82%

Komentáře a recenze 77

VasaFlasa
VasaFlasa
2 827 bodů
8
Spielberg opět dokazuje, že je pan režisér a opět posouvá filmovou laťku o dost výše. Příběh je dost prostý a film si asi více užijí náctiletí, ale tento film je vyloženě popcornovka a na velkém plátně to byl zážitek. Jsem moc rád, že jsem nakonec viděl film v kině, protože při druhém shlédnutí na TV už mě to zase tak moc nebralo.
frantisek-navorka
2 711 bodů
10
Opravdu velmi milé překvapení. Bavil sem se od prvních minut až do posledních. Skvělé odkazy na filmové klasiky.
FiL44
FiL44
2 649 bodů
8.5
Pro me super zazitek v kine. Spielberg ve skvele forme navazuje na svou osmdesatkovou tvorbu. Proto ani nevadi, ze postavy jsou cernobile a chovaji se tak jak by mely v predstavach ditete. Proste nema cenu myslet nad denim ve filmu, ale pouze si uzivat vse, co se na platne odehrava. Pecka
MajklCZsk
MajklCZsk
2 369 bodů
6
Je to pěkné a takové roztomilé. Vše krásně vypadá, dobře se na to dívá a sem tam i pobaví. Největší problém ale představuje režisér. Proč by měl být zrovna Spielberg největší chybou tohoto díla? Má to několik jednoduchých důvodů Spielberg vytvořil přemnohá klišé a žel to dle toho tak i vypadá. Ready Player One jede dle stejné trojaktové struktury (jako takřka všechny americké filmy), ale ještě dle stejných strukturních bodů onoho tvůrce, tedy většinou máme na začátku nějakého hrdinu, jenž má představovat jakousi formu vyššího dobra, něco se mu podaří a on toho využije k záchraně světa, života svých přátel, čehokoliv. V midpointu upadne do totálního zmatku, deziluze a jeho okolí je jím naprosto zklamáno. V point of no return pak se naplno rozhodne všem nakopat prdel, ve druhém bodě obratu jde všem nakopat prdel a rozuzlení se už nese v duchu nakopaných prdelí. Spielberg stále žije v osmdesátkách - když bychom postupně procházeli režisérovu bohatou kultovní filmografii, došli bychom na zásadní zjištění: Spielberg se pravděpodobně zasekl v osmdesátých letech a odmítá z nich vylézt. Knižní předloha, jejíž většinovou část tvoří pouhopouhé reference na osmdesátkovou popkulturu, si přímo vybízí režiséra takového formátu jako je Spielberg. Žel to má jeden zásadní neduh - reference skvěle DOPLNÍ film, ALE NEDĚLAJÍ film. To je důležité. Stejně jako v knižní předloze reference naprosto nefungují (naopak dělají knihu nudnou, nezajímavou, zdlouhavou), tak ve filmu jsou referenční pasáže až moc doslovné (Terminátor, Overwatch, staré seriály, filmy, videohry,...) a hlavně otravné. Cítil jsem se zasycen popkulturou, ale ne filmem samotným, což považuji za kolosální průser. Na druhou stranu - scéna s Osvícením je fakt cool. Ovšem abych jen nehanil - Spielberg je Spielberg - a co znamená takové šalamounské heslo? Prostě se na to pořád skvěle dívá, skvěle se pracuje s napětím a vizuálním pojetím scény. To jsou věci, které mu prostě neupřete. Je mistr vizuální a animované imaginace, fikčních světů, živých davových scén a postav. I když jsou naprosto blbé a ploché, tak jim věříte, jelikož jsou prostě dobře zahrané. Teda až na Simona Pegga. Dokud Simon Pegg neřeže zombíkům hlavy, nebo nezabíjí mimozemšťany, tak mu nevěříte zhola nic. Na závěr bych asi řekl, že Ready Player One je příjemným popkorňáčkem do letního kina (kde jsem ho naštěstí zhlédnul). Neurazí, ovšem ani nijak nepřekvapí. Nevím, zda Spielbergův talent není pro něj samotného danajským darem, který získal. Je totiž velký a velmi super, ovšem by ho chtělo lehce aktualizovat.
Kuca25
2 132 bodů
10
Steven Spielberg furt umí. Opravdu skvělý film. Tolik odkazů a easter eggu v jednom filmu jsem ještě neviděl a je skvělé je ve filmu hledat a bavit se nad nimi. Film je sice dost dlouhý, ale celou dobu je na co koukat. Scéna s osvícením je prostě dokonalá. Herecké obsazení není nabito nějakými hvězdami a to je dle mého názoru jedině dobře. Takhle budou tihle herci spojováni převážně s tímto filmem. Snímek mi hodně připomínal filmy které byli když jsem byl malý a to se mi na tom libilo asi nejvíc. Jsem rád že se stále natáčí takto kvalitní snímky.
aquiver
aquiver
2 122 bodů
5
Nejsem cílová skupina laciného povrchního popcornu, pro mě je to nejnudnější Spielberg. Zkušené řemeslo cílované na teenagera, efekty za hodně peněz, krásný obal, avšak prázdný obsah. Pochvalu dostává jen kamera a částečně režijní práce, střih, akčně videoklipové sekvence, efektní rychlé zoomy, průlety scénou, tam je nějaká kvalita. Ovšem scénář - stačí se podívat na filmovou historii scénáristů. Je to lepší než poslední komiksy, úroveň je někde na směsici všech těch Terminátorů, Star Wars, Batmanů, Tronů a slátanin jako G.I.Joe - tedy řemeslně dobré, ale infantilní, přeplácané, tuctové a zbytečné. Ready Player One má zběsilé tempo - jde o nejrychlejší Spielbergův film, nic moc jiného kromě akce ve filmu ani není, asi tak 100 nahodilých odkazů na filmy a hry, bohužel je to jeho nejslabší sci-fi. Takže film jen pro fanoušky žánru...
