6.0

Christian Sengewald: Filmy a seriály

  • Babylon Berlín
    Babylon Berlín (2017)
    SeriálRole: Rezeptionist Fridolin 3 episodes, 2020
    • HBO Max
    Berlín na jaře roku 1929 – metropolí zmítají nepokoje. Od ekonomiky po kulturu, od politiky až po podsvětí – všechno je v zajetí hlubokých změn. Spekulace a inflace otřásají základy stále mladé Výmarské republiky. Narůstající chudoba a nezaměstnanost stojí v ostrém kontrastu s výstřelky a požitky velkoměstského nočního života a jeho překypující tvůrčí energií. Mladý policejní inspektor Gereon Rath z Kolína je převelen do Berlína, aby vyřešil kriminální případ – pornografii šířenou berlínskou mafií. To, co původně vypadalo jako prosté vydírání, se brzy promění ve skandál, který navždy změní Gereonovi i jeho nejbližším spolupracovníkům život. Společně se stenotypistkou Charlotte Ritterovou a partnerem Brunem Wolterem musí Rath čelit propletené síti korupce a obchodu s drogami i se zbraněmi. Záhy se tak ocitá v hlubokém existenciálním konfliktu, rozpolcen mezi loajalitou a touhou po odhalení pravdy. A nám nezbývá než se ptát – kdo je v tomhle příběhu přítel a kdo nepřítel? (HBO Europe)
    84%
    Berlín na jaře roku 1929 – metropolí zmítají nepokoje. Od ekonomiky po kulturu, od politiky až po podsvětí – všechno je v zajetí hlubokých změn. Spekulace a inflace otřásají základy stále mladé Výmarské republiky. Narůstající chudoba a nezaměstnanost stojí v ostrém kontrastu s výstřelky a požitky velkoměstského nočního života a jeho překypující tvůrčí energií. Mladý policejní inspektor Gereon Rath z Kolína je převelen do Berlína, aby vyřešil kriminální případ – pornografii šířenou berlínskou mafií. To, co původně vypadalo jako prosté vydírání, se brzy promění ve skandál, který navždy změní Gereonovi i jeho nejbližším spolupracovníkům život. Společně se stenotypistkou Charlotte Ritterovou a partnerem Brunem Wolterem musí Rath čelit propletené síti korupce a obchodu s drogami i se zbraněmi. Záhy se tak ocitá v hlubokém existenciálním konfliktu, rozpolcen mezi loajalitou a touhou po odhalení pravdy. A nám nezbývá než se ptát – kdo je v tomhle příběhu přítel a kdo nepřítel? (HBO Europe)
    1
  • Tannbach - vesnice na dělící čáře
    Tannbach - vesnice na dělící čáře (2015)
    Minisérie
    Konec války přináší naděje, ale také nové konflikty, které nenechají zacelit staré rány. Německá dramatická minisérie o lidských osudech na pozadí dělení Německa. Jak již napovídá název, třídílná německá minisérie se odehrává v malé vesnici, kterou po druhé světové válce prochází hraniční linie mezi západní a východní částí Německa. Fiktivní Tannbach tak v malém představuje ekvivalent nejen poválečného Berlína, ale také celého rozděleného Německa. Právě s ambicí na malém prostoru rozvést klíčová témata poválečné zkušenosti byl celý projekt koncipován. Inspirací pro tvůrce, v čele se zasloužilou producentkou a scenáristkou Gabrielou Sperlovou, byla reálná vesnice Mödlareuth, kterou protéká potok Tannbach, jenž představuje hranici mezi Bavorskem a Durynskem. V roce 1949 po ustanovení východního a západního Německa byla vesnice rozdělena podle této přírodní hranice a o tři roky později byl podél potoka vystavěn dřevěný plot, který v roce 1966 nahradila betonová zeď... Vyprávění minisérie začíná v den, kdy vesnici obsadí americká armáda, ale ještě v posledních chvílích pod nacistickým zřízením se odehraje několik událostí, které zamíchají osudy řady postav. V nadcházejících dnech a letech zdejší obyvatele čeká převzetí Rudou armádou, denacifikace, pozemková reforma, kontrast