Dungeons & Dragons: Čest zlodějů

81%

Komentáře a recenze 74

30 208 bodů
8
Ale jo. Zábavný blockbuster. Takhle by mohla vypadat moderní fantasy digitální dobrodružná podívaná. Dobré efekty, zajímavý dobrodružný scénář, film má spád a je to jízda. Zbytečný tlak na humornou stránku považuji za zbytečný, ale to je věc názoru. Spokojenost, něco takového jsem očekával a jsem rád za výsledek.
9
Je Dungeons & Dragons: Čest zlodějů startem nové úspěšné filmové fantasy franšízy? Měl by být! Skvělá fantasy podívaná, která nepostrádá nápady a zběsilou dobrodružnou fazónu, která si diváka získá už během startovní expozice a následně ho odmítne pustit až do závěru. Na hráče dračího doupěte se sice pořád někteří dívají skrze prsty, rozhodně by ovšem kvůli tomu neměli ignorovat tento film. Jde totiž o ukázkový případ skvělého dobrodružného filmu, který má potenciál stát se Robinem Hoodem: Králem zbojníků pro novou generaci…. Více zde
9 382 bodů
7
DnD jsou franšíza, jakou filmový trh potřebuje.. Fantasy žánr už několik let patří tak leda MCU a to nikdy nemělo s tím čemu říkám fantasy nic moc společného, jen teda že od reality to má zkrátka daleko. Nikdy jsem nehrál, ani nečetl nic z tohoto světa, jediné čím mohu nostalgicky přispět jsou zážitky z vyprávění "dračáku" na školních cestách.. Když jsem spatřil první fotky, a pak i záběry, z tohoto nadcházejícího filmu, říkal jsem si, že to sice vypadá zajímavě, ale bude to někoho zajímat? Nebude to nakonec ten stupidní příběh a humor posledních marvelovek?.. Zkrátka obavy byly obrovské a šuškanda o propadáku letošního roku mi na nedočkavosti moc nepřidávala.. O to víc jsem nakonec rád, že jsem se přesvědčil, že tohle filmové DnD naplno otevírá filmové hody letošního roku.. Partička všelijakých zlodějných existencí, kteří malými sobeckými kroky spustí události o osudech celého světa, inu takhle bych to v jedné větě popsal. Týmovka ze světa, který bych si přál ať tu s námi je i třeba na další dekádu. I když neříkám, že všechny postavy jsou zajímavé a vlastně většině chybí patřičný background, abych je nějak dostal pod kůži a bohužel členové si ani nejsou rovnocenní, avšak platí, že se na ně prostě dobře dívá a vzájemná chemie pracuje, co se dá. Jediná postava, se kterou tvůrci nějak více pracují, je bard Edgin, který je vlastně nejzbytečnější postavičkou téhle ulítlé skupinky.. A současně platí, že pro mě je on tím jediným, kterému se mě podaří rozesmát.. Nejsem z těch, kdo se chodí do kina vyřechnat nad každou stupidní hláškou a po většinu filmu se po letmých úšklebcích koukám kolem sebe, jak se tomu proboha může někdo tak smát. Takže DnD si bohužel spíše užiji v klidu doma až lidi nebudou tak na větvi, když třeba někdo mluví s britským přízvukem. Nicméně třeba scéna s oživováním mrtvol byla vynikající a vůbec se nestydím za ten úsměv od ucha k uchu... Jde o popcornový snímek, jehož smyslem je diváka pobavit a pomoc mu oprostit se od reálného světa, což zvládá na výbornou. Jak se mu daří představovat fantazijní libůstky, tak současně je i hravě začleňuje do rozvíjejícího příběhu, který sčítá několik vyprávěcích způsobů, že divák nemá moc důvod se nudit. V součtu tak jde o povedenou žánrovou všehochuť, jež nakonec vedle starosti se o divákovo rozptýlení přináší i něco od srdíčka.. Teď už nezbývá než doufat, že nám DnD nabídne pravidelné návštěvy svého kouzelného světa a třeba vyzve na souboj i samotné komiksárny. A za tenhle příslib to stojí! /viděno v kině/ 75%
8 642 bodů
1
Další rádoby nenucená digi-sračka, která chce být za každou cenu cool. Někteří to přirovnávají ke Strážcům Galaxie, protože to i nich funguje na podobném principu - postavy a chemie mezi nimi, jenže jak už jsem předznamenal, tak mně partička protagonistů nepřijde sympatická a chemii mezi nimi považuji spíše za trapnou i otravnou než zábavnou. To je samozřejmě odvozeno od toho typu neškodného a situačního humoru, který je tak ohraný ze všech těch marvelovek a jiných amerických komedií (dokladem mých slov nechť je ona typická situace, kdy jeden ňouma nepochopí ironii jiného ňoumi). Ha-ha... Celé se to snaží bavit odlehčenou atmosférou, svižným tempem, pestrostí