Michael Janisch: Nejlepší filmy a seriály

6.3

Michael Janisch: Filmy a seriály

  • Disneyland
    Disneyland (1954)
    Seriál
    Společnost Walt Disney Productions produkuje antologický televizní seriál pod různými názvy již od roku 1954. Původní verze seriálu měla premiéru na stanici ABC ve středu 27. října 1954. Pořad, který uváděl Walt Disney až do své smrti a poté v letech 1996 až 2002 tehdejší generální ředitel Michael Eisner (s jednorázovými moderátory nebo bez moderátorů v jiných obdobích), byl od té doby nepřetržitě vysílán buď jako týdenní program, nebo jako nepravidelná série speciálů na několika televizních stanicích a streamovacích službách, naposledy na ABC a Disney+. Pořad je druhým nejdéle vysílaným programem v hlavním vysílacím čase v americké televizi, hned za svým rivalem, pořadem Hallmark Hall of Fame. Nicméně, Hallmark Hall of Fame byl týdenní program pouze během prvních pěti sezón, zatímco Disney zůstal týdenním programem po více než čtyřicet let.
    79%
    Společnost Walt Disney Productions produkuje antologický televizní seriál pod různými názvy již od roku 1954. Původní verze seriálu měla premiéru na stanici ABC ve středu 27. října 1954. Pořad, který uváděl Walt Disney až do své smrti a poté v letech 1996 až 2002 tehdejší generální ředitel Michael Eisner (s jednorázovými moderátory nebo bez moderátorů v jiných obdobích), byl od té doby nepřetržitě vysílán buď jako týdenní program, nebo jako nepravidelná série speciálů na několika televizních stanicích a streamovacích službách, naposledy na ABC a Disney+. Pořad je druhým nejdéle vysílaným programem v hlavním vysílacím čase v americké televizi, hned za svým rivalem, pořadem Hallmark Hall of Fame. Nicméně, Hallmark Hall of Fame byl týdenní program pouze během prvních pěti sezón, zatímco Disney zůstal týdenním programem po více než čtyřicet let.
    1
  • Abenteuer des braven Soldaten Schwejk, Die
    Abenteuer des braven Soldaten Schwejk, Die (1972)
    Seriál
    Dobrodružství dobrého vojáka Švejka je rakouský televizní seriál. Švejk je popleta a ňouma (tvrdí, že byl propuštěn z armády na základě osvědčení o idiotství), ale s komickými výsledky dokáže přechytračit své nadřízené a svého úhlavního nepřítele, tajného policistu Bretschneidera. Odehrává se během první světové války a sleduje Švejkovo dobrodružství jako rekruta v Rakousko-uherské armádě.
    77%
    Dobrodružství dobrého vojáka Švejka je rakouský televizní seriál. Švejk je popleta a ňouma (tvrdí, že byl propuštěn z armády na základě osvědčení o idiotství), ale s komickými výsledky dokáže přechytračit své nadřízené a svého úhlavního nepřítele, tajného policistu Bretschneidera. Odehrává se během první světové války a sleduje Švejkovo dobrodružství jako rekruta v Rakousko-uherské armádě.
    2
  • Richard Wagner
    Richard Wagner (1983)
    SeriálRole: Standhartner
    76%
    3
  • Dobrodružství Arséna Lupina
    Dobrodružství Arséna Lupina (1971)
    Seriál
    Arsène Lupin je francouzský televizní seriál, který byl koprodukován s německými, kanadskými, belgickými, nizozemskými, švýcarskými, italskými a rakouskými televizními stanicemi. Jen volně vycházel z románů Maurice Leblanca. Ztvárnění Arsèna Lupina Georgem Descrièresem se více podobalo postavě Grafa Yostera než původnímu předobrazu od Maurice Leblanca. Choval se především jako dokonalý gentleman, který se nikdy nerozčiloval. Byl vždy uvolněný, protože vše, co by ho v každodenním životě mohlo obtěžovat, zařizoval jeho komorník. Nikdo se neptal, jak získal svou finanční nezávislost, ačkoli seriál někdy diskrétně naznačoval, že je profesionálním zločincem. Kromě záchrany dam v nesnázích se Lupin také pouštěl do soubojů s dalšími zločinci, kde soutěžil v důvtipu a inteligenci. Buď kradl obrazy od bohatých lidí, kteří byli považováni za bílé límečky s kriminální minulostí, nebo vystupoval jako detektiv, který narušoval zločinecké plány. Pokud byl napaden, dokázal se bez námahy bránit elegantními technikami jujutsu. Mezi hostujícími hvězdami byli němečtí herci jako Günter Strack a Sky du Mont. Jean-Paul Salomé ve svém komentáři k DVD verzi svého filmu Arsène Lupin uvedl, že jako dítě tento seriál miloval. Německá televize, jeden z investorů, vysílala seriál nakonec mezi 18:00 a 20:00 hodinou, protože reklamy mohly být zobrazovány pouze v tomto časovém slotu. Aby dosáhli finanční návratnosti investice, musel být seriál vhodný pro rodiny i pro děti, které by ho sledovaly samy. Následně bylo logické požádat o zmírnění a zjednodušení některých Leblancových zápletek, aby se předešlo případným stížnostem, které by mohly donutit stanici vysílat seriál mimo „předvečerní program“.
