Vera Baranovskaya

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Vera Baranovskaya
Vera Baranovskaya se narodila 7. března 1885 v Petrohradu v Ruském impériu a byla ruskou a sovětskou herečkou. Studovala herectví na Moskevském uměleckém divadle, kde jejím učitelem byl Konstantin Stanislavskij, a stala se členkou souboru Moskevského uměleckého divadla v roce 1903. V roce 1915 začala vystupovat samostatně v divadlech v Charkově, Oděse, Tiflisu, Kazani a dalších městech. Filmová kariéra v Sovětském svazu Baranovskaya debutovala na filmovém plátně ve filmu The Thief-Benefactor (1916), adaptaci díla Antona Čechova. Během své kariéry vystoupila ve více než dvaceti filmech mezi lety 1916 a 1935. Její největší úspěch přišel s rolí v legendárním filmu Mother (1926), němém sovětském dramatu režiséra Vsevoloda Pudovkina, který byl prvním dílem Pudovkinovy „revoluční trilogie". Ve filmu Mother, který je volně založen na románu Maxima Gorkého, ztvárnila Vera Baranovskaya plachý ruský venkovský ženu, což je považováno za jeden z velkých výkonů celého němého filmu. Baranovskaya, která byla v době natáčení ve věku 40 let, ztvárnila mnohem starší ženu oddanou svému synovi, která nakonec přijme nevyhnutelnost třídního boje. Jako oblíbenkyně Konstantina Stanislavského byla vedoucí herečkou Moskevského uměleckého divadla, když byla vybrána k hlavní roli v Pudovkinově klasickém filmu Mother v roce 1926. Tento výkon, který jeden kritik považuje za naplnění filmu emocionální lyrikou, stejně jako její role v Pudovkinově The End of St. Petersburg následující rok, vedl k mezinárodnímu uznání. Pudovkin také obsadil Baranovskaya jako tvrdou dělnickou manželku, která prochází proměnou ve filmu The End of St. Petersburg (1927). The End of St. Petersburg je němý dramatický film z roku 1927 režírovaný Vsevolodem Pudovkinem, který byl zadán k oslavě desátého výročí Říjnové revoluce a stal se jedním z Pudovkinových nejslavnějších filmů. Jednou z jejích posledních rolí v sovětském filmu byla role v sociálním dramatu Pits (1928) režiséra Abrama Rooma. Emigrace a pozdější kariéra V roce 1928 Baranovskaya opustila SSSR a odešla do Československa, Německa a později do Francie, kde pokračovala v herectví. Někdy hrála role proletářů, jako v Poison Gas (1929) Michaila Dubsona a Such Is Life (1929) Carla Junghanse. Such Is Life je český dramatický film z roku 1930 režírovaný Carlem Junghansem s Verou Baranovskaya v hlavní roli, který sleduje příběh pradleny, jejího líného manžela a její dcery. Její poslední rolí byla role vévodkyně v adaptaci vídeňské operety Eternal Waltz (1935) režiséra Maxe Neufelda. Vera Baranovskaya zemřela 7. prosince 1935 v Paříži ve Francii. V roce 1929 Baranovskaya opustila Rusko, aby pokračovala ve své herecké kariéře v Československu, Německu a Francii, ale o čtyři roky později se stáhla z aktivního herectví.

Vera Baranovskaya: Nejlepší filmy a seriály


Vera Baranovskaya: Filmy a pořady 10


Dodatečné informace

Narození:
1. 1. 1885
Rusko
Úmrtí:
7. 12. 1935
Paris, France
Vlastní jméno:
Vera Vsevolodovna Baranovskaya

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.