Marco Ferreri: Nejlepší filmy a seriály

7.0

Marco Ferreri: Filmy a seriály

  • Ve službách mafie
    Ve službách mafie (1962)
    Film
    • Netflix
    74%
    1
  • Žena opice
    Žena opice (1964)
    FilmRole: Priest face in diapo in Africa (uncredited)
    Ošklivost jako ziskový podnikatelský záměr! Tulák najde svou zlatou žílu v kuchyni jednoho kláštera, objevuje tam dívku krásné postavy, ale neskutečně zarostlou. Po celá staletí se lidé bavili pohledem na zmrzačené děti i podivné dospělé. Show se zrůdičkami táhne publikum. Tak si tulák založí výnosný obchod, vezme si zarostlou dívku za ženu a platícím divákům otevírá dveře s nápisem „vousatá žena“.
    Žánry:DramaSatira
    73%
    Ošklivost jako ziskový podnikatelský záměr! Tulák najde svou zlatou žílu v kuchyni jednoho kláštera, objevuje tam dívku krásné postavy, ale neskutečně zarostlou. Po celá staletí se lidé bavili pohledem na zmrzačené děti i podivné dospělé. Show se zrůdičkami táhne publikum. Tak si tulák založí výnosný obchod, vezme si zarostlou dívku za ženu a platícím divákům otevírá dveře s nápisem „vousatá žena“.
    Žánry:DramaSatira
    2
  • Cochecito, El
    Cochecito, El (1960)
    Film
    72%
    3
  • Velká žranice
    Velká žranice (1973)
    Film
    • MUBI
    Čtveřice blízkých přátel – pilot Marcello, šéfkuchař Ugo, televizní pracovník Michel a soudce Philippe – se setkává na prodloužený víkend ve starém domě u Paříže. Jejich záměrem je, aby toto setkání bylo jejich poslední. Oddávají se zde extrémnímu, sebedestruktivnímu přejídání. K jejich společnosti se přidává místní učitelka Andréa, žena kyprých tvarů, a situace rychle spěje ke svému vrcholu.
    Žánry:DramaKomedieSatira
    71%
    Čtveřice blízkých přátel – pilot Marcello, šéfkuchař Ugo, televizní pracovník Michel a soudce Philippe – se setkává na prodloužený víkend ve starém domě u Paříže. Jejich záměrem je, aby toto setkání bylo jejich poslední. Oddávají se zde extrémnímu, sebedestruktivnímu přejídání. K jejich společnosti se přidává místní učitelka Andréa, žena kyprých tvarů, a situace rychle spěje ke svému vrcholu.
    Žánry:DramaKomedieSatira
    4
  • Včelí královna
    Včelí královna (1963)
    Film
    • Netflix
    68%
    5
  • Dillinger je mrtvý
    Dillinger je mrtvý (1969)
    Film
    Glauco se večer vrací z práce. Manželka je nemocná a večeře na stole nestojí za nic. Je třeba uvařit si pořádné jídlo. Během příprav však Glauco narazí na nečekaný objev. Ve spíži mezi starými novinami najde pečlivě zabalený revolver, který možná patřil gangsterovi jménem Dillinger. Glauco s bravurou kuchaře-kutila dokončí večeři, provede údržbu smrtícího nástroje a natře revolver na červeno. Těkání fantazie mu odhalí potřebu zásadního životního rozhodnutí...
    Žánry:DramaKrimiSatira
    68%
    Glauco se večer vrací z práce. Manželka je nemocná a večeře na stole nestojí za nic. Je třeba uvařit si pořádné jídlo. Během příprav však Glauco narazí na nečekaný objev. Ve spíži mezi starými novinami najde pečlivě zabalený revolver, který možná patřil gangsterovi jménem Dillinger. Glauco s bravurou kuchaře-kutila dokončí večeři, provede údržbu smrtícího nástroje a natře revolver na červeno. Těkání fantazie mu odhalí potřebu zásadního životního rozhodnutí...
