Umberto Spadaro: Nejlepší filmy a seriály

6.9

Umberto Spadaro: Filmy a seriály

  • The Jack Benny Program
    The Jack Benny Program (1950)
    Seriál
    84%
    1
  • Pro hrst dolarů
    Pro hrst dolarů (1964)
    FilmRole: Miguel - Rojo Gunman (uncredited)
    • iTunes
    81%
    2
  • Těžká léta
    Těžká léta (1948)
    FilmRole: Aldo Piscitello
    80%
    3
  • Svedená a opuštěná
    Svedená a opuštěná (1964)
    FilmRole: il cugino di Ascalone
    77%
    4
  • Zloději kol
    Zloději kol (1948)
    Film

    Italský film, který na pozadí příběhu nezaměstnaného dělníka podává realistický obraz sociálních poměrů dnešní Itálie. Hlavnímu hrdinovi filmu hrozí, že hned po nastoupení práce v novém zaměstnání, které těžce získal, se znovu ocitne na dlažbě, poněvadž mu kdosi ukradl jízdní kolo, které je pro lepiče plakátů podmínkou zaměstnání. Všechno další úsilí hrdiny filmu směřuje k tomu, aby nalezl zloděje a získal zpět své kolo. Když se však přesvědčí o marnosti tohoto počínání, rozhodne se v zoufalství stát se sám zlodějem. Je však na místě dopaden, a vděčí jen soucitu toho, kterého chtěl okrást, že není odevzdán policii. Ruku v ruce se svým osmiletým synkem, který ho všude dporovází, kráčí pak uprostřed davu lhostejných lidí vstříc další nejistotě v nezaměstnanosti. Bezútěšné dějové vyústění tohoto příběhu, líčeného v sytých realistických barvách, je v plném souladu s bezútěšným postavením statisíců těch, kteří v dnešní Italii živoří v bídě a nezaměstnanosti.

    Film polemicky zdůrazňuje sociální rozdíly poválečné italské společnosti, poukazuje bez nejmenší stopy proklamativnosti na drobných, ale nanejvýš věrohodných útržcích každodenní reality na stav, kdy je člověk člověku vlkem, na situace, ve kterých vládne dravý zákon džungle, jenž odpírá méně schopným lidem právo na práci a důstojnou existenci. Autenticitu sociálně laděného snímku podporuje výběr představitelů hlavních postav, které našel režisér doslova na ulici mezi nezaměstnanými.

    77%

    Italský film, který na pozadí příběhu nezaměstnaného dělníka podává realistický obraz sociálních poměrů dnešní Itálie. Hlavnímu hrdinovi filmu hrozí, že hned po nastoupení práce v novém zaměstnání, které těžce získal, se znovu ocitne na dlažbě, poněvadž mu kdosi ukradl jízdní kolo, které je pro lepiče plakátů podmínkou zaměstnání. Všechno další úsilí hrdiny filmu směřuje k tomu, aby nalezl zloděje a získal zpět své kolo. Když se však přesvědčí o marnosti tohoto počínání, rozhodne se v zoufalství stát se sám zlodějem. Je však na místě dopaden, a vděčí jen soucitu toho, kterého chtěl okrást, že není odevzdán policii. Ruku v ruce se svým osmiletým synkem, který ho všude dporovází, kráčí pak uprostřed davu lhostejných lidí vstříc další nejistotě v nezaměstnanosti. Bezútěšné dějové vyústění tohoto příběhu, líčeného v sytých realistických barvách, je v plném souladu s bezútěšným postavením statisíců těch, kteří v dnešní Italii živoří v bídě a nezaměstnanosti.

    Film polemicky zdůrazňuje sociální rozdíly poválečné italské společnosti, poukazuje bez nejmenší stopy proklamativnosti na drobných, ale nanejvýš věrohodných útržcích každodenní reality na stav, kdy je člověk člověku vlkem, na situace, ve kterých vládne dravý zákon džungle, jenž odpírá méně schopným lidem právo na práci a důstojnou existenci. Autenticitu sociálně laděného snímku podporuje výběr představitelů hlavních postav, které našel režisér doslova na ulici mezi nezaměstnanými.

