7.0

Herbie Hancock: Filmy a seriály

  • The Midnight Special
    The Midnight Special (1972)
    Seriál
    The Midnight Special byl americký hudební pořad pozdních nočních hodin, který vysílala stanice NBC v 70. a na začátku 80. let. Vytvořil a produkoval ho Burt Sugarman. Premiéru měl jako speciál 19. srpna 1972, poté začal pravidelně vycházet 2. února 1973 a poslední epizoda byla odvysílána 1. května 1981. Devadesátiminutový program následoval po pátečním vydání The Tonight Show s Johnnym Carsonem. Pořad měl obvykle hostující moderátory, s výjimkou období od července 1975 do března 1976, kdy jako stálá moderátorka působila zpěvačka Helen Reddy. Wolfman Jack byl hlasatelem a častým hostujícím moderátorem. Seriál občas vysílal i archivní záběry starších umělců. Když se program na počátku 80. let blížil ke konci, začal často používat playback místo živých vystoupení. V pořadu se občas objevovala i komediální vystoupení, například Richarda Pryora a Andyho Kaufmana.
    Žánry:Hudební
    84%
    The Midnight Special byl americký hudební pořad pozdních nočních hodin, který vysílala stanice NBC v 70. a na začátku 80. let. Vytvořil a produkoval ho Burt Sugarman. Premiéru měl jako speciál 19. srpna 1972, poté začal pravidelně vycházet 2. února 1973 a poslední epizoda byla odvysílána 1. května 1981. Devadesátiminutový program následoval po pátečním vydání The Tonight Show s Johnnym Carsonem. Pořad měl obvykle hostující moderátory, s výjimkou období od července 1975 do března 1976, kdy jako stálá moderátorka působila zpěvačka Helen Reddy. Wolfman Jack byl hlasatelem a častým hostujícím moderátorem. Seriál občas vysílal i archivní záběry starších umělců. Když se program na počátku 80. let blížil ke konci, začal často používat playback místo živých vystoupení. V pořadu se občas objevovala i komediální vystoupení, například Richarda Pryora a Andyho Kaufmana.
    Žánry:Hudební
    1
  • Great Performances
    Great Performances (1971)
    Seriál
    77%
    2
  • Zvětšenina
    Zvětšenina (1966)
    Film

    Filmová esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Jedno z nejslavnějších děl světové kinematografie.
    Je mladý, pohledný, úspěšný a bohatý, svět – zejména jeho ženská část – mu leží u nohou. Módní fotograf Thomas, ochotný pro získání nevšedních snímků přenocovat v noclehárně mezi nuzáky, aby ovšem vzápětí přesedl do svého rolls-royce a odjel do svého ateliéru fotit atraktivní modelku. Dravý, arogantní, sebevědomý – a přece vnitřně, skrytě zranitelný. Do londýnského Maryon parku jej zavedla vlastně náhoda. Ale správný fotograf neudělá krok bez svého aparátu a vzdálená dvojice milenců, skotačící na pozadí nádherné, majestátní zeleně je příliš zajímavým objektem, než aby ji jen tak přehlédl. Jenomže náladové fotografie v sobě, jak má Thomas brzy zjistit, skrývají znepokojivé tajemství…
    Zvětšeninu natočil Michelangelo Antonioni podle povídky argentinského spisovatele Julia Cortázara Babí léto (česky vyšlo ve Světové literatuře v r. 1968 již pod názvem Zvětšenina). Se spoluscenáristou Toninem Guerrou přesadil její příběh z Paříže do Londýna, který byl v polovině šedesátých let minulého století avantgardní metropolí, centrem hippies, boomu všech druhů umění – pop-artu, fotografie, divadla, módy i hudby. Antonioni se na svůj první zahraniční film důkladně připravoval. Žil v Londýně osm měsíců, vyzpovídal desítky příslušníků nejrůznějších profesí, chodil po klubech, vstřebával onu specifickou, nepopsatelnou atmosféru. A pak jej za půl roku natočil. Navázal jím přímo na svou „tetralogii citů“ z let 1959–1964 (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina). Opět nabídl divákovi mnohovrstevnaté metaforické dílo se záměrně neuzavřenými motivy, provokující k mnoha interpretacím. Zvětšenina je detektivním příběhem s hádankou, psychologickou studií, filmovou úvahou o hranicích výtvarných a narativních umění i filozofickou esejí o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Antonioni jí vzdal i hold intuici, jedné ze svých stěžejních tvůrčích metod. Přihlásil se k ní zejména výroky „Dělám filmy spíše žaludkem než mozkem“ nebo „Zkušenost mě naučila, že pokud je intuice krásná, pak je správná.“ (Česká televize)

