86%

Komentáře a recenze 89

Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
8
Chlapec: „Pane Batman z Vás se stal prvotřídní detektiv?“ Batman: „Já jsem phomsthaa!“ Nádherně natočený, zrežírovaný a zahraný kriminální příběh o jednom z největších komiksových detektivů vůbec. Batman je konečně tím detektivem, kterého známe z komiksových sešitů, což této postavě v audiovizuální podobě dodává nový svěží vítr. Robert Pattinson je v roli netopýřího muže skvělý, v roli Bruce Wayna si ho netroufám hodnotit hlavně kvůli velmi malému prostoru, který civilní Bruce má. Trošku mě to mrzelo, ale na druhou stranu to dávalo z příběhového hlediska dobrý smysl. Podobně jsem vnímal i Alfréda v podání Andyho Serkise. Ovšem o ostatních charakterech bych mohl mluvit pouze v superlativech. Paul Dano je vynikajícím záporákem, Colin Farrell jako tučňák k nepoznání a Jeffrey Wright druhý nejsprávnější komisař Gordon. Zoë Kravitz má patřičnou chemii a jako Catwoman funguje. Akce je velkolepá a ještě více potěší, že tvůrci nesází na CGI efekty a mnohdy si jich nelze ani všimnout. Michael Giacchino se postaral o hudbu, která dotahuje již skvělou atmosféru k dokonalosti. Lehce osekanější stopáž, méně dějových linek nebo lepší fázování (vlastně se tam toho stalo tolik, že mi některé věci splývají), o trochu silnější závěr a byla by to dokonalost. Silný blockbusterový zážitek, který se nedrží zajetých kolejí a osvědčených taktik Hollywoodu...8/10
TheSompeque
TheSompeque
1 554 bodů
10
Tak, jak byl unikátní před lety film Joker, tak stejně, ne-li víc je skvělý i tenhle kousek. Zapomeňte na předsudky o superhrdinských filmech, kde super týpci s pláštíkem dávají na frak záporákům a při tom stíhají zandávat hlášky, které se hodně zoufale snaží o humor. Ne, The Batman je vážnější, surový a drsný film, kde napětí je od začátku do konce. Co záběr, to unikát. Vážně jsem nikdy neviděl tak propracované scény, hra se světlem a stínem (s tím hlavně) je tady dokonalá. Autorům se podařilo udělat pořádně ponurý a temný Gotham. Bez hudby by to nebylo ono, celý film provází jedna hlavní melodie, která se skvěle podtrhuje postavu temného rytíře a její různé alterace pro každou scénu jsou parádní. Má to skoro tři hodiny, ale já jsem si přesto přál, aby nikdy nepřišlo finále, což se mi u filmu nikdy nestalo. Při titulcích jsem si začal postupně uvědomovat, kolik událostí a zvratů zvládli autoři vtěsnat do jednoho filmu. Všechno do sebe perfektně zapadá a vy jenom s napětím sledujete, co se stane dál. Před premiérou si většina lidí dělala srandu z Pattinsona, že „lmao, tenhle upír ze Stmívání má být Batman? To nebude fungovat.“ Tak moc se mýlili. Pattinson dal charakteru chladnost a tajemnost, kterou má v komiksech. Byl přesně tím Batmanem z komiksů, kterého si fandové přáli. Jde z něj strach. Stejně tak i ze Hádankáře, který na první pohled vypadal směšně, ale nakonec se z něj vyklubal zatraceně děsivá postava. Na to, jak miluju Temného rytíře s Christianem Balem, tak musím říct, že ho i The Batman dokázal překonat. Sakra, tohle bylo naprosto skvělý.
lukas
lukas
1 523 bodů
8
Batman s Robertem Pattinsonem snese srovnání s dosud nepřekonanou trilogií Christophera Nolana, což je pro novinku režiséra Matta Reevese jednoznačná pochvala. Atmosféra je výrazně naléhavější a úzkostnější než v Batman začíná (2005). O tom, co předcházelo přerodu Bruce Waynea v Batmana, se toho příliš nedozvíme. Tvůrci se soustředí primárně na řádění psychopatického Hádankáře/Riddlera (Paul Dano), jehož krvavé kousky, postupy a hrátky s Batmanem a policií se nesou v duchu různých thrillerů a hororů se sériovými vrahy.
Pedro24
Pedro24
1 505 bodů
9
Nejvíc bych na novém batmanovi vychválil skvostný vizuál temného Gothamu, který tomu dodává pořádně propracovanou temnou atmosféru, což je podle mě jedna z největších předností u filmů s batmanem. Většina z nás (batmanových příznivců) se těšila na porovnání s Temným rytířem, myslím že i když je tenhle batman velice povedený, tak odpověď je asi jasná, Dark Knight je prostě pořád s jistým náskokem batmanovská top 1.
