6.2

Béatrice Costantini: Filmy a seriály

  • Astrid a Raphaëlle
    Astrid a Raphaëlle (2020)
    Seriál
    82%
    1
  • Životní šance
    Životní šance (1973)
    Film
    75%
    2
  • Mléčná dráha
    Mléčná dráha (1969)
    FilmRole: Une fille de Priscillien
    Dielo, ktoré dopĺňa cyklus Buñuelových filmov - Nazarín, Viridiana, Šimon na púšti - venovaný témam dotýkajúcim sa náboženských otázok. Buñuel do tohto filmu síce vkladá rozpravy o šiestich základných cirkevných dogmách a ich heretických degradáciách a prvýkrát tak prechádza na pole teológie, no to neznamená, že teologizuje. O východiskách viery sa nesnaží podať bližšiu, súvislejšiu informáciu, a už vôbec nie pochopiť ich ako problém. Preto je charakteristické, že v Mliečnej dráhe sa o dogmách diskutuje v málo prehľadných útržkovitých dialógoch, zámernom znejasnení, ktorým sa demonštruje, že tu nejde o detailné porozumenie, ale o sarkastický, vopred hotový súd nad úlohou náboženskej dogmatiky v európskych dejinách. Svet dogmy však zároveň dostáva šancu odkryť aj svoju príťažlivú a v Buñuelovom rúhavom pohľade poeticky humornú kvalitu...
    71%
    Dielo, ktoré dopĺňa cyklus Buñuelových filmov - Nazarín, Viridiana, Šimon na púšti - venovaný témam dotýkajúcim sa náboženských otázok. Buñuel do tohto filmu síce vkladá rozpravy o šiestich základných cirkevných dogmách a ich heretických degradáciách a prvýkrát tak prechádza na pole teológie, no to neznamená, že teologizuje. O východiskách viery sa nesnaží podať bližšiu, súvislejšiu informáciu, a už vôbec nie pochopiť ich ako problém. Preto je charakteristické, že v Mliečnej dráhe sa o dogmách diskutuje v málo prehľadných útržkovitých dialógoch, zámernom znejasnení, ktorým sa demonštruje, že tu nejde o detailné porozumenie, ale o sarkastický, vopred hotový súd nad úlohou náboženskej dogmatiky v európskych dejinách. Svet dogmy však zároveň dostáva šancu odkryť aj svoju príťažlivú a v Buñuelovom rúhavom pohľade poeticky humornú kvalitu...
    3
  • 4
  • Spálené stodoly
    Spálené stodoly (1973)
    FilmRole: Lucile Cateux
    68%
    5
  • Několik dní se mnou
    Několik dní se mnou (1988)
    Film
    • Netflix
    68%
    6
  • Mistral's Daughter
    Mistral's Daughter (1984)
    Seriál
    Krásná a naivní Maggy Lunel přijíždí do Paříže zcela bez peněz. Stane se modelem pro umělce a senzací Paříže, čímž upoutá pozornost malíře Juliena Mistrala, arogantního a sobeckého muže, který staví svou práci nade vše. Jejich cesty se rozdělí, když si Mistralova tvorba získá pozornost bohaté Američanky, která se stane jeho mecenáškou a nakonec i manželkou. Během válečných let ve Francii Mistral kolaboruje s nacisty, aby mohl pokračovat ve své práci, což je rozhodnutí, které ho bude o mnoho let později pronásledovat. Mezitím má Maggy dceru jménem Teddy, která vyrůstá a zamiluje se do Mistrala, s nímž má dítě jménem Fauve. Jak Mistral stárne, prostřednictvím svého umění se vyrovnává se svou sobeckou minulostí a válečnou zradou a zanechává krásné dědictví pro svou dceru Fauve.
