88%

Komentáře a recenze 88

marie-kolarova
marie-kolarova
2 841 bodů
8
Prolínání dějových linek považuji za oživení, a nebylo těžké se v něm zorientovat. Dialogy hutné, ale záplava slov zabíjí ty nejsilnější momenty, kde by méně slov umocnilo dojem. Kromě toho jsem vnímala rozpolcené vyznění. Hlavní poselství, i dle závěrečných slov, mělo znít, co jsem to stvořil, přesto maximum pozornosti je věnováno poválečné šikaně Oppenheimera. Tedy v reálu zase nebyla tak dramatická. Ve filmu ani moc nevyznívá Oppenheimerovo nasazení o kontrolu v oblasti jaderné energie. Vizuál a hudba to je Nolan se vším všudy, ale čekala jsem o něco víc filozofie, namísto toho nekonečné dohady, kdo kdy byl v komunistické straně.
65David21
65David21
2 134 bodů
9
výborný film, jeden z nejlepších za posledních několik let. 1. hodina je taková ,,nudnější” ,ale na konci filmu skvěle zapadne. Můžeme vidět skvělé herecké výkony od několika postav.Kamera a efekty jako vždy u Nolana jsou naprosto skvělé ,zvuku nevyjímaje. Také se mi líbilo, jak film probíral několik témat, jako např. strach Oppenheimera, co vytvořil, jeho stárnutí a angažování v politice. Ještě musím vyzdvihnout rozhovor Einsteina s Oppenheimerem. Po celý film nevíme co Albert pověděl Robertovi a zjistíme to v samotném závěru, čímž chci vychválit skvělé dialogy, a že jich bylo mnoho, což není u tohoto režiséra, tak časté Nolan je aktuálně asi můj nejoblíbenější režisér, ale po váhání jsem v tomto případě, nakonec neudělil plný počet. Nevim prostě mi k tomu něco chybí. Třeba se na to za pár let kouknu znova a změním názor.
  • kamera
  • zvuk
  • dialogy
  • dbaní na skutečnost
  • herecké výkony
  • ospalejší začátek
  • pro někoho složitost děje (ne pro mě)
JaraSlama
JaraSlama
2 089 bodů
9
Christopher Nolan zkouší historický film o člověku, který vytvořil nejničivější zbraň, jakou kdy lidstvo vlastnilo. Cillian Murphy v hlavní roli si se svým výkonem krade pro sebe celý snímek a zvládá ukazovat pocity pouze mimikou a očima. Cast nadupaný Hollywoodskými hvězdami, jenž se některé objeví jen na pár vteřin, je jen důkaz toho, že dnes chce s osobou jako je Nolan pracovat každý. Robert Downey Jr také podává svůj nejlepší výkon a svoji roli si dává na jedničku. Stopáž je dlouhá, ale díky chytrým střihům a hrátkám s časovou linií snímek drží vaší pozornost skoro po celou dobu. Jediné co by se dalo vytknout je, že s vámi film tolik nezůstane a budete mít pocit, že byste si radši znovu pustili Inception nebo Interstellar než Oppenheimera. Celkově mistrovsky povedené dílo, které nemusí být pro každého z důvodu dlouhé stopáže a děje utvořeného skoro pouze dialogy.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
8
Tématicky plný biografický snímek o stvořiteli atomové bomby. Krásně to parafrázuje dnešní dobu a ukazuje to, že téma jaderného střetu je stále aktuální. Nolan dodal hravou autorskou biografii, která se nebojí nelineárního vypravěčského postupu, různosti stylů a zvukových výjevů. Bez debat je to velkolepý kino zážitek. Nolan, jako obvykle, výborně pracuje s postavami, umí a ví, jak s nimi zacházet a herecky je skvěle vede. Bohužel jsem měl občas podobný pocit jako u Tenetu, kde Nolan s postavami uměl pracovat, ale měl k nim odtažitý, až chladný přístup. Možná, že i kvůli tomu jsem si k žádné z postav nevybudoval větší pouto a neprožíval silnější emoci. A to k tomu byl astronomický prostor 180 minut. Natahované mi to však přišlo až v poslední třetině, kde by i kratší stopáž prospěla a dala více vyniknout opravdu silným dialogům.
