86%

Komentáře a recenze 89

HNTR
HNTR
1 049 bodů
10
Tak tu po pár letech máme dalšího Batmana. Tentokrát v podání Matta Reevese. Konečně tu máme toho comics accurate Batmana. Kdo čeká další akční řežbu je na omylu. Tohle je noir detektivka s akčními prvky, i když to není na akci primárně zaměřené je jí tam tak akorát a do příběhu krásně zapadá. Příběh se odehrává v konstantním tempu a mám pocit, že mi v něm nic nechybí. Není tu žádné krveprolití a i tak je film opravdu skvěle udělaný! Ty 3 hodiny jsou na odvyprávění příběhu dostatečné. Není to moc ani málo. Gotham je tak krásně prohnilý a svou prohnilostí do něj zapadají i všechny postavy, které mají v tomto snímku své místo. Není tu nikdo, kdo by to herecky kazil. Jak jsem říkal už od začátku Robert Pattinson je dokonalé zobrazení ztrápeného Bruce/Batmana a emoce z něj svítí i bez jediného slova. Batman není přesílené hovado, které ustojí všechno a je vidět, že ho to i bolí. Vztah Catwoman a Batmana se zde buduje dost náramně. Trochu mě mrzí absence budování vztahu Bruce a Afreda, nemají takovou chemii jako například v Nolanově trilogii. Z batmobilu jde strach už od prvního nastartování. Paul Dano je konečně vyobrazený Riddler, který má pochopitelný motiv, jeho postava je psychopatická až extrémně šílená. Colin Farrell co by Penguin je absolutně k nepoznání a hraje ho tak, jak by podle mě realisticky měl vypadat. Práce s kamerou je cinematografický orgasmus. Pro mě to předčilo celou Nolanovu trilogii. Tenhle detektivnější a příběhovější Batman v podání Pattinsona mi opravdu hodně sedí. A celé to doplňuje skvělý dramatický soundtrack, který náramně oživuje prohnilost postav a celého zkorumpovaného Gothamu. Více zde: https://youtu.be/XskqgSLgX5s
brusvejn44
brusvejn44
1 005 bodů
10
Bat and Cat
Vidly10
Vidly10
996 bodů
10
BOMBA!!! Dvouleté čekání se absolutně vyplatilo a The Batman je solidní nálož. Vše ve filmu skvěle funguje, ať už je to hudba od Michaela Giacchino nebo kamera, kterou obstaral Greig Fraser. Robert Pattinson je trefa do černého a je pro mě snad nejlepším Batmanem. Všechny další postavy byly taktéž výborně obsazeny a zpracovány. Všechny jsou zde vyobrazeny v tom nejtemnějším a nejsmutnějším pojetí, v jakém mohly být a do pochmurné atmosféry Gothamu přesně zapadají. Chemie „The Bat and The Cat“ je od začátku do konce výborně vybudována a je skvělé, že jsme se dočkali nové verze postavy, kterou jsme na plátně neviděli od The Dark Knight Rises. Riddler v podání Paul Dano je v mých očích po Jokerovi nejlepším záporákem Batmana. Pochválit musím i Penguina, kterého zde ztvárnil k nepoznání proměněný Colin Farrell. Naprostým vrcholem však byla akce. Batman sice působí jako nezničitelný terminátor, ale kamera, prostředí či nasvícení mi připomnělo sledování mého nejoblíbenějšího seriálu Daredevil a ne jednou jsem byl zaražen do sedačky a s otevřenou pusou sledoval co se děje na plátně. V akci se využívá kamera, připevněná na pohyblivý objekt, a i díky tomu se zaměřujete na to co je skutečně důležité v dané situaci. Pro některé se film možná moc táhne a je to pochopitelné, avšak rozvržení jednotlivých scén dokáže udržet vaši pozornost po celou dobu. Kde film trochu pokulhává je asi posledních dvacet možná třicet minut, kdy scénář začne lehce působit jako kdyby do filmu nezapadal, avšak vizuálně funguje, a tak tento problém s klidem přehlédnete. Celkově jde o jedinečnou verzi populárního superhrdiny, u které doufám, že s námi bude ještě dlouhou dobu, a to ne pouze ve formě sólových filmů Batmana, ale i v různých spin-offech s dalšími hrdiny či záporáky. 9,5/10
David Knotek
David Knotek
914 bodů
10
Příspěvek obsahuje spoiler!
