Carole André: Nejlepší filmy a seriály

6.6

Carole André: Filmy a seriály

  • Faccia a faccia
    Faccia a faccia (1967)
    FilmRole: Elizabeth Wilkins
    72%
    1
  • Smrt v Benátkách
    Smrt v Benátkách (1971)
    FilmRole: Esmeralda
    Hudební skladatel Gustav von Aschenbach, zotavující se po srdečním záchvatu v Benátkách, se již nikdy zdraví ani uspokojení nedočká, stihne se jen platonicky zamilovat do andělsky půvabného polského chlapce Tadzia (s nímž nikdy nepromluví, ani se jej nedotkne). Ale více než o znenadání probuzenou erotickou vášeň, i když je ta přítomna též, jde o uchvácení krásou, která si člověka podmaní a ovládne - ostatně v retrospektivách podloženou bouřlivou diskusí Gustava s přítelem o kráse (zda krásu lze umělecky stvořit či zda ji jen můžeme našimi smysly vnímat, skladatel odmítá přijmout názor, že morálka nemá s tvorbou nic společného). Vizuální ztvárnění filmu, zasazeného do období odeznívající secese, koresponduje s emotivním laděním filmu, do ještě starosvětského hotelu ještě nepronikly znepokojivé zprávy, k nimž se dostane hrdina vyprávění - hrozí epidemie cholery. Vzhled dezinfikovaného města, v jehož šedých, nehostinných uličkách se povalují haldy odpadků, tak dotváří apokalyptické zarámování melancholického příběhu, který jen předznamenává konečný zánik starého světa a jeho jistot. Roku 1911 přichází do Benátek vyčerpaný hudební skladatel Gustav von Aschenbach. V prostředí honosného italského letoviska se chce zotavit, načerpat novou životní sílu i inspiraci. Ta přichází v nečekané formě a bere na sebe podobu efébsky krásného polského mladíka Tadzia. Aschenbach postupně přichází na to, že jeho fascinace chlapcem se mění na platonickou lásku k ideálu krásy, který se celý život snažil hledat v hudbě. Situace v Benátkách však přestává být bezpečná nejen pro Aschenbachovy city, ale i pro jeho zdraví. Zákeřné scirocco přiválo do stojatých vod benátských kanálů choleru. Benátčané žijící z turistů se snaží informace o epidemii za každou cenu co nejdéle udržet v tajnosti. Smrt v Benátkách, která patří k vrcholům tvorby režiséra Luchina Viscontiho, je druhým dílem tzv. německé trilogie. Film je dokonalou evokací atmosféry pozdní secese, belle époque i starého světa, který po 1. světové válce zanikl. Předobrazem postavy Gustava von Aschenbacha byl hudební skladatel Gustav Mahler. Proto ve své adaptaci Visconti změnil Aschenbachovu profesi ze spisovatele na hudebního skladatele. S pomocí dokonalé scénografie a hudby Mahlera, Lehára a Musorgského vytvořil z předlohy, která bývala považována za nesfilmovatelnou, reflexi o podstatě umělecké tvorby, krásy a o dvou silách řídících život člověka: síle lásky a síle smrti.
    70%
    Hudební skladatel Gustav von Aschenbach, zotavující se po srdečním záchvatu v Benátkách, se již nikdy zdraví ani uspokojení nedočká, stihne se jen platonicky zamilovat do andělsky půvabného polského chlapce Tadzia (s nímž nikdy nepromluví, ani se jej nedotkne). Ale více než o znenadání probuzenou erotickou vášeň, i když je ta přítomna též, jde o uchvácení krásou, která si člověka podmaní a ovládne - ostatně v retrospektivách podloženou bouřlivou diskusí Gustava s přítelem o kráse (zda krásu lze umělecky stvořit či zda ji jen můžeme našimi smysly vnímat, skladatel odmítá přijmout názor, že morálka nemá s tvorbou nic společného). Vizuální ztvárnění filmu, zasazeného do období odeznívající secese, koresponduje s emotivním laděním filmu, do ještě starosvětského hotelu ještě nepronikly znepokojivé zprávy, k nimž se dostane hrdina vyprávění - hrozí epidemie cholery. Vzhled dezinfikovaného města, v jehož šedých, nehostinných uličkách se povalují haldy