79%

Komentáře a recenze 102

FiL44
FiL44
2 649 bodů
9
100 procentní zážitek v Imaxu, ale obávám se že jinde to tak mohutně působit nebude. Film propojuje tři časové osy, které se nakonec spojí v jednu. Režie je precizní. Herci dobří a hudební a zvukový doprovod naprosto geniální. Ale osobně doufám, že si příště Nolan vybere něco trochu zábavnějšího
2 481 bodů
5
5/10
MajklCZsk
MajklCZsk
2 369 bodů
8
Pěkně utvořené audiovizuální dílko, které lehce selhává na přenesu emocí. Jinak se jedná o bombastickou epopej násilí, strachu a beznaděje. Více v recenzi.
Kuca25
2 132 bodů
6
Jiný válečný film. Většina válečných filmů je o jednom nebo více vojáků a popisují jejich život ve válce. V tomhle filmu je to hodně jiný, film nepopisuje příběh jednotlivců, ale přesně to co se v Dunkerku událo. Je to jako kdybych se nekoukal na film o válce, ale přímo na válku. Velmi se mi líbila realičtnost snímku. Bohužel mě to tak emočně nezasáhlo jak bych čekal. Jinak bych řekl že kvalitou předči většinu válečných filmů.
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
8.5
Dunkirk je dost atypický válečný snímek. Vojáci se tu nevykecávají o tom, kdo všechno je čeká doma, důstojníci nevydávají hořečnatě rozkazy, plus jediné bitevní sekvence jsou ty ve vzduchu s pouhými pár letadly. Nolan spoléhá na čistou audiovizuální autentičnost, precizně zvládá strukturu scén, nelineární střih a fakt úchvatnou kameru. Přesněji řečeno, Nolan se zde snaží vykreslit situaci tak, jak skutečně vypadala, nikoliv tak, jak by si jí normálně filmový režiséři "přáli" mít. Zvuky tu jsou neuvěřitelné (kino je povinnost!), plus Hanz Zimmer mi opět dokázal, že společně s Morriconem a Williamsem patří mezi nejlepší žijící skladatele současnosti. Výraznější bumper ale nastává s postavami, ke kterým člověk příliš nepřilehne, díky čemuž mě film emočně moc nezasáhl, byť jsem u něho napjatý určitě byl. Myslím, že je nakonec škoda, že Nolan se na dané charaktery více nesoustředil, v rámci toho postava Cilliana Murphyho je třeba zcela nedotažená. I přesto je však Dunkirk parádní počin, nebýt těch nedotažených smyček s ústředními charaktery, byla by to pětihvězdičková záležitost.
zozemir
1 805 bodů
8
Nolan nám chtěl ukázat, že i takhle se dá sestříhat film. Ale když vám pod nos přijde každá scéna, a to ať je natočená sebekrásněji, pětkrát z jiného pohledu, zabere to dost času a hodně to ubere na příběhu, do kterého se mi díky jeho “skutečné“ délce nepodařilo řádně zaplout. S postavami jsem taktéž neměl nějak velkou potřebou soucítit. Ale až na ten strohý příběh, díky kterému nedám tu pátou hvězdičku, je to natočené krásně. Ze vzdušných soubojů, náletů na pláž a podobných scén jsem se cítil dosti nervózně i přesto že jsem seděl v pohodlném sedle biografu. Jen netuším, proč ten Hardy nepoložil svého “větroně“ na pláž mezi své a nenalodil se ostatními, místo toho aby přistál tam, kde přistál. Zřejmě Nolan potřeboval svého mučedníka.