    Žánry:DramaKrimiSatira
    6
  • Pisito, El
    Pisito, El (1959)
    FilmRole: Luisito - el casero (uncredited)
    68%
    7
  • Marcia nuziale
    Marcia nuziale (1966)
    Film
    68%
    8
  • Seme dell'uomo, Il
    Seme dell'uomo, Il (1969)
    FilmRole: Beach house owner
    67%
    9
  • Nitrato d'argento
    Nitrato d'argento (1997)
    Film
    Tento dokumentární film oslavuje 100. výročí zrodu kinematografie. Historicky mapuje technický a umělecký vývoj tohoto sedmého umění. Putujeme od němého filmu ke zvukovému, od černobílého k barevnému, napříč všemi žánry (muzikál, lyrický, politický...). Vedle toho sledujeme jakýsi souhrn historického kontextu, v němž kinematografie doposud žila, události a hnutí (neorealismus, klasika atd.). Jsou brány v potaz všechny aspekty: móda, hvězdný systém až po smutný konec kin.
    Žánry:KomedieDrama
    67%
    Tento dokumentární film oslavuje 100. výročí zrodu kinematografie. Historicky mapuje technický a umělecký vývoj tohoto sedmého umění. Putujeme od němého filmu ke zvukovému, od černobílého k barevnému, napříč všemi žánry (muzikál, lyrický, politický...). Vedle toho sledujeme jakýsi souhrn historického kontextu, v němž kinematografie doposud žila, události a hnutí (neorealismus, klasika atd.). Jsou brány v potaz všechny aspekty: móda, hvězdný systém až po smutný konec kin.
    Žánry:KomedieDrama
    10
  • Audience
    Audience (1972)
    Film
    Amedeo, armádní důstojník na dovolené, přijíždí do Říma s upřímným úmyslem promluvit si s papežem Pavlem VI. O tomto mírumilovném záměru se dozvídá oficiální vatikánský ceremoniář, který pošle Amedea na horskou dráhu zřetězených absurdních situací, od zatčení přes šikanu funkcionářů a papežových švýcarských gardistů až k nepravděpodobnému vztahu s luxusní prostitutkou. Dlouhé měsíce se Amedeo potácí vatikánskými kancelářemi a zoufale hledá někoho, kdo mu pomůže. Z původního Ferreriho úmyslu natočit věrnou adaptaci Kafkova Zámku zůstala tímto románem volně inspirovaná tragikomická alegorie, zkoumající zákoutí labyrintu vztahů mezi občanem a mocí. Lorenzo Esposito, KVIFF
    Žánry:KomedieSatira
    66%
    Amedeo, armádní důstojník na dovolené, přijíždí do Říma s upřímným úmyslem promluvit si s papežem Pavlem VI. O tomto mírumilovném záměru se dozvídá oficiální vatikánský ceremoniář, který pošle Amedea na horskou dráhu zřetězených absurdních situací, od zatčení přes šikanu funkcionářů a papežových švýcarských gardistů až k nepravděpodobnému vztahu s luxusní prostitutkou. Dlouhé měsíce se Amedeo potácí vatikánskými kancelářemi a zoufale hledá někoho, kdo mu pomůže. Z původního Ferreriho úmyslu natočit věrnou adaptaci Kafkova Zámku zůstala tímto románem volně inspirovaná tragikomická alegorie, zkoumající zákoutí labyrintu vztahů mezi občanem a mocí. Lorenzo Esposito, KVIFF
    Žánry:KomedieSatira
    11
  • Miluji tě
    Miluji tě (1986)
    Film
    Asociální mladík Michel, který se stane psychicky i fyzicky závislým na nalezeném předmětu, připomíná některé postavy z předchozích Ferreriho filmů. Michel si tu vytváří závislost, jež postupně přerůstá v posedlost, svým vztahem k elektronické klíčence v podobě ženské tváře, která po každém zapískání vysloví ženským hlasem „I Love You - Miluji tě“. Klíčenka tady nesymbolizuje pouze závislost jedince na konzumních výrobcích kapitalistické společnosti, ale představuje také sexuálně fetišistický objekt, bez kterého není hrdina postupem času schopen dosáhnout orgasmu ani navázat trvalý partnerský vztah s opačným pohlavím. Ferreri zde přímo intertextově odkazuje na svůj snímek Dillinger je mrtvý, který Michel v závěru filmu sleduje v televizi a v němž také dochází k prolnutí reality a fikce. Otevřený konec, kdy hrdina plave v moři za iluzorní jachtou, vybízí diváka k různým interpretacím. Dosáhl Michel nové existence? Vyřeší své problémy útěkem ze skutečnosti do vlastní vytvořené iluze či sebevraždou v reálném světě? K podobným otázkám vybízí Ferreri též v závěru svého filmu Žádám o azyl (Chiedo asilo, 1979), kde se Roberto buďto identifikuje se světem dětské představivosti, nebo společně s malým chlapcem ukončí život pod hladinou moře.