    5
  • Don Camillo e l'onorevole Peppone
    Don Camillo e l'onorevole Peppone (1955)
    FilmRole: Bezzi, il contadino
    74%
    6
  • Muž mého života
    Muž mého života (1952)
    Film
    Suzanne se neměla nikdy dozvědět, kdo je její matka. Byla vychována v penzionátu pro bohaté a její matka za ní dojížděla jen zřídka. Každý tvrdě vydělaný peníz věnovala Madeleine na to, aby byla její dcera šťastná. Možná by Suzanne byla šťastnější, kdyby vyrůstala v matčině náruči, než obklopena bohatými snobskými dětmi, společností, kam si myslela, že patří. Madeleine však nechtěla, aby se její dcera dozvěděla, čím se vlastně živí. Nyní už tato, stále ještě krásná žena, zanechala svého řemesla a plna rozechvění čeká na svou dceru, pro kterou pobyt v penzionátu již skončil. Suzanne však nedokáže pochopit, že její matka může žít v tak chudém bytě a má jen jednu služku, která se vlastně jako služka vůbec nechová. Nechce to ani přiznat svému snoubenci, který pochází z úplně jiného prostředí, ale který, jak tvrdí, by ji miloval, i kdyby byla úplně chudá... V hlavní roli naivní Suzanne uvidíme mladičkou Jeanne Moreauovou, která tehdy stála na prahu své kariéry.
    Žánry:Drama
    72%
    Suzanne se neměla nikdy dozvědět, kdo je její matka. Byla vychována v penzionátu pro bohaté a její matka za ní dojížděla jen zřídka. Každý tvrdě vydělaný peníz věnovala Madeleine na to, aby byla její dcera šťastná. Možná by Suzanne byla šťastnější, kdyby vyrůstala v matčině náruči, než obklopena bohatými snobskými dětmi, společností, kam si myslela, že patří. Madeleine však nechtěla, aby se její dcera dozvěděla, čím se vlastně živí. Nyní už tato, stále ještě krásná žena, zanechala svého řemesla a plna rozechvění čeká na svou dceru, pro kterou pobyt v penzionátu již skončil. Suzanne však nedokáže pochopit, že její matka může žít v tak chudém bytě a má jen jednu služku, která se vlastně jako služka vůbec nechová. Nechce to ani přiznat svému snoubenci, který pochází z úplně jiného prostředí, ale který, jak tvrdí, by ji miloval, i kdyby byla úplně chudá... V hlavní roli naivní Suzanne uvidíme mladičkou Jeanne Moreauovou, která tehdy stála na prahu své kariéry.
    Žánry:Drama
    7
  • Nella città l'inferno
    Nella città l'inferno (1959)
    FilmRole: Direttore del carcere
    71%
    8
  • I Spy
    I Spy (1965)
    Seriál
    68%
    9
  • Cavalleria rusticana
    Cavalleria rusticana (1954)
    FilmRole: Uncle Brasi
    67%
    10
  • Jménem zákona
    Jménem zákona (1949)
    Film
    67%
    11
  • La grande strada azzurra
    La grande strada azzurra (1957)
    FilmRole: Gaspare Puggioni, 1st Coast Guard Officer
    Squarciò, rybář, žije s rodinou na malém ostrově u italského pobřeží Dalmácie. Stejně jako jeho spoluobčané, i Squarciò bojuje s drsnými životními podmínkami, nedostatkem ryb v okolních vodách a vykořisťováním ze strany místního velkoobchodníka. Zatímco ostatní rybáři stále používají sítě, on se vydává na širé moře ilegálně lovit ryby pomocí bomb. Kvůli tomu si Squarciò půjčuje peníze, přijde o loď a ve chvíli nejvyššího zoufalství musí bombardovat přímo u pobřeží, což vyvolá nenávist a odmítnutí ze strany ostatních rybářů. Ve snaze zachránit svou rodinu, Squarciò a jeho mladí synové vyplují s novou lodí za místní vody a znovu loví ryby pomocí bomb. Tentokrát si však moře vybere strašlivou daň…
    Žánry:DramaRomantický
    66%
    Squarciò, rybář, žije s rodinou na malém ostrově u italského pobřeží Dalmácie. Stejně jako jeho spoluobčané, i Squarciò bojuje s drsnými životními podmínkami, nedostatkem ryb v okolních vodách a vykořisťováním ze strany místního velkoobchodníka. Zatímco ostatní rybáři stále používají sítě, on se vydává na širé moře ilegálně lovit ryby pomocí bomb. Kvůli tomu si Squarciò půjčuje peníze, přijde o loď a ve chvíli nejvyššího zoufalství musí bombardovat přímo u pobřeží, což vyvolá nenávist a odmítnutí ze strany ostatních rybářů. Ve snaze zachránit svou rodinu, Squarciò a jeho mladí synové vyplují s novou lodí za místní vody a znovu loví ryby pomocí bomb. Tentokrát si však moře vybere strašlivou daň…
