Black Panther: Wakanda nechť žije

60%

Komentáře a recenze 55

29 697 bodů
6.5
První Black Panther se mi líbil více, ale ani zde to není tak strašné, jak jsem podle hodnocení čekal. V tomto dílu byla zřejmě restrikce na bílého muže, který nesměl dostat ve filmu více, než 10 vět :) .. Black Panther žena? Proč ne, ale nesměla by být neslaná-nemastná, což ale platí téměř o všech hercích, nenašel jsem někoho, kdo by vyčníval z průměru. Akční scény slušné, ve výsledku to není špatná digitální podívaná.. příběh je zbytečně komplikovaný a místy nepřehledný.. suma sumárum - 65%.
6
Je to prakticky převyprávěná jednička zase od znova, jen ten nový záporák je tentokrát tak moc v právu a je tak rozumný (na jeho straně jsou i velryby!), že už vůbec nedává smysl, proč tu existuje nějaký konflikt, když všichni přítomní by měli být schopní své spory vyřešit rychlým emailem. Jsem taky naprosto zhnechucený kvótovým natáčením - kdyby tu nemusel být aspoň jeden běloch v podobě naprosto zbytečné linky Martina Freemana, mohlo to mít o půl hodiny míň a třeba by to bylo o kus lepší. Takhle, nechci hejtovat, protože to je lepší než jednička, a kdyby to existovalo izolovaně, možná dám i čtyři. Ale v tuhle chvíli už prostě tohle nestačí.
6
Nové postavy super. Jak Ironheart, která mě na téhle ploše bavila o dost víc než podobná Kamala Khan, tak Namor, který zas a opět dokazuje že se záporákama Marvel fakt pracovat umí. Jinak Shuri na utáhnutí filmu prostě nestačí, tady ten Chadwick chyběl fakt víc než jsem čekal. Herecky to je celé dost nevyvážené (Angela Bassett hraje jak v oscarovém dramatu, zatímco ostatní si prostě přišli zablbnout do další marvelovky)...a hlavně na to abych chtěl tuhle Wakandu vidět někdy znovu, je to příliš dlouhé a v v první půlce dost nezajímavé. Moderní ost s rádiovými hity je zlo, a Goransson v jedničce se taky poslouchal líp.. 5.5/10
10
Ryan Coogler nezklamal a opět naservíroval silnou superhrdinskou podívanou, která se nestydí sociálních komentářů a komplexních myšlenek. V základu se tu nejen vzdává výtečná pocta Chadwicku Bosemanovi, ale především se podařilo přijít s výtečným zakončením 4. fáze Marvel Cinematic Universe, které zvládá být nejen správně velkolepé a epické, ale skutečně dodat i něco víc. Nejenom, že opět dochází k chválihodné prezentaci kultur, ale jde též o výtečnou filmařinu, ze které jde po celou dobu vidět snaha vzdát ten nejlepší holt. Především Coogler se poté jeví jako jeden z těch filmařů, kterého by si měl Marvel Studios do budoucna hlídat a třeba (zvěstmi podpořené) režijní vedení šestých Avengers mu s klidným srdcem svěřit..... Více zde
9 279 bodů
7
(Již loňský) Rok 2022 nabídl jen tři celovečerní snímky, kdy každý z nich sklízel především rozporuplné ovace a že se blízká na lepší časy by asi fanoušek Marvelu neřekl.. Snaha soustředit se na seriálovou tvorbu a zaplácat Disney Plus řadou seriálů je sice hezké, ale nakonec nevím, kdo a kdy to má stíhat. Loni jsem byl z Marvelu přece jen spíše zklamán a do kin jsem na něj zavítal pouze jednou... A jak je tomu zvykem u dvou jeho letošních kolegů, tak i tohle je sequel.. První Black Panther byl ve svojí době trošku slabší snímek, přece jen Avengers pořád vévodili ikony jako Iron Man nebo Kapitán Amerika a o tuhle rasově vypočítavou komiksárnu jsem tak nějak nestál. Příběh T'Chally jsem znal dost dobře z animované tvorby a filmové zpracování bylo téměř 1 ku 1 stejné. Fanoušci nebyli úplně okouzleni, ale za to zbytek tleskal jak konečně jiný snímek Marvel nachystal... Ovšem když se konečně dočkáváme sequelu je všechno jinak, MCU se po letech dominance hledá a právě tenhle rok se jim podle mě moc nepodařil. Navíc hlavní hrdina Chadwick Boseman odešel na věčnost a bylo otázkou co bude s jeho Black Pantherem.. Scénář byl jistě již nějak rozvrhnut, ale tímhle byla vůbec celá budoucnost projektu v nejistotě.. Nakonec však Ryan Coogler sebral odvahu a projekt dopřepisoval do nějaké celistvé podoby (aby nakonec i Letitita Wright vymýšlela další průšvihy)... Ano, tenhle projekt to měl složité.. A co teda výsledek? Podle mě určitě to lepší z roku 2022 a jako završení fáze pět se není zač kát.. Všudypřítomná emotivní nostalgické hledání se T'Challova odkazu v očích truchlících nejbližších.. Snímek, který nepofňukává jen po Chadwicku Bosemanovi, ale i po starých "dobrých" časech v MCU a to druhé obzvlášť potěší. Původní ansámbl se musí sakra snažit aby vyplnil tu prázdnotu po odchodu hlavního představitele svojí značky, ale jeho rodina je zkrátka bojovná.. Nejprve se předvádí Angela Bassett, coby královna Ramonda, která ty politické plitky