Helena Friedlová: Nejlepší filmy a seriály

6.4

Helena Friedlová: Filmy a seriály

  • Bílá nemoc
    Bílá nemoc (1937)
    FilmRole: manželka účetního ředitele
    • Oneplay
    • iTunes
    • KVIFF TV
    Do jakési země, jejíž národ je plamennými projevy diktátora právě úspěšně přesvědčován o své nadřazenosti a oprávněnosti vojenské expanze, se rozšířil bacil silně destruktivní formy malomocenství. Je nazýván morbus Tshengi nebo lidově „bílá nemoc“. Jediný, kdo proti němu vyvinul účinný lék, je lékař chudých jménem Galén. Odmítá však tajemství svého medikamentu prozradit, dokud mocní maří lidské životy válkami. Čapkova hra Bílá nemoc byla poprvé uvedena v lednu 1937, tedy v čase bezprostředního ohrožení nacismem, a její paralela s tehdejší současností a především blízkou budoucností je děsivě výstižná. Haasova filmová adaptace, jež měla premiéru už na konci téhož roku, v sobě díky stejnému obsazení hlavních rolí uchovala výjimečné kvality této první inscenace, zároveň však zůstává svébytným nadčasovým dílem. (NFA)
    Režie:Hugo Haas
    78%
    Do jakési země, jejíž národ je plamennými projevy diktátora právě úspěšně přesvědčován o své nadřazenosti a oprávněnosti vojenské expanze, se rozšířil bacil silně destruktivní formy malomocenství. Je nazýván morbus Tshengi nebo lidově „bílá nemoc“. Jediný, kdo proti němu vyvinul účinný lék, je lékař chudých jménem Galén. Odmítá však tajemství svého medikamentu prozradit, dokud mocní maří lidské životy válkami. Čapkova hra Bílá nemoc byla poprvé uvedena v lednu 1937, tedy v čase bezprostředního ohrožení nacismem, a její paralela s tehdejší současností a především blízkou budoucností je děsivě výstižná. Haasova filmová adaptace, jež měla premiéru už na konci téhož roku, v sobě díky stejnému obsazení hlavních rolí uchovala výjimečné kvality této první inscenace, zároveň však zůstává svébytným nadčasovým dílem. (NFA)
    Režie:Hugo Haas
    1
  • Cech panen kutnohorských
    Cech panen kutnohorských (1938)
    FilmRole: mincmistrová Ludmila z Vřesovic
    73%
    2
  • Filosofská historie
    Filosofská historie (1937)
    FilmRole: Elis
    67%
    3
  • Čtrnáctý u stolu
    Čtrnáctý u stolu (1943)
    FilmRole: Bartošová

    Společnost u starosty Bartoše oslavuje narozeniny jeho dcery Emy, když jedna z přítomných dam s hrůzou zjistí, že přítomných je třináct a ona jako poslední příchozí je podle pověry ohrožena na životě. Nečekaně přichází čtrnáctý - je to nový knihovník jménem Pavel Čtrnáctý. Sympatický mladík se však rázem stane obětí pomluv, neboť ještě na večírku podlehne kouzlu mladičké Emy.
    Pavlova přítomnost je opředena jakýmsi tajemnem - proč neustále pátrá po hesle, proč mizí a znovu se objevuje všude, kde je přítomná i Ema, proč je zapleten do zločinů na zámku?
    Jediná režie O. Nového, který byl v době vzniku filmu v nemilosti kvůli své polo-židovské manželce. Komedie má vynikající obsazení, Karlem Högerem a Dagmar Frýbortovou počínaje a Ellou Nollovou v roli Eminy babičky konče. Správně namíchaný koktejl legrace a napětí je skvělou zábavou i dnes.

