71%

Komentáře a recenze 30

JaraSlama
JaraSlama
2 155 bodů
8
Pokračování oblíbené slasherové série, kde trvalo jediný rok, k natočení dalšího snímku, udržuje svoji kvalitu a dodává oproti pátému dílu více metahumoru a samotných vražd. Film si opět zahrává s odkazy na hororové frančízy a opět kupodivu paroduje sám sebe. Přestože jde o báječné pokračování, nevyhl se snímek chybám, které zarazí každého diváka v podobě strachu tvůrců zabít důležité postavy série. Celkový pocit z filmu to může zmařit, ale stále jde o skvělou podívanou s mnoha odkazy a kreativním posunem z hlediska samotné lokace New Yorku.
Volpe
Volpe
1 756 bodů
6
Předchozí requel SCREAM (2022) stál a padal na tvůrčím rozhodnutí vytvořit analogii k původnímu snímku z roku 1996. Výsledek byl v určitých ohledech potom nudný a předvídatelný, nicméně konzistentní, vstupující do franšízy s respektem a stále dostatečně zábavný jak pro starého fanouška, tak nové publikum. SCREAM VI dvě třetiny postupuje velmi sebevědomě. Po neortodoxním úvodu přichází velmi solidně budovaná zápletka, stavějící do určité míry stále na odkazu původní série, nicméně důraznějším příklonem k žánru kriminálního thrilleru působí vcelku inovativně. SCREAM nikdy nebyl hororem v pravém slova smyslu a odpoutání se od tohoto udržovaného zdání působí velmi svěže a sympaticky. Finále ovšem chybnými kroky - především tuctové překombinované odhalení záporáků a nepřesvědčivé rozuzlení budovaného dilematu hlavní postavy - ničí během pár minut vše dosud budované. V souhrnu pak o to více zamrzí, že SCREAM VI mohl opravdu být tím nejlepším z celé franšízy, spolu s originálním SCREAM a pokračováním SCREAM 4, a v některých ohledech tyto jmenované díly mohl i dokonce převyšovat.
Duffman97
Duffman97
1 634 bodů
8
Nejsem ten co byl hned vedle ze Scream ( 2022 ), který považuji za sice zvládnutý ale nic extra díl. Proto jsem ke Scream 6 přistupoval s odstupem. A vyplatilo se. Šestý film se povedl a nešetří inovacemi. Úvod, změna lokace, gore.......to vše se povedlo. Absence Neve Cambell mi vůbec nevadila a nové postavy dokážou nový film potahat. Velký problém mám ale s bojácností tvůrců nepřijít o důležité postavy. Zatímco v předchozím snímku se to dá omluvit jako metahumor, tady už ne. Možná v dalším filmu už to bude opravdové a já tohle zpětně docením. Zatím ale je to prostě mínus. Ve finále se Scream 6 povedl a dávám mu 8/10
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
4
Tak po pátém osvětovém dílu je pro mě tohle velkým zklamáním. Trailer i tvůrci slibovali odlišného Ghostface a možná i odlišný příběh, přitom je to docela podobný dílům ostatním a skoro stejný, jako v díle druhém. Přitom mohla být lokalita filmového New Yorku využita o dost lépe, ten potenciál tam byl a jak je zřejmé, tak tvůrci ho využili jen v malém prostoru a to sice v parádní scéně ve večerce a v metru, kde přibližování kamery a hrátky se světlem taky filmu slušelo. Film se bere oproti předchozím dílům o dost vážněji a možná ani to mu neprospívá, protože se nejedná o žádný meta-Slasher, tudíž to není ani tak zábavné, jak by v rámci série a po dobrém náběhu z předchozího roku být mohlo. Některé neslané postavy jsou tam hozené znovu a jsou jakousi potenciální “novou partou” pro tuhle sérii. Díky nechci. Zajímavé jsou maximálně sestry v hlavní roli, ale ti nestačí. Je to teen dramedy, která se navíc svezla na neaktuálním trendu a klouzne zpátky ke starším nekvalitním dílům a vrací se k nim, což je devastující pro scénář a mě už fakt nezajímá, co dělají původní postavy, protože funguji jen jako kulisa a nic nového nenabízí. Finální vyvrcholení je stejné, jako několikrát předtím, maximálně s nápaditými slash momenty, ale to zkrátka nestačí na vyšší hodnocení. Jak řekla jedna postava : fuck this franchise. Už nechchceme sequel, prequel, requel , midquel, spinoff , je čas přemýšlet o rebootu.