    Žánry:DramaRomantický
    12
  • Pod deseti vlajkami
    Pod deseti vlajkami (1960)
    Film
    Válečný film vychází z deníku kapitána německého křižníku Atlantis. Původně nákladní loď se na začátku druhé světové války stala pirátským plavidlem, které během necelých dvou let nepřetržitého křižování oceánů potopilo řadu spojeneckých obchodních lodí. V listopadu 1941 pak Atlantidu vystopoval a zničil britský křižník Devonshire. Příběh lodi s dokonalým krytím zpracoval do filmové podoby italský režisér Duilio Coletti, který se válečné tématice věnoval s velkou oblibou (Velká naděje, Blesková divize). Při psaní scénáře vycházel z podrobných deníků kapitána Bernharda Roggeho. Po válce byl Rogge jedním z mála vysokých německých důstojníků, které spojenci nezatkli, a později se stal admirálem námořních sil NATO. Film byl uveden v červnu 1960 na filmovém festivalu v Berlíně, kde byl nominován na Zlatého medvěda. (Česká televize)
    Žánry:DramaVálečný
    63%
    Válečný film vychází z deníku kapitána německého křižníku Atlantis. Původně nákladní loď se na začátku druhé světové války stala pirátským plavidlem, které během necelých dvou let nepřetržitého křižování oceánů potopilo řadu spojeneckých obchodních lodí. V listopadu 1941 pak Atlantidu vystopoval a zničil britský křižník Devonshire. Příběh lodi s dokonalým krytím zpracoval do filmové podoby italský režisér Duilio Coletti, který se válečné tématice věnoval s velkou oblibou (Velká naděje, Blesková divize). Při psaní scénáře vycházel z podrobných deníků kapitána Bernharda Roggeho. Po válce byl Rogge jedním z mála vysokých německých důstojníků, které spojenci nezatkli, a později se stal admirálem námořních sil NATO. Film byl uveden v červnu 1960 na filmovém festivalu v Berlíně, kde byl nominován na Zlatého medvěda. (Česká televize)
    Žánry:DramaVálečný
    13
  • I vinti
    I vinti (1953)
    Film
    Vznik Poražených spadá do období, kdy Antonionimu, jak tvrdil o třicet let později, šlo při natáčení filmů především o vyprávění příběhu a ne o prezentaci vlastního názoru. Ovšem jeho konflikt s producenty při prosazování původního scénáře, který podle nich postrádal patřičnou dávku osvěty, jistě nebyl způsoben pouze omezením se na roli vypravěče. Společným tématem všech tří povídek je zločinnost poválečné, především studentské mládeže. Např. v pařížské epizodě, inspirované skutečnou událostí, zavraždí kvůli penězům skupina studentů svého spolužáka. Část negativních reakcí cenzury, které následovaly po dokončení filmu, způsobil pocit „nejistoty“, že okolnosti vraždy a průběh vyšetřování dostatečně neodhalily morální či sociální motiv spáchaných zločinů. (FebioFest 2006)
    Žánry:DramaParodie
    62%
    Vznik Poražených spadá do období, kdy Antonionimu, jak tvrdil o třicet let později, šlo při natáčení filmů především o vyprávění příběhu a ne o prezentaci vlastního názoru. Ovšem jeho konflikt s producenty při prosazování původního scénáře, který podle nich postrádal patřičnou dávku osvěty, jistě nebyl způsoben pouze omezením se na roli vypravěče. Společným tématem všech tří povídek je zločinnost poválečné, především studentské mládeže. Např. v pařížské epizodě, inspirované skutečnou událostí, zavraždí kvůli penězům skupina studentů svého spolužáka. Část negativních reakcí cenzury, které následovaly po dokončení filmu, způsobil pocit „nejistoty“, že okolnosti vraždy a průběh vyšetřování dostatečně neodhalily morální či sociální motiv spáchaných zločinů. (FebioFest 2006)
