60%

Komentáře a recenze 56

Duffman97
Duffman97
1 618 bodů
8
Ryan Coogler měl před sebou dost obtížný úkol. Měl natočit sequel, kde se měla prohloubit Wakandská mytologie. Bohužel stalo se to co se stát nemělo a on musel smysluplně navázat na původní film, dobře vystavět zápletku sequelu a představit nového Black Panthera. A světe div se........povedlo se. Povedlo se, leč ne bezchybně. Tvůrci za mě dobře zvládají přes 3/4 filmu. Zejména budování konfliktu mezi Wakandou a Talocany jde dost dobře. Taky mě bavila chemie mezi Namorem a Shuri. Bohužel to trochu sráží urychlený konec, kdy se dva národy střetnou a z ničeho nic se oba vůdci usmíří. Ve výsledku je Black Panther: Wakanda Forever konečně dobrý film od Endgame a spolu s Eternals jde o nejlepší film 4 fáze.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
7
Překvapivě povedené pokračování. Nejtěžším úkolem bylo jisto jistě vymyslet, jakým způsobem pokračovat bez hlavního představitele, T'Challi, Chadwicka Bosemana. S překvapením a lichotivým údivem musím konstatovat, že se to režisérovi, a zároveň scénáristovi, Ryanu Cooglerovi, smysluplně podařilo. Druhý Black Panter není Oskarovou záležitostí, i když si na ní občas hraje, pořád se drží zuby nehty typické šablony, ze které díky bohu sem tam vystrčí nos. Film překvapí množstvím komplexních myšlenek, které však nejsou komplexně využity a dost často vyzní do prázdna. Rozsáhlost celého příběhu příjemně překvapila, neboť ústřední zápletka není nikterak inovativní, ale tvůrci do ní umí propsat zajímavé okolnosti a zmiňované myšlenky. Delší stopáž mírně pokulhává, ale větší problém s fázováním jsem nezaznamenal. Letitia Wright není vždy stoprocentní, ale herecky překvapit umí. Nově představené postavy, zejména antagonisté mají perfektní motivace a minulost, navíc v čele stojí charismatický Namor. U Riri Williams/Ironheart jakožto pomyslné nástupkyni Iron Mana to drhlo o něco více. Počítačové efekty, jak už tomu nyní bohužel bývá, jsou někdy opravdu nekoukatelné. Do určité míry to kompenzuje často zajímavá kamera a skvělý soundtrack. Jo a snaha o vážnější tón schvaluji. 7/10
Jaroslaw 23
1 448 bodů
7
7/10 Nová marvelovka je sice vážnější a dramatičtější,stojí a padá více na postavách než na tuctové akci a díky bohu,že ve své macaté délce to sakra funguje.Ano druhý black panther má své chyby,avšak střet dvou civilizací je pochopitelný a konečně jsme se v tomto roce (v rámci MCU) dočkaly plnohodnotného záporáka,který má svou motivaci,která je tak osvěžující.Zkrátka a dobře druhý Black Panther je lepší než jednička a já si to fakt užil a nevím,kdy naposled jsem šel z marvelovky a chtěl ihned poslouchat soundtrack.