Duffman97
Duffman97
1 613 bodů
8
Film se snaží působit realisticky a poměrně syrově ale i přes Nolanovy kvality tomu něco chybí.Nekorektní a brutálnější přístup.Myslím že být to v duchu úvodního vylodění v Normandii v Zachraňte vojína Ryana......mohli jsme tu mít nejlepší válečný film za posledních 20 let.Takhle je to pořád silný nadprůměr ale s trochou divné pachuti.
lukas
lukas
1 523 bodů
8
Tomuhle se říká válečný film s přidanou hodnotou. Nolan samozřejmě vzdává hold odvaze britských civilistů, kteří se svými “bárkami” zachraňovali ve válečné zóně. A pochopitelně na ně pomrkává ve dvou emocionálních scénách, kdy nezůstane oko suché. Ale Dunkerk je ve své podstatě univerzálním snímkem o válce, odvaze, zoufalství, pravdě, lidskosti a touze přežít (ať to stojí, co to stojí), kde o ty kulisy až tolik nejde. Kdo čeká pořádnou výpravu, vtahující kameru a akci, dočká se. Vystupují zde velcí herci, ale nestrhávají na sebe pozornost. Postavy nejsou černobílé a de facto nikdo není ušetřen. Kamera funguje ve velkých celcích i dokumentárně laděných mikroportrétech. Vychytrale pracuje s kontrasty - dokáže autenticky zachytit válečnou vřavu i zrcadlící se slunce na moři. A co je důležité, nepůsobí nikterak pateticky nebo kýčovitě. Záměř vyprávět příběh z pláže, vody a vzduchu vyšel a Nolan si zde zajímavě pohrál s vnímáním času z pozice válečného pěšáka, mariňáka a letce. Hollywoodský konec se (naštěstí) nedostavuje, vše končí civilně, pietně. Za mě místy rušivá a především nikdy nepřestávající “rucho-hudba” Hanse Zimmera. Kdyby jí bylo méně, možná by díky tomu silněji vyznělo více scén. Chápu, že měla po celou dobu udržovat držet (frenetcké) tempo, ale chtěl jsem si užít i nějakou scénu bez hudebního doprovodu. Film by to bez potíží ustál. A druhá věc, která bude spíš mým “problémem” a autorským záměrem - k téměř žádné postavě jsem si nevypěstoval hlubší vztah. Největší sympaťáci hodni obdivu pro mě ale byli rybáři z rodinné lodi. A z herectví vylézá na povrch sebemenší hnutí mysli. Soustředěné ve vážnosti a o to blahodárnější v momentech, kdy se někdo na okamžik třeba jen v koutku úst usměje. Je to po anglicku uměřené, nepřikrášlené. A o to pro mě sympatičtější. Přál bych Nolanovi, aby se jeho “srdcovce” dařilo i komerčně.
Fxxx
Fxxx
1 411 bodů
8
Nolanovy předchozí filmy byly sice vypravěčsky rafinovanější a myšlenkově ambicióznější, ale okázalá struktura v nich mnohdy zastiňovala emoce. Dunkerk, držící se v řadě ohledů více při zemi, je zatím jeho nejfunkčnějším prototypem velkofilmu, jaký Hollywood v současnosti potřebuje, velkofilmu, který budete chtít vidět nejen v technicky špičkově vybaveném kině (nejlépe v kině IMAX), ale navíc opakovaně. Díky soustředěné režii je v něm vše podřízené maximálnímu smyslovému zážitku, jehož intenzita stoupá s každým zhlédnutím, neboť se lépe orientujete v časových vztazích mezi jednotlivými liniemi a můžete víc prožívat a méně řešit naratologickou skládačku. Opojné, závratné a ve své intenzitě nepolevující od začátku do konce.
Bemiurg
Bemiurg
1 385 bodů
7.5
Nemám rád válečné filmy, proto ode mne má každý už z principu postih -20%. Ale tenhle se povedl. Film nemá žádná hluchá místa (kromě záběrů z letadel, které mi připomínaly můj pokus zahrát si letecký simulátor - spousta divokého míření, ale ne a ne zaměřit nepřítele). Skvělá atmosféra podpořená dokonalým zvukem (hudbou?). Za mně nejlepší válečný film, který jsem kdy viděl.