ideologií Západu a Východu i euforie z nových ideálů a hořkost z jejich mnohoznačného naplňování. Seriál neuhýbá před nelehkými tématy kolektivní viny či zbožného obdivu řadových Němců k Adolfu Hitlerovi, a ani v rámci poválečného rozdělení stran nesklouzává k jednoduchým schématům či prvoplánovým soudům. Naopak široký ansámbl obyvatel vesnice využívá k vykreslení plastického obrazu různorodých osudů a výzev, které na Němce po válce čekaly. Seriál tak současně představuje obraz zevrubné reflexe vlastní minulosti, kterou Němci za uplynulé dekády prošli a které v jiných posttotalitních státech dodnes chybí. V centru dění minisérie stojí mladá dívka Anna, dcera hraběte Georga von Striesowa, která válku prožila chráněná před jejími přímými projevy, a nyní ji čeká nelehké prozření do nového mnohoznačného uspořádání, v němž se navíc minulost odhaluje jako faleš. Její otec coby oficír, který dezertoval z fronty, se stále upíná k tradičním hodnotám starého světa a jeho hierarchii. Generaci bez otců zastupují bratři Friedrich a Lothar, kteří vkládají naděje do nového začátku i nových ideologií, byť každý do jiné. Pro některé postavy přináší konec války prozření a snahu odčinit prohřešky vlastní či svých blízkých. Jiní těžce nesou, že křivdy minulosti zůstávají bez trestu, tím spíše když pragmatismus poválečné obrody zahrnuje i využití těch, kteří byli aktivní součástí předchozího režimu. Rozdělení vesnice vnese do poválečné dynamiky ještě dilemata rozhodování se mezi rodinou i domovem na jedné a sny či ambicemi na druhé straně. (Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    76%
    Konec války přináší naděje, ale také nové konflikty, které nenechají zacelit staré rány. Německá dramatická minisérie o lidských osudech na pozadí dělení Německa. Jak již napovídá název, třídílná německá minisérie se odehrává v malé vesnici, kterou po druhé světové válce prochází hraniční linie mezi západní a východní částí Německa. Fiktivní Tannbach tak v malém představuje ekvivalent nejen poválečného Berlína, ale také celého rozděleného Německa. Právě s ambicí na malém prostoru rozvést klíčová témata poválečné zkušenosti byl celý projekt koncipován. Inspirací pro tvůrce, v čele se zasloužilou producentkou a scenáristkou Gabrielou Sperlovou, byla reálná vesnice Mödlareuth, kterou protéká potok Tannbach, jenž představuje hranici mezi Bavorskem a Durynskem. V roce 1949 po ustanovení východního a západního Německa byla vesnice rozdělena podle této přírodní hranice a o tři roky později byl podél potoka vystavěn dřevěný plot, který v roce 1966 nahradila betonová zeď... Vyprávění minisérie začíná v den, kdy vesnici obsadí americká armáda, ale ještě v posledních chvílích pod nacistickým zřízením se odehraje několik událostí, které zamíchají osudy řady postav. V nadcházejících dnech a letech zdejší obyvatele čeká převzetí Rudou armádou, denacifikace, pozemková reforma, kontrast ideologií Západu a Východu i euforie z nových ideálů a hořkost z jejich mnohoznačného naplňování. Seriál neuhýbá před nelehkými tématy kolektivní viny či zbožného obdivu řadových Němců k Adolfu Hitlerovi, a ani v rámci poválečného rozdělení stran nesklouzává k jednoduchým schématům či prvoplánovým soudům. Naopak široký ansámbl obyvatel vesnice využívá k vykreslení plastického obrazu různorodých osudů a výzev, které na Němce po válce čekaly. Seriál tak současně představuje obraz zevrubné reflexe vlastní minulosti, kterou Němci za uplynulé dekády prošli a které v jiných posttotalitních státech dodnes chybí. V centru dění minisérie stojí mladá dívka Anna, dcera