79%

Komentáře a recenze 102

darth vader
darth vader
714 bodů
8.5
Neustále nějaká akce, vizualní stránka bezchybná. Hudba opět jako u ostatních filmů Christophera dokázala atmosféru držet na správné úrovni. Co se ovšem týcě děje, nezaznamenal jsem vpodstatě žádný. Jednalo se totiž o film složený pouze z fyzických akcí. Což nemusí být vůbec špatně. Co bych filmu vytknul je nesrovnalost v postavách a časech ve kterých se film pohybuje. Je správně ,,propagovat" tímto způsobem násilí, nebo se jedná o záměr počestného uvědomění si našich chyb a špatných počínání?
Tomas.Abi
Tomas.Abi
706 bodů
4
Nejnudnější film, který jsem od Nolana viděl a který nezachrání ani magnetizující hudba od Hanse Zimmera. Ale protože to je Christopher Nolan, který dosud natočil vždy nadprůměrné filmy, mnoho lidí mu tento mdlý počin odpouští.
Pája DJ
Pája DJ
681 bodů
9
Nečekal jsem, že bude film až tak skvělý s naprosto jedinečnou atmosférou, které Vás od začátku táhne zcela do děje a i přes poměrně krátkou celkovou délku, Vás ani na chvilku nenudí. Je úžasné, jak dokázal režisér vše takto během "pouhých" 107 minut do sebe poskládat. Naprosto skvělá atmosféra a to až příliš reálná, doplněná skvělou hudbou Hanse Zimmer i skvělým střihem. V každém případě film roku, který si nesmíte nechat ujít.
Kick077
Kick077
596 bodů
9.5
Opravdu hodně povedený válečný film. Dobře a přehledně zpracované jednotlivé příběhy, které tvořili dohromady děj. Celé to bylo podtržené perfektní muzikou, která nenechala ani na chvilku vydechnout. Viděno v Imaxu, kde to teda taky stálo za to. Rozhodně doporučuju.
Pacman
Pacman
586 bodů
9
Více než film, je Dunkirk výborně ztvárněný a natočený hraný dokument. Rukopis Christophera Nolana je tu jasně patrný (obzvlášť se mi líbily vzájemně propojené dějové linky). Soundtrack od "Honzy Pokoje" si tentokrát samostatně rozhodně nepustím, ale tady to funguje skvěle a parádně navozuje tu skličující atmosféru. Střih mi párkrát přišel trochu nedbalý, ale nic neodpustitelného. Rozhodně nečekejte obří válečné akční drama (ano i záchranné mise vyhrají občas celou válku). Tohle je prostě historický dokument. Akorát jednu výtku mám - u Dunkirku se zachránilo cca 330 tisíc vojáků z celkových asi 400 tisíc....ok....ale neviděl jsem v žádném záběru filmu byť jen náznakem, že by jich tam bylo tolik. To šlo udělat z dálky trikově, nebo z dobové dokumentace (aby měl člověk představu). Ale jak už jsem několikrát psal jinde - jen víc takových děl, aby i mladší generace věděla, díky čemu zde dnes jsme a proč nemluvíme německy!!!
bmagic
bmagic
567 bodů
9.5
Divák, který chce shlédnout film Dunkerk a nezná předem skutečnou událost, podle které je natočen, je překvapen, co vše se za války mohlo stát. Film sám je neskutečně věrohodný tak, že divák má za chvíli pocit, že na té pláži sám je a získává pocit, že se z ní nikdy nemůže dostat. Silný dojem ze skvělého filmu.
javor6
javor6
530 bodů
10
Proste Nolan&Zimmer. Nejpusobivejsi film od Ryana. Psychicky silny. Zachycujici spise pocity. Vice doplnim.
memphistto
499 bodů
6.5
Dlouho jsem přemýšlel, co si vlastně o tomto filmu myslet. Zajímavé se slévalo v nezajímavé pasáže, které až na konci byly propojeny v jedno z různých časových úseků. Válka sama o sobě je strašná, ale přišlo mi to jako ´jeden z nejméně záživných filmů, ač natočeno to bylo slušně.
dis
dis
461 bodů
9
90% Nolan umí, tím jsem si jistej už od Mementa. Dunkerk je jedna z nejzajímavějších epizod II. světový. A nedá se říct, že by si jí filmaři nevšímali. Když pomineme dokumentárně pojatý snímky, tak přinejmenším sluší jmenovat dva, černobílej film Leslieho Normana z roku 1958, hodně soustředěnej na lidský osudy, a dokudrama z roku 2004 (hrál v něm Timothy Dalton). Nolan uchopil celou tu tragickou a heroickou záležitost na velkofilmový poměry úplně nezvykle. Trochu jako antitezi Zachraňte vojína Ryana, zato dost připomíná český válečný filmy z časů, kdy měla naše kinematografie co pořádně říct: Nebeský jezdce například. To je nejspíš tím, že je Angličan. A Dunkerk je bytostně anglickej film. Jediný, co můžu maličko namítnout, že i sem vložil Nolan svý typický hrátky s dějem.Lineární anebo úplně jednoduchý vyprávění by ho nejspíš zadusilo. Několik dějových linií, přemety a návraty v časový souslednosti? Ok. Ani příběhový hádanky mi nevadí, i když jich není málo - to všechno se dá domyslet a dofabulovat. Alespoň to vtáhne diváka hlouběj do dramatu. Postavy jsou načrtnutý, ale za nima je schovanej celej jejich malej vesmír. Jsou dokonale věrohodný v každým gestu i slovu (a těch je zatraceně málo, což bývá často znak dobrýho filmu). Fantastický hudební podkres - Zimmer se překonával, chvílemi z hudby mrazilo. Celej film laděnej do šedi, bledě okrovejch a modrejch tónů. Široširý placatý písčitý pobřeží, moře a nebe. Minimum krve, i když mrtvejch tisíce. Tam, kde Spielberg staví na roztrhanejch tkáních a lidskejch osudech, je Nolan civilní. I v těch nejděsivejších momentech zvláštně zkázněnej. Vůbec neukazuje Němce, a když není vyhnutí, tak jen jako rozmazaný siluety. Jediná scéna rozvibruje barvy a emoce: to když připlouvají civilní lodě, aby pomohly s evakuací. Tohle je fakt, o kterým se tady skoro nic neví, třebaže si vysloužil pojem: the Dunkirk spirit, což označuje britskou soudržnost ve zlejch časech. Film Dunkerk je oslavou britskejch letců, obyčejnech lidí a vojáků Británie. Bez patosu a s neuvěřitelným filmařským umem. Letecký souboje zachycený tak nádherně, jak to uměl snad jen Myiazaki. Obrazně řečeno, nelítaj tu střeva. Ale jsou chvíle, jaký v jinejch válečnejch filmech nezažijete: reálnej dojem, že válka je všudypřítomná bytost nebo pach ve vzduchu, a vy ji vnímáte...
majhan
majhan
453 bodů
8
Téma mne moc neoslovilo, tak bylo doporučeno synovi ke shlédnutí. Na dotaz jaké bylo kino odpověděl: "No asi bych si film sám od sebe taky nevybral, ale možná by to bylo škoda. Byl to mohutnej zážitek! Díky moc." Zkrátka lakonicky a stručně řečeno, že to stojí za to vidět.