filmovy.guru
filmovy.guru
903 bodů
10
The Batman, očekávaný přírůstek do filmového světa DC. Tento ponurý, chvílemi až melancholický film se silně inspiruje vlastnostmi Batmana z komiksů. Důraz je především kladen na detektivní schopnosti a vážnost jeho chování. Na tom celý film buduje příběh a vztahy s ostatními postavami. Už od začátku je divákovy naservírovaný směr, kterým se film bude ubírat. Prohnilý a zkorumpovaný Gotham, ve kterém Batman již druhým rokem bojuje proti zločinu, je podle mého názoru téměř dokonalou adaptací Gothamu právě z komiksů, ať už to jsou výrazné neonové nápisy, nepřetržitý a silný déšť, ale především temná beznadějná atmosféra, jenž na diváka dýchá. I přes nižší věkové omezení přístupnosti filmu, je drsné akce a násilí využíváno hojně. A za to bych chtěl režisérovi Mattu Reevesovi poděkovat. Batman zde působí opravdu děsivě. Hodně tomu přispívá zatím nejlepší oblek a Batmobile, protože vám stačí slyšet pouze dopady těžkých podrážek a hned je jasné, kdo si pro vás jde... Musím říct, že ani po třech, pro některé dlouhých, hodinách jsem se nemohl tohoto díla nabažit. Herecké výkony Roberta Pattinsona jako Batmana, Zoë Kravitz jako Catwoman a Paula Dana jako záporáka Riddlera stály doopravdy za to, ale i komisař Gordon v podání Jeffreyho Wrighta byl skvělý. Všechny role byly zahrány odpovídaje tomuto světu Batmana a jsem zvědav, jak se budou vyvíjet v následujícím díle. Nesměl bych opomenout doopravdy profesionální špičkovou kamerů Greiga Frasera. Celková barevné kompozice, hra se stíny a kreativní záběry dodaly filmu opravdu dost. Ale co by bylo vizuální zpracování bez osobitého a výstižného hudebního motivu Michaela Giacchina, který zvolil skladbu Something in the Way od kapely Nirvana, kterou si nyní mnoho lidí asociuje právě s tímto Batmanem. Pro každou scénu byla hudba zvolena vhodně a atmosféru podle mě budovala především ona. Tento snímek se stal mým nejoblíbenějším Batmanovským filmem společně s Dark Knightem, ale i přesto bych mu vytkl několik maličkostí, mezi které například patří uspěchaně působící poslední půlhodina filmu, málo prostoru pro Bruce Wayna nebo ne až tak skvělé provedení Riddlerova plánu, který ale měl smysluplné opodstatnění. Závěrem bych tento film doporučil samozřejmě fanouškům Batmana a DC, ale také nadšencům do detektivního a dramatického žánru. 90%
ScarFace_V8
ScarFace_V8
880 bodů
10
Na to, že film měl tři hodiny, utíkalo to pěkně plynule a ani minutu jsem se nenudil. Začátek nabídl naprosto skvělé představení kriminalitou prolezlého a špinavého Gothamu, který vypadal naprosto parádně. Artový styl Noir detektivky působil na výbornou. Zdá se, že Matt Reeves si vzal inspiraci z toho nejlepšího a nezapřou se tu díla jako jsou komiksy Batman Ticho, Dlouhý halloween, Rok nula, Země jedna a nebo z videoher především Batman Telltale a Arkham Origins. Opravdu se mi nezdá, že by tu bylo málo akce. Ta je podle mne skvěle vyvážená k celkové délce