hraběte Georga von Striesowa, která válku prožila chráněná před jejími přímými projevy, a nyní ji čeká nelehké prozření do nového mnohoznačného uspořádání, v němž se navíc minulost odhaluje jako faleš. Její otec coby oficír, který dezertoval z fronty, se stále upíná k tradičním hodnotám starého světa a jeho hierarchii. Generaci bez otců zastupují bratři Friedrich a Lothar, kteří vkládají naděje do nového začátku i nových ideologií, byť každý do jiné. Pro některé postavy přináší konec války prozření a snahu odčinit prohřešky vlastní či svých blízkých. Jiní těžce nesou, že křivdy minulosti zůstávají bez trestu, tím spíše když pragmatismus poválečné obrody zahrnuje i využití těch, kteří byli aktivní součástí předchozího režimu. Rozdělení vesnice vnese do poválečné dynamiky ještě dilemata rozhodování se mezi rodinou i domovem na jedné a sny či ambicemi na druhé straně. (Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    2
  • Der Brand
    Der Brand (2011)
    Film
    Judith se rozhodne jít sama na večer salsy, i když ji její přítel, se kterým tam chodí každý týden, nemůže doprovázet. Cizinec, se kterým si krátce zatančí, jí nabídne, že ji doprovodí domů. Druhý den ráno po návratu domů Judith nejprve odmítá přijmout fakt, že se stala obětí znásilnění, ale nakonec se rozhodne jít k lékaři a podat žalobu, která se ukáže jako nedostatečná k odsouzení násilníka. Pod vlivem prudkých tělesných a především psychických změn se Judith rozhodne, že musí jít neortodoxní cestou, aby prokázala pachatelovu vinu.
    Žánry:Drama
    72%
    Judith se rozhodne jít sama na večer salsy, i když ji její přítel, se kterým tam chodí každý týden, nemůže doprovázet. Cizinec, se kterým si krátce zatančí, jí nabídne, že ji doprovodí domů. Druhý den ráno po návratu domů Judith nejprve odmítá přijmout fakt, že se stala obětí znásilnění, ale nakonec se rozhodne jít k lékaři a podat žalobu, která se ukáže jako nedostatečná k odsouzení násilníka. Pod vlivem prudkých tělesných a především psychických změn se Judith rozhodne, že musí jít neortodoxní cestou, aby prokázala pachatelovu vinu.
    Žánry:Drama
    3
  • Kuře na švestkách
    Kuře na švestkách (2011)
    FilmRole: Un élève de Socrate

    Fascinující atmosféra, optimistický pohled na svět, dokonalá práce s filmovým obrazem –  to vše charakterizuje tvorbu režisérské dvojice Marjane Satrapi a Vincenta Paronnauda, jejichž první film Persepolis posbíral po světě i u nás desítky cen a patří mezi nejnavštěvovanější filmy v historii Artcamu.

    Oba tvůrci přicházejí s novým filmem, který sice není animovaný, ale fantaskní atmosférou oplývá stejně jako Persepolis. Příběh Kuřete na švestkách se odehrává v předvánočním Teheránu roku 1958.
    Hlavním hrdinou romantického příběhu o osudové lásce je Nasser Ali Khan (Mathieu Amalric), nejslavnější houslový virtuóz své doby. Ten si jednoho dne zničí své skvělé housle, a protože žádné další, se kterými by byl skutečně spokojený, nemůže najít, rozhodne se, že se odevzdá smrti. Ulehá do postele a vzpomíná na svůj mnohdy legrační osud a vztahy a sní a představuje si budoucnost. Amalricův skvělý herecký výkon podporují I další vynikající herci jako Chiara Mastroianni, Isabella Rosellini nebo Jamal Dabouze. (oficiální text distributora)

    68%

    Fascinující atmosféra, optimistický pohled na svět, dokonalá práce s filmovým obrazem –  to vše charakterizuje tvorbu režisérské dvojice Marjane Satrapi a Vincenta Paronnauda, jejichž první film Persepolis posbíral po světě i u nás desítky cen a patří mezi nejnavštěvovanější filmy v historii Artcamu.