odpadků, tak dotváří apokalyptické zarámování melancholického příběhu, který jen předznamenává konečný zánik starého světa a jeho jistot. Roku 1911 přichází do Benátek vyčerpaný hudební skladatel Gustav von Aschenbach. V prostředí honosného italského letoviska se chce zotavit, načerpat novou životní sílu i inspiraci. Ta přichází v nečekané formě a bere na sebe podobu efébsky krásného polského mladíka Tadzia. Aschenbach postupně přichází na to, že jeho fascinace chlapcem se mění na platonickou lásku k ideálu krásy, který se celý život snažil hledat v hudbě. Situace v Benátkách však přestává být bezpečná nejen pro Aschenbachovy city, ale i pro jeho zdraví. Zákeřné scirocco přiválo do stojatých vod benátských kanálů choleru. Benátčané žijící z turistů se snaží informace o epidemii za každou cenu co nejdéle udržet v tajnosti. Smrt v Benátkách, která patří k vrcholům tvorby režiséra Luchina Viscontiho, je druhým dílem tzv. německé trilogie. Film je dokonalou evokací atmosféry pozdní secese, belle époque i starého světa, který po 1. světové válce zanikl. Předobrazem postavy Gustava von Aschenbacha byl hudební skladatel Gustav Mahler. Proto ve své adaptaci Visconti změnil Aschenbachovu profesi ze spisovatele na hudebního skladatele. S pomocí dokonalé scénografie a hudby Mahlera, Lehára a Musorgského vytvořil z předlohy, která bývala považována za nesfilmovatelnou, reflexi o podstatě umělecké tvorby, krásy a o dvou silách řídících život člověka: síle lásky a síle smrti.
    2
  • Voltati Eugenio
    Voltati Eugenio (1980)
    FilmRole: Milena
    Film začíná, když je čtrnáctiletý Eugenio odvezen od prarodičů za Římem do města ke Giancarlu, jeho otci. Doprovází ho Giancarlův přítel, kterému říkají "Knírek". Protože ho Eugenio zlobí, Knírek mu vyhrožuje, že ho nechá uprostřed venkova. Nakonec to udělá. Když se to Giancarlo dozví, vrátí se pro Eugenia, ale ten je pryč. Paralelně se odvíjí příběh Eugenia a jeho vztahu s rodinou, a důvodů, proč se cítí nechtěný.
    Žánry:Drama
    69%
    Film začíná, když je čtrnáctiletý Eugenio odvezen od prarodičů za Římem do města ke Giancarlu, jeho otci. Doprovází ho Giancarlův přítel, kterému říkají "Knírek". Protože ho Eugenio zlobí, Knírek mu vyhrožuje, že ho nechá uprostřed venkova. Nakonec to udělá. Když se to Giancarlo dozví, vrátí se pro Eugenia, ale ten je pryč. Paralelně se odvíjí příběh Eugenia a jeho vztahu s rodinou, a důvodů, proč se cítí nechtěný.
    Žánry:Drama
    3
  • Dillinger je mrtvý
    Dillinger je mrtvý (1969)
    FilmRole: Proprietaria del battello
    Glauco se večer vrací z práce. Manželka je nemocná a večeře na stole nestojí za nic. Je třeba uvařit si pořádné jídlo. Během příprav však Glauco narazí na nečekaný objev. Ve spíži mezi starými novinami najde pečlivě zabalený revolver, který možná patřil gangsterovi jménem Dillinger. Glauco s bravurou kuchaře-kutila dokončí večeři, provede údržbu smrtícího nástroje a natře revolver na červeno. Těkání fantazie mu odhalí potřebu zásadního životního rozhodnutí...
    Žánry:DramaKrimiSatira
    68%
    Glauco se večer vrací z práce. Manželka je nemocná a večeře na stole nestojí za nic. Je třeba uvařit si pořádné jídlo. Během příprav však Glauco narazí na nečekaný objev. Ve spíži mezi starými novinami najde pečlivě zabalený revolver, který možná patřil gangsterovi jménem Dillinger. Glauco s bravurou kuchaře-kutila dokončí večeři, provede údržbu smrtícího nástroje a natře revolver na červeno. Těkání fantazie mu odhalí potřebu zásadního životního rozhodnutí...
    Žánry:DramaKrimiSatira
    4
  • Return of the Saint
    Return of the Saint (1978)
    Seriál
    67%
    5
  • Satyrikon
    Satyrikon (1969)
    Film