    66%
    Asociální mladík Michel, který se stane psychicky i fyzicky závislým na nalezeném předmětu, připomíná některé postavy z předchozích Ferreriho filmů. Michel si tu vytváří závislost, jež postupně přerůstá v posedlost, svým vztahem k elektronické klíčence v podobě ženské tváře, která po každém zapískání vysloví ženským hlasem „I Love You - Miluji tě“. Klíčenka tady nesymbolizuje pouze závislost jedince na konzumních výrobcích kapitalistické společnosti, ale představuje také sexuálně fetišistický objekt, bez kterého není hrdina postupem času schopen dosáhnout orgasmu ani navázat trvalý partnerský vztah s opačným pohlavím. Ferreri zde přímo intertextově odkazuje na svůj snímek Dillinger je mrtvý, který Michel v závěru filmu sleduje v televizi a v němž také dochází k prolnutí reality a fikce. Otevřený konec, kdy hrdina plave v moři za iluzorní jachtou, vybízí diváka k různým interpretacím. Dosáhl Michel nové existence? Vyřeší své problémy útěkem ze skutečnosti do vlastní vytvořené iluze či sebevraždou v reálném světě? K podobným otázkám vybízí Ferreri též v závěru svého filmu Žádám o azyl (Chiedo asilo, 1979), kde se Roberto buďto identifikuje se světem dětské představivosti, nebo společně s malým chlapcem ukončí život pod hladinou moře.
    12
  • Poslední žena
    Poslední žena (1976)
    Film
    Marco Ferreri, nejkontroverznější italský režisér druhé poloviny 20. století, by tento týden oslavil 80 let. Jeho téměř čtyřicetiletá režijní, scenáristická a herecká práce se zapsala do dějin světové kinematografie nevymazatelným způsobem. Provokující i plachý, sarkastický i poetický, obhroublý i něžný, osobnost, která si vysloužila jako málokterá jiná za svou tvorbu tolik protikladných přívlastků, že snad jediné, s čím se nikdy nesetkal, byla lhostejnost. Jeho osobní, odvážné výpovědi o vztazích mezi mužem a ženou v současném světě, o krizi lidských bytostí v jejich původních instinktech vyprávěné skrze šokující obrazy, dovádějící vnitřní dilemata hrdinů do fyzických zpodobení ad absurdum, vzbuzovaly ostré reakce již v době svého vzniku. Rodák z Milána natočil své první filmy v zemi Buñuela a Dalího, ve Španělsku, a po problémech svých filmů v Itálii našel tvůrčí azyl ve Francii. U nás jsme z jeho kolekce více než třiceti filmů mohli dosud zhlédnout docela reprezentativní ukázku jeho tvorby. Filmy Včelí královna (1962), Harém (1967) a především Velká žranice (1973), či Maso (1991), jsou dostatečnou ukázkou jeho kontroverzní, ale osobně zaujaté tvorby. Film Poslední žena z roku 1976 spadá do jeho francouzského období, v němž o tři roky dříve natočil jeden ze svých nejzatracovanějších, nejdiskutovanějších a také nejobdivovanějších snímků Velká žranice. Pro Poslední ženu oslovil mladého Gérarda Depardieua, jenž měl dny své největší slávy ještě před sebou, a mladinkou Ornellu Muti, která už měla za sebou poměrně bohatou filmovou historii. Oba herci působí v rolích mladé dvojice nesmírně přirozeně a díky ničím nespoutané Ferreriho režii vytvářejí na plátně nejen působivé drama milostného vztahu, ale působí zároveň jako prototypy chování i přemýšlení mladé generace oné konkrétní doby, 70. let minulého století. Zdánlivě všední život mladé dvojice probíhá v několika plánech, od sexu v jeho nejfyzičtější podobě až k principům ženství a mužství obecně a jejich rolí v rodině i společnosti. A jako u Ferreriho vždy, projeví se tyto vnitřní úvahy nakonec zcela otevřeně, zpodobeny fyzicky, v šokujícím finále, které není radno prozrazovat předem.