a Wakandskou ideologií táhne silou sta koní, že máte vtipně pocit, zda snad z ní nebude nový Black Panther. Tahle postava pro mě drží celou tu úvodní část snímku a nakonec i krásně předává pochodeň svojí dceři Shuri, kterou jistě fanoušci tolik milují pro její hlášky a cool vystupování (akorát, že to v téhle fázi MCU dělá už snad každej). Avšak tady je Shuri tentokrát vážná a překvapivě si musí i dojít nějakého vývoje.. Vrcholem tohohle hereckého trojtažení, je pak nový záporák Namor. První pocity z toho, že i Marvel po vzoru DC bude mít nějakou Atlantidu (level Aquaman) mi nějak nechutnaly, ale tohle je záporák, který má jasně danou motivaci a dobře vystavěný origin, že je jen škoda, že přichází spíše jako vedlejší postavička.. Právě vzájemné konfrontace všech hlavních postav dodávají filmu patřičný náboj, kde navíc o samotné pěstní souboje jde až v poslední řadě. Dobře vystavěný příběh, který toho sice několikrát sebou bere až příliš jako například představení Riri Williams, dostojí svého nastaveného cíle. Právě třeba zmíněná postava talentované geniální Riri Williams mě vyloženě ruší a její zakomponování do příběhu působí navíc. Film je jasně silnější ve svojí druhé polovině, která finišuje překvapivě tradičním finále, které je spíše kulisa pro klíčový střet Black Panthera s Namorem.. Jsem vážně okey s tímhle snímkem, sice by úplně s klidem mohl být o půlhodinky kratší a osekat pár odboček, ale nezapomíná jak na skvělou hudbu svého prequelu tak ani na bestiálnost, jakou by tahle domorodější banda měla mít při srsti. Příjemná podívaná, která sice ani zdaleka není tak epická jako dřívější MCU, ale v porovnání s aktuálnem nastavuje laťku.. I když to není závěr čtvrté fáze ve stylu velkého eventu, na který budeme všichni vzpomínat, tak je to jeden z MCU filmů, který má srdce, za než se nemusí stydět. 75%
8 584 bodů
0
Plastová, do sebe zahleděná a nekonzistentní mrdka. Ubohej projekt, kterej si zaslouží jenom pohrdání. Pokud však nejste dosti zhýčkaní kvalitou (nastane tehdy, když jedinec kvalitu cíleně nevyhledává) a současně jste dost blbí na to, abyste baštili tu přemíru nesmyslů, jež před vás tvůrci s naprostou vážností kladou, tak je šance, že si tento film užijete. Já však nejsem schopen koukat na záporáka s malinkými křidélky u kotníků a lidi žijící pod vodou, avšak anatomicky vypadají víceméně stejně jako suchozemští lidé. Na druhou stranu - já samotný mám rád některé obdobně stupidní projekty. Ty se však aspoň částečně vykupují mírou své směšnosti nebo akčním spektáklem... Ve Rychle a Zběsile 9 taky nefungují fyzikální zákony, ale akce je dělaná poctivěji a v pojetí postavy Torrenta lze vidět pokroucený ideál mužství herce Vina Diesela, jeho přepálené ego i jeho stupidní a toxické zaujetí automobily. To vše je samo o sobě směšné a když se filmu mohu smát, mohu se u něj do jisté míry bavit. Jenže Wakanda Forever nic z toho nenabízí - je to jen hnusnej, neakční film plný nudných postav. Současné hodnocení je na 69%, což stále dokazuje, že diváci umí patřičně ocenit, jak jim je chcáno na hlavu. Fandové marvelu jsou sami proti sobě. Dokud totiž studiu neukážou, že nejsou ochotni platit za každou sračku, kterou jim naservírujou, tak studio nebude mít důvod produkovat kvalitu. Proč si přidělávat práci, když ovce s vděkem zkonzumují sebevětší kravinu.
Toren
Toren
5 155 bodů
7
7/10. Je to dlouhý, ukecaný a mnohdy až překvapivě intimní. Co si budem, pořád je to komiksový blockbuster, jen se to tentokrát snaží až do třetího aktu skrývat a místo toho brnká na city, politiku, osobní démony a konflikty dvou exotických národů. A mě to sedlo. Hlavně kvůli Namorovi a jeho Talocan říši, jenž je po nemastných trailerech tím nejzajímavějším, co film předkládá a minimálně první kontakt s lidmi byl jednou z nejpůsobivějších scén letošního MCU. Konečně tu máme plnohodnotného antagonistu a postavu s vykreslenou motivací a jasným cílem. Do toho fantastický soundtrack, slušné potyčky tělo na tělo, sem tam nápaditá kamera a solidně vybalancovaný humor x drama dává dohromady pozitivní kousek, kterému šílené CGI, nedokreslené linky a fakticky špatné finále sice ubližuje... avšak neláme vaz. Dost v pohodě! Více: ZDE
blazma
blazma
4 928 bodů
4
První díl byl oproti pokračování master peace. Dvojka toho moc nenabídla a bohužel absence Chadwika je znát. Postavy, které měli být jen doplňkové se najednou musely chopit otěží a z mého pohledu to nezvládly. Marvel přivedl vlastního Aquamena, ale ani ten neprokázal potenciál. Z části mi to přišlo, že se drželi až moc při zemi, což filmu výrazně ublížilo.
Floridsky
4 376 bodů
2