    Na počátku 60. let měl za sebou Federico Fellini osm a půl filmu (ta "půlka" se vztahuje k filmu Boccaccio 70, u něhož se o režii dělil s V. De Sicou, M. Monicellim a L. Viscontim). A taky velkou tvůrčí krizi. Paradoxně právě ta mu pomohla k dalšímu triumfu: vypovídal se z ní totiž ve filmu 8 1/2 (1963) tak originálně a působivě, že mu vynesla v roce 1964 Oscara za Nejlepší cizojazyčný film. V příštím roce byla uvedena ještě Giulietta a duchové.

    Satyrikon (1968) natočil Fellini podle fragmentů antického románu Gaia Petronia Arbitera. Na scénáři s ním spolupracoval nový "člen týmu", Bernardino Zapponi, který je podepsán i pod filmy jiných režisérů (Nová strašidla, Horalka). V osobité alegorii lze najít jak prvky společné s obrazem společnosti v Sladkém životě, tak velké výtvarné vize jako v pozdějším filmu Roma. Jakási starověká road movie o putování mladíků Encolpia a Ascylta nás provádí v prvním plánu zároveň surrealisticky i často až naturalisticky viděným antickým světem hostin, orgií, úchylek a výstředností, v druhém pak oťukává skryté oblasti lidské mysli. Bortící se hodnoty římského impéria symbolizovaného zříceným obrovským nevěstincem, zvrácené hodnoty, únik před novým tyranem do neznáma na moře... Felliniho Satyrikon překypuje obrazy a významy, na rozdíl od předcházející tvorby je nezakrývaně stylizovaný v hereckém projevu i ve výpravě (z velké části natáčený výjimečně v ateliérech, podle skic samotného režiséra).

    Satyrikon je první z trojice velkých dobových fresek (ony druhé dvě jsou Casanova Federica Felliniho (1976), A loď pluje (1983) - a zahájil tak režisérovo druhé tvůrčí období. Byl nominován na Oscara za Nejlepší režii.

    65%

    Na počátku 60. let měl za sebou Federico Fellini osm a půl filmu (ta "půlka" se vztahuje k filmu Boccaccio 70, u něhož se o režii dělil s V. De Sicou, M. Monicellim a L. Viscontim). A taky velkou tvůrčí krizi. Paradoxně právě ta mu pomohla k dalšímu triumfu: vypovídal se z ní totiž ve filmu 8 1/2 (1963) tak originálně a působivě, že mu vynesla v roce 1964 Oscara za Nejlepší cizojazyčný film. V příštím roce byla uvedena ještě Giulietta a duchové.