    Žánry:Drama
    65%
    Marco Ferreri, nejkontroverznější italský režisér druhé poloviny 20. století, by tento týden oslavil 80 let. Jeho téměř čtyřicetiletá režijní, scenáristická a herecká práce se zapsala do dějin světové kinematografie nevymazatelným způsobem. Provokující i plachý, sarkastický i poetický, obhroublý i něžný, osobnost, která si vysloužila jako málokterá jiná za svou tvorbu tolik protikladných přívlastků, že snad jediné, s čím se nikdy nesetkal, byla lhostejnost. Jeho osobní, odvážné výpovědi o vztazích mezi mužem a ženou v současném světě, o krizi lidských bytostí v jejich původních instinktech vyprávěné skrze šokující obrazy, dovádějící vnitřní dilemata hrdinů do fyzických zpodobení ad absurdum, vzbuzovaly ostré reakce již v době svého vzniku. Rodák z Milána natočil své první filmy v zemi Buñuela a Dalího, ve Španělsku, a po problémech svých filmů v Itálii našel tvůrčí azyl ve Francii. U nás jsme z jeho kolekce více než třiceti filmů mohli dosud zhlédnout docela reprezentativní ukázku jeho tvorby. Filmy Včelí královna (1962), Harém (1967) a především Velká žranice (1973), či Maso (1991), jsou dostatečnou ukázkou jeho kontroverzní, ale osobně zaujaté tvorby. Film Poslední žena z roku 1976 spadá do jeho francouzského období, v němž o tři roky dříve natočil jeden ze svých nejzatracovanějších, nejdiskutovanějších a také nejobdivovanějších snímků Velká žranice. Pro Poslední ženu oslovil mladého Gérarda Depardieua, jenž měl dny své největší slávy ještě před sebou, a mladinkou Ornellu Muti, která už měla za sebou poměrně bohatou filmovou historii. Oba herci působí v rolích mladé dvojice nesmírně přirozeně a díky ničím nespoutané Ferreriho režii vytvářejí na plátně nejen působivé drama milostného vztahu, ale působí zároveň jako prototypy chování i přemýšlení mladé generace oné konkrétní doby, 70. let minulého století. Zdánlivě všední život mladé dvojice probíhá v několika plánech, od sexu v jeho nejfyzičtější podobě až k principům ženství a mužství obecně a jejich rolí v rodině i společnosti. A jako u Ferreriho vždy, projeví se tyto vnitřní úvahy nakonec zcela otevřeně, zpodobeny fyzicky, v šokujícím finále, které není radno prozrazovat předem.
    Žánry:Drama
    13
  • Dnes, zítra a pozítří
    Dnes, zítra a pozítří (1965)
    FilmRole: (segment "L'uomo dei 5 palloni") (uncredited)
    65%
    14
  • Opačné pohlaví
    Opačné pohlaví (1964)
    Film
    65%
    15
  • Ciao maschio
    Ciao maschio (1978)
    Film
    Odvážne a vtipné podobenstvo o stave ľudskej civilizácie sa odohráva v New Yorku. Mladý muž Lafayette pracuje ako osvetľovač v malej divadelnej skupine radikálnych feministiek. Tie experimentujú s rodovými úlohami a v rámci prípravy na svoju ďalšiu divadelnú inscenáciu musia pochopiť a osvojiť si násilný mužský naturel. Ich experimentu padne za obeť práve úbohý Lafayette, ktorého znásilnia. Osud však chcel, aby sa jedna z feministiek, Angelica, do Lafayetta zamilovala a čoskoro z nich je pár. Lafayette jedného dňa počas prechádzky na pláži naďabí na obrovský kostým King Konga. V ňom sa skrýva opustené šimpanzie mláďa. Mladík sa ho ujme s otcovskou láskou a vytvorí tak netradičnú rodinu. Akú šancu na prežitie má tento jeho absurdný plán?
