Maxim Gorkij: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Maxim Gorkij: Filmy a seriály

  • Vassa
    Vassa (1983)
    Film
    79%
    1
  • Great Performances
    Great Performances (1971)
    Seriál
    77%
    2
  • Matka
    Matka (1926)
    FilmRole: román "Matka"
    V Matce není žádná rozpačitost. Větší umění? Bezpečnější umělecká zkušenost. Není to jen bezesporné nadání mladého, čtyřiadvacetiletého režiséra Pudovkina, je to jednota světového názoru, která nedovoluje podobné úchylky. Ve filmu je prožitek lidu. Jen z tohoto prožitku může pocházet Pudovkinova znalost lidského materiálu a jeho ovládání. Hodně pracuje s jednotlivými typy. Jde v tom však daleko za naturalistické líčení prostředí. Za každým typem stojí společenská vrstva. Ať je to hráč na balalajku, ať je to dělník, ať je to dozorce, ať to jsou průmyslníci, ať to jsou vojáci a důstojníci, každý jednotlivec zastupuje skupinu, třídu, část společnosti. Z těchto tváří vyčteme ruský osud. Kameraman jako Dostojevskij. Pudovkin dává lidi snímat podle jejich významu v dějích normálně nebo zvětšené. To nejsou obvyklé ozřejmující detaily. To je druhý význam nad mimickým dorozuměním, symbolizování ne fantastickými alegoriemi, nýbrž realitou poslušnou filmové techniky. Tak je toto zdůrazňování zároveň skladebným tajemstvím. Těla rostou a smršťují se. I v nehybném tu je pohyb. Jak skvěle je to všecko hráno. Syn, který se poprvé zasměje, když mu matka ve vězení podstrčila dopis. Stařík, zrádce, hospodské typy. Podivuhodné je uvolňující a zase napínající včleňování krajiny. Skvělý film, snad první, v němž jsou kompozičně zvládnuty osud jednotlivce a osud masy.
    77%
    V Matce není žádná rozpačitost. Větší umění? Bezpečnější umělecká zkušenost. Není to jen bezesporné nadání mladého, čtyřiadvacetiletého režiséra Pudovkina, je to jednota světového názoru, která nedovoluje podobné úchylky. Ve filmu je prožitek lidu. Jen z tohoto prožitku může pocházet Pudovkinova znalost lidského materiálu a jeho ovládání. Hodně pracuje s jednotlivými typy. Jde v tom však daleko za naturalistické líčení prostředí. Za každým typem stojí společenská vrstva. Ať je to hráč na balalajku, ať je to dělník, ať je to dozorce, ať to jsou průmyslníci, ať to jsou vojáci a důstojníci, každý jednotlivec zastupuje skupinu, třídu, část společnosti. Z těchto tváří vyčteme ruský osud. Kameraman jako Dostojevskij. Pudovkin dává lidi snímat podle jejich významu v dějích normálně nebo zvětšené. To nejsou obvyklé ozřejmující detaily. To je druhý význam nad mimickým dorozuměním, symbolizování ne fantastickými alegoriemi, nýbrž realitou poslušnou filmové techniky. Tak je toto zdůrazňování zároveň skladebným tajemstvím. Těla rostou a smršťují se. I v nehybném tu je pohyb. Jak skvěle je to všecko hráno. Syn, který se poprvé zasměje, když mu matka ve vězení podstrčila dopis. Stařík, zrádce, hospodské typy. Podivuhodné je uvolňující a zase napínající včleňování krajiny. Skvělý film, snad první, v němž jsou kompozičně zvládnuty osud jednotlivce a osud masy.
    3
  • La vida no vale nada
    La vida no vale nada (1955)
    Film
    77%
    4
  • Na dně
    Na dně (1957)
    FilmRole: divadelní hra "Na dně"
    V 19. století v Japonsku žijí obyvatelé zchátralého penzionu, mezi nimi záhadný starý muž a stárnoucí herec, kteří se zapletou do milostného trojúhelníku, jenž se zvrtne v násilí. Když bezcharakterní zloděj Sutekichi ukončí svůj poměr s majitelkou penzionu Osugi, aby se dvořil její mladší sestře Okayo, Osugi se pomstí tím, že odhalí svou nevěru žárlivému manželovi.
    Žánry:Drama
    75%
    V 19. století v Japonsku žijí obyvatelé zchátralého penzionu, mezi nimi záhadný starý muž a stárnoucí herec, kteří se zapletou do milostného trojúhelníku, jenž se zvrtne v násilí. Když bezcharakterní zloděj Sutekichi ukončí svůj poměr s majitelkou penzionu Osugi, aby se dvořil její mladší sestře Okayo, Osugi se pomstí tím, že odhalí svou nevěru žárlivému manželovi.