    Žánry:Drama
    66%
    Krásná a naivní Maggy Lunel přijíždí do Paříže zcela bez peněz. Stane se modelem pro umělce a senzací Paříže, čímž upoutá pozornost malíře Juliena Mistrala, arogantního a sobeckého muže, který staví svou práci nade vše. Jejich cesty se rozdělí, když si Mistralova tvorba získá pozornost bohaté Američanky, která se stane jeho mecenáškou a nakonec i manželkou. Během válečných let ve Francii Mistral kolaboruje s nacisty, aby mohl pokračovat ve své práci, což je rozhodnutí, které ho bude o mnoho let později pronásledovat. Mezitím má Maggy dceru jménem Teddy, která vyrůstá a zamiluje se do Mistrala, s nímž má dítě jménem Fauve. Jak Mistral stárne, prostřednictvím svého umění se vyrovnává se svou sobeckou minulostí a válečnou zradou a zanechává krásné dědictví pro svou dceru Fauve.
    Žánry:Drama
    7
  • Světlo ženy
    Světlo ženy (1979)
    Film
    Na pařížské ulici se náhodně potkávají dva osamělí lidé, kteří hledají v životě oporu a útěchu. Lydia i Michel trpí ztrátou svých nejbližších a jen těžko hledají smysl dalšího života. Samotu a bolest odkrývají jeden před druhým jen postupně, vzájemně se vzdalují a opět přibližují, zatím neschopni vzkřísit v sobě jakýkoliv cit nebo naději.
    Žánry:Drama
    65%
    Na pařížské ulici se náhodně potkávají dva osamělí lidé, kteří hledají v životě oporu a útěchu. Lydia i Michel trpí ztrátou svých nejbližších a jen těžko hledají smysl dalšího života. Samotu a bolest odkrývají jeden před druhým jen postupně, vzájemně se vzdalují a opět přibližují, zatím neschopni vzkřísit v sobě jakýkoliv cit nebo naději.
    Žánry:Drama
    8
  • Sbohem příteli
    Sbohem příteli (1968)
    FilmRole: The young patient (uncredited)
    • Netflix
    64%
    9
  • Báječné časy
    Báječné časy (1991)
    Film
    Michel Berthier, vedoucí pracovník v podnikání s matracemi, byl propuštěn. Protože se neodvažuje říct pravdu své partnerce Julii, zadluží se, aby udržel životní úroveň rodiny, kterou zahrnuje dárky. Brzy už ale nemůže lhát, a tak se rozhodne odejít z domu. Poté, co ztratí peníze, auto i boty, potká Toubiba, Mimosu a Crayon, tři bezdomovce, kteří se myjí v umyvadlech na nádraží Gare de l'Est. Vezmou ho pod svá křídla a přimějí ho, aby se vloupal do jeho bývalé firmy a získal peřiny a postele.
    Žánry:Komedie
    63%
    Michel Berthier, vedoucí pracovník v podnikání s matracemi, byl propuštěn. Protože se neodvažuje říct pravdu své partnerce Julii, zadluží se, aby udržel životní úroveň rodiny, kterou zahrnuje dárky. Brzy už ale nemůže lhát, a tak se rozhodne odejít z domu. Poté, co ztratí peníze, auto i boty, potká Toubiba, Mimosu a Crayon, tři bezdomovce, kteří se myjí v umyvadlech na nádraží Gare de l'Est. Vezmou ho pod svá křídla a přimějí ho, aby se vloupal do jeho bývalé firmy a získal peřiny a postele.
    Žánry:Komedie
    10
  • Viens chez moi, j'habite chez une copine
    Viens chez moi, j'habite chez une copine (1981)
    FilmRole: La dame au vin
    • Netflix
    62%
    11
  • À fond
    À fond (2016)
    FilmRole: Madame Château-Chantelle
    Aby se vyhnula letním dopravním zácpám, odchází pětičlenná rodina spolu se starým otcem na dovolenou brzy ráno za úsvitu ve svém zcela novém minivanu. Otec rodiny Tom (José Garcia) nastaví elektronický regulátor rychlosti na 80 mil za hodinu. Tom si však během jízdy všimne, že vůbec nemá kontrolu nad vozidlem. Elektronika již nereaguje a rychlost začne rychle stoupat na 100 mil za hodinu. Žádný z manévrů, kterými se snaží auto zpomalit, nemá žádný účinek. Nekontrolovatelné vozidlo, šest cestujících na palubě, kteří chytají záchvaty paniky a dlouhé kolony na dálnici - to je doslova vražedná kombinace! V této situaci rodině pomůže jen zázrak.
