79%

Komentáře a recenze 57

Standa.
Standa.
6 180 bodů
7.5
Byl to dobrej film, o tom žádná, ale nějak se nemůžu zbavit pocitu , že jsem čekal úplně jiné zakončení, i když po pravdě nevím jaké.. Každopádně 143 minut bylo až přespříliš na vykreslení vcelku jednoduché zápletky. ale to už je ten dnešní trend, no..
  • Efekty (tradičně)
  • Až moc upovídané opice (úplně ztracený feeling strohých proslovů)
  • Snad poprvé jsem si všímal, že mi hudba nějak nesedí k probíhajícím scénám
mojmir.sedlacek
6 050 bodů
8
Třetí opičí příběh z nastavené laťky rozhodně neklesá a představuje tak důstojné zakončení téhle (pro mě trochu překvapivě) povedené trilogie. Osudovost je cítit ve vzduchu, a i přes všechny útrapy, které komunitu lidoopů v čele s charismatickým Caesarem potkávají, je tak nějak patrné, že se čas lidí chýlí ke konci. Právě tahle atmosféra udrží pozornost i v první polovině, která je nečekaně pomalá a rozvláčná, aby připravila pozice pro očekávaně epický závěr. Z poslední třetiny sice možná šlo vytřískat trochu víc, přesto se okradeni cítit nebudete a takhle komplexní zážitek blockbustery obvykle nenabízejí. Pro fanoušky předchozích dílů samozřejmě povinnost a kdo se bál, že tomuhle ambicióznímu oprášení legendy dojde časem dech, může být v klidu. Opice jedou!
Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 873 bodů
5.5
První díl se mi líbil a potří dokonce k oblíbeným filmům na mém profilu, ale d vojka šla hodně dolů a tenhle díl se udržel přibližně na stejné úrovni. Po věčinu času je film němý (když může mluvit cézar, tak proč nemůžou mluvit ostatní opice). Dále film obsahoval spoustu nelogických věcí a příběh měl dobré jen ukončení. Film obsahoval debilní zápletku a na to byl film příliš dlouhý.
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
8
Stárnoucí Cézar přichází o milovanou ženu a syna, tlupa musí do bezpečí, jenže její vůdce má v očích jen pomstu. Loajálně se k němu připojí pár primátů, aby se zasněženou krajinou vydali po stopách vojáků vedených plukovníkem Woodym Harrelsonem. Výsledek trošku šlape na pravidla letního blockbusteru, místy má až hypnotickou atmosféru, technicky je to samozřejmě znovu o maximální spokojenosti, kombinace herců, krajiny a primátů působí naprosto realisticky. Jednička byla určitou interpretací na současnou podobu sebedestruktivního světa, sázela na herce i znepokojivou atmosféru a byla výtečně dynamická. Dvojka byla příběhově plošší, ubylo nápadů a zajímavých momentů, propracovanější motivace postav chyběly, akční scény prakticky nestrhly. Tak to prostě bylo. Už tehdy opice sílily, zatímco lidstvo decimovala virová infekce. Na trojku se chystal stejný režisér Matt Reeves a dá se říct, že zopakoval co se akce týče dvojku. Jenže co se psychologie týče, víc se blíží komornější jedničce. Za to velká pochvala. Emocionální pochody opic jsou naprosto skvostné, tvůrcům nechybí odvaha ve smyslu „všichni šli na proklamovanou válku z názvu a ono je to jinak“, navrch vše předkládají v pomalém a promyšleném tempu, kdy z vůdce a autority se stává ikona. Vyvrcholení trilogie je prostě syrové drama, kdy naše ego dostává opět pořádně na frak a které předkládá několik interpretací na současnou podobu sebedestruktivního počínání lidstva. Závěrečný patos nevadí, nějakou opravdu skvostnou akční scénu navíc bych uvítal, víc bych zapracoval i na úloze nalezené dívenky, ale jinak spokojenost. Nečekaná. A Andy Serkis definitivně potvrdil jednu z nejikoničtějších postav poslední dekády.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 835 bodů
8
V téhle válce se protagonisté perou hlavně sami se sebou a vůbec to nevadí, protože právě psychologická stránka filmu funguje velmi slušně. Hlavní záporák není krvežíznivý magor, ale nelítostný voják snažící se zachránit zbytek i za cenu ztráty toho, na kom mu hodně záleželo. Jeho jednání je vedeno drsnou sebezáchovnou logikou, nikoliv iracionální touhou po krvi. I jeho vztah k Caesarovi je podřízen této logice. Inteligentní dialogy patří k slušným pozitivům filmu stejně jako nádherné přírodní scenérie. Závěrečné finále koresponduje s touto filozofií a není proto ovládané jen vzteklou řežbou. Jen některé pasáže by přece jen mohly drobátko zrychlit.
