60%

Komentáře a recenze 56

blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
6
Kdo očekával, že se z dvojky stane dobrá bejkárna? Film si ukradla smrt Chadwicka, celý se to nese ve smutečným duchu, a teď nastává jen otázka, co bude dál? Mně je popravdě někde celý u vocasa, jestli si Mrdvel namotá pátou, či šestou, sedmou fázi rozkladu zdechlé mrtvoly, a udělá si dalších třicet zbytečných akčních omalovánek. Na to, kolik Mrdvel, který logicky spadá pod Diznyho, utrácí rozpočet na film, který se může rovnat DPH Slovenska, a nedokáže natočit skvělý CGI? Buď všechny prachy rozprodá po rádoby hercích, kteří jsou oblečeni v zeleném pyžamu, a na účet jim přistane výplata v rozmezí celého státu Zimbawe. Pro změnu, není to tak přilnavé, jako brutosový Tchoř 4, nebo Dr. Dolittle v paradementním vesmíru, takže zvednu rating velmi rád, a narozdíl od nudné woke pičoviny prvního Růžového pantera, to i odsejpá, ale dvojka nemá žádného charakteristickýho padoucha. Nebo, on zlej ani není, jako dalši přibarvená šmouha na kuchyňské lince, je dost v právu a Wakandaňé prováděj úplně umělý konflikt. Takový smrdouši, teda padouši, jako byl Thanál, Loki nebo Ultron, kterému stačilo 5 minut, aby si z internetu vyvodil, že lidstvo si nezaslouží žít. Nuda to byla už po 40 minutách, ale vydržel jsem. Asi do 41 minuty, takže Avatar: Hakuna Matata?
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 341 bodů
4
Nudná slátanina, která se rozpadne v momentě, kdy o ní jen chvíli přemýšlíte. Motivace postav se mění za pochodu a to v nesoudržném stylu. Zakomponování Riri Williams je totálně zbytečný a jen to první hodině filmu podraží nohy. Shuri je slabá pasivní hrdinka, která toho až do třetího aktu nemá moc co nabídnout a i to co nakonec dostaneme je dost slabé a ploché. (Porovnejte si to s podobnou linkou T'Chally v Civil War, kde byl také spíše vedlejší postavou). Navíc to působí neuvěřitelně levně a nízkorozpočtově. Mluví se to o válce nejmocnějších národů a válce proti zbytku světa, ale působí to jako šarvátka dvou zaostalých kmenů. Bída bez pořádné gradace a dramaturgie, kterou ani celkem v pohodě záporák nepodrží. Celý to jen oplývá navoněnými prdy a prvoplánovou snahou podojit emoce ze smrti Chadwicka Bosemana. Nevím pro koho ten film je? Snaží se o chytřejší a vážnější podívanou, ale je to plochý víc jak pohádky pro děti. Děti to bude nudit, protože málo akce a vtípků a dospělí se budou nudit, protože to je o ničem. 4/10! Více ZDE!
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
6.5
Když to vezmu kolem a kolem, tak druhý Black Panther vlastně není vůbec špatný film, ale první mu trvá, než se vůbec rozjede a finále taky není zrovna nejideálnější. Film se pochopitelně musel vypořádat se smrtí Chadwicka, což se mu i podařilo a Letitia Wright převzala nesnadnou roli coby hlavní hrdinky filmu, ale zvládla to skvěle. Namor je velmi funkční antagonista, který je jen ochránce a vládcem jiného národu a se Shuri mají mnoho společného. Problémem filmu je ale délka, která mohla být klidně o třicet nebo čtyřicet filmů kratší, protože se všechno zbytečně táhne a do toho tu máme vlastně i zbytečnou linku s Everettem Rossem, který je sice fajn postava, ale ve filmu navíc. Riri Williams coby Ironheart je ale otřesná. Nemám nic proti tomu, že se na scéně objeví náhrada za Tonyho, ale tuhle roli vlastně zvládla i Shuri a není třeba přidávat do příběhu další postavu, která je navíc šíleně otravná a můžeme říct i tak trochu všehoschopná. Finální bitva s celým plánem lapení Namora byla navíc velmi nesmyslná. Velký plus ale za hudbu a využití další neobvyklé mytologie. Kdyby se film soustředil pouze na pár dějových linek a méně postav, byl by určitě velmi dobrý, ale po zhodnocení všech atributů filmu mu dávám hodnocení: 65 %