    Žánry:AkčníKomedie
    58%
    Aby se vyhnula letním dopravním zácpám, odchází pětičlenná rodina spolu se starým otcem na dovolenou brzy ráno za úsvitu ve svém zcela novém minivanu. Otec rodiny Tom (José Garcia) nastaví elektronický regulátor rychlosti na 80 mil za hodinu. Tom si však během jízdy všimne, že vůbec nemá kontrolu nad vozidlem. Elektronika již nereaguje a rychlost začne rychle stoupat na 100 mil za hodinu. Žádný z manévrů, kterými se snaží auto zpomalit, nemá žádný účinek. Nekontrolovatelné vozidlo, šest cestujících na palubě, kteří chytají záchvaty paniky a dlouhé kolony na dálnici - to je doslova vražedná kombinace! V této situaci rodině pomůže jen zázrak.
    Žánry:AkčníKomedie
    12
  • Kempink
    Kempink (2006)
    FilmRole: Madame de Brantes
    Film o lidech, kteří milují kempování a vytvářejí letní kolonii, kde se všichni znají. Již léta jezdí na stejné místo a jsou rozhodnuti neustoupit ze svých stereotypů ani v létě. Ve velké vzdálenosti míjí tento způsob dovolené plastický chirurg se svou dcerou, mířící do drahého luxusního hotelu. Kdyby neměl auto jako James Bond, možná by ho s klidným srdcem nechal v místní autoopravně spravit. O svého drahého miláčka se však bojí, a tak raději počká, až ho místní automechanik opraví. Ale oprava se protahuje, nikde v okolí není volný pokoj, a tak musí vzít za vděk - s velkým odporem a nechutí - stanem v obrovském kempu. Arogantní plastický chirurg, kterému ženy na potkání ukazují svá ňadra, nechce mít s lidmi kolem sebe nic společného. Ale...
    Žánry:Komedie
    57%
    Film o lidech, kteří milují kempování a vytvářejí letní kolonii, kde se všichni znají. Již léta jezdí na stejné místo a jsou rozhodnuti neustoupit ze svých stereotypů ani v létě. Ve velké vzdálenosti míjí tento způsob dovolené plastický chirurg se svou dcerou, mířící do drahého luxusního hotelu. Kdyby neměl auto jako James Bond, možná by ho s klidným srdcem nechal v místní autoopravně spravit. O svého drahého miláčka se však bojí, a tak raději počká, až ho místní automechanik opraví. Ale oprava se protahuje, nikde v okolí není volný pokoj, a tak musí vzít za vděk - s velkým odporem a nechutí - stanem v obrovském kempu. Arogantní plastický chirurg, kterému ženy na potkání ukazují svá ňadra, nechce mít s lidmi kolem sebe nic společného. Ale...
    Žánry:Komedie
    13
  • J'ai tué Raspoutine
    J'ai tué Raspoutine (1967)
    FilmRole: A follower of Rasputin
    56%
    14
  • Temps de mourir, Le
    Temps de mourir, Le (1970)
    FilmRole: Evelyne, la secrétaire de Breton
    Film začíná záhadnou dívkou, která na koni narazí do stromu. Zachrání ji milionář Max Topfer, který s překvapením zjistí, že dívka má videozáznam, na kterém ho neznámý muž střelí. Zdá se, že dívka, která trpí úplnou ztrátou paměti, i videokazeta pocházejí z budoucnosti. Max Topfer se s pomocí bodyguarda Helmuta snaží zjistit, proč ho má cizí člověk zastřelit a proč je to natočené.
    Žánry:DramaKrimiSci-fiThriller
    56%
    Film začíná záhadnou dívkou, která na koni narazí do stromu. Zachrání ji milionář Max Topfer, který s překvapením zjistí, že dívka má videozáznam, na kterém ho neznámý muž střelí. Zdá se, že dívka, která trpí úplnou ztrátou paměti, i videokazeta pocházejí z budoucnosti. Max Topfer se s pomocí bodyguarda Helmuta snaží zjistit, proč ho má cizí člověk zastřelit a proč je to natočené.
