5.5

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Leonardo Botta: Filmy a seriály

  • Sladký život
    Sladký život (1960)
    FilmRole: Doctor (uncredited)
    • Filmbox+
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    75%
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    1
  • I due compari
    I due compari (1955)
    FilmRole: Enrico Carletti
    Giovanni prodává na ulicích Říma bezcenná pera se svým parťákem Francescem, ale jeho dcera, studentka vysoké školy, si myslí, že je bohatý průmyslník. Zamiluje se do bohatého chlapce, a když jí otec řekne pravdu o jejich finanční situaci, snoubence opustí a odmítá jíst. Naštěstí rodiče toho chlapce s manželstvím nakonec souhlasí.
    71%
    Giovanni prodává na ulicích Říma bezcenná pera se svým parťákem Francescem, ale jeho dcera, studentka vysoké školy, si myslí, že je bohatý průmyslník. Zamiluje se do bohatého chlapce, a když jí otec řekne pravdu o jejich finanční situaci, snoubence opustí a odmítá jíst. Naštěstí rodiče toho chlapce s manželstvím nakonec souhlasí.
    2
  • Zamilovaní
    Zamilovaní (1955)
    FilmRole: Ferruccio
    Skupina bohatých mladých intelektuálů se ukrývá před válkou v italském venkově a hraje si na partyzány. Když je o útočiště v jejich vile požádají někteří rozpuštění vojáci a uprchlíci, mladý aristokrat Andrea naváže přátelství s venkovskou dívkou Lucií. Náhle se objeví Němci, kteří hledají skutečné partyzány, a nastává čas na vážná rozhodnutí.
    Žánry:Drama
    68%
    Skupina bohatých mladých intelektuálů se ukrývá před válkou v italském venkově a hraje si na partyzány. Když je o útočiště v jejich vile požádají někteří rozpuštění vojáci a uprchlíci, mladý aristokrat Andrea naváže přátelství s venkovskou dívkou Lucií. Náhle se objeví Němci, kteří hledají skutečné partyzány, a nastává čas na vážná rozhodnutí.
    Žánry:Drama
    3
  • La vena d'oro
    La vena d'oro (1955)
    FilmRole: Amico di Corrado
    66%
    4
  • Guendalina
    Guendalina (1957)
    FilmRole: Gianluca
    Guendalina, bohatá dospívající dívka, je dítě rozvedených rodičů. Oberdan, rovněž teenager, pochází z dělnické rodiny. Guendalina utíká před problémy ve svém domově a vytváří si vlastní svět snů, v němž hraje Oberdan roli jejího vysněného prince. Navzdory námitkám rodičů se do sebe dívka a chlapec zamilují. Zajímavé je, že vztah mezi Guendalinou a Oberdanem zůstává během celého filmu čistý a cudný, což se nedá říct o jejich rodičích, kteří se chovají obzvlášť necudně.
    Žánry:Komedie
    64%
    Guendalina, bohatá dospívající dívka, je dítě rozvedených rodičů. Oberdan, rovněž teenager, pochází z dělnické rodiny. Guendalina utíká před problémy ve svém domově a vytváří si vlastní svět snů, v němž hraje Oberdan roli jejího vysněného prince. Navzdory námitkám rodičů se do sebe dívka a chlapec zamilují. Zajímavé je, že vztah mezi Guendalinou a Oberdanem zůstává během celého filmu čistý a cudný, což se nedá říct o jejich rodičích, kteří se chovají obzvlášť necudně.
    Žánry:Komedie
    5
  • Vanina Vanini
    Vanina Vanini (1961)
    FilmRole: confessore di Vanina
    59%
    6
  • The Naked Maja
    The Naked Maja (1958)
    Film
    54%
    7
  • The Playgirls and the Vampire
    The Playgirls and the Vampire (1960)
    FilmRole: Ferrenc
    50%
    8
  • Gidget Goes to Rome
    Gidget Goes to Rome (1963)
    FilmRole: Italian Boy (uncredited)
    49%
    9
  • Caterina di Russia
    Caterina di Russia (1963)
    FilmRole: Saltikoff
    48%
    10

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.