86%

Komentáře a recenze 89

Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 680 bodů
9
Tak tenhle film jsem dokázal ocenit až na druhé zhlédnutí.pri tom prvním pokusu jsem usnul,ale ne kvůli filmu ale rozpoložení,a noční hodiny. Tohle je dost dobrý nástupce Nolanova Batmana,i když žánrově je to úplně někde jinde.tohle není žádná akcnarna,tohle je temná detektivka,kterou Batman potřeboval..postavy jsou vykreslené skvěle Ridler je skvělý,i skvěle zahraný.i ostatní postavy jsou dobře zahrané.atmosfera je naprosto strhující a hned vás vtáhne. Jediné co je za mě osobně velká škoda je vystřižená scéna s Jokerem.ta by tomu dala ještě větší hloubku
65David21
65David21
2 597 bodů
8
Dobře sestavený příběh, skvělý padouch a možná kdyby se to nesnažilo na konci dělat klišé skoro každých pět vteřin, tak dám hodnocení ještě vyšší. Určitě od Dark Knighta nejlepší Batman. Je sice pojat jinak, ale detektivní zápletka byla slušná a přestože snímek má téměř tři hodiny, tak utekl jako voda. V samotném závěru si to tvůrci dobře rozehráli do dalšího pokračování, což v době psaní recenze (28. 5. 2024), pokud se nepletu, by mělo přijít už příští rok. Pattinson se mi jako Batman líbil, zvládl to dobře. Bylo to pojaté jinak než třeba jako ostatní Batmani, ale základní myšlenka jeho postavy tu byla. DC do příštích let má lepší karty než Marvel. Už se nemohu dočkat. 85%
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
6.5
Když vyšel první trailer na nového Batmana, nebyl jsem úplně nadšený, ale s dalšími ukázkami jsem začal mít naději, že by mohlo jít o nejlepší film s netopýřím hrdinou, který by tentokrát figuroval jako nejlepší detektiv na světě. Detektivky jsme se skutečně taky dočkali, ale nemá vlastně absolutně žádné napětí a nikam nesměřuje. Film má jako takhle skvělou práci s kamerou, světly, má skvěle zpracované a zahrané postavy a soundtrack k tomu sedí... jenže příběh je zívačka. Batman jenom hodí jednu stopu za druhou, Hádankář má pořád náskok a ve výsledku taky vyhraje, což by se u prvního filmu, kdy Báťu vidíme konečně i jako inteligentního detektiva, nemělo stát. Tvůrci zde navíc šli trochu cestou Spider-Mana: Homecomingu, takže upozadili věci, co známe a soustředili se na jiné aspekty netopýřího světa. Do pozadí se tak dostane samotný Bruce, jeho vztah s Alfredem i civilní život detektiva Gordona... ten tu figuruje vlastně jenom jako Watson k okřídlenému Sherlockovi a vlastně nic moc nedělá. Uvidíme, kam nás zavede sequel a milion spin-off seriálů, které vzniknou. Tučňák a další postavy zpracovali dobře a třeba budou samostatně fungovat lépe. Tomuhle filmu ale dávám 65%
2 487 bodů
8
8/10
Miller
Miller
2 220 bodů
10
Už podle první scény je vidět, že tenhle Batman, je úplně jinej, svůj a atmosférickej, a je na první dobrou poznat, že si film bere inspiraci z neonoirovejch detektivek z 90s jako Sedm nebo Time to kill, a je jasný, že to byl ten správnej přístup od režiséra filmu. Batman si totiž jako postava přímo o tohle žánrový zpracování řiká. Pattinson je skvělej, ale nejvíc si to ve filmu podle mě dává Paul Dano, ze kterýho úplně číší energie sériovýho vraha - úchyláka. Jsem zvědavej, jaký bude pokračování, bude-li se držet kvalita a bude-li dávat Batmanův vývoj smysl, je dost možný, že dostaneme tu nejlepší superhrdinskou sérii vůbec. BTW - Soundtrack naprosto úžasnej, a doporučuju všem pozorně sledovat, na čem se bude dál Giacchino podílet.
winetach
winetach
1 927 bodů
8
Do negatívnej, depresívnej atmosféry súčasnosti (vojna za hranicami) mi film, ktorý je celý postavený na nagatívnej a depresívnej atmosfére nepadol úplne vhod no oceňujem herecké, kamerové a réžijné kvality tohto snímku. Treba to pozrieť keď budú krajšie zajtrajšky, vtedy možno by som aj zvýšil na plné hodnotenie..