    Žánry:DramaKrimiSci-fiThriller
    15
  • Ordinateur des pompes funèbres, L'
    Ordinateur des pompes funèbres, L' (1976)
    FilmRole: La première secrétaire (uncredited)
    • Netflix
    54%
    16
  • Disparition
    Disparition (2006)
    Seriál
    53%
    17
  • Filles perdues, cheveux gras
    Filles perdues, cheveux gras (2002)
    Film
    Celovečerní debut Claudea Dutyho, *Filles Perdues, Cheveux Gras* (Zhroucené a zhypnotizované, kadeřnice nutná), je nekonvenční komedie o třech ženách. Elodi (Olivia Bonamy) je svobodná matka, která se snaží protlouct životem. Natacha (Marina Fois) je optimistická alkoholička a kadeřnice, které se ztratila milovaná kočka. Marianne (Amira Casar) je přitahována k podvodnickému a sexuálně dobrodružnému obchodníkovi s uměním. Jejich životy se různými způsoby prolínají. Film je proložen hudebními a tanečními čísly a animovanými sekvencemi.
    52%
    Celovečerní debut Claudea Dutyho, *Filles Perdues, Cheveux Gras* (Zhroucené a zhypnotizované, kadeřnice nutná), je nekonvenční komedie o třech ženách. Elodi (Olivia Bonamy) je svobodná matka, která se snaží protlouct životem. Natacha (Marina Fois) je optimistická alkoholička a kadeřnice, které se ztratila milovaná kočka. Marianne (Amira Casar) je přitahována k podvodnickému a sexuálně dobrodružnému obchodníkovi s uměním. Jejich životy se různými způsoby prolínají. Film je proložen hudebními a tanečními čísly a animovanými sekvencemi.
    18
  • Horečka pařížských ulic
    Horečka pařížských ulic (2002)
    Film
    Elena si se svým synem vůbec nerozumí. Čas nějak rychle utekl, David vyrostl a odmítá žít jako jeho matka. Ve svých 18 letech do školy moc nechodí a jediné, co ho doopravdy zajímá, je tanec a krásná Samia. S taneční skupinou Urban Cyber Breakers jde za velkým snem o slávě. Chce vyhrát soutěž a dostat se až na světové finále do New Yorku. Musí být lepší než Legitime Dancers, soupeři, ke kterým se připojila i Elena... TECHNO, HOUSE A HIP HOP ve spojení s LATINSKOAMERICKÝMI RYTMY.
    Režie:Blanca Li
    48%
    Elena si se svým synem vůbec nerozumí. Čas nějak rychle utekl, David vyrostl a odmítá žít jako jeho matka. Ve svých 18 letech do školy moc nechodí a jediné, co ho doopravdy zajímá, je tanec a krásná Samia. S taneční skupinou Urban Cyber Breakers jde za velkým snem o slávě. Chce vyhrát soutěž a dostat se až na světové finále do New Yorku. Musí být lepší než Legitime Dancers, soupeři, ke kterým se připojila i Elena... TECHNO, HOUSE A HIP HOP ve spojení s LATINSKOAMERICKÝMI RYTMY.
