Takový klukovský film. Ale dobrý. Dobré dětské výkony a dobré výkony známých herců jako Hynka Čermáka, Otakara Brouska ml., nebo Kláry Issové. Děj plyne pomalejším tempem. Ale ono dosáhnout jakéhokoli snu nikdy není zadarmo. Chce to hodně potu, dřiny, odříkání, pevné vůle.
Velmi zajímavý, poctivě natočený western! Moc mě zaujal. (Zejména to, že syn říkal svému otci "pane"! Vykání, to prosím beru, ale "pane"?!) Charizmatický Kris Kristofferson v roli Nobleho Adamse jako nemilosrdný stopař banditů je opravdu skvělý. A nejen on. Hlavní padouch John Stillwell, který měl vždycky v botě schovanou malou pistolku, byl rovněž vynikající. Konec mě pak zvláště dostal! A líbila se mi i hudba Sylvestera Levaye a lokace. Užívala jsem si to a byla jsem naprosto spokojená. Hluchá místa film nemá. Nenudila jsem se ani chvíli. Je to drsný western. Ale nějak takto to zřejmě na Divokém Západě kdysi vypadalo.
Mám ráda francouzské filmy, protože si myslím, že Češi mají k francouzskému humoru blíž než k anglickému. Vzpomeňme jen na "četnické komedie" s Louisem de Funèsem, které české diváky baví i po mnoha letech. Přitom téma této komedie je vlastně smutné. Kdo by chtěl být po zbytek života na vozíčku?! Je to neštěstí! Ale přesto je to film, nad kterým se člověk zasměje a má i o čem si popřemýšlet. Moc mě to bavilo. A oba hlavní představitelé byli skvělí.
Nepodařená kriminálka na hranici kýčovitosti, bez tempa, bez napětí, natočená navíc zastaralým způsobem. Celé to má chuť těžké deprese, k čemuž přispívá i hudba. A dalo by se najít poměrně dost míst (nebudu je tady vyjmenovávat), která jsou nevěrohodná a nelogická. Vladimír Dlouhý potvrdil svou výjímečnost. Petra Jungmanová hrála rovněž skvěle. Díru do televizního světa tato inscenace ovšem neudělá. Je to jen jedna z mnoha podobných kriminálek. Od režisérky Němcové by člověk jaksi čekal víc.
Zajímavý indicko-americký film, přibližující divákovi ne příliš informovanému kulturu a zvyky Indů. Líbila se mi hudba Nitin Sawhney. Film je citlivě natočený, je možná poměrně dost dlouhý (téměř dvouhodinový), ale ty kontrasty těchto dvou světů, indického a amerického, jsou natolik značné, že chce-li je režisérka dokonale vystihnout, nevejde se do nějakých 120 minut. Obě kultury, styl života, hodnotový žebříček, to je nebe a dudy, jak se říká. Na jedné straně indický život, překypující radostí ze života, energií, barvami, láskou, na druhé straně typický americký styl života, citově mnohem chladnější, uspěchaný, mravně zkažený. Mira Nair všechny tyto odlišnosti ukazuje s citem pro bengálské tradice a s maximálním pochopením zachycuje každý aspekt smyslu života. Film dává realisticky nahlédnout na život imigrantů a pro mě to byl jeden z nejlepších filmových zážitků poslední doby.
Charizmatický Kris Kristofferson v roli Nobleho Adamse jako nemilosrdný stopař banditů je opravdu skvělý. A nejen on. Hlavní padouch John Stillwell, který měl vždycky v botě schovanou malou pistolku, byl rovněž vynikající. Konec mě pak zvláště dostal! A líbila se mi i hudba Sylvestera Levaye a lokace. Užívala jsem si to a byla jsem naprosto spokojená. Hluchá místa film nemá. Nenudila jsem se ani chvíli. Je to drsný western. Ale nějak takto to zřejmě na Divokém Západě kdysi vypadalo.
Film je citlivě natočený, je možná poměrně dost dlouhý (téměř dvouhodinový), ale ty kontrasty těchto dvou světů, indického a amerického, jsou natolik značné, že chce-li je režisérka dokonale vystihnout, nevejde se do nějakých 120 minut. Obě kultury, styl života, hodnotový žebříček, to je nebe a dudy, jak se říká. Na jedné straně indický život, překypující radostí ze života, energií, barvami, láskou, na druhé straně typický americký styl života, citově mnohem chladnější, uspěchaný, mravně zkažený. Mira Nair všechny tyto odlišnosti ukazuje s citem pro bengálské tradice a s maximálním pochopením zachycuje každý aspekt smyslu života. Film dává realisticky nahlédnout na život imigrantů a pro mě to byl jeden z nejlepších filmových zážitků poslední doby.