    Oba tvůrci přicházejí s novým filmem, který sice není animovaný, ale fantaskní atmosférou oplývá stejně jako Persepolis. Příběh Kuřete na švestkách se odehrává v předvánočním Teheránu roku 1958.
    Hlavním hrdinou romantického příběhu o osudové lásce je Nasser Ali Khan (Mathieu Amalric), nejslavnější houslový virtuóz své doby. Ten si jednoho dne zničí své skvělé housle, a protože žádné další, se kterými by byl skutečně spokojený, nemůže najít, rozhodne se, že se odevzdá smrti. Ulehá do postele a vzpomíná na svůj mnohdy legrační osud a vztahy a sní a představuje si budoucnost. Amalricův skvělý herecký výkon podporují I další vynikající herci jako Chiara Mastroianni, Isabella Rosellini nebo Jamal Dabouze. (oficiální text distributora)

    4
  • Věž
    Věž (2012)
    SeriálRole: Thomas Wernstein
    Rodinná sága ve stínu každodenních morálních kompromisů reálného socialismu... Píše se rok 1982 a okruh rodiny a přátel drážďanského chirurga Richarda Hoffmanna přežívá reálný socialismus v niterné emigraci. Doba a režim na ně zdánlivě nedoléhají a jsou pouze terčem obvyklých vtípků. Jenže každodenní nekonfliktní život v totalitě je pouhou iluzí, která nemůže trvat věčně. Dříve nebo později je každý postaven před tvrdé morální kompromisy, obzvláště když má ambice, rodinu a kariérní plány. Richarda osloví Stasi (východoněmecká tajná služba), což, jak se ukáže, ovšem není poprvé...
    Žánry:DramaHistorický
    68%
    Rodinná sága ve stínu každodenních morálních kompromisů reálného socialismu... Píše se rok 1982 a okruh rodiny a přátel drážďanského chirurga Richarda Hoffmanna přežívá reálný socialismus v niterné emigraci. Doba a režim na ně zdánlivě nedoléhají a jsou pouze terčem obvyklých vtípků. Jenže každodenní nekonfliktní život v totalitě je pouhou iluzí, která nemůže trvat věčně. Dříve nebo později je každý postaven před tvrdé morální kompromisy, obzvláště když má ambice, rodinu a kariérní plány. Richarda osloví Stasi (východoněmecká tajná služba), což, jak se ukáže, ovšem není poprvé...