    Žánry:Drama
    5
  • Mat
    Mat (1990)
    FilmRole: román "Matka"
    Společenský kvas v Rusku konce 19. století, který vedl k ruské revoluci v roce 1917, je dojemně zobrazen v tomto rozsáhlém historickém dramatu, který je velmi věrný románu Matka od slavného marxistického spisovatele Maxima Gorkého (1868-1936) z roku 1907. V příběhu "matka" (Inna Čurikovová) nemá jinou možnost, než sledovat, jak se její slušný a laskavý manžel v důsledku nelidských podmínek v ocelárně ve městě Sormovo mění v bestiálního, opilého surovce. Když začne vyjadřovat svůj potlačovaný hněv tím, že ji bije, brání ji její dospívající syn Pavel (v dospělosti ho ztvárnil Viktor Rakov, jako chlapce Saša Šišonok). Po otcově smrti je Pavel nucen nastoupit do stejné továrny. Pavel a jeho přátelé se však začínají zajímat o marxismus a socialistické myšlení a snaží se organizovat své spolupracovníky.
    Žánry:Drama
    74%
    Společenský kvas v Rusku konce 19. století, který vedl k ruské revoluci v roce 1917, je dojemně zobrazen v tomto rozsáhlém historickém dramatu, který je velmi věrný románu Matka od slavného marxistického spisovatele Maxima Gorkého (1868-1936) z roku 1907. V příběhu "matka" (Inna Čurikovová) nemá jinou možnost, než sledovat, jak se její slušný a laskavý manžel v důsledku nelidských podmínek v ocelárně ve městě Sormovo mění v bestiálního, opilého surovce. Když začne vyjadřovat svůj potlačovaný hněv tím, že ji bije, brání ji její dospívající syn Pavel (v dospělosti ho ztvárnil Viktor Rakov, jako chlapce Saša Šišonok). Po otcově smrti je Pavel nucen nastoupit do stejné továrny. Pavel a jeho přátelé se však začínají zajímat o marxismus a socialistické myšlení a snaží se organizovat své spolupracovníky.
    Žánry:Drama
    6
  • Na dně
    Na dně (1936)
    FilmRole: divadelní hra "Na dně"
    Obyvatelé ubytovny se snaží přežít kruté zacházení ze strany majitele, Kostyleva. Jeden z nájemníků, mladý zloděj Vaska Popel, ukončí poměr s majitelovou ženou Vasilisou a začne si s její sestrou Natašou. Popel se také spřátelí s baronem, bývalým šlechticem, kterého těžce zasáhla nepřízeň osudu, ale Popelovy pokusy o štěstí se zkomplikují, když ho žárlivá Vasilisa obviní z vraždy.
    Žánry:Drama
    73%
    Obyvatelé ubytovny se snaží přežít kruté zacházení ze strany majitele, Kostyleva. Jeden z nájemníků, mladý zloděj Vaska Popel, ukončí poměr s majitelovou ženou Vasilisou a začne si s její sestrou Natašou. Popel se také spřátelí s baronem, bývalým šlechticem, kterého těžce zasáhla nepřízeň osudu, ale Popelovy pokusy o štěstí se zkomplikují, když ho žárlivá Vasilisa obviní z vraždy.
    Žánry:Drama
    7
  • BBC Sunday Night Theatre
    BBC Sunday Night Theatre (1950)
    Seriál
    Nedělní divadlo byl dlouhodobý seriál televizních živých her, který vysílala BBC Television od počátku roku 1950 do roku 1959. Představení z prvních pěti let se živě opakovala následující čtvrtek, částečně kvůli technickým omezením té doby a divadelnímu základu raného televizního dramatu. Některé z prvních spoluprací mezi Rudolphem Cartierem a Nigelem Nealem byly produkovány pro tuto sérii, včetně "Šíp do srdce" a "Devatenáct osmdesát čtyři". Nedělní dramatický slot byl následně přejmenován na "Nedělní hru", která běžela čtyři sezóny mezi lety 1960 a 1963. ITV vysílala svou vlastní nesouvisející sérii "Nedělního divadla" mezi lety 1971 a 1974.
    Žánry:Drama
    71%
    Nedělní divadlo byl dlouhodobý seriál televizních živých her, který vysílala BBC Television od počátku roku 1950 do roku 1959. Představení z prvních pěti let se živě opakovala následující čtvrtek, částečně kvůli technickým omezením té doby a divadelnímu základu raného televizního dramatu. Některé z prvních spoluprací mezi Rudolphem Cartierem a Nigelem Nealem byly produkovány pro tuto sérii, včetně "Šíp do srdce" a "Devatenáct osmdesát čtyři". Nedělní dramatický slot byl následně přejmenován na "Nedělní hru", která běžela čtyři sezóny mezi lety 1960 a 1963. ITV vysílala svou vlastní nesouvisející sérii "Nedělního divadla" mezi lety 1971 a 1974.
