Dunkerk

79%

Komentáře a recenze 102

8 621 bodů
3
Forma a vizuál jsou klasicky kvalitní, ale bez obsahu mě to emocionálně nestrhlo. Částečně by to u mě šlo vynahradit vyšší explicitností, ale Nolan točí PG-13, takže jsem se tenkrát v kině vlastně docela nudil... Třeba ale docením později. Určitě někdy rewatch dám.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
8.5
Mám s tím v zásadě jen tři problémy. 1) Komplikovaná struktura je zajímavá, ke konci už mi ale těch návratů a dovysvětlivek přišlo přeci jen moc. 2) Vzhledem k bodu jedna je až paradoxní, že zatímco některé momenty film "obkrouží" klidně i pětkrát, podstatná část příběhu Cilliana Murphyho je úplně vynechaná. 3) Nerozklíčoval jsem, proč zhruba jen čtyři kratičké scény nejsou v IMAX formátu? Ale jako celek Dunkerk táhne. Nolan znovu dokazuje, že práci s obrazem a "nervózním" zvukem dotáhl k dokonalosti, měřítko filmu je ohromující, akce strhující a závěr tlačí únosně na strunu emocí, aby byl "jen" dojemný a ne přeslazený. O tom, zda hodnocení poletí nahoru či dolů rozhodne druhá projekce. A tady váhám, jestli si mě zvolené vyprávění nakloní na svoji stranu nebo se potvrdí (a toho se obávám), že je to vlastně jen hezká, ale přebytečná autorská exhibice (jakkoli oceňuji odvahu a samotný nápad propojit optiku vojáka na souši = týden, civilistů na lodi = den a letců = pár hodin). Na druhou stranu zůstane silné vykreslení zmaru, beznaděje a vpravdě geniální práce s "neviditelným" nepřítelem. Projekce v IMAXu je každopádně povinností. Na malé televizi bude, podobně jako například u Gravitace, kouzlo stěží poloviční.
SNCIS
SNCIS
6 531 bodů
1
"Budeme pokračovat až do konce, budeme bojovat ve Francii, budeme bojovat na mořích a oceánech, budeme se vzrůstající smělostí a silou bojovat ve vzduchu, budeme za každou cenu bránit svůj ostrov." Dlouhé scény o ničem u kterých hraje melodramatická zvučka. Herecké výkony se ani hodnotit nedají, neboť postav tu je hromada a mně to přijde překombinované. Akce jako takové je tu pramálo, tak ani nechápu zdejší hodnocení... Cože se vám tam líbilo? Jedna hvězda, protože to natočil Nolan a já k němu mám úctu. - 10%.
mojmir.sedlacek
6 033 bodů
10
Je to výborný, neodpustím si však jedno ALE. Nolanovy filmy pro mě v poslední dekádě představovaly tu nejlepší kombinaci originálního příběhu, dobře napsaných postav a skvělého až revolučního audiovizuálu. V Dunkerku vlastně zbylo jen to poslední, zato však vypiplané do posledního detailu. Forma se stává obsahem a i s minimem příběhu a jedinou postavou, o níž se dají říct aspoň dvě věty, dokáže Nolan udržet napětí a budit emoce, což je bez debat fantastický počin. Přesto jsem čekal něco trochu víc nebo alespoň jiného. Chci to vidět znova a pravděpodobně ve mně film poroste, ovšem teď z něj zas tak na větvi nejsem. Abych ale byl aspoň trochu objektivní – Hardy, Murphy i všichni ostatní hrají, co mají; Zimmerova dunivá hudba a téměř neustálý tikot vytvářejí atmosféru, kvůli které by mělo být kino povinností. Je rozhodně moc dobře, že Nolan nevytvořil rutinní válečné drama, nýbrž naplno skočil do chladných lamanšských vod a přinesl unikátní zážitek naplno využívající filmu jako média.
Floridsky
4 376 bodů
10
Dokonale natočené válečné drama
Petrson
Petrson
4 166 bodů
8
