84%

Komentáře a recenze 134

marie-kolarova
marie-kolarova
2 835 bodů
8.5
Scott se neutápí ve vizuálních orgiích, ale soustředí na schopnost přežít a lidskou odolnost v krajních situacích. Oceňuji, že příběh se vystačí bez různých berliček a nelogičností. Markovi nepřispěchají na pomoc přátelé z budoucnosti a ani nebeská tělesa nemění svá pravidla. Důležitá je lidská soudržnost a ochota pomoci parťákovi, co měl smůlu. Prostředí Marsu Scott využívá pro vyprávění síly lidského příběhu, nikoliv pro vizuální hrátky.
hp24
2 833 bodů
9.5
Vynikajici film, ktery se radi po bok filmu Trosecnik ci Terminal svou strukturou "hledani zpusobu, jak prezit". Urcite je prinosny i k zamysleni nad lidskou snahou dosahovat novych objevu, pro nichz by se melo pocitat s temi nejpesimistictejsimi scenari moznych prekazek a problemu. Scenaristum patri dik i za casty cerny humor.
HappyPiere
HappyPiere
2 773 bodů
9
Jeden z nejlepších filmů v roce 2015 - a ne až taková oneman show, jak by se čekalo.
stantheman
stantheman
2 399 bodů
8
Příjemný film...mohl být ještě příjemnější , kdyby nás tvůrci nechali víc o samotě s Marťanem...na potlesk v centru kosmických letů už v dnešní době divák není moc zvědavej....
MajklCZsk
MajklCZsk
2 369 bodů
8
Marťan je ukázkový příklad zručného režiséra a skvělé předlohy. Matt Damon, který svojí roli zahrál parádně, tak krásně nadlehčuje danou situaci a vy tak nepropadáte chmurám, stylem: 'ÁÁÁ, on je na Marsu chudáček!'. Samozřejmě, se filmu dá vytknout opět tu klišoidní nadrženost celého světa nad tím, jestli se tedy posádce podaří zachránit prvního trosečníka na Marsu. Ovšem musím říct, že se mi film zamlouval a užil jsem si ho.
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 270 bodů
8
Naprosto famózní scifi survival film se vším všudy... Ridley mě překvapil a to milé, příběhu kde někde někdo zůstane sám a bojuje o holý život je spousta.. Ale tohle mě dostalo, super prostředí, super herex, super kamera i napětí trochu bylo, skoro vše podle reality i když budoucí... Jen mars má menší gravitaci, takže v podstatě by Matt měl poskakovat na Marsu něco jako Neil na Měsíci.. Ale jinak celkem vše věrně a založeno na vědeckých zakladech
Miller
Miller
2 220 bodů
10
Marťan je zatím jediný snímek Ridleyho Scotta, který mě bavil. Marťan je skvěle vizuálně zpracován, a je inteligentní. Skvělý výkon Matta Damona jen poukazuje na to, jak dobrý herec je. Navíc, je zde uchvatná kamera a střih, a až inovátorská hudba. Arthur Max musí mít představivost na vyšší úrovni, když našel místo (Súdán), které by tak důvěrně předvádělo Mars. Obrovský, megamolonský, kinový zážitek. Tolik, kolik jsem od Marťana nečekal, tolik jsem dostal. 100%
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
8
Apollo 13 + Trosečník = Marťan. Asi tak nějak. Tyhlecty one man survival filmy mám velice rád. Navíc Matt Damon je úžasnej. Byť se to v některých pasážích trochu táhlo, především ty na Zemi, Scott přeci jen úspěšně dokázal, že černé bezoké mrchy s druhou vysouvací čelistí nejsou tím jediným, co může z vesmíru vyplodit. A já se bavil, ale kdyby bylo více zápolícího Damona s větší dávkou pocitu naprosté izolace,plus méně scén ze Země, byl bych možná spokojenější. Hudba mi v některých částech příjemně připomínala Mass Effect.(Pokud nevíte, o co jde, tak se jedná o jednu z nejlepších a nejepičtějších sci-fáren všech dob, byť jen herních.)
winetach
winetach
1 927 bodů
10
Vizuálna stránka Promethea, realizmus Gravitácie, vtípky Emmerichovich filmov a pozitivný prístup. Ridley opäť kraľuje.
65David21
65David21
1 896 bodů
9
Jo, když mi postavíte na dvě hodiny před sebe hrajícího Matta Damona, který hraje jako o život. Tak nejde nepotěšit mě. Film je skvěle zpracovaný a funguje. Velice pěkná sci-fi, jež ví, co dělá. Ridley po dlouhé době (a také na dlouhou dobu, co si budeme povídat :D ) funční film s funkčním příběhem, kde mu hraje hlavní roli Matt Damon. Jo, tohle se povedlo, stejně jako přirovnání k trosečníkovi. Oba dva tyto filmy jsou geniální, ale bez svých herců v hlavních rolí (Tom Hanks a Matt Damon) by to byly snímky průměrné až podprůměrné. K Martaňovi mám ještě k tomu citový vztah. Vím, že je to jeden z prvních hraných filmů, co jsem, kdy viděl. Pamatuji si z velmi útlého věku právě Marťana a Gravitaci, tudíž tyto dva sci-fi snímky mám hodně rád :).