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
9
FUCK Yes! Jako co si budeme nalhávat, je to nenáročná a jednoduchá popcornovka, to je jasný, ale pro mě, nerda, co dodnes hrdě miluje video hry, to bylo vyložené blaho, téměř až vyvolávající orgasmus. Film na vás valí jeden popkulturní odkaz za druhým, přičemž se nejedná pouze o video herní svět, ale i komiksový, seriálový, filmový a hudební. Samozřejmě s sebou snímek nese i klasickou zprávu, že lidé by neměli tolik sedět doma v nějaké virtuální realitě, jít taky někdy ven, hledat si nové lásky a kamarády a blá blá blá, však to známe. Postavy sympatické, přičemž hlavní hrdina je nyní asi mým vzorem - hráč, co je idealistický vůči vztahovému světu, má cool avatara s dobrými vlasy, plus má rád Bee Gees. Z výtek musím zmínit ten fakt, že film se do sebe v určitý moment poněkud zamotá a děj začne být krapet matoucí a chaotický. Nic to ale nemění na tom, že Ready Player One pro mě byla extrémně zábavná záležitost. A plusový body za super odkaz na Excalibur!.... A Železný obr!
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
9
Blockbuster od legendárního režiséra podle neméně známé předlohy (jež jsem nečetl). Ready Player One je film s celistvým dějem, vizí a krásnými efekty. Vše je doprovázeno výborně zvolenou hudbou a hereckou omladinou, ve které se každý neskutečně snaží. Příběh v dnešní době lehounce zavání klišovitostí, však to je snad jediná výtka, proto ji s radostí odpustím. Film mě i na několikáté zhlédnutí fascinuje, baví a pořád si ho neskutečně užívám. Popkulturní nářez! Miluju to!!!
TheSompeque
TheSompeque
1 554 bodů
8
Filmy na motivy knih se většinou vyvedly. Před několika lety vyšla kniha Ready Player One, která byla od úvodu po poděkování plná easter eggů, referencí a narážek na kultovní filmy. A o pár let tu máme filmové zpracování. (Jak věrné nevím, knihu jsem nečetl.) A jak si RPO vede na stříbrném plátně? Předem je nutno říci, že pokud nejste hráč či fanda filmů, které jsou spíše určené mladším generacím, tak si film pravděpodobně neužijete. A proč? Film je o myšlence nového, lepšího, virtuálního světa, který se stal útočištěm obyvatel skomírající Země. Člověk může doslova “vypnout” a stát se někým zcela jiným. Stvořitel tohoto světa avšak umírá a nabídne komukoliv, kdo získá tři klíče, celou společnost a de facto vládu nad celým virtuálním světem zvaný OASIS. Toho se nepochybně chopí další megakorporace, IOI, která toho chce zneužít ve svůj prospěch. Jejich vedoucím je postava Nolana Sorrento, kterého hrál Ben Mendelsohn, představitel Krennica z SW: Rogue One, také jednoho z vysoce postavených charakterů. Proč to tady zmiňuju? Tyto dva charaktery spojuje jejich nevyplněná touha po uznání, což vypadá, že bude i hercovo prokletí, podobně jako Seana Beana jeho neustálé umírání. Hlavní postava je Wade Watts, co žije u své tety v rozpadajícím se městě. Stejně jako všichni ostatní se snaží v OASIS prosadit a stejně jako IOI chce získat slávu, kterou “Stvořitel” nabízí. Potká při tom dobrý charakter, dívku Art3mis, se kterou pátrá dál. Herecké výkony lze hodnotit na dva způsoby; v reálném světě a ve světě virtuální reality, kde charaktery mají své unikátní vzhledy, které by nikdo nečekal. Oba světy vás nenudí, není to jako film Assassin’s Creed, kde žadoníte po sekvencí z minulosti, protože současnost je solidní resident sleeper. Jak rozpadlá Země, tak krásná OASIS vás baví. Děj ubíha celkem rychle, ale ke konci přicházela otázka: “jak ještě dlouho?” a to je chyba. Dále co bych vytkl je vývoj postavy Nolana Sorrento. Scéna na konci byla tak infantilní, až to pokazilo celý charakter. Škoda. Člověk by si těch všech filmech typu Avengers, Justice League, řekl, že dávání všech známých hrdinů do jednoho filmu stačilo. Tady si toho nevšimnete, jen bystré oko si všimne všech těch charakterů, takže to ve finále je jeden velký easter egg. Když jsem u těch easter eggů, šel jsem na verzi s titulkami. Ve filmu se opakuje spojení “easter egg,” což autoři titulků přeložili doslovně, ač nemuseli. Nešlo o vejce jako takové, ale o termín, co označuje nějaký skrytý obsah, co referuje na jiný detail, který má fanoušky potěšit. To samé “High five” přeložili jako vysoká pětka. (Nebo velká? Teď nevím, princip ale zůstává.) Zbytečné, absolutně. Proč to nenechali v původní angličtině, když už samotný název nechali? Těžko říct. Jasně, RPO má ten typický nádech MARVEL filmů, ale tady to nevadí. Akce byla vyvážená klidnými situacemi, humor byl skromný, avšak trefný a celkově mne film bavil.
naineko
naineko
1 552 bodů
6
Klasické spielbergovské skoronic. Ty tuny odkazů jsou fajn. Řemeslná práce na očekávané úrovni. Nicméně není to dost špinavé ani dost matrix/cyberspace/VR - asi ilustrace aktuálního stavu zábavy. V podstatě taková přitroublá pohádka. Rádobypřesah je výsměch. Dětem se to líbilo.