    Režie:Blanca Li
    19
  • První touhy
    První touhy (1983)
    Film
    47%
    20
  • Caroline chérie
    Caroline chérie (1968)
    Film
    47%
    21
  • Julie Lescautová
    Julie Lescautová (1992)
    Seriál
    • Prima Plus
    Sympatická policajná komisárka je rusovlasé tornádo! Musí totiž zvládnuť nielen parížske zločinecké podsvetie, chlapský tím podriadených policajtov, ale aj výchovu svojich vlastných detí! Napriek tomu zostáva vždy elegantnou a rozvážnou ženou a so šarmom rieši aj zložité kriminálne prípady. Francúzsky kriminálny seriál Julie Lescautová, ktorý tohto roku oslávi už jedenásť rokov od začiatku nakrúcania, dôkladne narušil zaužívané tradície seriálovej tvorby z policajného prostredia. Jeho ústrednou hrdinkou je totiž žena šéfka jedného z parížskych policajných obvodov. Na dôvažok je krásna, príťažlivá, inteligentná a samostatná. Inak by totiž nemohla zvládnuť svoju náročnú úlohu na pracovisku i doma. Keďže je rozvedená, starostlivosť o výchovu oboch dcér je viac-menej na jej útlych ramenách. Po nástupe na miesto komisárky v parížskom predmestskom obvode Clairiéres, osídlenom spolovice Francúzmi, spolovice prisťahovalcami, Julie musí dokázať nadriadeným, že zvládne akúkoľvek situáciu. Zladiť prácu s rodinou je skutočný zázrak! Hneď v pilotnej časti seriálu jej pridelili únos dieťaťa. Horšie to už ani nemôže byť, veď sa s dcérkami ešte ani nestihli presťahovať do nového domu. Mnohým podriadeným sa spočiatku nepozdáva, že im má veliť žena. Kto to kedy videl! Julie Lescautová (VÉRONIQUE GENESTOVÁ) však nedôveru ostrieľaných policajtov prelomí, keď dokáže, že jej vždy ide o vysokú profesionálnu prácu, ale nechýba jej ani zmysel pre sociálnu spravodlivosť a humor. Inak by totiž nemohla zvládnuť ani svoje dcéry Sarah (JENNIFER LAURETOVÁ) a Babou (JOSÉPHINE SERREOVÁ), z ktorých najmä staršia Sarah pred spolužiakmi nerada priznáva, že mama je policajtka. Deti nechápu, prečo sa ich rodičia rozišli, keď na každom kroku vidia, že sa stále majú veľmi radi. Skutočnou príčinou ich rozporov a rozchodu je predovšetkým to, že obaja stoja na opačnej strane barikády. Julie je policajtka, bývalý manžel Paul (FRANÇOIS MARTHOURET) zase obhajca. Hoci Julie pôvodne vyštudovala právo, vstúpila do radov polície, pretože nechcela sedieť za stolom a prekladať papiere z jednej strany na druhú. Vždy chcela pracovať s ľuďmi, zaujímala sa o ich problémy, súčasne chcela slúžiť právu v dennodennom živote. Všetci jej podriadení, či už ide o zatrpknutého rozvedeného Davida Kaplana (RENAUD MARX), černocha Mottu (ALEXIS DESSAUX), citlivého Leveila (JEAN-PAUL ROUVE) alebo mladú príťažlivú Zoru (SAMIA SASSIOVÁ), si ju vážia nielen pre profesionálne, ale aj vysoké ľudské a morálne kvality. Francúzsky kriminálny seriál čerpal z dlhoročnej tradície psychologicky prepracovaných postáv tohto typu seriálov, ktorým nikdy nechýbalo úsilie o pravdivé zobrazenie spoločnosti so všetkými jej neduhmi a poukázanie na to, že mnohé zločiny vznikajú na základe sociálnej nerovnosti.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    45%
    Sympatická policajná komisárka je rusovlasé tornádo! Musí totiž zvládnuť nielen parížske zločinecké podsvetie, chlapský tím podriadených policajtov, ale aj výchovu svojich vlastných detí! Napriek tomu zostáva vždy elegantnou a rozvážnou ženou a so šarmom rieši aj zložité kriminálne prípady. Francúzsky kriminálny seriál Julie Lescautová, ktorý tohto roku oslávi už jedenásť rokov od začiatku nakrúcania, dôkladne narušil zaužívané tradície seriálovej tvorby z policajného prostredia. Jeho ústrednou hrdinkou je totiž žena šéfka jedného z parížskych policajných obvodov. Na dôvažok je krásna, príťažlivá, inteligentná a samostatná. Inak by totiž nemohla zvládnuť svoju náročnú úlohu na pracovisku i doma. Keďže je rozvedená, starostlivosť o výchovu