    Žánry:Komedie
    66%

    Společnost u starosty Bartoše oslavuje narozeniny jeho dcery Emy, když jedna z přítomných dam s hrůzou zjistí, že přítomných je třináct a ona jako poslední příchozí je podle pověry ohrožena na životě. Nečekaně přichází čtrnáctý - je to nový knihovník jménem Pavel Čtrnáctý. Sympatický mladík se však rázem stane obětí pomluv, neboť ještě na večírku podlehne kouzlu mladičké Emy.
    Pavlova přítomnost je opředena jakýmsi tajemnem - proč neustále pátrá po hesle, proč mizí a znovu se objevuje všude, kde je přítomná i Ema, proč je zapleten do zločinů na zámku?
    Jediná režie O. Nového, který byl v době vzniku filmu v nemilosti kvůli své polo-židovské manželce. Komedie má vynikající obsazení, Karlem Högerem a Dagmar Frýbortovou počínaje a Ellou Nollovou v roli Eminy babičky konče. Správně namíchaný koktejl legrace a napětí je skvělou zábavou i dnes.

    Žánry:Komedie
    4
  • Paličova dcera
    Paličova dcera (1941)
    FilmRole: Madlenka, Valentova žena
    64%
    5
  • Revoluční rok 1848
    Revoluční rok 1848 (1949)
    FilmRole: Fričová
    České obrozenecké hnutí je na konci první poloviny 19. století rozpolcené. Zatímco starší generace, např. František Palacký, nabádá ke zdrženlivosti, studenti se kloní k radikálním postojům. Zpráva o revolučních událostech v Paříži přiměje české Pražany k sepsání požadavků českého národa na sebeurčení a na vyhlášení konstituce. Napětí vyvrcholí během Všeslovanského sjezdu na pražském Žofíně. Vídeň české požadavky odmítne a sjezd je rakouskou policií brutálně rozehnán. Praha začne stavět barikády...
    Žánry:DramaHistorický
    58%
    České obrozenecké hnutí je na konci první poloviny 19. století rozpolcené. Zatímco starší generace, např. František Palacký, nabádá ke zdrženlivosti, studenti se kloní k radikálním postojům. Zpráva o revolučních událostech v Paříži přiměje české Pražany k sepsání požadavků českého národa na sebeurčení a na vyhlášení konstituce. Napětí vyvrcholí během Všeslovanského sjezdu na pražském Žofíně. Vídeň české požadavky odmítne a sjezd je rakouskou policií brutálně rozehnán. Praha začne stavět barikády...
    Žánry:DramaHistorický
    6
  • Temno
    Temno (1951)
    FilmRole: Polixena
    54%
    7
  • Srdce v soumraku
    Srdce v soumraku (1936)
    FilmRole: Julie Váchová
    Julie Vachová má spoustu starostí se svými odrostlými dětmi. Petr z ní pořád mámí peníze, Ludvík hýří s barovou zpěvačkou, Anči utekla do Paříže. Jedině Petrovo dvojče Pavel vede řádný život a pomáhá matce, ona ho však nemá příliš ráda, neboť se domnívá, že není její syn. V útlém dětství byl totiž v nemocnici a paní Vachová je přesvědčená, že tam došlo k záměně dětí. Podezření jí potvrdí fotografie v novinách: úspěšný houslista Jan Svatoš je Petrovi k nerozeznání podoben. Julie se tedy vydává za umělcovým bohatým otcem, aby věci uvedla do pořádku...
    Žánry:DramaRomantický
    52%
    Julie Vachová má spoustu starostí se svými odrostlými dětmi. Petr z ní pořád mámí peníze, Ludvík hýří s barovou zpěvačkou, Anči utekla do Paříže. Jedině Petrovo dvojče Pavel vede řádný život a pomáhá matce, ona ho však nemá příliš ráda, neboť se domnívá, že není její syn. V útlém dětství byl totiž v nemocnici a paní Vachová je přesvědčená, že tam došlo k záměně dětí. Podezření jí potvrdí fotografie v novinách: úspěšný houslista Jan Svatoš je Petrovi k nerozeznání podoben. Julie se tedy vydává za umělcovým bohatým otcem, aby věci uvedla do pořádku...
    Žánry:DramaRomantický
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.