SirAduard
SirAduard
1 452 bodů
9
Tento film je preciznost sama. Už dlouho jsem neměl v kině husí kůži i když to není žádný hororový film a nečekal jsem, že zrovna The Batman tohle dokáže. Vizuál je jedním slovem špičkový. Z každé minuty jde cítit špinavost, prohnilost, a především zkaženost Gothamu, jak na povrchu, tak přímo v nitru velkoměsta. Co zde hlavně musím zmínit, je soundtrack. Michael Giacchino je prostě génius, protože jinak si nedokážu vysvětlit, že složil tak neskutečně majestátní a hrozivou hudbu, která dokonale sedí k temnému pojetí snímku. Hlavní článek filmu je ale Robert Pattinson v hlavní roli Batmana, který odvádí výbornou práci. Jeho grimasy v obličeji a pohyb těla obecně ztvárnil naprosto perfektně. Ve všech scénách působí Pattinson velice hrozivě a jde z Batmana cítit jeho degenerace i jeho smutná minulost současně. Stále však je pro mě nejlepší ztvárnění Batmana v hrané podobě Christian Bale ve filmech od Christophera Nolana, protože za mě dokázal o něco lépe ztvárnit jeho motivace, emoce a charakter. To však neznamená, že Pattinson nějak moc zaostává, to vůbec ne. Jeho děsivost je jedinečná, i dokonce lepší než u Balea (např. jeho dusot bot je neodolatelný) a věřím, že v pokračování se dozvíme více a prohloubíme jeho charakter. Hádankář je tu úžasný záporák s dobrými motivacemi a s dobře zapamatovatelným charismatem. Co ale pro mě dostatečně nefunguje, je jeho finální plán. Přijde mi, že moc nesedí k jeho motivacím a osobě, kterou jsme poznali dříve ve filmu, a celkově mi přijde trochu mimo v rámci jeho charakteru. Avšak když zapomenu na konec a na trošku rozvleklé tempo ve 2/3, tak je The Batman perfektní dílo, které sice za mě nepřekoná filmy Dark Knight a Batman Begins, ale třetí místo si rozhodně zaslouží. [90%]
Jaroslaw 23
1 448 bodů
8
8/10 Po skvělích snímcích jako Cloverfield a poslední dva díly planety opic to Matt Reeves opět dokázal a opět natočil nezapomenutelnou klasiku.Robert Pattinson jako Batman byl skvělý a dává si to tu na pána,byt je tu více Batmana než Bruce Wayna,což je na jednu stranu škoda,ale na tu druhou to krásně vystihuje pointu tohoto Batmana,který kašle na osobní perzonu Bruce Wayne,který v tomto snímku vystupuje jako pracháč,kterého skoro nikdo dlouho neviděl a když už vyleze do světa,tak ho lidi kritizují (viz.skvělá scéna s kandidátkou na starostku) za to,že jeho rodina tomuto městu něco dala a on jen žije ve svém sídle a nehne ani prstem při pomoci občanů,místo toho však dává vše do role Batmana,což je skvělý nápad,jediné,co mi na Batmanovi vadilo,bylo to,že nebyl tolik fyzicky zranitelný,krom jedné scény,kde to schytá skoro až do bezvědomí-viz scéna v kostele,která byla rozhodně atmosfericky skvělá.Co se týče Alfreda,kterého si zde zahrál Andy Serkis,s ním mám meší problém,ano Serkis ho odehrál slušně,jen škoda,že neměl větší interakci s Brucem,pač kromě scény v nemocnici,tu neměl Bruce větší podporu,ale to je jen meší vítka. Chemie se Selinou velmi skvělá a Zoe Kravitz byla taky skvělá,Colin Farrell jako Penquin to samé,taky byl skvělý v každé scéně,přátelství s Gordonem,kterého si taky na pána dal Jefrey Wright bylo taky silné,samotný záporák Riddler,kdy musím říct jeho motivace,či skvělé zahrání v podání Paula Dana,geniální,prostě a jednoduše postavy at kladné či záporné byli skvělý.Samotná atmosféra Gothamu,kdy tu pořád prší,cítíte tu depresi,bezmoc občanů,dealování s drogami,korupci,takhle si předtavuji atmosféru Gothamu,nemluvě o skvělé až trošku kriminální atmosféře,kdy tu policie společně s Batmanem postupně odkrývá hádanky hlavního padoucha,který si s nimi hraje jako na kočku a na myš,prostě paráda.Akce je tu také skvělé,doted mám v hlavě alespon dvě scény,hlavně honičku s Penquinem.Jen velká škoda toho konce,který je na můj vkus trochu překombinovaný,kdy ne a ne skončit,zkrátka a dobře ano tento snímek má menší chybičky,ale rozhodně se jedná o skvěle řemeslně odvedenou práci,a to ještě se skvělou hudbou Michaela Giachina,tohle je snímek,který prostě musí vidět každý fanda Batmana,za mě velká paráda,a už ted se těším na další díly.