    Žánry:DramaHistorický
    5
  • Čas, který zbývá
    Čas, který zbývá (2005)
    FilmRole: Sasha
    Francois Ozon, tvůrce filmů jako 8 žen, Bazén nebo 5x2, nás nepřestává fascinovat. Po filmu o rozpadajícím se manželství, které bylo divákovi servírováno ve zpětném sledu událostí (5x2), nám francouzský režisér představuje své zatím životní mistrovské dílo. Film o smyslu života – ČAS, KTERÝ NÁM ZBÝVÁ. Život – „Nikdy neucítíš jeho chuť, dokud si neuvědomíš jeho pomíjivost.“ Příběh mladého atraktivního módního fotografa, který si na první pohled vychutnává život plnými doušky a jehož kariéra stoupá strmě vzhůru... Pak přijde den, kdy při práci v ateliéru ztratí vědomí. Diagnóza zní... rakovina v posledním stádiu. Uvědomujíc si svůj brzký konec, musí Romain začít přehodnocovat hodnoty svého života. „To, čeho se v životě nejvíc bojíme, nemusí být tím nejhorším v našem životě.“
    Žánry:DramaLGBTQ+
    66%
    Francois Ozon, tvůrce filmů jako 8 žen, Bazén nebo 5x2, nás nepřestává fascinovat. Po filmu o rozpadajícím se manželství, které bylo divákovi servírováno ve zpětném sledu událostí (5x2), nám francouzský režisér představuje své zatím životní mistrovské dílo. Film o smyslu života – ČAS, KTERÝ NÁM ZBÝVÁ. Život – „Nikdy neucítíš jeho chuť, dokud si neuvědomíš jeho pomíjivost.“ Příběh mladého atraktivního módního fotografa, který si na první pohled vychutnává život plnými doušky a jehož kariéra stoupá strmě vzhůru... Pak přijde den, kdy při práci v ateliéru ztratí vědomí. Diagnóza zní... rakovina v posledním stádiu. Uvědomujíc si svůj brzký konec, musí Romain začít přehodnocovat hodnoty svého života. „To, čeho se v životě nejvíc bojíme, nemusí být tím nejhorším v našem životě.“
    Žánry:DramaLGBTQ+
    6
  • Anonym
    Anonym (2011)
    FilmRole: Cecil's Spy Servant
    • HBO Max
    • iTunes
    Film Anonymous, zasazený do politické hadí jámy alžbětinské Anglie, se zamýšlí nad otázkou, která mátla po mnoho století akademiky a brilantní intelektuály, počínaje Markem Twainem a Charlesem Dickensem až po Henryho Jamese a Sigmunda Freuda, a sice: kdo byl autorem her, které jsou připisovány Williamu Shakespeareovi? Experti vedli mnoho debat, byla napsána spousta knih a učenci věnovali své životy zastávání nebo popírání teorií obklopujících autorství nejuznávanějších děl v anglické literatuře. Anonymous ukazuje jednu možnou odpověď, zaměřuje se na čas, kdy romantické a dobrodružné politické intriky, zakázané milostné pletky na královském dvoře a pletichy hrabivých dvořanů lačných moci a trůnu byly vystaveny na odiv na nejméně pravděpodobném místě: na londýnském jevišti.
    64%
    Film Anonymous, zasazený do politické hadí jámy alžbětinské Anglie, se zamýšlí nad otázkou, která mátla po mnoho století akademiky a brilantní intelektuály, počínaje Markem Twainem a Charlesem Dickensem až po Henryho Jamese a Sigmunda Freuda, a sice: kdo byl autorem her, které jsou připisovány Williamu Shakespeareovi? Experti vedli mnoho debat, byla napsána spousta knih a učenci věnovali své životy zastávání nebo popírání teorií obklopujících autorství nejuznávanějších děl v anglické literatuře. Anonymous ukazuje jednu možnou odpověď, zaměřuje se na čas, kdy romantické a dobrodružné politické intriky, zakázané milostné pletky na královském dvoře a pletichy hrabivých dvořanů lačných moci a trůnu byly vystaveny na odiv na nejméně pravděpodobném místě: na londýnském jevišti.
    7
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    SeriálRole: Malte Steiner
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    8
  • Zajatci mlhy
    Zajatci mlhy (2005)
    Film

    Zima 1944. Poručík Anochin se zotavuje po těžkém zranění. Sžíraný nenávistí k nepříteli touží po návratu na frontu. Je však se skupinou německých zajatců odvelen do odlehlé vsi Polumgla, kde má zajistit výstavbu translační věže a zároveň i stravu a přístřeší pro svěřené zajatce. Ve vsi narazí na neochotu a nenávist. Časem však ženy, jejichž muži jsou na frontě, nepohrdnou výpomocí v domě či doprovodem na lov medvědů. Teď už sytí, teple oblečení a respektovaní zajatci vztyčují v zasněžené tajze dřevěnou věž. Hrany konfliktu se uhlazují, soužití lidí v oboustranné nouzi nabývá humánních dimenzí. Ve společném úsilí o přežití si sotva uvědomují, jak krutý režim rozhoduje o jejich osudech.