    Satyrikon (1968) natočil Fellini podle fragmentů antického románu Gaia Petronia Arbitera. Na scénáři s ním spolupracoval nový "člen týmu", Bernardino Zapponi, který je podepsán i pod filmy jiných režisérů (Nová strašidla, Horalka). V osobité alegorii lze najít jak prvky společné s obrazem společnosti v Sladkém životě, tak velké výtvarné vize jako v pozdějším filmu Roma. Jakási starověká road movie o putování mladíků Encolpia a Ascylta nás provádí v prvním plánu zároveň surrealisticky i často až naturalisticky viděným antickým světem hostin, orgií, úchylek a výstředností, v druhém pak oťukává skryté oblasti lidské mysli. Bortící se hodnoty římského impéria symbolizovaného zříceným obrovským nevěstincem, zvrácené hodnoty, únik před novým tyranem do neznáma na moře... Felliniho Satyrikon překypuje obrazy a významy, na rozdíl od předcházející tvorby je nezakrývaně stylizovaný v hereckém projevu i ve výpravě (z velké části natáčený výjimečně v ateliérech, podle skic samotného režiséra).

    Satyrikon je první z trojice velkých dobových fresek (ony druhé dvě jsou Casanova Federica Felliniho (1976), A loď pluje (1983) - a zahájil tak režisérovo druhé tvůrčí období. Byl nominován na Oscara za Nejlepší režii.