Bordoshut
1 647 bodů
10
Recenze na film The Batman: Jedním slovem paráda. Po pro mě nestravitelném Batmanovi od Zacka Snydera bych nečekal, že kdy přijde Batman, který by se v mých očích mohl byť jen měřit s Batmanem od Nolana, jehož verze pro mě už asi navždy zůstane tou správnou. Nicméně přesně to se stalo. Reevesův (nebo spíš Pattinsonův?) Batman je surový, je temný a je nemilosrdný. Nekompromisně rozsévá rány a sám je také schytává. Ovšem nehledě na to kolik ran schytá, vždycky se nakonec zase postaví na nohy. Jo a je to taky detektiv! Neuvěřitelné, jak ty tři hodiny rychle utekly. (Alespoň mně, vedle mě sedící holka během promítání asi 15x zkontrolovala telefon.) Doporučil bych vám dopředu počítat s tím, že je to "bezútěšná detektivní balada" a naladit se na to. Ne každému to sedne hned a byla by škoda si ten film nějak pokazit, tohle se nevidí každý den. Jinak ve zkratce: hudba podmanivá, dunivá; herecké výkony na vysoké úrovni u všech představitelů důležitých postav; zápletka spletitá; záporák správně vyšinutý. Osobně bych uvítal více backgroundu k jeho (Hádankářově) minulosti, nejlépe formou několika krátkých vzpomínkových úseků, ale chápu, že film má už teď tři hodiny, což je pro někoho už tak nestravitelná stopáž. Líbí se mi i způsob zakončení snímku, který sebou přes všechnu tu temnotu nese jakési světlo na konci tunelu. It will get worse before it gets better.
Duffman97
Duffman97
1 634 bodů
10
Můj první Černý kůň roku vyšel na jedničku.Nejsem hardcore fanda Nolanovy trilogie.........spíše jsem se nebránil přirovnání k Batmanům Tima Burtona a Zacka Snydera.A jak Matt Reeves tak Robert Pattinson obstáli se ctí.Reeves našel balanc mezi komiksovostí a realističností.Žánrově film balancuje mezi kriminálkou,dramatem,thrillerem a hororem.........klobouk dolů.Herecké výkony všech od Roberta Pattinsona až po Jeffreyho Wrighta jsou skvělé.Ovšem jsou dva charaktery, které ještě vyčnívají.Prvním je k nepoznání namaskovaný Colin Farrell v roli Penquina, který je správný gangster.Tím druhým je Paul Dano aka The Riddler.Jeho pojetí je snad lepší než v komiksech.Místo chlápka s buřinkou tu máme asociálního psychopata s děsivou maskou, který dokáže Batmana srazit na kolena.Také je nutné zmínit geniální soundtrack od Michaella Giacchina, který navozuje správnou atmosféru a vystihuje pocity a nálady postav.Je toho tolik co bych chtěl pochválit........ atmosféra,Gotham,finále, vztah Bruce a Seliny........tenhle Batman má rozhodně potenciál na rozvíjení svého universa a chci se do tohoto Gothamu vrátit.Ať už formou spinn-offů (už teď je potvrzen seriál The Penguin a hororový Arkham) i regulérního sequelu.
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
9
The Batman je pro mě osobně nejlepší komiksovou interpretací všech dob a zásadním filmem pro určování trendu aktuální dekády a toho, jakým směrem by se měla ubírat dramaturgie společně s výpravou. Ať už u komiksových adaptací, tak u originálních scénářů. Řemeslně je to naprostý vrchol toho, co nám může aktuálně filmový světový průmysl nabídnout a je jen důkazem, že kameru nesvede v ruce držet aktuálně nikdo lépe, než sám velký Greig Fraser, který nám nadělil už minulý rok skvostnou Dunu. Reevesově vizi jsem věřil už od prvních rozhovorů, až po finální trailer. Očekávání jsem měl teda opravdu vysoko a má satisfakce byla uspokojena natolik, že jsem si na film zašel do kina do konce 3x. Temná, atmosférická a brilantně odvyprávěna noir povídka. Deštivé noční Gotham City. Čerpání více, či méně známých postav dopodrobna a ztvárnění nejlepší pozice Batmana. Bruce si tady moc neužijeme, ale máme k tomu podány dostatečně vysvětlitelný důvod. Pattinson je i tak skvělý a jde vidět, jak s velkou láskou k této (jeho) revoluční roli přistoupil. Zoe Kravitz jako Selina nakonec také obstála a chemie mezi ní a Batmanem by se dala krájet, jak boží byla. Nakonec bych chtěl vyzdvihnout Paula Dana, který byl pravděpodobně jako záporák z celého filmu i herecky nejlepší a doufám, že se dočkám na další úžasné scény, jako byla ta v Arkhamu. Snad už chybí jen zmínit kulisový soundtrack, který filmu dodává tu závěrečnou esenci k tomu, aby dostal tak luxusní ohlasy, jaké si zaslouží. 🖤