ondy9
ondy9
1 505 bodů
9
Nejbrutálnější díl série, co překvapil fakt dobrými nápady, atmosférou, osobními problémy, jako vždy kvalitními twisty, a také tím, že Ghostface poprvé vraždí i na veřejných místech, což je o to strašidelnější. Spojení všech důkazů ze všech předchozích filmů a návrat Kirby Reed bylo pohlazení na duši. Uspokojení po zaslouženém brutálním trestu vrahů bylo tentokrát opravdu super. Šestka za mě tedy není jen (prozatím) nejvíce zajímavým kouskem v sérii, ale i příkladem toho, jak má vypadat přechod ze starých not na nové. 90%
Jaroslaw 23
1 448 bodů
7
7/10 Nový Vřískot jsem si neskutečně užil a jedná se o povedené pokračování at už minulého dílu,tak i série.Hlavní čtveřice postav si opět prochází pár problémy a jejich chemie opět fungovala skvěle,což se nedá říci o postavách vedlejších,kteří moc prostoru nedostanou,což je škoda a také škoda toho delšího finále.Jinak ale parádní úvod filmu,atmosféra,dobře využité prostředí New Yorku i závěrečné twisty dělají z nového Vřískotu zábavnou hororovou popcornovku.
Steven47
Steven47
1 361 bodů
6
Šestý Vřískot příběhově navazuje na loňskou pětku, nepůsobí ale ani zdaleka tak svěžím dojmem. Hlavní devízou série je uvědomělost a pověstný „meta humor“. Nový díl jako by však na tohle trochu zapomněl, a tak se často zvrhává k víceméně obyčejnému slasheru, který zase tak chytrý není. A když už nějaká ta narážka přijde, působí spíš na sílu. I proto se hůře odpouští určité podivnosti v chování postav, které najednou nelze omluvit tvůrčím záměrem. V rámci osazenstva přibylo pár nováčků i navrátilců, ale jádro zůstalo prakticky totožné, což je trochu problém, protože hlavní hrdinové nejsou příliš zajímaví a vlastně už nemají moc co nabídnout. V kombinaci s upozaděnou „meta“ rovinou jsem si jejich interakce neužíval tolik jako posledně. Novinka nicméně není žádným propadákem. Film nabízí požehnaně napínavých až hororových pasáží, které jsou navíc dost výrazné – samoobsluha, metro či prakticky celý úvod. Pomyslná hra s divákem, kdo že je vrah, funguje na jedničku, jelikož snímek opět zvládá navodit paranoidní atmosféru, že to opravdu může být kdokoliv. Ghostface je tentokrát více brutální a nevyzpytatelný, což atmosféře také prospívá. Po odhalení sice přijde možná až zbytečně přepálený závěrečný souboj a celkový dojem úplně nevylepšuje počet přeživších, ale druhý bod beru spíše jako varovný signál do budoucna. Šestý Vřískot se tak sice nepovedl tak moc, jak jsem doufal, ale změna prostředí a stabilní kvalita určitých prvků z něj pořád dělají zdařilý slasher. V příštím díle už to ale stačit nemusí. 6/10
mattesak
1 205 bodů
6
6/10
Schovánek
Schovánek
1 106 bodů
9
Tuhle sérii miluji. Ale to že některé postavy stále žijí i když by už dávno neměli, to mě štve. Ale to už je taková klasika.
Ricmont
Ricmont
839 bodů
7
Šestka měla možnost být v sérii něčím novým. Ovšem zůstala v tom na půl cestě. Sice tu máme nové místo pro řádění Ghostface ale jeho potenciál vůbec film nevyužívá. A místo New Yorku tam mohlo být jakékoliv jiné město a fungovalo by to stejně. Co ale musím pochválit je nápad s odkazy na předhození nositele masky a celkově přeživší postavy z předchozího dílu které tady fungují ještě líp než minulém díle. Je to možná tím že už ví o co se jedná a tak jsou po většinu času víc pozoru. Tedy po většinu... Když se to filmu hodí tak postavy které do té doby podezřívali úplně takže najednou v tom povolí. U čeho si nejsem jistý je finále. To vypadá úžasně a v sérii je za mě asi jedno z nejlepších. Ovšem celkové rozuzlení bylo takové nezáživné. Vlastně se mi šestý díl líbil a v rámci hororu je za ta mě furt nad průměr který nedělá Slasher hororu ostudu jako poslední Halloween. Ale k dokonalosti tam ještě kousek chybí.