    Žánry:DramaParodie
    14
  • Ženich pro Annu Zaccheovou
    Ženich pro Annu Zaccheovou (1953)
    FilmRole: Don Antonio Percucoco
    Italský celovečerní hraný film. Anna Zaccheová, děvče z chudé neapolské rodiny, nad pomyšlení krásná a v nejlepších letech na vdávání, čeká na den, kdy se objeví ten pravý. Rád by si ji vzal bohatý don Antonio – vytrhlo by to celou Anninu rodinu z nouze. Jednou se setkala s mladým námořníkem Andréou; byla to láska na první pohled. Slíbili si, že se vezmou, až se Andréa vrátí z moře. Anna nechtěla přijít do manželství s holýma rukama, a proto proti vůli rodičů si našla práci. Její šéf ji zneužil. Nešťastná Anna se přiotrávila a odmítla Andréu, který ji vyhledal. Hlad nakonec Annu dohnal k tomu, že přistoupila na nabídky dona Antonia. Poznala však, že není s to, aby udusila opravdový cit; nemohla si ho vzít prostě jen proto, aby měla manžela. Po nějakém čase se zase setkala s Andréou. Anna, na vrcholu štěstí, se mu vzdala. A brzy ráno ji Andréa opustil navždy, protože jí přestal věřit. Pro Annu to byla krutá rána. A přece vítá ráda nový den. (FILMOVÝ PŘEHLED 22 / 1956)
    Žánry:Drama
    62%
    Italský celovečerní hraný film. Anna Zaccheová, děvče z chudé neapolské rodiny, nad pomyšlení krásná a v nejlepších letech na vdávání, čeká na den, kdy se objeví ten pravý. Rád by si ji vzal bohatý don Antonio – vytrhlo by to celou Anninu rodinu z nouze. Jednou se setkala s mladým námořníkem Andréou; byla to láska na první pohled. Slíbili si, že se vezmou, až se Andréa vrátí z moře. Anna nechtěla přijít do manželství s holýma rukama, a proto proti vůli rodičů si našla práci. Její šéf ji zneužil. Nešťastná Anna se přiotrávila a odmítla Andréu, který ji vyhledal. Hlad nakonec Annu dohnal k tomu, že přistoupila na nabídky dona Antonia. Poznala však, že není s to, aby udusila opravdový cit; nemohla si ho vzít prostě jen proto, aby měla manžela. Po nějakém čase se zase setkala s Andréou. Anna, na vrcholu štěstí, se mu vzdala. A brzy ráno ji Andréa opustil navždy, protože jí přestal věřit. Pro Annu to byla krutá rána. A přece vítá ráda nový den. (FILMOVÝ PŘEHLED 22 / 1956)
    Žánry:Drama
    15
  • La fumeria d'oppio
    La fumeria d'oppio (1947)
    Film
    61%
    16
  • Sbandata, La
    Sbandata, La (1975)
    FilmRole: Doctor
    58%
    17
  • Gatto mammone, Il
    Gatto mammone, Il (1975)
    FilmRole: Doctor
    Lando Buzzanca ztvárňuje muže, který zoufale touží po mužském dědici. Jeho žena (Roseanne Podesta) je ale zřejmě neplodná. Rozhodnou se proto pro náhradní matku, což v době před umělým oplodněním znamená, že ji Buzzanca bude muset oplodnit "postaru". Po nehodě s VELMI neatraktivní, ale plodnou vdovou, si Buzzanca vyhlédne mladou dívku (Gloria Guida) v sirotčinci pro svobodné matky (která už jedno nemanželské dítě dala k adopci). Najmou ji jako služebnou, ale ona je v domnění, že si ji chtějí adoptovat, což vede k jistým kvazi-incestním nedorozuměním...
    56%
    Lando Buzzanca ztvárňuje muže, který zoufale touží po mužském dědici. Jeho žena (Roseanne Podesta) je ale zřejmě neplodná. Rozhodnou se proto pro náhradní matku, což v době před umělým oplodněním znamená, že ji Buzzanca bude muset oplodnit "postaru". Po nehodě s VELMI neatraktivní, ale plodnou vdovou, si Buzzanca vyhlédne mladou dívku (Gloria Guida) v sirotčinci pro svobodné matky (která už jedno nemanželské dítě dala k adopci). Najmou ji jako služebnou, ale ona je v domnění, že si ji chtějí adoptovat, což vede k jistým kvazi-incestním nedorozuměním...
    18
  • Due cuori fra le belve
    Due cuori fra le belve (1943)
    FilmRole: Lo stregone
    54%
    19
  • Sansone e il tesoro degli Incas
    Sansone e il tesoro degli Incas (1964)
    FilmRole: Darmon Henchman
    39%
    20

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.