Komentáře a recenze 89

7.5
Spokojenost. Milý příběh, originální zpracování. Skvělá Mádlova prvotina.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
8.5
Viděno pouhou náhodou, ale překvapilo, hodně. Příběh a hlavně jeho rozuzlení není nikterak převratné, ale vyprávění z pohledu kamer dvou hlavních hrdinů - obyčejných malých kluků - působí velmi přesvědčivě. Oba kluci jsou nesmírně sympatičtí (a to mě dětské postavy ve filmech většinou dost štvou:-)) a člověk s nimi ten jejich amatérský film úplně prožívá. Moc mě potěšilo, že se něco takového objevilo v pro mě nudném českém filmovém rybníce.
Petrson
Petrson
4 166 bodů
7.5
Pokud by to bylo kratší, asi bych dal více procent, protože chvilkami to už malinko stálo, věci se opakovaly, ale na debut velmi nadstandardní. Kluci hráli skvěle, základní linka fungovala, ale bylo to na hodinovku do televize, co se týká scénáře. Jinak originální, jemně vtipné. Kdyby se posílila linka druhé rodiny, zápletka s " tajemstvím" se rozdělila na dvě fáze, nebo naopak více akcentovala, mohlo to nabrat silnějších obrátek, ale to je jen úhel pohledu.
  • námět, herecké výkony
  • délka, "nenápadně skryté kamery", nedořešená druhá rodina ( např. sklad kamer )
Kamil Fila
Kamil Fila
4 112 bodů
4
Možná by stálo i za to se zamyslet nad tím, jak je ten film vystavěný a jestli to dává smysl. http://respekt.ihned.cz/delnici-kultury/c1-62099620-marna-madlova-detska-hra-na-formana
Zbyndex
Zbyndex
3 611 bodů
6
Malé zklamání se vyklubalo po závěrečných titulek debutu Jiřího Mádla. Čekal jsem více ujetější komedii než jsem nakonec dostal. Ano, asi to nebyl cíl režiséra, ale to asi nic nezmění na mém zklamání. Hlavní problém byl nesympatický malý hrdina a trochu fádní humor. Nebylo tam moc scén, u kterých jsem se upřímně zasmál. Vyvrcholilo to smutnou, koncovou pasáží, která byla určitě zajímavá a smutná, ale já ji tam neviděl rád. Nechci říkat, že to je propadák, nebo jen špatný film, mě jen prostě nesedl. 60%.
leafroller
leafroller
3 023 bodů
10
Velmi originální a tím pádem i unikátní projekt vycházející hvězdy českého filmu pana Mádla, kterého tímto srdečně zdravím. Pan Mádl začíná být - podobně jako třeba pan Roden - zárukou kvality a kdykoli vidím jeho jméno, tak se začínám těšit. Ale k filmu samotnému: originální forma vyprávění, škola kamery i střihu a vynikající hlavní hrdinové, kteří nám mj. připomínají, že jedenáctileté dítě už dost normálně uvažuje a je třeba s ním podle toho jednat. Jako třešničku na dortu vyzdvihuji krátkou scénu s domácím násilím, které téma je v naší kinematografii zatím dost tabu, i když ve skutečném životě představuje nepředstavitelný problém. Za mě 100% a kdyby šlo víc, dám víc.
hp24
2 833 bodů
10
Nebojím se napsat, že první film Jirky Mádla je stejné zjevení, jakým byl před 20 lety první film Saši Gedeona "Indiánské léto". V obou případech naprosto nový způsob vyprávění, nový druh snímání. Nápady v titulkách připomenou stejně nápadité titulky Amálky z Montárny (=Amelie z Monmartru), nechybí humor, jakož i věrohodné scény dramatické, ale i emotivně silné situace, při kterých se mým sousedkám v kině objevily slzy na tvářích... Tím, že už 20 let amatérsky nahrávám a v posledních 12 stříhám (od Pinnaclu az po Edius), jsou mi blizke "amaterske" napady hlavniho hrdiny. Ocenuji profesionalni herce (napr. O.Vetcheho, M.Táborského), jak dokázali upravit své obvyklé herectví do polohy obyčejného člověka nachytaného kamerou, že se tedy může a dokonce "musí" dívat do kamery, ač je z normální praxe zvyklý na opak. Troufám si tvrdit, že hned z kraje roku 2014 se zrodil velký favorit na několik Českých lvů a dokonce jsem přesvědčen, že právě ono vypravěčsko-technologické inovátorství by mělo tento film nominovat do patřičné kategorie na Oskara. Určitě má mezi filmy v neanglickém jazyku velkou šanci na úspěch. Viděno 10.4.2014 (děkuji Kinoboxu za pozvánku na projekci); 99,9%
VasaFlasa
VasaFlasa
2 827 bodů
8
Film, který v české kinematografii dlouho chybět. Nadějných mladých režisérů není v ČR dostatek, tak snad se konečně zadařilo a pan Mádl tímto snímkem na režisérské křeslo nezanevře. Originální počin, kterému by mohlo pokračování hodně ublížit. Pan Miroslav Táborský dokazuje, že není malých rolí.
nikol125
nikol125
2 781 bodů