Steven47
Steven47
1 361 bodů
10
Donedávna jsem si myslel, že na Batmana od Nolana se dlouho nikdo se svou adaptací nebude chytat. Už trailery na netopýřího muže od Matta Reevese však naznačily, že ten potenciál tu je. A výsledný film rozhodně nezklamal. Přesto je však jakékoliv porovnání trošku zavádějící, jelikož oba snímky se výrazně odlišují a oba jsou svým způsobem dost unikátní. Cesta, kterou se rozhodl jít Matt Reeves, se ukázala jako mimořádně efektivní. Díky pojetí filmu, který je koncipován spíše jako temná detektivka než akční řežba, se nabízí možnost prozkoumat Gotham z trošku jiné perspektivy, zaměřené na odhalování korupce v Gothamu. A právě díky tomuto stylu mi do role Batmana extrémně sedl Robert Pattinson, který ztvárnil spíše Batmana-detektiva než vyloženě akčního hrdinu – i v akčních scénách však budí dostatečný respekt. Ano, jako Bruce Wayne moc prostoru nemá, ale když už je na scéně, tak působí přesně tak, jak by za mě působit měl – tedy že Bruce Wayne je pouze maska pro Batmana, nikoliv naopak. Paul Dano se svým výkonem, alespoň pro mě, zařadil opravdu kousek za Jokera Heatha Ledgera, jeho hádankář byl naprosto skvělý – rozhovor s Batmanem je jeden highlightů celého snímku. Zoë Kravitz či Jeffrey Wright ve svých rolích rozhodně nezklamali a celkově jsem v castingu nenašel slabší článek. Akčních scén není mnoho a když už přijdou, tak nijak nevybočují z konceptu filmu – jsou drsné, přízemní a zatraceně dobře provedené. Po technické stránce snad filmu nejde nic vytknout, práce se světlem, zvuk, hudba jsou na jedničku, no a kamera, o můj bože, ta kamera! Pastva pro oči. Nebudu nikomu nalhávat, že film uteče jako voda. Téměř 3 hodiny jsou znát, ale film rozhodně nenudí a při několika momentech jsem skoro až nedýchal. I přesto by méně rozmáchlý příběh filmu slušel více. 9/10 a chci pokračování!
orionn
orionn
1 289 bodů
10
"I'm vengeance" - Precizní práce jak ze strany herců, tak ze strany režiséra, skladatele, kameramana či ostatních spolupracovníků na novém Batmanovi. Robert Pattinson si celé plátno kradl pro sebe a i když neměl tolik prostoru (i na stopáž 176 minut) na vývoj charakteru Bruce Waynea, dokázal si získat pozornost po celé 3 hodiny, včetně posledních 20 minut, kde mi spadla čelist k zemi. Penguin a Riddler také skvělí, Catwoman taktéž. Dechberoucí hudba od "druhého Hanse Zimmera", tedy Michaela Giacchina - nášlapná jak jen to šlo, ALE časem se oposlouchal hlavní soundtrack, protože ve snímku zahrál nemálokrát. Obecně říkám, že se jedná o opravdu krásných 8,5-9/10. Na velkém plátně sledovat takřka nejlepší automobilovou honičku za posledních x let, dokonalou malebnost a kontrast mezi oranžovou a černou, vidět převahu praktických efektů nad cgi... Slast. The Batman je pravděpodobně druhý nejlepší Batman film, hned po jeho bezchybném předchůdci - Dark Knightovi. PS: Ty 80'-90' z toho vyloženě čiší! 9/10
Nykrous
1 107 bodů
9
Pravděpodobně moje nejoblíbenější hraná verze Batmana, ale špatně se to porovnává. To temno, deprese na mě prostě působí skvěle a Pattinson byl v hlavní roli úžasný a asi se nepředstavím nikoho kdo by byl v této depresivní verzi batmana lepší. Dále ta detektivnost a vztah s Gordonem taky super. Slabší pro mě vztah s Catwoman. Za mě to bylo moc rychlé a takové odnikud. Zpracování Gothamu bylo skvělé, jak atmosférou tak samotným předvedením té korupce a prohnilosti města. Věc co bych vytkl je poslední asi půlhodina filmu. Přišlo mi to hrozně zdlouhavé a ten film skončil snad 3x, celkově mi to nesedělo ke zbytku filmu. Dále ten výsledný cíl Riddlera taky moc nesedí k tomu co se celou dobu snažil dělat, ale jinak byl Riddler aboslutně boží a Paul Dano to zahrál skvěle a hrozně se mi líbilo jak dokázal prodat tu jeho šílenost, ale zárověň zůstat při zemi, hlavně při scénách bez masky to byl skvost. . Jinak hudba byla přímo špičková, neskutečné mě vtáhla do děje a zařídila abych se cítil přesně jak chce. Humor mi taky sedl, protože jsem tam popravdě nezaregistroval téměř nic :D, určitě ne nic co by mě bilo do očí tím že je to vtip. 90%