    74%

    Filmová esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Jedno z nejslavnějších děl světové kinematografie.
    Je mladý, pohledný, úspěšný a bohatý, svět – zejména jeho ženská část – mu leží u nohou. Módní fotograf Thomas, ochotný pro získání nevšedních snímků přenocovat v noclehárně mezi nuzáky, aby ovšem vzápětí přesedl do svého rolls-royce a odjel do svého ateliéru fotit atraktivní modelku. Dravý, arogantní, sebevědomý – a přece vnitřně, skrytě zranitelný. Do londýnského Maryon parku jej zavedla vlastně náhoda. Ale správný fotograf neudělá krok bez svého aparátu a vzdálená dvojice milenců, skotačící na pozadí nádherné, majestátní zeleně je příliš zajímavým objektem, než aby ji jen tak přehlédl. Jenomže náladové fotografie v sobě, jak má Thomas brzy zjistit, skrývají znepokojivé tajemství…
    Zvětšeninu natočil Michelangelo Antonioni podle povídky argentinského spisovatele Julia Cortázara Babí léto (česky vyšlo ve Světové literatuře v r. 1968 již pod názvem Zvětšenina). Se spoluscenáristou Toninem Guerrou přesadil její příběh z Paříže do Londýna, který byl v polovině šedesátých let minulého století avantgardní metropolí, centrem hippies, boomu všech druhů umění – pop-artu, fotografie, divadla, módy i hudby. Antonioni se na svůj první zahraniční film důkladně připravoval. Žil v Londýně osm měsíců, vyzpovídal desítky příslušníků nejrůznějších profesí, chodil po klubech, vstřebával onu specifickou, nepopsatelnou atmosféru. A pak jej za půl roku natočil. Navázal jím přímo na svou „tetralogii citů“ z let 1959–1964 (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina). Opět nabídl divákovi mnohovrstevnaté metaforické dílo se záměrně neuzavřenými motivy, provokující k mnoha interpretacím. Zvětšenina je detektivním příběhem s hádankou, psychologickou studií, filmovou úvahou o hranicích výtvarných a narativních umění i filozofickou esejí o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Antonioni jí vzdal i hold intuici, jedné ze svých stěžejních tvůrčích metod. Přihlásil se k ní zejména výroky „Dělám filmy spíše žaludkem než mozkem“ nebo „Zkušenost mě naučila, že pokud je intuice krásná, pak je správná.“ (Česká televize)

    3
  • Kolem půlnoci
    Kolem půlnoci (1986)
    FilmRole: Eddie Wayne

    Hudební snímek, jehož děj je situován do Paříže konce 50. let, je věnován památce Lestera Younga (1909-1959) a Buda Powella (1924-1966), jenž hrával na počátku 60. let v pařížském klubu Blue Note s tenorsaxofonistou Dexterem Gordonem, který v tomto filmu vytvořil hlavní roli. Kolem půlnoci je dílo plné jazzové hudby, vpravdě nadčasové, které vypovídá především o životě. Herbie Hancock získal za svou muzikantskou práci Oscara a Césara a Dexteru Gordonovi udělilo Sdružení amerických kritiků titul nejlepší filmový herec roku. Kromě toho byl nominován na Oscara. Ve filmu účinkuje i řada muzikantů, kteří patří mezi velké osobnosti světového jazzu.

    74%

    Hudební snímek, jehož děj je situován do Paříže konce 50. let, je věnován památce Lestera Younga (1909-1959) a Buda Powella (1924-1966), jenž hrával na počátku 60. let v pařížském klubu Blue Note s tenorsaxofonistou Dexterem Gordonem, který v tomto filmu vytvořil hlavní roli. Kolem půlnoci je dílo plné jazzové hudby, vpravdě nadčasové, které vypovídá především o životě. Herbie Hancock získal za svou muzikantskou práci Oscara a Césara a Dexteru Gordonovi udělilo Sdružení amerických kritiků titul nejlepší filmový herec roku. Kromě toho byl nominován na Oscara. Ve filmu účinkuje i řada muzikantů, kteří patří mezi velké osobnosti světového jazzu.