    Žánry:DramaVálečnýRetro
    63%

    Zima 1944. Poručík Anochin se zotavuje po těžkém zranění. Sžíraný nenávistí k nepříteli touží po návratu na frontu. Je však se skupinou německých zajatců odvelen do odlehlé vsi Polumgla, kde má zajistit výstavbu translační věže a zároveň i stravu a přístřeší pro svěřené zajatce. Ve vsi narazí na neochotu a nenávist. Časem však ženy, jejichž muži jsou na frontě, nepohrdnou výpomocí v domě či doprovodem na lov medvědů. Teď už sytí, teple oblečení a respektovaní zajatci vztyčují v zasněžené tajze dřevěnou věž. Hrany konfliktu se uhlazují, soužití lidí v oboustranné nouzi nabývá humánních dimenzí. Ve společném úsilí o přežití si sotva uvědomují, jak krutý režim rozhoduje o jejich osudech.

    Žánry:DramaVálečnýRetro
    9
  • Robert Zimmermann žasne nad láskou
    Robert Zimmermann žasne nad láskou (2008)
    FilmRole: Ole
    V momentě, kdy na jeho dokonalý trendy oblek dopadne poctivý šplíchanec kari kečupu, začne se šestadvacetiletý designér počítačových her Robert Zimmermann definitivně a neodkladně cítit jako úplná nula. Ani nemluvě o tom, že už za pár chvil musí excelovat na firemní prezentaci, což v saku s flekem velkým jak Brno rozhodně není úplně snadné. Proto také jeho nohy automaticky zamíří k nejbližší čistírně. A právě zde Robert narazí na Moniku a při pohledu na ni zůstane stát s pusou oněmělou úžasem. Ze vteřiny na vteřinu prostě přišla láska jako trám. Naneštěstí to má ale jeden poměrně zásadní háček. Monika má syna. A ten je stejně starý jako Robert, což z prvního pokusu o seznámení učiní poměrně dost trapnou chvilku. I přes prvotní nezdar ale nemůže Robert na ženu zapomenout. A to ani přes fakt, že má přímo před očima geniální důkazy, jak bláznivé kousky dokáže láska občas natropit - svého otce, kterému zrovna na záda skočila druhá míza, a také lesbickou sestru, jež jakýmsi neznámým způsobem utrpěla těhotenství. Nic z toho ale nedokáže udolat rozbouřené city, které právě Robertem zmítají. A kupodivu dost podobně je na tom i Monika. Že by dobrá zpráva? Nic není jisté v rozverné německé komedii.
    63%
    V momentě, kdy na jeho dokonalý trendy oblek dopadne poctivý šplíchanec kari kečupu, začne se šestadvacetiletý designér počítačových her Robert Zimmermann definitivně a neodkladně cítit jako úplná nula. Ani nemluvě o tom, že už za pár chvil musí excelovat na firemní prezentaci, což v saku s flekem velkým jak Brno rozhodně není úplně snadné. Proto také jeho nohy automaticky zamíří k nejbližší čistírně. A právě zde Robert narazí na Moniku a při pohledu na ni zůstane stát s pusou oněmělou úžasem. Ze vteřiny na vteřinu prostě přišla láska jako trám. Naneštěstí to má ale jeden poměrně zásadní háček. Monika má syna. A ten je stejně starý jako Robert, což z prvního pokusu o seznámení učiní poměrně dost trapnou chvilku. I přes prvotní nezdar ale nemůže Robert na ženu zapomenout. A to ani přes fakt, že má přímo před očima geniální důkazy, jak bláznivé kousky dokáže láska občas natropit - svého otce, kterému zrovna na záda skočila druhá míza, a také lesbickou sestru, jež jakýmsi neznámým způsobem utrpěla těhotenství. Nic z toho ale nedokáže udolat rozbouřené city, které právě Robertem zmítají. A kupodivu dost podobně je na tom i Monika. Že by dobrá zpráva? Nic není jisté v rozverné německé komedii.