filmu a to že je tu Batman více detektiv opravdu vítám. Titul ‚World's greatest detective‘ nemá pro nic za nic a konečně to někdo pořádně vytěžil. Ovšem když už na tu akci došlo, byla jedna z nejlepších akcí v současných filmech. Nejvíce mě asi dostala ta automobilová honička, kterou rozdýchávám ještě teď. Od nastartování pekelného stroje, který tu prezentuje Batmobile až po její explozivní finále jsem měl husí kůži ještě dlouho potom. O Pattinsonovi jsem neměl žádné pochyby a filmy jako Maják nebo Tenet mne v tom jen utvrdily. Jako Batman se osvědčil na výbornou. Rovněž i Jeffrey Wright jako Gordon nebo Zoë Kravitz (o které jsem původně nějaké ty pochyby měl) jako Catwoman předvedli naprosto skvělý výkon a Paul Dano jako Riddler… nemám slov. A jeho výslech v ústavu plně srovnatelný s Balem a Ledgerem na policejní stanici. Každá jeho scéna byla perfektní. Alfred v podání Andyho Serkise rovněž nepůsobil jen jako ‚Butler’, ale s Brucem se vzájemně doplňovali kdy mu pomáhal i s vyšetřováním. O to větší škoda, že ke konci filmu na něho úplně zapomněli. Snad jediná výtka snad o tom, že mi přišlo, že film nevěděl kdy chce skončit, protože v jednu chvíli mohl skončit snad čtyřikrát. Každopádně - máme teprve březen, ale filmu roku a Oscarech je už rozhodnuto.
thekalli
733 bodů
10
Dlouhé tři hodiny blaženosti spojené s absolutním vyčerpáním. 8.5/10
Pája DJ
Pája DJ
681 bodů
7.5
Série Batman mám velmi rád, ale poslední zpracování s novým hlavním představitelem v podobě Roberta Pattinsona jsem ještě úplně nepřišel na chuť. Asi budu chtít film ještě znovu vidět, neboť stále mi v paměti spíše zůstává Christian Bale a jeho ztvárnění. Je mi jasné, že doby Batmana Bale jsou pryč, ale i tak na ně rád vzpomínám a uvidíme, co přinese Batmanovská budoucnost.
Ethan Hunt
Ethan Hunt
620 bodů
7
Tento snímek o Batmanovi je nejvíce podobný komiksům, hlavně tou detektivní atmosférou a nebo spíše tou celou temnou atmosférou, která oklopuje město Gotham. Skvělé provedení záporáka Hádankáře. A také jsem spokojen s hudbou, díky bohu mě nezklamala, jelikož jsem zvyklý, když se koukám na Batmana, tak potřebuju pořádný kvalitní hudební podklad k té temné atmosféře. Poté taková třešnička na dortu je drsný Batmobil, který vypadá jako z nějakého postapokalyptického filmu. Jediná výtka je že film měl na můj vkus moc zbytečných scén.
Tom.kom
618 bodů
9
Konečně nám byl Batman představen jako detektiv. Zbytečně neplýtvá slovy, pohyby a jen tiše vyčkává ve stínech až se objeví další zlo. Už Jeho první příchod na scénu byl neskutečný a Robert Pattinson Batmana ztvárnil skvěle. Samotný film je pak naprosto skvostně natočený, zrežírovaný a doplněný o skvělou hudbu, která mě ke konci emočně rozdrtila. Tří hodinová stopáž mi pak ani při nejmenším nevadila a spíš se ke konci až moc spěchalo. Riddler jakožto záporák byl skvělý a vždy šponoval napětí podstrkováním dalších hádanek. A já se nemůžu dočkat dalšího návratu do Reevesova Gothamu.