MajklCZsk
MajklCZsk
2 369 bodů
8
Je to vcelku poživatelným blockbusterem. První polovina je výborná a ohromující. Stále se nepřestávám divit, kam až technologický pokrok vede. Nicméně se nacházíme u problému, s kterým se potýkal i druhý díl - scénář. Není ani nijak převratný, nijak chytrý a děj se ani nějak neposouvá. Mnohé obrazy mohly být kratší a některým zase nevyšel úplný emocionální důraz. Celkový pokus o zachycení emocí zde selhává a to hlavně kvůli plochým postavám (vyjma Caesara).
Rabadi
Rabadi
2 259 bodů
7.5
Ačkoli mám raději první zpracování planet opic, tato nová série mě celkově velmi překvapila. Dobrá kamera i herecké obsazení. Zajímavé zamyšlení co se týče lidské krutosti a našeho chování ke zvířatům obecně. Zajímavé je, že člověk začne fandit opicím proti lidem.
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
8
Zakončení sympatické trilogie o inteligentních opicích nakonec není zas až tak velkolepé, jak se mohlo z traileru zdát. Což ale vůbec nevadí, protože zakončení to bylo důstojné. Název je však opravdu krapet zavádějící, neboť kdo čeká velklepé bitvy mezi lidmi a opicemi, bude asi dost zklamaný. Film je spíše dramatem o utlačování a odsuzování sociálně slabých s kapkou existenciální otázky, co je a jakou váhu má "lidství". (Tudíž pro voliče SPD zcela nepochopitelný film) A Andy Serkis jako Ceasar opět vynikající (aspoň ho na toho Oscara jednou nominujte, god damn it!). Krapet uspěchaný konec a několik nudnějších pasáží však rozhodně neovlivní ten fakt, že se jedná o dost kvalitní a zábavný snímek, jenž svým předchůdcům nedělá ani v nejmenším ostudu.
Azrael93
Azrael93
1 476 bodů
10
Chápu, že tomu, kdo očekával čistokrevnou akci, nemusí závěrečný díl trilogie úplně sednout, ale za mě naprosto okouzlující blockbuster, který se zaměřuje téměř výhradně na opice a jejich emoce. CGI naprosto dokonalé, skoro až naprosto realistické. Příběh je poměrně jednoduchý, ale skvěle vystavěný a gradující a navíc podtržený perfektními hereckými výkony ústředního dua Andy Serkis a Woody Harrelson. Celý film navíc podtrhuje skvělá kamera a úžasný minimalistický soundtrack Michaela Giacchina. Více než důstojné završení "opičí trilogie". EDIT: Po třetím zhlédnutí během tří let upravuji své hodnocení na plné. Ty emoce mě dostali až k pláči.
Bemiurg
Bemiurg
1 385 bodů
6
Další celkem zbytečné pokračování. Filmu by imho prospělo trochu temnější vyznění, ne točit za každou cenu rodinnej biják. Podívaná je to sice parádní, ale hromada logických chyb a občas zdlouhavé nudné pasáže sráží film jen někam k lepšímu průměru. Jsem rád, že jsem to viděl, ale podruhé už na to nepůjdu.