    6
  • Sandokan
    Sandokan (1976)
    SeriálRole: lady Marianna Guillonková
    Malajsie, 19. století. Britský kolonizátor James Brooke chtěl všemi silami upevnit svou moc. Ale je tady pirát Sandokan, syn mahárádži a poslední člen bývalé vládnoucí dynastie, který se postavil kolonizaci a bojoval proti nepřátelům, aby osvobodil zemi od kruté nadvlády. Seriál přilákal široké publikum před televizní obrazovky nejen exotickými přírodními scenériemi či charismatickým představitelem Sandokana v podání Kabira Bediho, ale také jeho romantickým vztahem s Mariannou na pozadí anglické nadvlády.
    64%
    Malajsie, 19. století. Britský kolonizátor James Brooke chtěl všemi silami upevnit svou moc. Ale je tady pirát Sandokan, syn mahárádži a poslední člen bývalé vládnoucí dynastie, který se postavil kolonizaci a bojoval proti nepřátelům, aby osvobodil zemi od kruté nadvlády. Seriál přilákal široké publikum před televizní obrazovky nejen exotickými přírodními scenériemi či charismatickým představitelem Sandokana v podání Kabira Bediho, ale také jeho romantickým vztahem s Mariannou na pozadí anglické nadvlády.
    7
  • Černý korzár
    Černý korzár (1976)
    FilmRole: Duchessina Van Gold
    Tři bratři, kteří si říkají Černý korzár (Kabir Bedi), Zelený korzár a Červený korzár, žijí touhou po pomstě za vraždu svého otce. Cílem jejich pomsty je muž jménem Van Gould. Zelený a Červený korzár nevydrží čekat na příjezd bratra, vydají se za Van Gouldem sami, ale Van Gould a jeho muži je nečestným způsobem přemohou a zavraždí. Nenávist a odhodlání Černého korzára zabít vraha svého otce a bratrů je obrovské. Když zjistí, že žena, do které se bezhlavě zamiloval, je dcerou Van Goulda, musí se rozhodnout, co je pro něj důležitější, pomsta nebo láska…
    63%
    Tři bratři, kteří si říkají Černý korzár (Kabir Bedi), Zelený korzár a Červený korzár, žijí touhou po pomstě za vraždu svého otce. Cílem jejich pomsty je muž jménem Van Gould. Zelený a Červený korzár nevydrží čekat na příjezd bratra, vydají se za Van Gouldem sami, ale Van Gould a jeho muži je nečestným způsobem přemohou a zavraždí. Nenávist a odhodlání Černého korzára zabít vraha svého otce a bratrů je obrovské. Když zjistí, že žena, do které se bezhlavě zamiloval, je dcerou Van Goulda, musí se rozhodnout, co je pro něj důležitější, pomsta nebo láska…
    8
  • Bílý tesák
    Bílý tesák (1973)
    FilmRole: Krista Oatley
    Doba zlatokopů, Klondike, Yukon v Kanadě. Právě tady se odehrávají dobrodružství Bílého tesáka, napůl psa a napůl vlka, který se spřátelil s indiánským chlapcem Mitsahou. Jednoho dne přijíždí do městečka Dawson City žurnalista Jason Scott. Dawson City ovládá krutý a chamtivý obchodník Beauty Smith se svým gangem, kvete tu korupce a násilí. Všichni se Beauty Smithe a jeho kumpánů bojí a místní prospektoři mu musejí platit. Jason Scott chce městečko od těchto nešvarů vyčistit a právě s tím mu pomáhá i Bílý tesák.
    62%
    Doba zlatokopů, Klondike, Yukon v Kanadě. Právě tady se odehrávají dobrodružství Bílého tesáka, napůl psa a napůl vlka, který se spřátelil s indiánským chlapcem Mitsahou. Jednoho dne přijíždí do městečka Dawson City žurnalista Jason Scott. Dawson City ovládá krutý a chamtivý obchodník Beauty Smith se svým gangem, kvete tu korupce a násilí. Všichni se Beauty Smithe a jeho kumpánů bojí a místní prospektoři mu musejí platit. Jason Scott chce městečko od těchto nešvarů vyčistit a právě s tím mu pomáhá i Bílý tesák.
    9
  • Quelli della calibro 38
    Quelli della calibro 38 (1976)
    FilmRole: Sandra
    Turín svírá v pařátech nelítostný boss podsvětí známý jako "Il Marsigliese". Mnoho policistů má pádný důvod ho chtít mrtvého, nejvíce ze všech inspektor Vanni, jehož manželku tento bezcitný gangster zavraždil. Vanni, vyčerpav veškeré ostatní možnosti, sestaví elitní jednotku policistů na motorkách vyzbrojených Colty .38, jejichž úkolem je vymáhat spravedlnost na hraně zákona. Když ale "Il Marsigliese" zahájí bombovou kampaň s cílem vydírat od městských úřadů obrovské výkupné, Vanni se ocitne v závodě s časem, aby se pomstil a zabránil katastrofě.
    62%
    Turín svírá v pařátech nelítostný boss podsvětí známý jako "Il Marsigliese". Mnoho policistů má pádný důvod ho chtít mrtvého, nejvíce ze všech inspektor Vanni, jehož manželku tento bezcitný gangster zavraždil. Vanni, vyčerpav veškeré ostatní možnosti, sestaví elitní jednotku policistů na motorkách vyzbrojených Colty .38, jejichž úkolem je vymáhat spravedlnost na hraně zákona. Když ale "Il Marsigliese" zahájí bombovou kampaň s cílem vydírat od městských úřadů obrovské výkupné, Vanni se ocitne v závodě s časem, aby se pomstil a zabránil katastrofě.
    10
  • Mordi e fuggi
    Mordi e fuggi (1973)
    FilmRole: Danda
    61%
    11
  • Farfalla con le ali insanguinate, Una
    Farfalla con le ali insanguinate, Una (1971)
    FilmRole: Françoise Pigaut
    • Netflix
    61%
    12
  • Toh, è morta la nonna!
    Toh, è morta la nonna! (1969)
    FilmRole: Claretta
    60%
    13
  • 14
  • Days of Fury
    Days of Fury (1973)
    FilmRole: Irene
    52%
    15
  • Violentata sulla sabbia
    Violentata sulla sabbia (1971)
    FilmRole: Vanina
    51%
    16
  • Jeden proti celému impériu
    Jeden proti celému impériu (1983)
    FilmRole: Ena
    48%
    17
  • Don Camillo e i giovani d'oggi
    Don Camillo e i giovani d'oggi (1972)
    FilmRole: Caterina
    48%
    18
  • Razza violenta
    Razza violenta (1984)
    FilmRole: Sharon Morris
    42%
    19
  • Encuentro en el abismo
    Encuentro en el abismo (1979)
    Film
    34%
    20

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.