Dialogy, příběh na 30 minut ve 107 fyzických, nebezopečných, náročných minutách. Film pro Imax, velká plátna, podobně, jako Gravitace. Za vynikající považuji neukázat nepřítele, Němce, žádné vazby na ženy, jen mužský adrenalin, žádní hrdinové, jen masa těl a minimum prostředí. Za nebezpečné považuji i to, že film je natočen tak, že člověk by měl chuť prožít adrenalin v letadlech, na lodi, stát se hrdinou, pomáhat, zachraňovat. Pocit zrát je bez emocí, krve, osobního násilí, lítosti. To je zavádějící, nebezpečné, že ztráta 100 tisích lidských životů je jen součástí válečné hry. Velmi netradiční a nebezpečný film, jak lze vidět válku. Trochu jsem se ztrácel v čase a přeskakoval formát. Vyjímečné a odvážné dílko postavené na obrazu, ocelové atmosféře. Přemýšlím, jak to autor myslel. Obrovská odvaha to takto pojmout.
Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 873 bodů
7.5
Zhodnotil bych film jako zajímavý. U mě patří do kategorie rád jsem ho viděl, ale znovu bych si ho nepustil. Film má dobrou hudbu a námět, efekty jsou také velmi dobře zpracované, ale film má i své nedostatky. Jedním z nedostatků je časová nesouladnost, dalo mi zabrat než jsem si uvědomil, že se vlastně příběhy spojili dohromady, protože část která se stala v jednu chvíli byla po půl hodině ve filmu znovu, prostě to nenavazovalo. Druhým jsou podobné osoby, do teď nevím jstli se utopil tenhle nebo ten druhej a třetím nedostatkem je nedostatek řeči, první polovinu filmu jsem si připadal jako na němém filmu, který má opravdu skvělou hudbu v pozadí.
  • Nolan
  • Hudba
  • Námět
  • Časová souladnost
Profilová fotka
Uživatel
2 840 bodů
8
Nejsem zklamaný, ale zároveň jsem na to nečuměl s otevřenou hubou jako u ostatních filmů od Nolana. 80%
hp24
2 833 bodů
9
Film Dunkerk odkrývá jednu z událostí 2.světové války, o které se noc neví, tudíž už za edukativní přínos získává bodíky. Ale především samotné zpracování je výborné. Film diváka pomalu a nenápadně zatahuje do dění, takže po nějaké době je naprosto dokonalé vcítění se do naprosté bezmocnosti uniknout z pasti na pláži Dunkerku. Autoři naštěstí navzdory trendům naštěstí šetřili s triky, což zvýraznilo reálnost prožitku, na druhé straně se neuchylovali ani k "laciným" detailům utržených částí těl. Vynikající bylo ne až tak hudební, ale spíš zvukové podbarvení, umocněné prostorovými zvukovými efekty. - Konstrukcí filmu, tedy přeskakováním v času u jednotliuvých minipříběhů, které se na konci spojí, připomněl Knoflíkáře, ale u těch šlo o ucelené povídky. Tady jde častějším střídáním (a to i den-noc) zpočátku trochu zmatek, chvílí trvá než divák pochopí souvislosti a záměr vyprávění. - Vynikající válečný film!
marie-kolarova
marie-kolarova
2 829 bodů
8.5
Nolan ukázal, že lze natočit film s perfektní atmosférou, válečnou bezútěšností a nesmyslností, aniž se u toho valí moře krve a lezou vnitřnosti. Atmosféra funguje i bez těchto prostředků, i když v reálu válka vypadá jinak. Napětí vytváří Zimmerova hudba nikoliv přitažlivost postav, o jejichž osud by se divák bál. Jednotlivé scény se rychle střídají a hlavní protagonisté jsou divákovi tak trochu ukradeni. Soustředění na celek filmu a absence silného příběhu zabraňuje tomu, aby se divák někomu fandil. Závěr dobře vystihuje tehdejší atmosféry hořkosti prohry. Co je to za akci, jejíž výsledkem je pouze úspěšná evakuace a Hitlerovo obsazení Francie? I když evakuace úspěšná samozřejmě byla a nakonec i ta válka se vyvíjela jinak.