Komentáře a recenze 134

6
Tak to dopadá, když se z blogu stane knížka.
Azrael93
Azrael93
1 476 bodů
8
Velkolepé představení Matta Damona. Skutečně, většina filmu bylo jen o něm a na jeho bedrech i spočívalo, aby to utáhl. A mohu říci, že se toho zhostil bravurně. Ostatní herci, ačkoliv nikdo z nich mě vyloženě neiritoval, byli jen Damonův kompars a Damon ukázal, že herecké kvality opravdu, opravdu vlastní a že jsou výtečné. Marťan není dokonalý film, ale herecký výkon tu opravdu dokonalý je. A Ridley znovu ukázal že filmy, kde záleží hlavně na komorním pojetí a hereckých výkonech mu opravdu jdou a pořád je má v merku. Vizuální dokonalost netřeba rozpytvávat, scénerie Marsu i ostaních "lokalit" jsou vskutku velkolepé a ač příběh by mohl být o maličko dokonalejší, stále se jedná o velmi nadprůměrný sci-fi biják a mě jako skalního sci-fi fandu vážně nadchnul. Doufám že nový Alien bude stejně epický.
fido68
fido68
1 453 bodů
9.5
Jeden z filmů který se dá zhlednout víc než jen jednou.Skvělá výprava.
Fxxx
Fxxx
1 411 bodů
8
Příběh dobrý, je ale zastíněný vizuální stránkou, což nakonec ale není vůbec na škodu
  • úžasný výkon Matta Damona
Tomas_313
Tomas_313
1 197 bodů
6.5
Po báječném Interstellaru přichází Ridley Scott se snahou vytvořit něco působivého, bohužel výsledek tomu neodpovídá. Rozhodně se nedá říct, že by Matt Damon předvedl špatný herecký výkon, pouze nedostal šanci vyjádřit ty správné emoce opuštěného astronauta toužícího vrátit se domů a proto po celý film působí strojově a nezajímavě. Co se týče děje, je to ještě horší. Hlavní hrdina se potýká s problémem, nějakým způsobem ho vyřeší a potom čeká, až se zase něco pokazí a znovu řeší. Není na tom nic překvapivého či dokonce zábavného. Ani samotný závěr nepřináší nic neočekávaného, naopak způsob provedení je poměrně překvapivý, bohužel v negativním směru. Hádám, že konec měl vyznít velkolepě, ale mně osobně to přišlo velkolepě vycucané z prstu. Na těch několik nereálných scén bych z radostí zapomněl, pokud by aspoň trochu zpříjemnily mé strádání, bohužel jediné, co mě pobavilo byly občasné tématické vtípky Damona a to na kladné hodnocení opravdu nestačí. Na závěr musím dodat, že jsem zřejmě očekával něco trochu serióznějšího, dospělejšího a dramatičtějšího, ale dočkal jsem se snímku úsměvného, pozitivního, dokonce i trochu pohádkového a i proto je zřejmě mé hodnocení tak kritické. 65%
salisbury
salisbury
1 101 bodů
9.5
Skvělá rádoby onemanshow Matta Damona na planetě zarudlé jak počínající akné se mi tuze líbila. Matt již v Interstellaru započal kariéru trosečnického planeťáka, možná proto, aby zde na vzdálené tyčince Mars opět ukázal vesmíru jak se dá přežít s minimem kyslíku díky sesbíraným životním znalostem a prošel si tak katarzí sebe sama. Jessica Chastain rozvlnila v Marťanovi svou hřívu v barvě planety pojmenované po římském bohu války stejně tak jako již ve zmíněném Interstellaru, kde čichám u obou aktérů malou galaktickou spojitost. Ridley Scott předvedl, že mimozemský svět mu není nikterak cizí, ba naopak velmi blízký a zabydlel se v něm parááádně. Jsem rád, že jsem mohl alespoň na chvíli okusit jeho bydlení, které s připlutím modrého disku ochutnám znova a rád.
davsuch
davsuch
1 057 bodů
7.5
Velmi filmařský povedený film. Napínavý, zajímavý. Jediná vada je tak, že námět je tak trochu okoukaný. Příjde mi to jako bych koukal na Apolo 13 v nové moderní podobě.
  • dobré zpracování
  • dobré herecké výkony
  • napínavé
  • zajímavé téma
  • okoukaný námět
  • známá dějová linka příběhu
brcolka
brcolka
1 045 bodů
8.5
Film je plný akce a není moc prostoru na odskočení si na záchod. Bavil jsem se velmi dobře i když pokud budu porovnávat tak na Interstellar to nemá vůbec. Ale jako zamyšlení jak by to asi mohlo být je dobré.
Marcos22
Marcos22
994 bodů
8
"Výborně natočené vesmírné survival drama, kterému k naprosté dokonalosti chybí svižnější tempo v závěru." 👍
Veronika Rada
Veronika Rada
924 bodů
10
Skvělá verze stejnojmenné knihy. Samozřejmě že filmaři se pro větší obrazové drama museli od knihy v některých částech trochu odklonit, ale vůbec to neškodí. Navic skvělé herecké výkony. Za mě jeden z nejlepších filmů z vesmírných letů. A pro všechny co knihu nečetli: neváhejte a alespoň si knihu poslechněte v audioverzi.