    4
  • Přání smrti
    Přání smrti (1974)
    Film
    • Oneplay
    Hlavní hrdina slavného amerického filmu Paul Kersey (Charles Bronson) je architekt, průměrný občan, který nemá nic společného se světem násilí. Když je však zavražděna jeho žena a znásilněna dcera, změní se v bezcitného mstitele. Přestože je příběh vybudován tak, aby bylo zcela zřejmé, že jediným východiskem ze situace je užití násilí, a to v maximální míře, je tu snaha zobrazit, jak těžké je odpovědět na zbytečné a nepochopitelné násilí. Příběh, který v sobě má něco z tragédie, ostře navozuje otázku bezmocnosti zákona proti organizovanému zločinu a práva obyvatel vzít spravedlnost do vlastních rukou, což je téma u nás dnes stále více než aktuální.
    72%
    Hlavní hrdina slavného amerického filmu Paul Kersey (Charles Bronson) je architekt, průměrný občan, který nemá nic společného se světem násilí. Když je však zavražděna jeho žena a znásilněna dcera, změní se v bezcitného mstitele. Přestože je příběh vybudován tak, aby bylo zcela zřejmé, že jediným východiskem ze situace je užití násilí, a to v maximální míře, je tu snaha zobrazit, jak těžké je odpovědět na zbytečné a nepochopitelné násilí. Příběh, který v sobě má něco z tragédie, ostře navozuje otázku bezmocnosti zákona proti organizovanému zločinu a práva obyvatel vzít spravedlnost do vlastních rukou, což je téma u nás dnes stále více než aktuální.
    5
  • Valerian a město tisíce planet
    Valerian a město tisíce planet (2017)
    FilmRole: Defence Minister
    • Canal+
    • iTunes
    • Magenta TV
    Valerian a město tisíce planet je filmová sci-fi epopej založená na francouzské komiksové sérii Valérian and Laureline. Hlavními hrdiny jsou speciální vesmírní agenti Valerian (Dane DeHaan) a Laureline (Cara Delevingne), kteří pracují pro vládu lidských teritorií. Děj filmu se točí kolem mise v obrovské metropoli Alpha, která je domovem tisíců různých druhů z celého vesmíru. Alpha, známá jako Město tisíce planet, je centrem kultury, vědy a politiky, kde bytosti různých druhů sdílejí své znalosti a kulturu. Valerian a Laureline zde mají za úkol rozluštit tajemství, které ohrožuje nejen Město tisíce planet, ale celou galaxii.
    Režie:Luc Besson
    69%
    Valerian a město tisíce planet je filmová sci-fi epopej založená na francouzské komiksové sérii Valérian and Laureline. Hlavními hrdiny jsou speciální vesmírní agenti Valerian (Dane DeHaan) a Laureline (Cara Delevingne), kteří pracují pro vládu lidských teritorií. Děj filmu se točí kolem mise v obrovské metropoli Alpha, která je domovem tisíců různých druhů z celého vesmíru. Alpha, známá jako Město tisíce planet, je centrem kultury, vědy a politiky, kde bytosti různých druhů sdílejí své znalosti a kulturu. Valerian a Laureline zde mají za úkol rozluštit tajemství, které ohrožuje nejen Město tisíce planet, ale celou galaxii.
    Režie:Luc Besson
    6
  • Spook Who Sat by the Door, The
    Spook Who Sat by the Door, The (1973)
    Film
    69%
    7
  • Barvy
    Barvy (1988)
    Film
    • iTunes
    66%
    8
  • Mike Hammer
    Mike Hammer (1984)
    Seriál
    65%
    9
  • Riley ve velkém světě
    Riley ve velkém světě (2014)
    Seriál
    • Disney+
    62%
    10
  • Harlemské noci
    Harlemské noci (1989)
    Film

    Eddie Murphy a Richard Pryor zvádzajú nerovný boj s mafiou. Kriminálne ladený film, odohrávajúci sa v nočných harlemských kluboch. Vlastniť známu reštauráciu, herňu či bar – to je sen nejedného podnikavého muža. Sugar Ray (Richard Pryor) mal to veľké šťastie, že si v rodnom černošskom mestečku Harlem otvoril vlastný podnik. Tu si žil roky spokojne so svojím adoptívnym synom Quickom. Jedného dňa začne mať o jeho úspešné ilegálne kasíno záujem gangster Bugsy Calhoune, ktorý sa vôbec netají tým, že na jeho získanie použije akékoľvek prostriedky. Triezvo uvažujúci Ray s Quickom (Eddie Murphy) a partiou zamestnancov vymyslia plán, ako Calhouna prekabátiť a zároveň vyviaznuť so zdravou kožou.

    62%

    Eddie Murphy a Richard Pryor zvádzajú nerovný boj s mafiou. Kriminálne ladený film, odohrávajúci sa v nočných harlemských kluboch. Vlastniť známu reštauráciu, herňu či bar – to je sen nejedného podnikavého muža. Sugar Ray (Richard Pryor) mal to veľké šťastie, že si v rodnom černošskom mestečku Harlem otvoril vlastný podnik. Tu si žil roky spokojne so svojím adoptívnym synom Quickom. Jedného dňa začne mať o jeho úspešné ilegálne kasíno záujem gangster Bugsy Calhoune, ktorý sa vôbec netají tým, že na jeho získanie použije akékoľvek prostriedky. Triezvo uvažujúci Ray s Quickom (Eddie Murphy) a partiou zamestnancov vymyslia plán, ako Calhouna prekabátiť a zároveň vyviaznuť so zdravou kožou.