oboch dcér je viac-menej na jej útlych ramenách. Po nástupe na miesto komisárky v parížskom predmestskom obvode Clairiéres, osídlenom spolovice Francúzmi, spolovice prisťahovalcami, Julie musí dokázať nadriadeným, že zvládne akúkoľvek situáciu. Zladiť prácu s rodinou je skutočný zázrak! Hneď v pilotnej časti seriálu jej pridelili únos dieťaťa. Horšie to už ani nemôže byť, veď sa s dcérkami ešte ani nestihli presťahovať do nového domu. Mnohým podriadeným sa spočiatku nepozdáva, že im má veliť žena. Kto to kedy videl! Julie Lescautová (VÉRONIQUE GENESTOVÁ) však nedôveru ostrieľaných policajtov prelomí, keď dokáže, že jej vždy ide o vysokú profesionálnu prácu, ale nechýba jej ani zmysel pre sociálnu spravodlivosť a humor. Inak by totiž nemohla zvládnuť ani svoje dcéry Sarah (JENNIFER LAURETOVÁ) a Babou (JOSÉPHINE SERREOVÁ), z ktorých najmä staršia Sarah pred spolužiakmi nerada priznáva, že mama je policajtka. Deti nechápu, prečo sa ich rodičia rozišli, keď na každom kroku vidia, že sa stále majú veľmi radi. Skutočnou príčinou ich rozporov a rozchodu je predovšetkým to, že obaja stoja na opačnej strane barikády. Julie je policajtka, bývalý manžel Paul (FRANÇOIS MARTHOURET) zase obhajca. Hoci Julie pôvodne vyštudovala právo, vstúpila do radov polície, pretože nechcela sedieť za stolom a prekladať papiere z jednej strany na druhú. Vždy chcela pracovať s ľuďmi, zaujímala sa o ich problémy, súčasne chcela slúžiť právu v dennodennom živote. Všetci jej podriadení, či už ide o zatrpknutého rozvedeného Davida Kaplana (RENAUD MARX), černocha Mottu (ALEXIS DESSAUX), citlivého Leveila (JEAN-PAUL ROUVE) alebo mladú príťažlivú Zoru (SAMIA SASSIOVÁ), si ju vážia nielen pre profesionálne, ale aj vysoké ľudské a morálne kvality. Francúzsky kriminálny seriál čerpal z dlhoročnej tradície psychologicky prepracovaných postáv tohto typu seriálov, ktorým nikdy nechýbalo úsilie o pravdivé zobrazenie spoločnosti so všetkými jej neduhmi a poukázanie na to, že mnohé zločiny vznikajú na základe sociálnej nerovnosti.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    22
  • Au secours, j'ai trente ans!
    Au secours, j'ai trente ans! (2004)
    FilmRole: Vanessa
    Jsou přátelé od dětství a přísahali si, že si vždy budou navzájem pomáhat. Kathy, Tara a Yann společně opustili svůj bretaňský ostrov a přestěhovali se do Paříže. Zatímco Yann je šťastný se svým partnerem Alfredem, obě dívky mají spíše katastrofální milostný život. Tara, která je sice veselá, ale málo sebevědomá, je zotročována Thomasem, malým, ješitným a malicherným profesorem...
    Žánry:Komedie
    43%
    Jsou přátelé od dětství a přísahali si, že si vždy budou navzájem pomáhat. Kathy, Tara a Yann společně opustili svůj bretaňský ostrov a přestěhovali se do Paříže. Zatímco Yann je šťastný se svým partnerem Alfredem, obě dívky mají spíše katastrofální milostný život. Tara, která je sice veselá, ale málo sebevědomá, je zotročována Thomasem, malým, ješitným a malicherným profesorem...
    Žánry:Komedie
    23
  • Coco
    Coco (2009)
    Film
    Snímek představuje životní příběh siroty Gabrielle Coco Chanel od trudných dětských let po šéfku velkého módního domu. Ve volné adaptaci románu L'Irréguliere Edmonde Charles-Roux je Chanel znázorněna jako osoba, která se dokázala prosadit mezi bohatými flamendry jadrnou mluvou, sebevědomým lhaním a zatracováním všech konvencí.
    Žánry:DramaKomedie
    37%
    Snímek představuje životní příběh siroty Gabrielle Coco Chanel od trudných dětských let po šéfku velkého módního domu. Ve volné adaptaci románu L'Irréguliere Edmonde Charles-Roux je Chanel znázorněna jako osoba, která se dokázala prosadit mezi bohatými flamendry jadrnou mluvou, sebevědomým lhaním a zatracováním všech konvencí.
    Žánry:DramaKomedie
    24

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.