Ready Player One: Hra začíná

82%

Komentáře a recenze 77

9
Pokud milujete popkulturu,Stevena Spielberga,nebo jen filmy jako takové,tak musíte milovat i Ready Player One. Spielbergem se konečně oprostil od filmů s politickou tématikou a natočil audiovizuální pecku,kterou bude dnešní mládež milovat. Po technické stránce dokonalé a je radost sledovat rozmanitost světa OASIS. Na snímek se určitě v nejbližší době podívám znovu,protože věřím že mi spousta narážek a odkazů na mé oblíbené filmy a hry ve vší té akci unikla. Mark Rylance opět dokázal,že je pán herec a i přes menší roli předvedl maximální výkon.
30 208 bodů
9
Vizuální pecka, jak má být. Tento film osloví především mladou genreaci, ale podle mě i každého, kdo má fantazii. Virtuální svět je ztvárněn dokonale, přičtete-li k tomu dobrodružnointelektuální hru, kterou řeší ve dvou dimenzích, vzniklo mi z tho málem geniální dílo hodno 100%, jenže pak přišel konec.. :(
22 296 bodů
4
Bavilo mě to jako atrakce, ale v tomhle směru nic nedorovnalo intro s úžasně odhmotněnou kamerou. Jinak překvapivě konzervativní film ve všech ohledech. Jednak vztahem k počítačovým hrám (jde o náhradní život, kde si mrzké existence léčí komplex své zbytečnosti) a poselstvím (počítačové hry nejsou opravdový svět, nezapomínejte na to), které podle mě odhalují, že Spielbergovi jen někdo, po vzoru jeho záporáka, našeptává popkulturní odkazy, ačkoliv modernímu gamerství vůbec nerozumí a představuje si ho v statické archaické podobě rozzlobeného rodiče (retro stylizace mi i proto přišla jako snadná volba a vyhnutí se propracovanému konceptu reagujícímu na vývoj herního průmyslu). Virtuální realitu tu pak vůbec neřeším, film se ani nepokouší představit logisticky a psychologicky věrohodný model, o kterém by mělo smysl uvažovat. A nakonec je konzervativní i samotnou strukturou, kdy vyprázdněné (přehuštěnost popkulturními odkazy opravdu nevnímám jako naplněnost) akční scény střídají toporné expoziční dialogy. Ten film mě bavil, to musím zopakovat, ale ani vteřinu jsem mu nevěřil, jeho okouzlení hrami mi přišlo smutně hrané a neupřímné. Spielberg většinu stopáže tráví kupením neironicky úchvatných digitálních akčních scén, přesto svá poslední slova věnuje obstarožnímu sloganu "buďte víc na čerstvém vzduchu". Buď to je cynický vylhané, nebo nedomyšlené. Nemluvě o nepříliš funkčním kontrastu s reálným světem. Notoričtí hráči počítačových her jsou dokonale krásní fit modelové a modelky, kdy sexy znaménko, které by na trhu modelingu znamenalo spíš plus, je prezentováno jako zdroj dalších komplexů. K čemu pak tvorba virtuálních avatarů? Vzniká další rovina vylhanosti filmu, který je o střetu reality a virtuality, ale reality se bojí a virtualitu nechápe, tak vlastně nemá moc co dělat. Nejde prostě natočit film, který neukazuje nic než úchvatnost digitálního světa, v němž jsou všichni šťastní, nejsou zobrazeny jakékoliv vedlejší účinky, které by neplatily i pro realitu (komercializace), realita je v důsledku stejně nehmotná, protože v ní chybí špína a ošklivost (zvláštní u filmu odehrávajícího se ve slumu), jen je nudnější, a pak najednou okázale artikulovat nějakou "střední cestu" a "důležitost opravdovosti", ke které film absolutně nevede. Jediným funkčním poselstvím tedy je vzkaz Spielberga lidem: "Konzumujte popkulturu plnými doušky, ale konzumujte ji způsobem, jaký jsem já zavedl. Neposouvejte se, nehledejte nic nového, to nejkrásnější a nejlepší vám dala moje generace. A pokud budete mít pocit, že jde o mrhání životem - dva dny v týdnu si můžete hrát na sluníčku, to vaší stagnaci dostatečně vyváží." Což by mi ale nakonec nevadilo - vlastně mi vše to, co píšu, vadilo překvapivě málo, protože se do toho dá intuitivně ponořit a plavat v tom - tedy za předpokladu nekladení odporu. Opakované zhlédnutí by tomu podle mě hodně uškodilo. PS: Popkulturní odkazy mě bavily, i když není nic otravnějšího na světě než koukat na takový film s lidmi, kteří chtějí dávat najevo, že rozumí tomu, na co se odkazuje.