    75%
    Arsène Lupin je francouzský televizní seriál, který byl koprodukován s německými, kanadskými, belgickými, nizozemskými, švýcarskými, italskými a rakouskými televizními stanicemi. Jen volně vycházel z románů Maurice Leblanca. Ztvárnění Arsèna Lupina Georgem Descrièresem se více podobalo postavě Grafa Yostera než původnímu předobrazu od Maurice Leblanca. Choval se především jako dokonalý gentleman, který se nikdy nerozčiloval. Byl vždy uvolněný, protože vše, co by ho v každodenním životě mohlo obtěžovat, zařizoval jeho komorník. Nikdo se neptal, jak získal svou finanční nezávislost, ačkoli seriál někdy diskrétně naznačoval, že je profesionálním zločincem. Kromě záchrany dam v nesnázích se Lupin také pouštěl do soubojů s dalšími zločinci, kde soutěžil v důvtipu a inteligenci. Buď kradl obrazy od bohatých lidí, kteří byli považováni za bílé límečky s kriminální minulostí, nebo vystupoval jako detektiv, který narušoval zločinecké plány. Pokud byl napaden, dokázal se bez námahy bránit elegantními technikami jujutsu. Mezi hostujícími hvězdami byli němečtí herci jako Günter Strack a Sky du Mont. Jean-Paul Salomé ve svém komentáři k DVD verzi svého filmu Arsène Lupin uvedl, že jako dítě tento seriál miloval. Německá televize, jeden z investorů, vysílala seriál nakonec mezi 18:00 a 20:00 hodinou, protože reklamy mohly být zobrazovány pouze v tomto časovém slotu. Aby dosáhli finanční návratnosti investice, musel být seriál vhodný pro rodiny i pro děti, které by ho sledovaly samy. Následně bylo logické požádat o zmírnění a zjednodušení některých Leblancových zápletek, aby se předešlo případným stížnostem, které by mohly donutit stanici vysílat seriál mimo „předvečerní program“.
    4
  • Pünktchen und Anton
    Pünktchen und Anton (1953)
    FilmRole: Hollack, Chauffeur
    71%
    5
  • Der letzte Akt
    Der letzte Akt (1955)
    Film
    71%
    6
  • Journey, The
    Journey, The (1959)
    Film
    68%
    7
  • Bomber & Paganini
    Bomber & Paganini (1976)
    Film
    66%
    8
  • Die Erben
    Die Erben (1983)
    FilmRole: Günther
    V 80. letech náboruje neonacistická organizace a dva dospívající chlapci se k ní přidávají ze srovnatelných důvodů, navzdory rozdílnému společenskému postavení. Thomas je synem průmyslníka, který se sám vypracoval, a matky, která touží po společenském vzestupu a neustále ho peskuje. Chodí na soukromou školu a má bratra, který je talentovaný hudebník, ale ani jeden z nich nedokáže uspokojit matčiny neustálé požadavky na školní a společenské úspěchy. Matka je shazuje a u jejich stolu neustále dochází k hádkám. Charly, který nedokončil školu, je synem hrubiánského otce alkoholika. V mládežnické skupině oba nacházejí řád, respekt, kamarádství a dospělé, kteří si jich váží. Kde končí domácí násilí a začíná státem povolené politické násilí?
    65%
    V 80. letech náboruje neonacistická organizace a dva dospívající chlapci se k ní přidávají ze srovnatelných důvodů, navzdory rozdílnému společenskému postavení. Thomas je synem průmyslníka, který se sám vypracoval, a matky, která touží po společenském vzestupu a neustále ho peskuje. Chodí na soukromou školu a má bratra, který je talentovaný hudebník, ale ani jeden z nich nedokáže uspokojit matčiny neustálé požadavky na školní a společenské úspěchy. Matka je shazuje a u jejich stolu neustále dochází k hádkám. Charly, který nedokončil školu, je synem hrubiánského otce alkoholika. V mládežnické skupině oba nacházejí řád, respekt, kamarádství a dospělé, kteří si jich váží. Kde končí domácí násilí a začíná státem povolené politické násilí?
    9
  • Bekenntnisse des Hochstaplers Felix Krull
    Bekenntnisse des Hochstaplers Felix Krull (1982)
    Seriál
    64%
    10
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    11
  • Heidi
    Heidi (1965)
    Film
    Po smrti matky je pětiletá sirota Heidi přivedena tetou k jejímu nevrlému dědečkovi Alpovi, který vede poustevnický život v krásných švýcarských horách. Heidiina přirozená veselost rychle vnáší do života dědečka Alpa novou radost. Heidi se spřátelí s pasáčkem koz Peterem, který je přibližně stejně starý jako ona, a stráví dva krásné roky na pastvině. Poté je však tetou poslána do Frankfurtu do domu konzula Sesemanna, kde by měla získat řádné vzdělání a výchovu. Po počátečních obtížích se Heidi nakonec přizpůsobí své nové situaci a spřátelí se s Clarou, ochrnutou dcerou konzula. Jen s přísnou vychovatelkou slečnou Rottingmeierovou se neustále dostává do potíží. Slečna Rottingmeierová se zjevně nedokáže vyrovnat s Heidiinou svobodnou a outdoorovou duší. Heidi však vnáší do Sesemannova domu svěží vítr a dokonce způsobí, že Clara překoná svou nemoc.