    Žánry:Drama
    8
  • Dětství Gorkého
    Dětství Gorkého (1938)
    Film
    70%
    9
  • Pouť za štěstím
    Pouť za štěstím (1939)
    Film
    69%
    10
  • Cikáni jdou do nebe
    Cikáni jdou do nebe (1976)
    FilmRole: povídky
    Příběh je situován do romského prostředí. Zobar v předvečer Nového roku a současně i nového století s přáteli krade koně důstojníkům v kasárnách a prodává je. Vojenská hlídka ho zraní, ošetřuje ho Rada, o které se povídá, že umí čarovat. Rada zmizí a když ji zamilovaný Zobar znovu uvidí, prosí ji, aby ho nechala. Zobar dále krade koně, hledají ho vojáci, kteří při tom zpustoší tábor. Zobar má být oběšen, a přímo ze šibenice skočí na koně a zachrání se. Rada mu vyzná lásku, Zobar žádá v táboře o její ruku, ale nechce se vzdát vlastní svobody. Když se mu Rada vysměje, bodne ji nožem a jeho zezadu probodne Radin otec Danillo. Milenci v objetí padají na zem...
    64%
    Příběh je situován do romského prostředí. Zobar v předvečer Nového roku a současně i nového století s přáteli krade koně důstojníkům v kasárnách a prodává je. Vojenská hlídka ho zraní, ošetřuje ho Rada, o které se povídá, že umí čarovat. Rada zmizí a když ji zamilovaný Zobar znovu uvidí, prosí ji, aby ho nechala. Zobar dále krade koně, hledají ho vojáci, kteří při tom zpustoší tábor. Zobar má být oběšen, a přímo ze šibenice skočí na koně a zachrání se. Rada mu vyzná lásku, Zobar žádá v táboře o její ruku, ale nechce se vzdát vlastní svobody. Když se mu Rada vysměje, bodne ji nožem a jeho zezadu probodne Radin otec Danillo. Milenci v objetí padají na zem...
    11
  • Léta dozrávání
    Léta dozrávání (1940)
    Film
    Léta dozrávání (Moi universiteti) jsou posledním dílem trilogie ruského režiséra Marka Donskoye „Maxim Gorkij“. Budoucí spisovatel Gorkij, který prožil bolestné mládí ve svém dětství a mučivý nevolnický pobyt ve svém učňovství, dospívá s neukojitelnou touhou po osobní a umělecké svobodě. „Univerzita“ z názvu je skutečná škola Hard Knocks, protože Gorkij chodí pracovat do loděnic a komunikuje s pilnými, filozofickými přístavními dělníky.
    64%
    Léta dozrávání (Moi universiteti) jsou posledním dílem trilogie ruského režiséra Marka Donskoye „Maxim Gorkij“. Budoucí spisovatel Gorkij, který prožil bolestné mládí ve svém dětství a mučivý nevolnický pobyt ve svém učňovství, dospívá s neukojitelnou touhou po osobní a umělecké svobodě. „Univerzita“ z názvu je skutečná škola Hard Knocks, protože Gorkij chodí pracovat do loděnic a komunikuje s pilnými, filozofickými přístavními dělníky.
    12
  • Duše na cestě
    Duše na cestě (1921)
    FilmRole: divadelní hra "Na dně"
    64%
    13
  • Matka
    Matka (1956)
    FilmRole: román "Matka"
    Sovětský barevný film natočený podle stejnojmenného románu M. Gorkého. - Nilovna, zakřiknutá, těžkým životem usmýkaná žena, žila v neustálém strachu o svého syna Pavla, který chodil na tajné schůze a četl zakázané knihy. Když byl poprvé odsouzen do vězení, myslela matka, že tu „hanbu nepřežije“. Pod dobrým vlivem Pavlových přátel, Nachodky, Nikolaje Ivanoviče a učitelky Sašenky, pomalu začínala chápat, za co syn bojuje. Později byl Pavel spolu s ostatními organizátory májové demonstrace odsouzen k doživotnímu vyhnanství na Sibiř. Tehdy matka, hrdá na svého syna, stála již odhodlaně po boku nových bojovníků, kteří nastoupili na místa odsouzených soudruhů a spolu s nimi pokračovala v boji proti nenáviděnému carskému samoděržaví. (FILMOVÝ PŘEHLED 37 / 1956)
    Žánry:Drama
    64%
    Sovětský barevný film natočený podle stejnojmenného románu M. Gorkého. - Nilovna, zakřiknutá, těžkým životem usmýkaná žena, žila v neustálém strachu o svého syna Pavla, který chodil na tajné schůze a četl zakázané knihy. Když byl poprvé odsouzen do vězení, myslela matka, že tu „hanbu nepřežije“. Pod dobrým vlivem Pavlových přátel, Nachodky, Nikolaje Ivanoviče a učitelky Sašenky, pomalu začínala chápat, za co syn bojuje. Později byl Pavel spolu s ostatními organizátory májové demonstrace odsouzen k doživotnímu vyhnanství na Sibiř. Tehdy matka, hrdá na svého syna, stála již odhodlaně po boku nových bojovníků, kteří nastoupili na místa odsouzených soudruhů a spolu s nimi pokračovala v boji proti nenáviděnému carskému samoděržaví. (FILMOVÝ PŘEHLED 37 / 1956)
    Žánry:Drama
    14

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.