6
Teen Matrix, který je hodně volným zpracováním parádní knížky. Pár nápadů je tady fain (závody, "ten" film), celkově jsem byl ale po skončení dost zklamaný. Teď (o 4 dny později) už to tak kriticky nevidím, ale pořád si myslím, že by tohle v rukách někoho mladšího (sorry Stevene) bylo mnohem lepší.
9
Knihu neznám a určitě bych jí nečetl a stejně tak mě příšerně vytáčel trailer. Ovšem samotný film, to je věc úplně jiná. Expozice mě tedy poněkud vyděsila, počínaje profláklou a pitomou úvodní písničkou a čekal jsem, kam se to bude vyvíjet. Nakonec jsem se ale hodně dobře bavil. Poznával jsem tam, řadu svých oblíbených filmů, hodně narážek jsem ale nepochopil a nikterak mě to netrápí. Hledat je nebudu. Celý ten barevný bordel funguje díky Spielbergově režii a dobře vybranému castingu, zejména u mladých neokoukaných herců. Tye Sheridan je opět výborný a z tohoto kluka nám roste velká hvězda. Alan Silvestri sice vybral nějakou muziku, ale když jde do orchestru, tak klobouk dolů. Bezva únikový film.
9
Obrovská filmová láska na první pohled, která mi udělala každičkou filmařskou volbou takovou radost jako málokterý drahý velkofilm posledních dvaceti let. Zamiloval jsem si OASIS, zamiloval jsem si ten návykový pocit těžké nostalgie a zamiloval jsem si minimalistické herectví Marka Rylance, který povýšil nerdovského Hallidaye na ikonickou filmovou figurku a jehož mám momentálně zapsaného mezi osobními hereckými esy. Určitě se nejedná o snímek bezchybný, ale pro každého, kdo se zhlédl v matičce kinematografii podobně osudově jako já, se musí jednat o nádherný a radostný zážitek.
10
Hned ze začátku si dovolím to nezdržovat a rovnou řeknu, že Ready Player One je splněný sen. Úžasně působící látka ze které mohl vzniknout jak jeden z nejlepších filmů všech dob tak totální slátanina vznikla nekompromisní masírka všem filmovým geekům. Ready Player One je sci-fi a navíc se odehrává ve virtuální realitě kde se může stát prostě cokoliv protože hranice je pouze fantazie. To znamená, že na plátně je to k vidění opravdu mnoho a nikdy z toho nevzejde nepřehledné peklo. Knihu jsem nečetl (I když se jí už 2 roky pokouším dohnat) ale ten film má prostě perfektní scénář. A vzhledem k tomu, že na něm pracoval sám autor předlohy Ernest Cline tak se tomu asi nelze divit. Steven Spielberg je zpátky v plný polní. Spielbergovi jsem poslední roky vyčítal, že se zbytečně drží při zemi i přes to, že má navíc. Konečně mě poslechl a odhodlal se k této látce. A je vlastně dobře, že film režíruje právě on. Ano, sice údajně změnil polovinu předlohy (protože prostě nemohl vykrádat sám sebe) ale právě Spielbergův klasicky styl režie který se pozná dodá filmu ten pravý styl. Nedovedu si představit, že by ten film režírovali ani takové režisérské jistoty jako Christopher Nolan či Matthew Vaughn. Právě Spielberg je tou správnou trefou do černého. Ready Player One doslova připomíná Spielbergovu starou práci. Jak jsem se před filmem bál, že ta digitální část bude hrozný peklo a bude to vypadat hrozně divně tak jsem od první představovačky OASIS ztratil všechen strach a plnými doušky si užil každou scénu v ní. OASIS je totiž opravdu magická a to až tak moc, že mě mrzí, že takhle pokročilá virtuální realita ještě neexistuje (A dlouho ještě existovat nebude). Je to vlastně film který si užijí jak mladá generace tak i generace pamětníků kteří právě vyrůstali na starých Spielbergových kouscích nebo podobných kultovních filmech té doby. Při tom všem zní perfektní hudba Alana Silvestriho a možná je dobře, že zrovna tady si Spielberg a John Williams dali pauzu. Silvestriho hudba totiž zní perfektně a dokonce párkrát zazní hudební motiv z Návratu do budoucnosti. Což mě donutilo k tomu, že pravděpodobně brzo znovu sjedu celou trilogii. Srdíčkem celého filmu potom tvůrce OASIS Halliday respektive jeho představitel Mark Rylance. Mark Rylance se postupně stává synonymem pro hereckého boha jelikož hraje vědátorského a trošku asexuálního Hallidaya s takovou grácií, že vlastně i přes celkem malou roli je nejlepší z celého obsazení. Čímž nechci říct nic špatného o zbytku obsazení. Tye Sheridan je totiž jako hlavní hrdina Wade hrozně fajn, Ben Mendelsohn si klasicky střihne cool záporáka a Olivia Cooke je hrozně roztomilá. Ale Rylance prostě táhne celý film o ždibeček výš. Celé to perfektně uteče i přesto, že film trvá 140 minut a jedná se o zatím nejlepší Spielbergův film v tomto desetiletí a chce to jenom doufat, že mu tahle režisérská kvalita vydrží i u Indiana Jonese 5. Ready Player One totiž ukázalo, že na to Spielberg pořád má a bylo by škoda kdyby se ukázalo, že šlo o čestnou výjimku. Ale to snad u Stevena Spielberga nehrozí.
