60%

Komentáře a recenze 56

filmovy.guru
filmovy.guru
903 bodů
8
Začnu skvěle vzdaným holdem Chadwicku Bosemanovi, který sice mohl být lehce detailnější, ale i tak spokojenost (+dokonalá intro sekvence), skoro i slza ukápla. Wakanda Forever se stala jedním z vůbec nejemotivnějších filmů MCU společne s IW, NWH nebo Endgame. Líbil se mi způsob, kterým byl celý film vykonstruován, především tedy první dva akty, které plně hrály na tu dramatickou notu, která filmu neuvěřitelně sedla a zároveň si dávaly se vším na čas a osobně mi přišlo, že nic nebylo uspěchané a pro všechny linky (až na tu s Rossem) byl ideální prostor. Prouzkoumávání talokanské historie působilo svěže a zajímavě a dává i smysl, že se tento národ objevuje až nyní. Herecké výkony byly velice dobré a uspokojivé, jeden z nejsilnějších projevů v MCU vůbec od královny Ramondy jak u Společenstva národů, tak i ve wakandském trůním sále. Letitia Wright se s postavou Shuri stala velice sympatickou a Namor byl jednoduše dokonalý. Riri Williams nakonec docela fajnová vedlejší postava, měla pár povedených humorných momentů. Hudební podklad úplná špica, u toho si není na co ztěžovat a vizuál celkově uspokojivý až na několik momentů. Jako první odfláklé CGI v prvním útoku na Wakandu, které vypadá fan-made a doopravdy většinou není pěkné+celkově tato sekvence byla neuvěřitelně nucena na sílu a nesedla mi tam. Dalším bodem jsou obleky. Nejdříve Iron Heart, která vypadá jako věrná kopie Power Rangers a ne, to není dobře a obleky Okoye a Aneky, které designem ABSOLUTNĚ nezapadají do wakandské kultury a ještě k tomu také vypadají otřesně. Zato Black Panther oblek Shuri je za mě vydařený, krásně odkazuje jak na T'Challu, tak i Ramondu, možná kdyby byl lehounce strozejší, nebylo by to na škodu. Kolem a kolem hodnotím Wakanda Forever jako úctihodný přírůstek do MCU a těším se na budoucnost Black Panthera! 81%
CarnTheSlayer
CarnTheSlayer
877 bodů
6
To se takhle úplnou náhodou stalo, že jsem se ocitl v kině na novém filmu o Black Pantherovi, který většinu času ani není o Black Pantherovi, kvůli čemuž jsem také očekával, že to bude tragédie a to sice buďto velice cringe tragédie, nebo velice nudná tragédie. Nakonec to dopadlo tak, že je to průměrný film, který ale tahá dolů dost nezajímavá a mdlá akce a taky nefunkční vážná/emoční stránka, která se snaží opožděně a prvoplánově těžit ze smrti herce Chadwicka Bosemana a vážně to nefunguje, jelikož většinu času jsem na to zíral jak "Bulhar do mlátičky". "Superhrdinské" příběhy jako takové mě asi po výborném Avengers: Endgame již víceméně omrzely a i tady Black Panther: Wakanda nechť žije není výjimkou. Ostatní Marvelovky po Avengers: Endgame mě popravdě ani nezajímají, protože čeho je moc, toho je moc a některé příběhy už by zkrátka mohly zůstat uzavřené, jenže takhle to dopadá, když jistý megakorporát nedokáže přestat dojit vše, co se mu dostane pod nos a celý Marvel opět není výjimkou, dokonce už ani japonské komiksovky nejsou výjimkou, sice se mi původní anime seriál Bleach moc zrovna nelíbil, ale je to značka, která spoustu lidí zajímá a to, že prvně u Disneyho nadšeně tvrdili, že na tom jejich Disney+ bude nová série Bleache dostupná všude včetně Evropy, tak si to dovedli pěkně posrat nedostatečně vyjasněnou licencí a tohle je zkrátka jeden z důvodů, proč se na celý Disney raději krásně vysrat. Kromě toho, že už nevědí čím lidi zaujmout a ještě k tomu