    11
  • Neslušný návrh
    Neslušný návrh (1993)
    FilmRole: Sám sebe
    • iTunes
    • Rakuten
    V kasínu v Las Vegas poznává milionář John Gage Dianu a jejího muže, architekta Davida. Mladí manželé se ocitnou kvůli Davidově nezaměstnanosti ve finanční tísni a rozhodli se všechny peníze vsadit do hry. Bez úspěchu a proto i po určitém váhaní se rozhodli přijmout Gageův návrh: milionář navrhl Davidovi za jednu noc s jeho ženou milión dolarů. Ráno po tom to už mezi Dianou a Davidem není takové jako kdysi. Přestože o předcházející noci nikdy nemluví, stojí stále mezi nimi jako zeď a dvojice se nakonec rozejde. Diana se začne scházet s Gageem a David utápí svůj žal v alkohole a sebelítosti. Manželé se přesto opět sejdou, protože Gage, který Dianu opravdu miluje se jí vzdá v prospěch jejího manžela...
    Žánry:DramaRomantický
    57%
    V kasínu v Las Vegas poznává milionář John Gage Dianu a jejího muže, architekta Davida. Mladí manželé se ocitnou kvůli Davidově nezaměstnanosti ve finanční tísni a rozhodli se všechny peníze vsadit do hry. Bez úspěchu a proto i po určitém váhaní se rozhodli přijmout Gageův návrh: milionář navrhl Davidovi za jednu noc s jeho ženou milión dolarů. Ráno po tom to už mezi Dianou a Davidem není takové jako kdysi. Přestože o předcházející noci nikdy nemluví, stojí stále mezi nimi jako zeď a dvojice se nakonec rozejde. Diana se začne scházet s Gageem a David utápí svůj žal v alkohole a sebelítosti. Manželé se přesto opět sejdou, protože Gage, který Dianu opravdu miluje se jí vzdá v prospěch jejího manžela...
    Žánry:DramaRomantický
    12
  • Herbie
    Herbie (1966)
    Film
    Herbie je krátký černobílý 16mm film George Lucase a Paula Goldinga z roku 1966, který vznikl jako součást jejich kurzu na filmové škole USC. Jedná se o abstraktní film bez děje a herců, který graficky zobrazuje odrazy pohybujících se světelných pruhů a záblesků dopravy v noci. Je zasazen do jazzové skladby od Herbieho Hancocka, jehož křestní jméno bylo použito pro název.
    57%
    Herbie je krátký černobílý 16mm film George Lucase a Paula Goldinga z roku 1966, který vznikl jako součást jejich kurzu na filmové škole USC. Jedná se o abstraktní film bez děje a herců, který graficky zobrazuje odrazy pohybujících se světelných pruhů a záblesků dopravy v noci. Je zasazen do jazzové skladby od Herbieho Hancocka, jehož křestní jméno bylo použito pro název.
    13
  • Jo Jo Dancer, Your Life Is Calling
    Jo Jo Dancer, Your Life Is Calling (1986)
    Film
    Ačkoli Jo Jo Dancer dosáhl úspěchu jako stand-up komik, štěstí nenašel. Po vážných popáleninách při incidentu souvisejícím s drogami upadne Jo Jo do kómatu. V tomto stavu se ohlíží zpět na svůj život. Unášen vzpomínkami na své problematické dětství se vrací do mládí, připomíná si svůj vzestup ke slávě a následný úpadek. Při úvahách o své existenci se musí rozhodnout, zda chce žít dál, nebo ne.
    Žánry:Drama
    57%
    Ačkoli Jo Jo Dancer dosáhl úspěchu jako stand-up komik, štěstí nenašel. Po vážných popáleninách při incidentu souvisejícím s drogami upadne Jo Jo do kómatu. V tomto stavu se ohlíží zpět na svůj život. Unášen vzpomínkami na své problematické dětství se vrací do mládí, připomíná si svůj vzestup ke slávě a následný úpadek. Při úvahách o své existenci se musí rozhodnout, zda chce žít dál, nebo ne.
    Žánry:Drama
    14
  • Action Jackson
    Action Jackson (1988)
    Film
    53%
    15
  • Concrete Cowboys
    Concrete Cowboys (1981)
    Seriál
    47%
    16

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.