snaží Roschmanna vystopovat, a tak se vydává až do ODESSY, mocné a pečlivě utajované organizace, jež chrání členy SS a pomáhá jim utéct do všech koutů světa. Když Miller Roschmanna konečně vystopuje, ukáže se, že bývalý nacista nyní řídí obchod se zbraněmi...

    69%

    Rok 1963, Hamburg. Poté, co si přečetl deník židovského muže, jenž přežil holocaust a nedávno spáchal sebevraždu, se reportér a syn vojáka z 2. světové války Peter Miller vydává po stopách skrývajícího se důstojníka SS Eduarda Roschmanna.

    Píše se rok 1963, Hamburg, Německo. Po sebevraždě starého židovského muže skončí jeho deník v rukou novináře na volné noze Petera Millera (Jon Voight). Deník dokumentuje nehorázné zločiny páchané s nevýslovnou krutostí, mučení a masové vraždy, kterých se dopustil kapitán SS Eduard Roschmann (Maximilian Schell), velitel nechvalně známého vyhlazovacího tábora v lotyšské Rize. Miller se snaží Roschmanna vystopovat, a tak se vydává až do ODESSY, mocné a pečlivě utajované organizace, jež chrání členy SS a pomáhá jim utéct do všech koutů světa. Když Miller Roschmanna konečně vystopuje, ukáže se, že bývalý nacista nyní řídí obchod se zbraněmi...

    8
  • Lucie Aubracová
    Lucie Aubracová (1997)
    FilmRole: le colonel allemand
    Milovala svého muže, její odvaha neznala hranic. Francouzské drama podle skutečné události. Lyon, březen 1943. Raymond Samuel (krycím jménem v odboji Aubrac) a jeho žena Lucie se zapojili do odboje proti nacistickým okupantům. Jenže Raymond a Jean Moulin jsou zatčeni. Lucie však svého muže tak miluje, že je ochotná ke všemu, jen aby manžela vyrvala ze spárů gestapa. Film byl natočen podle skutečného příběhu Lucie Aubracové a patří k výrazným ženským válečným dramatům. Ve filmu si zahrál známý divadelní a filmový režisér Patrice Chéreau francouzského hrdinu odboje Jeana Moulina. Lucie Aubracová napsala knihu, kterou nazvala podle jejich hesla v odboji Odejdou v opojení.
    66%
    Milovala svého muže, její odvaha neznala hranic. Francouzské drama podle skutečné události. Lyon, březen 1943. Raymond Samuel (krycím jménem v odboji Aubrac) a jeho žena Lucie se zapojili do odboje proti nacistickým okupantům. Jenže Raymond a Jean Moulin jsou zatčeni. Lucie však svého muže tak miluje, že je ochotná ke všemu, jen aby manžela vyrvala ze spárů gestapa. Film byl natočen podle skutečného příběhu Lucie Aubracové a patří k výrazným ženským válečným dramatům. Ve filmu si zahrál známý divadelní a filmový režisér Patrice Chéreau francouzského hrdinu odboje Jeana Moulina. Lucie Aubracová napsala knihu, kterou nazvala podle jejich hesla v odboji Odejdou v opojení.
    9
  • Kamikaze 1989
    Kamikaze 1989 (1982)
    FilmRole: Zerling
    65%
    10
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    SeriálRole: Fred Berutzke
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    11
  • Fabian
    Fabian (1980)
    FilmRole: Gehheimrat
    60%
    12
  • SOKO 5113
    SOKO 5113 (1978)
    Seriál
    59%
    13
  • Schwarzwaldklinik, Die
    Schwarzwaldklinik, Die (1985)
    Seriál
    Černý les: Klinika je německý televizní seriál z lékařského prostředí, který se natáčel v západním Německu. Vznikal v letech 1984 až 1988 a premiéru měl 2. října 1985 na televizní stanici ZDF. Poslední díl byl odvysílán 25. března 1989. Děj sleduje chod malé fiktivní nemocnice v oblasti Černého lesa v Německu a také životy lékařské rodiny Brinkmannových, kteří v nemocnici pracují. Krátce po zahájení vysílání v roce 1985 se Černý les: Klinika stala velmi populárním televizním pořadem, který sledovalo přes 20 milionů diváků. I 25 let od svého debutu je v Německu stále vysoce ceněna. Od roku 1985 byla několikrát reprízována a 20 let po prvním odvysílání se dočkala dvou televizních filmů.
    Žánry:Drama
    54%
    Černý les: Klinika je německý televizní seriál z lékařského prostředí, který se natáčel v západním Německu. Vznikal v letech 1984 až 1988 a premiéru měl 2. října 1985 na televizní stanici ZDF. Poslední díl byl odvysílán 25. března 1989. Děj sleduje chod malé fiktivní nemocnice v oblasti Černého lesa v Německu a také životy lékařské rodiny Brinkmannových, kteří v nemocnici pracují. Krátce po zahájení vysílání v roce 1985 se Černý les: Klinika stala velmi populárním televizním pořadem, který sledovalo přes 20 milionů diváků. I 25 let od svého debutu je v Německu stále vysoce ceněna. Od roku 1985 byla několikrát reprízována a 20 let po prvním odvysílání se dočkala dvou televizních filmů.
    Žánry:Drama
    14
  • Falošný princ
    Falošný princ (1985)
    FilmRole: Sultan
    54%
    15
  • Son of Hitler
    Son of Hitler (1979)
    FilmRole: Beerhall Manager
    40%
    16
  • Starej
    Starej (1977)
    Seriál
    27%
    17
  • Hájovna Falkenau
    Hájovna Falkenau (1989)
    Seriál
    25%
    18

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.