2 487 bodů
5
5/10
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 261 bodů
4
Čekal sem hodně,dostal sem málo.v hodnocení sem musel být schovyvavy,už jen kvůli tomu,že umřel Boseman,pro režiséra tohle je asi ta nejhorší zpráva,zkusil se s tím poprat důstojně a dokonce to i chvíli šlo,pak ale bohužel se stalo něco,čím podle mě trpí celá 4 fáze,je to NUDA.hodne vyprávění a málo akce a když už je akce tak je taková nezajímavá utahaná,nebo naopak strašně přehnaná (viz konec filmu,kde všichni dostanou robotický oblek)film má zbytečnou stopáž,až moc dlouhá při tom že se tam skoro nic neděje.1 u mě naprosto vyhrává dvojka je takové smutné meme. Mám pocit že filmy od Marcelu se mi dojela už zajidaji.jestli už toho je moc,a nikdo nedokáže už přijít s originálním a poutavým příběhem,vážně nevím,ale vím že u mě má Marvel na kahanku
Kuca25
2 132 bodů
6
Black Panther nebyl nikdy vyloženě ten můj nejoblíbenější superhrdina a pravděpodobně ani nejsem cílovka tohoto snímku. Což je na druhou stranu u Marvelu fajn, že nedělá všechno stejně. V prvním filmu jsem kromě Chadwika Bosemana neměl příliš nikoho rád, teda Andy Serkis byl fajn, ale jinak mi postavy vyloženě neseděly. V druhém díle se to zlepšilo, hlavně u Okoye, kde jsem choval jisté nesympatie, ale jak proběhla scéna na mostě tak jsem změnil názor. Black Panther je hodně o Wakandě a menšinách, což je téma, jež se mě příliš nedotýká, takže nedokážu tolik ocenit, ale co ocenit můžu je hudba. Přišla mi lepší než v prvním díle. Stopáž je samozřejmě astronomická, ale bohužel tady nebylo zbytí. Tolik témat co museli tvůrci vyřešit asi více zkrátit nešlo. Postavy celkem fajn i když mi přijdou na sílu vytvořeny pro určitý typ osobnosti, ale možná jsem jen už zvyklý na starý dobrý Avengers a k novým postavám si hůře hledám cestu. Kdybych mohl udělit 3,5 hvězdiček tak to udělám, ale jak říkám Black Panther určitě není špatný film, přesto se radši podívám na Spider-mana.
winetach
winetach
1 927 bodů
4
Jednu hviezdu za Lupitu a druhú za Namora Kukluksklana, inak nuda a zbytočnosť, celá zápletka o wakandskom hovne a tie nesympatické postavy u ktorých mi je úplne jedno, čo s nimi bude..
waeslly
1 768 bodů
4
Ty jo, já fakt nevím. Dvakrát jsem to rozkoukal. Jednou jsem to vypnul po 20 min a podruhé jsem u toho po 40 min usnul. Začínám cítit, že u nových Marvelovek nic necítím, že mě vlastně vůbec nezajímají.
Bordoshut
1 647 bodů
8
7/10 – Po slabší jedničce a celé na hlavu postavené 4. fázi MCU (rozuměj: Menstruačního Cyklu Ujeťáren – jelikož vám při sledování některých nejmenovaných seriálů mohou krvácet oči a toto potěšení se v průměru dostavuje jednou za měsíc), je Black Panther: Wakanda Forever skutečně velmi milým překvapením, které se sice pochopitelně neobešlo bez lecjakých vad na kráse, na druhou stranu má ale slušný potenciál po tom seriálovém nadělení obměkčit otráveného diváka těchto superhrdinských ptákovin – tedy kupříkladu právě mě a dost možná také vás. Začal bych u jedničky, která se nesla ve znamení tuctové Marvel sólovky genericky kombinované s vážnějšími prvky, jak to známe z komiksovek od DC, kupříkladu se nabízí jasné srovnání s Aquamanem (když odhlédneme od první Ligy spravedlnosti, tak myslím, že lze objektivně říct, že DC hrdinové se narozdíl od zdecimovaného Thora těší alespoň nějaké vážnosti). Tehdy to ale v zásadě ztroskotalo, jelikož režisér Ryan Coogler ještě úplně nevěděl, čeho vlastně chce filmem dosáhnout a hlavně jakého filmu chce dosáhnout. Navenek to působilo dojmem, že poněkud nezdařile balancuje mezi dvěma principiálně odlišnými pojetími, a to tradiční akční vypalovačkou a vážnějším, pohnutějším příběhem. Je