    10
  • I Phone You
    I Phone You (2011)
    Film
    Ling, mladá žena kolem dvaceti let, žije v Čchung-čchingu, největším městě Číny. Tam potká Yu, čínského obchodního cestujícího, který žije v Berlíně. Na rozloučenou jí daruje iPhone. Začnou spolu budovat něžný vztah na dálku. Když Ling přiletí do Berlína, aby se s Yu setkala, čeká na ni jiný muž, Marco. Je to Yuův německý bodyguard a má za úkol zajistit, aby Ling odletěla zpět.
    Režie:Dan Tang
    57%
    Ling, mladá žena kolem dvaceti let, žije v Čchung-čchingu, největším městě Číny. Tam potká Yu, čínského obchodního cestujícího, který žije v Berlíně. Na rozloučenou jí daruje iPhone. Začnou spolu budovat něžný vztah na dálku. Když Ling přiletí do Berlína, aby se s Yu setkala, čeká na ni jiný muž, Marco. Je to Yuův německý bodyguard a má za úkol zajistit, aby Ling odletěla zpět.
    Režie:Dan Tang
    11
  • Armádní akademie
    Armádní akademie (2007)
    FilmRole: Justus von Bülow
    Hlavní hrdina Sebastián se, stejně jako spousta dalších mladých lidí, snaží i za cenu podvodu vyhnout základní vojenské službě v Bundeswehru. Kvůli neopatrnosti je však nakonec odveden a společně se svými vrstevníky absolvuje výcvik. Jejich cílem však není udělat ze sebe muže a sloužit vlasti, ale nucený pobyt si náležitě užít. Společně provedou řadu klukovin a svým nadřízeným dají pořádně zabrat. Nakonec se však svým přátelstvím postarají o vítězství nad sousední americkou základnou, čímž napraví smýšlení důstojníků o jejich neschopnosti.
    Žánry:Komedie
    52%
    Hlavní hrdina Sebastián se, stejně jako spousta dalších mladých lidí, snaží i za cenu podvodu vyhnout základní vojenské službě v Bundeswehru. Kvůli neopatrnosti je však nakonec odveden a společně se svými vrstevníky absolvuje výcvik. Jejich cílem však není udělat ze sebe muže a sloužit vlasti, ale nucený pobyt si náležitě užít. Společně provedou řadu klukovin a svým nadřízeným dají pořádně zabrat. Nakonec se však svým přátelstvím postarají o vítězství nad sousední americkou základnou, čímž napraví smýšlení důstojníků o jejich neschopnosti.
    Žánry:Komedie
    12
  • Nepovedenej kšeft
    Nepovedenej kšeft (2015)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Těžce pracující obchodník z malé firmy (Vince Vaughn) a jeho dva společníci (Tom Wilkinson, Dave Franco) cestují do Evropy, aby uzavřeli životní obchod. Co začíná jako naprosto obyčejný pracovní výlet, se však velmi rychle a nepředstavitelně zvrhne, díky čemuž mimo jiné skončí hrdinové na obřím setkání příznivců sex fetišů či na globálním ekonomickém summitu.
    Žánry:Komedie
    Režie:Ken Scott
    50%
    Těžce pracující obchodník z malé firmy (Vince Vaughn) a jeho dva společníci (Tom Wilkinson, Dave Franco) cestují do Evropy, aby uzavřeli životní obchod. Co začíná jako naprosto obyčejný pracovní výlet, se však velmi rychle a nepředstavitelně zvrhne, díky čemuž mimo jiné skončí hrdinové na obřím setkání příznivců sex fetišů či na globálním ekonomickém summitu.