fikčního světa a odkazy na předlohu, což má asi kompenzovat vysokou vyumělkovanost a zkratkovitost (nejen) scénáře. Pokud jste normie, budete spokojeni, protože normies jsou pozitivně nakloněni tomuto typu filmu. Fanoušek DnD by taky mohl být více zainteresován, ale já bych ho spíš poslal smočit dick! Na lidi mého typu tyto filmy působí ubíjejícím dojmem. Oceňuji však zpracování některých pasáží, na nichž jde vidět, že si tvůrci dali záležet. Očividně to však nebyl nejdražší film, takže velké trikové sekvence jsou docela hnusné, kostýmy vypadají nepoužívaně a vizáž mnoha postav připomíná spíše nějaké cosplayery než že by mě to přesvědčovalo o skutečnosti fikčního světa jako se to daří Pánovi Prstenů. To si filmaři ani po 20 letech nevezmou příklad z toho nejlepšího, co daný žánr vygeneroval? Kéž by Chris Pine hrál více ve filmech jako jsou Za každou cenu nebo Král Psanec a nezajebával se v pokleslých nesmyslech typu Wonder Woman nebo Dungeons of Dragons.
p.a.douch
p.a.douch
8 391 bodů
9
134 minut? Ani mi nepřišlo. Film pěkně uběhl, dobrodružná jízda se hnala dobrým tempem. Nechyběl humor a zajímavé postavy. Velmi mě překvapily výkony všech zúčastněných hereček i herců. Všichni dost dobří, radost podívat. Režisérská dvojka točí filmy, které mě baví. Vzhledem k tomu že si píší i scénáře, vědí co chtějí a natočit se jim to vždy povede na jedničku. Takže mě jejich dobrý výkon v obou rolích již nepřekvapuje. Kdyby se podobnou cestou jako tito dva vydal Jonathan Kasdan, patrně by seriál Willow bez problémů dostal druhou řadu.
Toren
Toren
5 185 bodů
9
9/10. Já tam tem plnej kvalt prostě vpálím. Zatraceně, takhle má vypadat poctivá blockbusterová jízda a filmová zábava! Brutálně našlapané tempo, nápaditá a vždy trošičku odlišná akce, drobné audiovizuální hrátky, využívání bohaté DnD mytologie s hromadou pomrknutí, nečekaně svěží vypravěčské kejkle s bonusem v podobě památných gagů a hlavně zábavná družina sígrů, která pulzuje vzájemnou živelností a dravou dynamikou. Proč je dnes takový problém natočit něco podobně funkčního a od srdíčka? Miluju to! Více: ZDE!
10
9/10. Hravá pecka, která baví od začátku do konce. Poctivé a bohaté fantasy, které zde hodně dlouho nebylo. Pevně doufám, že to nebyl poslední výlet do tohoto vesmíru, protože tohle má kurevský potenciál. Reálně je to asi film na čtyři hvězdy ale za tu hravost a nápaditost nemůžu jinak než trochu nadsadit.
slord
slord
3 832 bodů
9
Zábavné fantasy dobrodružstvo, z ktorého som mal úsmev od ucha k uchu. Ide z toho energia, sršia z toho nápady, svet je strašne bohatý, s lokáciami sa pekne vyhrali, tempo je nadupané a k tomu skvelá hudba. No ale hlavným ťahákom sú výborné postavy, medzi, ktorými funguje parádna dynamika, každá ich výmena ma bavila, celá tá hlavná skupinka na čele s Christom Pineom proste nemá chybu a veľmi som im fandil. A bavilo ma aj to, že chybovali často a nič im nešlo úplne hladko, takže mi prišli ľudskejší a sympatickejší, čo oceňujem. Nedostatok vidím len v slabších záporákov, ktorí mi neprišli moc výrazní, no ale je to pre mňa zanedbateľný problém v rámci tohto našlapaného bijáku so srdiečkom na správnom mieste. Prosím si pokračovanie. 9/10
Zlobert
Zlobert
3 155 bodů
5
Asi mi začínají lézt krkem blockbustery plné křečovitých vtipů. But hey. That's a me problem.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
5
Žánr fantasy se v posledních letech pere s tím, že nedokáže uvést kvalitní a zároveň úspěšný film nebo seriál, který by rozjel plnohodnotnou franšízu. S Dungeons and Dragons se to pokusili tvůrci vzít přes styl Strážců galaxie a vlastně se nedivím, že se to lidem líbí... jen to není můj vlastní styl. Film se utápí v hromadě generičnosti a vlastně je to projekt, který naprosto zapadne. Zatímco Pán prstenů nebo Hra o trůny uvedly atmosféru, kterou si divák zapamatoval, tohle působí naprosto totožně jako většina současné Hollywoodské produkce. Je to přeplácané, plné hloupých vtipů a zalepené tunou CGI, kde by ani být nemuselo. Kdyby to bylo komornější a s jasnějšími motivy, udělali by podle mě tvůrci lépe. Hodnocení: 55 %
  • Využití lore
  • Zajímavé nestvůry
  • Humor