Nykrous
1 107 bodů
7
Za mě velké překvapení. Po dlouhé době si nějaký mcu projekt drží svou vlastní tvář, není zde tolik humoru, hlášky sedí k postavám a nejsou na nehodících se místech. Akce je ze začátku dost nápaditá a atraktivní avšak ke konci je to bohužel slabší. Tempo mi taky dost sedlo, není to jako u ostatních projektů jen skok z jednoho důležitého místa na další důležité místo, ale je tam i nějaká ta vyplň a dávalo si to na čas, což tomu dodává alespoň nějakou hloubku a není to ploché jak většina mcu filmů. V souvislosti s tím je i začátek pěkná změna, kde se během prvních 5 minut neodehraje milion různých věcí, které by vydaly na celý film, jen aby si co nejrychleji odbily začátek a dostaly se do hlavního dění. Shuri mi jako hlavní postava překvapivě taky sedla a nebyla to jen kopírka, do které v poslední době zapadají všechny hlavní postavy mcu filmů. I ostatní postavy byly poměrně fajn. Namor taky fungoval dost dobře. Největší výtky co mám je ta neustálá temnota v první části filmu, finální bitva a hlavně celá linka Ironheart. Působí tam celou dobu úplně navíc, stále jen stojí vedle našich postav a to je tak nějak vše co dělá. Vyloženě mi to nekazí požitek, protože byla tak zbytečná, že ji pomalu ani neberu jako součást filmu. Ps. Moc nechápu názor typu, že je to dojení Bosemanovy smrti. Přišlo mi to udělané tak dobře jak jen to šlo, bylo to přirozené a pak už se o to snad vůbec nezavadilo. Člověk to tam snad musel mít potřebu cítit aby mu to tak připadalo, ale to je jen moje zbytečná myšlenka ;). 70%
Enon
Enon
1 096 bodů
8
Co se týče Marvelu, tak sem v posledním roce hodně skeptický, téměř žádný jejich projekt mě neoslovil, nic se mi nezamlouvalo a mimo výjimek v podobě Spider- mana a Shang- chiho sem nedokázal najít jedinou věc, která by byla dobrá a už vůbec ne takovou, která by se byť jenom blížila kvalitám Marvelovek před Endgamem. Proto sem v posledních několika měsících zkrátka ani nevyhledával filmy od studia Marvel jelikož mě prostě nezajímaly. Vždy jsem se jen podíval na recenze a řekl sem si: „Jop, dobře si udělal, akorát bys byl zas naštvanej.” Ale byl tady jeden projekt, ve který sem vkládal důvěru, jeden, který by mohl dopadnout dobře a který vychází jakožto poslední Marvelovka v roce 2022. A to jest Black Panther: Wakanda forever. První film s Black Pantherem mě příliš neoslovil, nebyl ničím vyjímečný a nepřišel mi prostě dobrý, ale Wakanda měla za úkol něco, co žádný jiný film od tohoto studia, vypořádat se s tragickou smrtí Chadwicka Bosemana. A jelikož se všude říkalo, že tento film bude sázet na vážnější notu a nebude tam tolik hloupého humoru a přemrštěné akce, začal sem se opatrně těšit. A VYPLATILO SE. Konečně je tu zase nějaká Marvelovka, která se aspoň vyrovná jejím předchůdcům před Endgamem. Není to dokonalý film. Ale zde sem konečně zase cítil, že je skutečně něco v sázce a že o něco jde. Že to není JENOM HLOUPÝ VYPÍNÁK MOZKU, kterých je u Marvelu bohužel požehnaně, ne, je to kvalitní superhrdinský film, který obsahuje sice jisté nejasnosti a má své mouchy ale není to nic strašného. Shuri je dost dobrá náhrada za T’challu a lidi co říkali, že to neutáhne sama se mýlili. Celá Wakanda opět vypadá skvěle, tady není o čem. Zaporák je výbornej, jakože fakt výbornej, má motivaci a hlavně MÁ POŘÁDNĚ VYBUDOVANOU BACKSTORY. Takže upřímně já sem nadmíru spokojen. Hudba bombastická a například scéna při objevování podmořského města byla tak silná právě i díky hudbě, celý film se zde vlastně střídají různé žánry, ať už je to ”africká kmenová hudba” když jsme ve Wakandě, rap při honičce ve městě nebo pop, jako u zmíněné scény pod vodou, a obecně pop zde hraje většinou v momentech kdy máte cítit určité emoce a většinou to funguje. T’challův pohřeb byl taky skvěle proveden. Ale abych tento film jenom nechválil, tak bohužel zde občas efekty nevypadají tak dobře, asi je to opět kvůli tomu, že animátoři nemají dost času na to doladit určité detaily, což posléze velmi bije do očí. Potom tu opět nesmí chybět humor, protože je to prostě Marvel žejo, ale nebyl dodáván v takové míře jako vždy, takže se to dalo vydržet. Herecké výkony také občas drhnou, myslim tím zbytečné přehrávání u určitých postav, podle mě kdo viděl tak asi ví o čem mluvím, fakt to nebylo úplně 100% ale taky se to určitým způsobem dalo překousnout, i když vnitřně mě to tak nějak trochu štve. Suma sumárum nový Black Panther je pro mě po dlouhé době opravdu velmi povedená Marvelovka, která nesází na klasický stereotyp Marvelu, jde svou vlastní cestou a já dem rád, že nám Marvel má stále co nabídnout. 79%
pavel-prokop
pavel-prokop
1 077 bodů
2
Tohle byla taková ztráta času, zápletka nezajímavá, postavy byly v lepším případě nudné, v horším dementní...