    Marco Ferreri príznačne provokujúco stvárnil dilemu moderného človeka, rozpolteného medzi zvieracím a intelektuálnym pólom svojej existencie, medzi telesnou a spirituálnou podstatou. Jeho úvaha o smerovaní ľudstva je temná, no nechýba jej absurdný humor a ani trocha nádeje. Na MFF Cannes za film získal Zvláštnu cenu poroty.
    64%
    Odvážne a vtipné podobenstvo o stave ľudskej civilizácie sa odohráva v New Yorku. Mladý muž Lafayette pracuje ako osvetľovač v malej divadelnej skupine radikálnych feministiek. Tie experimentujú s rodovými úlohami a v rámci prípravy na svoju ďalšiu divadelnú inscenáciu musia pochopiť a osvojiť si násilný mužský naturel. Ich experimentu padne za obeť práve úbohý Lafayette, ktorého znásilnia. Osud však chcel, aby sa jedna z feministiek, Angelica, do Lafayetta zamilovala a čoskoro z nich je pár. Lafayette jedného dňa počas prechádzky na pláži naďabí na obrovský kostým King Konga. V ňom sa skrýva opustené šimpanzie mláďa. Mladík sa ho ujme s otcovskou láskou a vytvorí tak netradičnú rodinu. Akú šancu na prežitie má tento jeho absurdný plán?
    Marco Ferreri príznačne provokujúco stvárnil dilemu moderného človeka, rozpolteného medzi zvieracím a intelektuálnym pólom svojej existencie, medzi telesnou a spirituálnou podstatou. Jeho úvaha o smerovaní ľudstva je temná, no nechýba jej absurdný humor a ani trocha nádeje. Na MFF Cannes za film získal Zvláštnu cenu poroty.
    16
  • Los chicos
    Los chicos (1959)
    Film
    Čtyři mladíci se sejdou v kiosku za deštivého odpoledne. Jeden se musí učit a zbylí tři jdou do kina, kam je ale kvůli nízkému věku nepustí. Skupinu tvoří Andrés, který pracuje jako poslíček v hotelu a sní o tom, že se stane toreadorem; Chispa, který poslouchá rozkazy starého mrzouta; Carlos, student; a Negro, stydlivý chlapec. Všichni se chtějí jen bavit, ale realita je nutí čelit problémům dospělého světa.
    Žánry:Drama
    64%
    Čtyři mladíci se sejdou v kiosku za deštivého odpoledne. Jeden se musí učit a zbylí tři jdou do kina, kam je ale kvůli nízkému věku nepustí. Skupinu tvoří Andrés, který pracuje jako poslíček v hotelu a sní o tom, že se stane toreadorem; Chispa, který poslouchá rozkazy starého mrzouta; Carlos, student; a Negro, stydlivý chlapec. Všichni se chtějí jen bavit, ale realita je nutí čelit problémům dospělého světa.
    Žánry:Drama
    17
  • Erekce, ejakulace, exhibice a další příběhy obyčejného šílenství
    Erekce, ejakulace, exhibice a další příběhy obyčejného šílenství (1981)
    Film

    Charles Serkin je beatnik, ktorý svoj život zasvätil poézii, alkoholu, ženám a filozofickým meditáciám. Pretože je to večný smoliar, stále býva u svojej bývalej ženy. Kvôli ženám a alkoholu ide z jednej patálie do druhej. Keď v autobuse stretne atraktívnu ženu, prenasleduje ju až k nej domov a na jeho vlastné prekvapenie ho ona pustí. Keď však nie je schopný vyhovieť jej erotickým požiadavkám, zavolá na neho políciu a obviní ho zo znásilnenia. V bare stretáva krásnu prostitútku Cass, do ktorej sa na prvý pohľad zamiluje. Cass je však posadnutá prepichovaním rôznych častí svojho tela zatváracími špendlíkmi. Zdá sa, že vo svete plnom šialenstva nemôže ich láska prežiť.
    Podivuhodné dobrodružstvá Charlesa Serkina sú inšpirované poviedkami a životom beatnického spisovateľa Charlesa Bukowského.