Enon
Enon
1 096 bodů
10
Wow. Kde jenom začít? Moje očekávání byla vysoká a nečekal sem že budou naplněna, ale co naplněna, mnohonásobně překonána. Nový Batman je naprosto vynikající veledílo, který se nebojí ukázat vše s co největší surovostí a intenzitou. Samotný Gotham a vše co se děje v něm je ukázáno zatím nejvíc depresivně, hnusně a zkorumpovaně, i samotný Batman je temnější než kdy dřív a mě se to extrémně líbilo. Prochází si depresí a srovnáváním se s minulostí a je to strašně dobře vyobrazené hlavně díky scénáři a fantastickému výkonu Roberta Pattinsona, kterého jestli ještě někdo po tomhle bude odsuzovat že neumí hrát, tak reálně nevim, co chcete víc a jak vám to má ještě dokázat. Trochu mě mrzí malá přítomnost Alfréda ale nějak mi to hodně nevadilo a všechny scény s nim byly super, Andy Serkis má prostě své určitě charisma, které mě vždycky dostane např. v Planetě opic (od stejného režiséra). Hudba je kapitola sama o sobě, atmosférická, skvěle korespondující s příběhem, lepší být snad ani nemohla. Ale věci ve kterých tenhle film vyhrává nejvíce jsou KAMERA, AKCE a DETEKTIVNOST a každou z těhlech věcí musím rozebrat samostatně. KAMERA. Jakože lepší zpracování jednotlivých záběrů a akčních scén sem fakt nikde jinde neviděl. Totální náhul, od začátku do konce budete doslova onanovat nad tím jak je to natočený a někdy sem se tím až tak kochal, že sem zapomněl číst titulky. Jakože bomba, fakt neskutečný. AKCE. To souvisí s tou kamerou, jakákoliv akční scéna tady není jen tak aby se zaplácl čas, NE, každá jednotlivá akční scéna je to snad nejlepší co sem v komiksových filmech viděl (samozřejmě např. s Temným rytířem), ta nápaditost a píle to natočit takle dobře je úchvatná a pokud ste už ztráceli naději v Hollywood, že nedokážou udělat dobrou akční scénu, tak vás s tímhle vyvedou z omylu. Honička v Batmobilu uprostřed filmu je NAPROSTÝ MASTERPIECE, to auto sem si prostě zamiloval a reálně (teď budu citovat jednoho člověka) kdyby se posčítali všechny honičky z rychle a zběsile tak to není ani zdaleka tak dobrý jako tohle. Další akční scéna, která je dechberoucí je skoro na konci když Batman likviduje chlápky v temný chodbě a vy vidíte jenom díky vystřelům ze zbraní těch týpků, to sem fakt nemohl. A takových scén je tam fakt milion, a nemůžu tady rozebírat všechny. DETEKTIVNOST. Prvek, co z části dělá Batmana Batmanem, prvek, co v hodně Batmanfimech chybí a co se tady využívá na 100%. Konečně. Celý tento film je prostě skvělá detektivka s Batmanem a je to fakt skvělý, zábavný a napínavý. Okej chybí mi ještě jedna důležitá věc na rozebrání, RIDDLER. Úžasnej, skvěle zahranej, vyobrazenej, šílenej a strašně creepy záporák. Automaticky se u mě řadí do kategorie Joker, tudíž síň slávy. Jeho motivace je fakt dobrá, jeho jednotlivé hádanky a jejich následné řešení bylo něco co mě celou dobu nenechalo klidným a furt sem slintal blahem a prahnul po dalších a dalších. Scéna z pohřbu a z výslechu mě budou podle mě provázet celý život, tím jak jsou geniální. Ok ještě bych k tomu rád řekl, že Catwoman bylo taky dost dobrá a sexy a její vztah s Batmanem byl v pohodě a do příběhu sedla krásně. Zaporáci kromě Riddlera (Falcone, Penguin…) taktéž skvěle zapadali do děje a byly naprosto úžasní. Abych tenhle film jenom nechválil jsou tu dvě věci co byly trochu horší 1. Již zmíněný nedostatek Alfréda, 2. Málo Bruce Wayna. Ale to jsou celkem maličkosti, které sem schopný úplně v klidu přejít jelikož v konečném důsledku příběhu zas tak moc nevadí. Ok podtrženo sečteno, je to jeden z nejlepších komiksových filmů, s neskutečnými hereckými výkony, akčními scénami a dechberoucím vizuálem. 93%