9 382 bodů
8
V 72 letech natočit nerdovské geek sci-fi takových rozměrů! Nehorázně opulentní příběh, který je točen do posledního detailu. Pakliže milujete filmy a gaming, k tomu Vás rozpalují 70s tady se najdete! Mimořádně kreativní příběh s masivním počtem všelijakých easter eggů (tentokrát obrazně).. Jakože když jste v tom Shining domě, měl jsem chuť křičet, jak moc je to boží! Magické ztvárnění virtuálního světa, kdy se každým záběrem kocháte.. Důsledkem taky bylo, že jsem si musel dávat pauzy, abych to ještě zvládal pobírat. Pokud jste viděli tolik filmů, tak najednou je to jak nějaká osmisměrka, pořád koukáte kolem a spojujete si, co Vám ukazuje obraz. Pakliže máte nakoukáno, jde o takovou poctu filmovému fanouškovi, jakou ještě nikdo nikdy neudělal.. Je to tolik epický! Přesto všechno mě baví, jak se zase vydáváme po opravdových hodnotách, ten film má svoje poselství.. Koho nakonec zajímají nějaký brýle, když svět je venku? No, vlastně všechny protože do tohohle světa si zkrátka chcete utéct! Celkově je to geniální příběh, který zase staví na tak jednoduché hlavní ose, které je však zaobalena do nejpoutavějšího obalu, jaký jde sestavit. Tady vidíte, jaký to je, když tyhle popkulturní filmy plné odkazů chytne ikona Spielberg nebo snílek Edgar Wright... Jak to, že si dovolím nakonec jednu sebrat? Ač fanoušek ve mě tancuje, tak tenhle typ filmu ve stylu nostalgicky potěšíme osvíceného je pro mě vlastně hrozně málo přístupný.. Ovšem až jednou dostanu podobný film, který si budu moc třeba celý sehrát pávě ve VR, to teprve bude nostalgic hour! 75%
M3lios
M3lios
9 141 bodů
10
Potom ,čo som napísal 35 komentárov sa mi ani nechcelo veriť ,že som na tento Spielbergov skvost zabudol. Som veľký fanúšik knihy takže som bol veľmi zvedavý ,čo prinesie film. Film si z knihy berie len to najlepšie a mení podstaty rôznych scén ,čo je jedine dobre ,pretože niektoré scény boli síce v knihe dobre napísané ,ale zato by vo filmu zívali prázdnotou. Herci sa vo filmu chovajú akoby tam naozaj chceli hrať , a taktiež aj vyzerajú a chovajú sa ako postavy z knihy. Na OASIS je krása sa pozerať. Páči sa mi ,že sa Spielberg rozhodol nevchádzať do normálneho sveta tak často ako Assassin's Creed. Film obsahuje veľa odkazov na popkultúru minulosti a všetko do seba zapadá ako kusy skladačky. Počas pozerania filmu som mal pocit ,že pozerám na film od napríklad Davida Finchera a nie od Spielberga ,čo ma ohromne prekvapilo a páčilo sa mi to. Záver filmu bol zaujímavý a prekvapivý. Film končí ako väčšina filmov z 80. rokov - má uzavretý príbeh a nepočíta sa z pokračovaním. Za to palec hore. Vo filme sa nachádza viac ako 300 easter eggov takže pokiaľ sa chcete zahrať na Lobovca/Guntera tak je film práve pre vás :) Jedinú vec ,ktorú môžem filmu vytknúť je ,že hlavní záporáci sú trochu predvídateľný a trochu klišé. Film sa vám taktiež nebude páčiť pokiaľ sa nezaujímate o filmy ,hry a knihy ,čo pri divákov na ČSFD nehrozí :D Pokiaľ ste ,ale nerd ako ja tak sa vám film bude páčiť a budete ho považovať za Monty Pythonov svätý grál :D Ja si myslím ,že tento film si zaslúži oscara. 100%
9 035 bodů
9.5
Oslava nerdství, znalosti popkultury a tvoření blockbusteru nynější doby, co probíhá skrze nostalgii k diváckému komfortu zábavy. V tom filmu je všechno, kvůli čemuž se dospělí ocitnou v kůži malého dítěte a nebudou chtít odejít a dospět, protože fantastický svět takového ražení se velmi těžko opouští. Přidejte k tomu herní reference mixnuté s láskou k filmu a prakticky už teď před vámi stojí něco, co jste vždycky chtěli vidět, ale nenapadlo vás, že to někdo kdy natočí. Jsi král Spielbergu a borec v jedné osobě.