TheSompeque
TheSompeque
1 554 bodů
9
Oppenheimer je tříhodinový vodopád povedených dialogů, který má tak rychlé tempo, co ne každému sedne. Koho baví spíš filmy plné akce a zdlouhavé rozhovory ho nudí, Oppenheimer není pro vás. Ale pro vás ostatní? - 3 hoďky utečou ale jako voda a film vám nedá prostor nudit se. Po Tenetu si Nolan u mě spravil reputaci. Doslova dechberoucí záběry, parádní herecký výkony (Hlavně Murphy a Downey Jr.) a nečekaně poměrně komplexní příběh. Na tohle rozhodně do kina.
Pedro24
Pedro24
1 504 bodů
10
Takoví to když se těším půl roku na předpremiéru filmu od svého neoblíbenějšího filmového tvůrce, do kterého ještě k tomu obsadil mého neoblíbenějšího herce, tak zrovna pár dní před vydáním musím odjet na místo, kde poblíž není jediné dostačující kino pro Oppenheimera a kde jsem musel být celý měsíc a kde jsem umíral touhou po zhlédnutí této další brilantnosti toho geniálního člověka, děkuji pane Nolane opět jste to dokázal, dostat se do mé hlavy minimálně na týden. Zatraceně jak skvělé to zase bylo, 3 hodiny efektního debatování o výrobě a následcích nejmocnější zbraně světa, kde se vystřídá celkem dost postav, které jsou ale všechny dostatečně zapamatovatelné a mají svůj účel, jsem moc rád za obsazení Cyliana Murphyho do hlavní role, kterou si zasluhoval už dost dlouho. Když bych mluvil efektech samotného výbuchu, tak jak to udělat líp než použít kvůli filmové scéně opravdovou bombu, samozřejmě nijak. Film roku 10/10 tady prostě není o čem.
Azrael93
Azrael93
1 476 bodů
10
Skládám obrovskou poklonu Nolanovi za to, že dokázal natočit tříhodinový film, ve kterém se prakticky jen mluví, ale který nenudil ani jednu minutu a já osobně jsem byl celou stopáž přilepený k obrazovce a hltal každý jeden promyšlený dialog a perfektní herecké výkony od všech zúčastněných. A do toho všeho politikaření a vědy dokázal Nolan propašovat i svůj typický audiovizuální styl, který celému zážitku jen přidal punc dokonalosti. 10/10
Meky
Meky
1 419 bodů
8
"Nyní se stávám smrtí, ničitelem světů."
RadimH
RadimH
1 042 bodů
9
Nolanovi se i v dialogovém filmu neustále daří stupňovat napětí a 3h film rozhodně pocitově netrvá tak dlouho. Oproti jeho předchozím filmům mi v závěru chyběl takový ten silný "aha" moment, jinak není moc co vytknout.
  • scénář
  • dialogy
  • napětí
  • kompozice děje
  • mohlo být kratší
Stafin
Stafin
861 bodů
9
Audiovizuálny majstrštyk Christophera Nolana. Z hľadiska s prácou zo zvukom, kamerou, hudbou a so všetkým čo robí film filmom, som bol z cela uchvátený. Herecky tu všetci excelovali, aj tí na menšom priestore. Jedine čo by som vytkol je nelineárne vyprávanie Oppenheimrova príbehu, ktoré mi prišlo zbytočne u tohto typu filmu a len chcelo dať pocítiť divákovi , že tento jednoduchý dej je viac komplexný než sa zdá. Aj tak čistá filmarská práca, aká sa dnes len tak nevidí.