davsuch
davsuch
1 057 bodů
6.5
Velkolepá výprava a vcelku podařený překvapivý příběh. Trochu ale umělé provedení a pointa se trochu rozplyzla, Musíte jí obratně luštit mezi řádky a po více než dvou hodiných akcí a vizuálně podmanivého comicskového prostředí člověku z toho jde hlava kolem a vůbec neví co si má za pointu vlastně vzít. Pro fanoušky akčních a malverovských věcí, určitě super věc. Pro ty, co rádi filmy, které fungují samy o sobě zase tak super není.
Vidly10
Vidly10
996 bodů
4
Black Panther to neměl lehké už od svého oznámení. Nečekaná smrt představitele hlavní postavy, problémy s Covidem a vše okolo natáčení budilo v člověku pocit, že musí tomuto filmu přát úspěch… Ten se bohužel nedostavil. Režie Ryana Cooglera, hudba Ludwiga Göranssona a nádhera Africké přírody jsou zakopány nepřesvědčivým a mnohdy nelogickým scénářem. V prvé řadě, proč se film jmenuje Black Panther? Kocoura nevidíme do třetí třetiny (neuvěřitelně a zbytečně dlouhé) stopáže a nějakou polemiku o nutnosti jeho existence a nástupu Shuri dostaneme jednou nebo dvakrát zmíněnou, ale to vše je hned zabito něčím jiným. Zbytečné postavy. Nakia, Aneko, Ross, ta agentka, jejíž jméno si odmítám pamatovat, a dokonce i promovaná Riri Williams (btw její finální oblek mě rozsekal smíchy) jsou pro film naprosto irelevantní a pouze natahují celý děj filmu. Finální bitka? Shuri vs Namor (ne není to spoiler) … komedie. Odkaz Chadwicka Bosemana? Chválím montáž na začátku i na konci (takové ticho jsem nezažil od smrti Iron Mana), ale proč je jeho postava a jeho vliv na Shuri pošlapán jedním cameem, které má podle všeho dávat smysl, i když mě teda nedává. Smrt T’Chally je mimochodem taky neuvěřitelná volovina o odfláknutém pohřbu nemluvě. Chválím vyobrazení Talocanu, scény v něm se mi velmi líbily, ale celá ta blbost ohledně jejich modré kůže, jejich původu a nutnosti španělštiny v loru, aby se Namor mohl jmenovat Namor? Meh. Než to zakončím tak ještě pár věcí pochválím. Namor je super a Tenoch Huerta je výborný. Scéna s napadením lodi CIA je vynikající. Už zmíněný Talocan, napadení Wakandy, scéna v OSN, humor mě většinou bavil. Škoda, že je to všechno zabito demencí scénáře. 5/10 za ten vizuál a zbytek nechci dávat míň. Marvele vzpamatuj se už.
tedoun
tedoun
923 bodů
4
Již dlouho jsem neviděl tak nudný film od Marvela. Je to škoda, že Coogler se moc nesnaží natočit skvělý film a jen vsází, že točit pod vlajkou Marvel je prostě v klidu. Ale není to tak. Sice je to trochu lepší než jednička ale ta nuda. Ale popcorn v kině byl dobrý.
FiVe
FiVe
915 bodů