to tedy právě úžasný balanc mezi tragickou přízemní epopejí a akční oddechovkou, co nám druhý Black Panther doručil. Režisérská vize je tentokráte silná a jasná, neboť Ryan Coogler se poučil a nyní přesně ví, jaký příběh chce vyprávět, a také, jak to nejlépe udělat. Již z prvních záběrů je jasné, že se nebude jednat o tradiční superhrdinský spektákl. To může leckoho odradit (pomrknutí na děti s dudlíkem). Na druhou stranu, film s důrazem na postavy a jejich pocity a přirozený vývoj, který si dává na čas s budováním atmosféry a nežene se zbytečně do zběsilého tempa – přesně to si každý člověk s minimálním vkusem od Marvelu vždycky přál. Dokonce ani humor tu není tolik na sílu (překvapivě ani na pěst) a přichází pouze ve vybraných chvílích, povětšinou dokonce v pečlivě odměřeném množství, aniž by ve vás vzbuzoval sebevražedné tendence jako nejmenovaná zelená potvora. Rovněž je však třeba si uvědomit, že ač je Black Panther: Wakanda Forever svěžím projektem, není zdaleka dokonalým filmem a sám se plácá ve svých problémech. Jsou jimi přemrštěná stopáž, zbytečná dějová linka lidí, příchod nové důležité postavy až ve 3. dějství, antiklimatické vyvrcholení (jinými slovy absolutně nezvládnuté finále) a v neposlední řadě překombinovanost ve spojení s lehce zbytečným vyzněním. Kromě toho se v masových akčních scénách znovu dostáváme ke generické akci tak typické v MCU. Co si však naopak pochvalu zaslouží, jsou souboje tělo na tělo, které mají kolikrát i velice slušnou choreografii a jsou vcelku vymazlené. Ve zkratce: „Žádané zpestření jinak veskrze obraného žánru, které si možná pro jednou oblíbí trochu starší / náročnější cílovka.“ Nemístná poznámka: „Akorát jména by mohli trochu zjednodušit. Tchalla, tchakka... Jediný, koho si úspěšně pamatuji, je Jabari. Nebo snad Jaburi? Jabutari? Jackie Chan...?“ Hrom do toho! Kristepane, ale hlavně ne pátého Thora...
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
7
Wakanda Forever mě vůbec trailerem nenadchla, neměl jsem tedy vůbec žádná očekávání a nepřidal tomu ani pocit vyhoření všech šablonovitých MCU filmů za poslední dobu a navrch fakt debilní Thor. Jak to ale v takových případech bývá, byl jsem mile překvapen. Věřil jsem a těšil jsem se především na hlavní postavu L. Wright, protože si mě už jako Shuri dříve získala a i před tragickým úmrtím krále jsem se těšil, že se jednou jako Black Panther představí. Očekávání této postavy víceméně byly naplněny, ale film bohužel podkopávají všechny ostatní postavy. Ať už ty hlavnější, nebo vedlejší. Veškeré příběhy šumí tak nějak do prázdna, bez hodnoty, vyvrcholení a dává mi to miš maš pocit, ve kterém je třeba se vypořádat se spoustu otázkami po smrti T´Chally a to jak na úkor utrpení filmu jako celku, tak i jeho délky, která mohla být klidně o takových 20 minut kratší. Naprosto zbytečná Iron Heart, už vyčpělá Okoye a agent Martin Freeman, u kterého to bylo nejvíc pointless. Film se tváří vážně a to proto, že tentokrát si nemůže dovolit nebýt vážný a svědčí mu všechny tyto stránky emocionální polohy, která krásně třese atmosférou a tahle interpretace komiksových hrdinů je mi prostě blízká. Samotný konflikt filmu je nápaditý, politický, chápavý, jen občas klišovitý, ale to k tomuhle žánru zkrátka patří a je třeba se s tím jednou provždy smířit. Nejvíc bych chtěl vynachválit krásně zachycenou kulturu Afriky, ale ve vlastní vizualizaci Wakandy, která propojuje krásně kostýmy, masky, prostředí a hlavně audiovizuál, který je fakt mistrovský a dalo se to očekávat, vzhledem k pokračování prvního dílu, který se v těchto kvalitách hodoval podobně. Finále trochu průměrné, ale ve výsledku jsem spokojen a těším se, co nám Shuri ukáže dál. #inmemorialofChadwick