je dokážou pořádně zklamat a naštvat, oni už ani neumí být moc kreativní a tenhle film je toho příkladem, protože na něm není nic, co by se dalo nazvat "zajímavé". Koukat se na to jakžtakž dá, ale při určitých scénách to vypadá dokonce jak cutscény z nějaké videohry, ne-li rovnou třeba starých dílů herní série Need for Speed jako je například Carbon. Nedá se říct, že by snímek nudil, ale taky se nedá říct, že by byl zajímavý na sledování. Dost mě mrzí, že na to jak je podle obsahu postava herce Martina Freemana popsána jakožto důležitá, tak je nakonec jeho role naprosto upozaděná a kdyby většinu scén s ním vystřihli, tak bych jakožto divák o nic zásadního nepřišel a bylo by o zbytečnost méně. Nového Black Panthera tahá nahoru jen tempo, při kterém ten film nenudí a taky hlavní záporák Namor. Místy jsem měl také pocit, že to jak to je celé černobílé tomu dost ubližuje, protože to pak působí jako "zlý okolní svět si chce podmanit bohatou zemi a z druhé strany zlí mořští lidé si chtějí podmanit celý svět, protože zlý okolní svět rád kolonizuje a zotročuje". Je to přeplácané a prázdné zároveň, což zní divně, ale je to tak.
Milena107
729 bodů
7
Pokračování Black Panthera či vlastně návaznost na prvního filmového Panthera je plné vážných řešení a délka filmu je obzvlášť náročná na udržení pozornosti. Je zde snaha o zahrnutí všech možných problémů, až je někdy na škodu i pro diváka, aby se v ději pořádně vyznal a porozuměl mu. Jisté je, že toto pokračování není tak odlehčené vtipem jako předchozí film, a je docela vážně pojatý a podle mne zbytečně dlouhý.
N333meziiiz
N333meziiiz
663 bodů
4
Příspěvek obsahuje spoiler!
martin2560
martin2560
645 bodů
7
Marvelovka jak se patří.I když tady mi ten Black Panther moc nesedí.Ani ne tak že je žena,ale spíš slabší herecký výkon.Nejakčnejsi ze všech byl záporak Nomor...Film jako celek dobrý.
jajsemviktor_
jajsemviktor_
621 bodů
6
Black Panther: Wakanda Forever to neměl vůbec jednoduché. Přece jen se musel vyrovnat s absencí hlavní postavy. Povedlo se to? Více zde
Kocka_11
Kocka_11
502 bodů
6
Příspěvek obsahuje spoiler!
Kumbik
456 bodů
3
Jak jsem měl rád Marvelovky, tak každým dalším filmem je to snad horší a horší. Jednička za to, že se tady truchlí pro herce minulého Black Panthera, kterého jsem měl docela rád a mrzí mě, že náš svět opustil takhle brzy…
Komar55
Komar55
414 bodů
8
Film je to v celku dobrý. Je tu sice pár trapných vtipů a na můj vkus místy až moc depresivní atmosféra a zdlouhavost, ale to vše jsem ochoten přehlédnout, pokud má film smysluplný scénář dobré charaktery a zajímavou zápletku. To vše za mě druhý Black Panter splňuje na jedničku. Dohromady to však není žadný zázrak a žádná "černá" ovce mezi ostatnímy Marvel filmy. Snaží se to tvářit chytře a komplexně a to se mu né vždy daří. Je to zkrátka průměrný block-baster se špetkou něčeho navíc. To NĚCO navíc pro mě do tohoto snímku přináší vinikající záporák Namor a Talocanská kultura, která na mě působí stokrát lépe a zajímavěji, naž Wakanda v prvním Black Pantherovi. Když přehlédnu otřesnou finální CGI bitvu, je to pro mě jedna z lepších Mrvelovek tohoto roku.
Rufikus
Rufikus
350 bodů
7
7,5/10. Po dlouhé době lepší MCU. Dobrý záporák, dobře prokreslená Talocan říše, super hudba, dobré dialogy. Celkově jsem si hodně užil první 3/4 filmu. CGI ke konci na dost špatné úrovni, ale alespoň si nezabili Namora a ten konec byl celkem zvládnut se ctí.