    Žánry:Komedie
    Režie:Ken Scott
    13
  • Wolffův revír
    Wolffův revír (1992)
    SeriálRole: Valentin Mattuschat
    Kriminální seriál, který se pohybuje mezi rutinní všedností a zvláštností každého jednotlivého případu a v němž se případy vyšetřují a objasňují s pomocí lidského a často psychologického jemnocitu a menšího fyzického nasazení. V centru dění stojí komisař Andreas Wolff (Jürgen Heinrich), angažovaný čtyřicátník s rozumem, srdcem a citem pro oběti a pachatele, pro něhož je spravedlnost někdy důležitější než zákon. Při řešení případů v hlavním městě Berlíně Wolffa účinně podporují jeho spolupracovníci. Kolega Günther Sawatzki (Klaus Pönitz) je Wolffovou pravou rukou a často mu pomáhá z nebezpečných situací. Státní zástupce Dr. Peter Fried (Gerd Wameling) se stará o potřebné podněty k zamyšlení a přispívá svým jemnocitem, ale i svou vychytralostí k objasňování případů. Velmi sympaticky a realisticky působí seriál prostřednictvím pohledů do Wolffova soukromého života, kterých se nám pravidelně dostává a jež mohou být dokonce spjaty s jednotlivými případy. Především dcera Verena (Nadine Seiffert) s sebou přináší svěží vítr do každého dílu a představuje nám Wolffa z jiné stránky - jako rozvedeného muže a otce, který se navzdory svému náročnému povolání láskyplně stará o svou dceru. Vrchní komisař Wolff je z rodu policistů, kteří dokážou používat i ne zcela tradiční vyšetřovací metody, aby dopadl pachatele a zjednal nápravu spravedlnosti. Jednou se s falešnou totožností vydává za důkazy do podsvětí, podruhé vytrvale odmítá přijmout přiznání mladistvého výtržníka. Vrah ze žárlivosti, nebezpečný maniak, gang vykradačů obchodů s elektronikou - to jsou zákazníci vrchního komisaře Wolffa a jeho dobře fungujícího týmu spolupracovníků z komisařství.
    Žánry:AkčníKrimi
    17%
    Kriminální seriál, který se pohybuje mezi rutinní všedností a zvláštností každého jednotlivého případu a v němž se případy vyšetřují a objasňují s pomocí lidského a často psychologického jemnocitu a menšího fyzického nasazení. V centru dění stojí komisař Andreas Wolff (Jürgen Heinrich), angažovaný čtyřicátník s rozumem, srdcem a citem pro oběti a pachatele, pro něhož je spravedlnost někdy důležitější než zákon. Při řešení případů v hlavním městě Berlíně Wolffa účinně podporují jeho spolupracovníci. Kolega Günther Sawatzki (Klaus Pönitz) je Wolffovou pravou rukou a často mu pomáhá z nebezpečných situací. Státní zástupce Dr. Peter Fried (Gerd Wameling) se stará o potřebné podněty k zamyšlení a přispívá svým jemnocitem, ale i svou vychytralostí k objasňování případů. Velmi sympaticky a realisticky působí seriál prostřednictvím pohledů do Wolffova soukromého života, kterých se nám pravidelně dostává a jež mohou být dokonce spjaty s jednotlivými případy. Především dcera Verena (Nadine Seiffert) s sebou přináší svěží vítr do každého dílu a představuje nám Wolffa z jiné stránky - jako rozvedeného muže a otce, který se navzdory svému náročnému povolání láskyplně stará o svou dceru. Vrchní komisař Wolff je z rodu policistů, kteří dokážou používat i ne zcela tradiční vyšetřovací metody, aby dopadl pachatele a zjednal nápravu spravedlnosti. Jednou se s falešnou totožností vydává za důkazy do podsvětí, podruhé vytrvale odmítá přijmout přiznání mladistvého výtržníka. Vrah ze žárlivosti, nebezpečný maniak, gang vykradačů obchodů s elektronikou - to jsou zákazníci vrchního komisaře Wolffa a jeho dobře fungujícího týmu spolupracovníků z komisařství.
    Žánry:AkčníKrimi
    14

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.