    63%
    Po smrti matky je pětiletá sirota Heidi přivedena tetou k jejímu nevrlému dědečkovi Alpovi, který vede poustevnický život v krásných švýcarských horách. Heidiina přirozená veselost rychle vnáší do života dědečka Alpa novou radost. Heidi se spřátelí s pasáčkem koz Peterem, který je přibližně stejně starý jako ona, a stráví dva krásné roky na pastvině. Poté je však tetou poslána do Frankfurtu do domu konzula Sesemanna, kde by měla získat řádné vzdělání a výchovu. Po počátečních obtížích se Heidi nakonec přizpůsobí své nové situaci a spřátelí se s Clarou, ochrnutou dcerou konzula. Jen s přísnou vychovatelkou slečnou Rottingmeierovou se neustále dostává do potíží. Slečna Rottingmeierová se zjevně nedokáže vyrovnat s Heidiinou svobodnou a outdoorovou duší. Heidi však vnáší do Sesemannova domu svěží vítr a dokonce způsobí, že Clara překoná svou nemoc.
    12
  • Großstadtrevier
    Großstadtrevier (1986)
    Seriál
    62%
    13
  • Zázračná záchrana bílých hřebců
    Zázračná záchrana bílých hřebců (1963)
    Film
    58%
    14
  • Standarte, Die
    Standarte, Die (1977)
    FilmRole: Orbeliani
    58%
    15
  • 16
  • Železná maska
    Železná maska (1979)
    Film
    56%
    17
  • Jednotka 08/15 - Ve vlasti
    Jednotka 08/15 - Ve vlasti (1955)
    FilmRole: Oberleutnant Griefer
    Třetí část trilogie Paula Maye "08/15" natočená podle románu Hanse Hellmuta Kirsta se odehrává krátce před koncem druhé světové války: Na jaře 1945 jsou německé jednotky prakticky poraženy a prapor Kowalského, generálmajora von Plönniese a Asche, který mezitím dosáhl hodnosti poručíka, je do značné míry ponechán svému osudu. Doufají, že budou moci vyčkat konce války, aniž by se museli setkat s bojovými operacemi. Současně se Asch snaží zabránit vysoce postaveným nacistickým důstojníkům v tom, aby zmizeli bez povšimnutí a těžili z chaotických okolností.
    Žánry:DramaVálečný
    Režie:Paul May
    54%
    Třetí část trilogie Paula Maye "08/15" natočená podle románu Hanse Hellmuta Kirsta se odehrává krátce před koncem druhé světové války: Na jaře 1945 jsou německé jednotky prakticky poraženy a prapor Kowalského, generálmajora von Plönniese a Asche, který mezitím dosáhl hodnosti poručíka, je do značné míry ponechán svému osudu. Doufají, že budou moci vyčkat konce války, aniž by se museli setkat s bojovými operacemi. Současně se Asch snaží zabránit vysoce postaveným nacistickým důstojníkům v tom, aby zmizeli bez povšimnutí a těžili z chaotických okolností.
    Žánry:DramaVálečný
    Režie:Paul May
    18
  • Girl from Petrovka, The
    Girl from Petrovka, The (1974)
    Film
    Joe Merrick, americký zpravodaj v Moskvě, jde ulicí Petrovka se svým ruským přítelem Kostyou do kostela, aby prodali oblečení po zemřelé manželce Joea. V kostele potkají Oktyabrinu Matveyevu, temperamentní mladou ženu, která je téměř ve střetu se zákonem. Oktyabrinu vydržuje bohatý ruský politik Sergei. Ten dočasně odjíždí a ona se ocitá bez ochránce. Rozhodne se nastěhovat k Joeovi. Zamilují se do sebe, jenže KGB z toho není vůbec nadšená a snaží se je rozdělit všemi možnými způsoby.
    51%
    Joe Merrick, americký zpravodaj v Moskvě, jde ulicí Petrovka se svým ruským přítelem Kostyou do kostela, aby prodali oblečení po zemřelé manželce Joea. V kostele potkají Oktyabrinu Matveyevu, temperamentní mladou ženu, která je téměř ve střetu se zákonem. Oktyabrinu vydržuje bohatý ruský politik Sergei. Ten dočasně odjíždí a ona se ocitá bez ochránce. Rozhodne se nastěhovat k Joeovi. Zamilují se do sebe, jenže KGB z toho není vůbec nadšená a snaží se je rozdělit všemi možnými způsoby.
    19
  • Spie contro il mondo
    Spie contro il mondo (1966)
    FilmRole: Kurt Waldeck (Vienna segment) (uncredited)
    48%
    20
  • Gebissen wird nur nachts
    Gebissen wird nur nachts (1971)
    FilmRole: Handwerker
    46%
    21

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.