    Žánry:Drama
    63%

    Charles Serkin je beatnik, ktorý svoj život zasvätil poézii, alkoholu, ženám a filozofickým meditáciám. Pretože je to večný smoliar, stále býva u svojej bývalej ženy. Kvôli ženám a alkoholu ide z jednej patálie do druhej. Keď v autobuse stretne atraktívnu ženu, prenasleduje ju až k nej domov a na jeho vlastné prekvapenie ho ona pustí. Keď však nie je schopný vyhovieť jej erotickým požiadavkám, zavolá na neho políciu a obviní ho zo znásilnenia. V bare stretáva krásnu prostitútku Cass, do ktorej sa na prvý pohľad zamiluje. Cass je však posadnutá prepichovaním rôznych častí svojho tela zatváracími špendlíkmi. Zdá sa, že vo svete plnom šialenstva nemôže ich láska prežiť.
    Podivuhodné dobrodružstvá Charlesa Serkina sú inšpirované poviedkami a životom beatnického spisovateľa Charlesa Bukowského.

    Žánry:Drama
    18
  • Příběh Piery
    Příběh Piery (1983)
    Film
    Režisér Marco Ferreri stvořil iracionální erotický pamflet o poněkud netypické rodině: o stárnoucí nymfomance, upracovaném a odevzdaném manželovi a jejich dceři posedlé sexem, která ve své sexuální i citové dezorientaci sdílí lože jednou s otcem, jindy s matkou. Mezi blouděním a omyly svých rodičů nakonec Piera nalezne vlastní životní cestu: rozhodne se stát herečkou... Ferreriho snímek inspirovala autobiografická knížka herečky Piery Degli Esposti.
    Žánry:Drama
    63%
    Režisér Marco Ferreri stvořil iracionální erotický pamflet o poněkud netypické rodině: o stárnoucí nymfomance, upracovaném a odevzdaném manželovi a jejich dceři posedlé sexem, která ve své sexuální i citové dezorientaci sdílí lože jednou s otcem, jindy s matkou. Mezi blouděním a omyly svých rodičů nakonec Piera nalezne vlastní životní cestu: rozhodne se stát herečkou... Ferreriho snímek inspirovala autobiografická knížka herečky Piery Degli Esposti.
    Žánry:Drama
    19
  • Nedotýkej se bílé ženy
    Nedotýkej se bílé ženy (1974)
    FilmRole: The Reporter (uncredited)
    62%
    20
  • Liza
    Liza (1972)
    Film
    62%
    21
  • Maso
    Maso (1991)
    Film
    61%
    22
  • Diario di un vizio
    Diario di un vizio (1993)
    Film
    V této stylové a nekonvenční černé komedii si Benito (Jerry Calà) vede deník svých sexuálních fantazií a tužeb. V důsledku jeho proměnlivého vztahu s krásnou a neukojitelnou Luigií (Sabrina Ferilli) jsou jeho myšlenky v tomto směru stále bizarnější. On sám je nucen sbírat a dostávat do postele ženy téměř při každé příležitosti. Jak fantazie zaznamenané v jeho deníku pohlcují stále více jeho života a stávají se temnějšími a temnějšími, jeho obyčejný život se stává fádnějším a nudnějším, až úplně zmizí.
    Žánry:Drama
    61%
    V této stylové a nekonvenční černé komedii si Benito (Jerry Calà) vede deník svých sexuálních fantazií a tužeb. V důsledku jeho proměnlivého vztahu s krásnou a neukojitelnou Luigií (Sabrina Ferilli) jsou jeho myšlenky v tomto směru stále bizarnější. On sám je nucen sbírat a dostávat do postele ženy téměř při každé příležitosti. Jak fantazie zaznamenané v jeho deníku pohlcují stále více jeho života a stávají se temnějšími a temnějšími, jeho obyčejný život se stává fádnějším a nudnějším, až úplně zmizí.
    Žánry:Drama
    23
  • Chiedo asilo
    Chiedo asilo (1979)
    Film
    61%
    24
  • The Future Is Woman
    The Future Is Woman (1984)
    Film
    56%
    25

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.