Harry Potter a vězeň z Azkabanu

86%

Komentáře a recenze 84

9 035 bodů
9.5
Kdyby mi někdy dal otázku: Jaký díl HP považuji za nejlepší, neváhám ani vteřinu. Třetí díl je příběhově naprosto důsledný, ale hlavně vizuálně nenudící a každým záběrem překvapující. Alfonso Cuarón prokázal Harrymu medvědí službu, kdy dokázal udělat ten pomyslný most mezi dětskou naivní pohádkou a regulérním dospělým drámem. A udělal to v tak vizuálně podmanivém kabátu plného nápadů (kamera, co projde zrcadlem), že už jen proto se jedná z mého pohledu o nejlepší a nejlépe natočený film z této série.
Milandob
Milandob
8 900 bodů
10
nielen najlepsi z celej serie (cuaron a jeho rezia rules...) ale obstoji to i samostatne ako fantasy dobrodruzstvo pre mlade decka...
8 621 bodů
3
Remeslně je to snad lepší než předchozí díly, protože Cuarón je lepší režisér, ale obsahově je to furt taková pohádka. Hádám, že to k HP prostě patří, ale příběh je nepochybně slabý. Celá ta zápletka se Seriusem Blackem je strašně povrchní - není dostatečně vykreslena, takže působí příliš samoúčelně a rozuzlení tak nemá kýženou údernost. Vlastně to ani moc nepůsobí, jako by postavy něco velkého rozkryly. Vysvětlím: Nejdříve je nám tato postava uprchlého vězně představována jako hrozba pro Pottera. Pak se v rozhovoru dozvíme, že zradil a k smrti přivedl své přátele, Harryho rodiče a nějakého Petera Pettigrewa. Krátce poté, co Black nastoupí na scénu se však dozvíme (opět v rozhovoru) že Black je vlastně nevinný, že za vše může právě Pettigrew, který to na Blacka navlékl a od té doby 12 let schovával v podobě Ronovi krysy Prašivky. V závěru je Black osvobozen... Nemusím dodávat, že z toho žádné zadostiučinění nesálá. V knihách je to snad více prokresleno a příběh se zabývá i minulostí, ale jako divák filmu mám k minulosti tohoto fikčního světa přístup jen skrze expozici (pár rozhovorů). Jako divák mám také Harryho rodiče u piči, protože nejsou hmatatelní - ostatně celý příběh začne tím, že zemřou a pak už se jede jen Harryho linka, v níž mu neustále někdo říká, že se podobá otci, ale oči má po matce. To nestačí. Celá tahle patetická a plytká kravina mě nechává chladným.
jay.lee
jay.lee
7 487 bodů
10
Harry ...cestuje časem BEZVA!!!!
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
10
V případě třetího pokračování Harryho Pottera jde od samého začátku vidět, že se režie chopil někdo jiný než Columbus. Ano. Cuáron se chopil režie naprosto famózně a vyhrál si s každou scénou. Nevím jak je tomu v předloze, ale zde už jde vidět vývoj postav, velký posun v ději, odkrytí nějakých otázníku a samozřejmě přibylo více postav. Taktéž herci ukázali nějaký vývoj v oblasti herectví a už sem s radostí mohl prohlásit, že casting byl přesný. Cuáron také do filmu vpasíroval další prvek a tím je temnota, která filmu dodala šmrnc a posunula sérii do dospělejší úrovně, takže už hlavně v poslední půl hodině nelze mluvit čistě jen o pohádce. Vězeň z Azkabanu je rozhodně nejlepší část série.
VitvarJane
VitvarJane
4 487 bodů
8
Další díl Harryho Pottera je velmi povedeným snímkem, které tak nějak ukazuje, že už se nebude jednat ani tak o strašidelnější pohádku, ale že to J. K. Rowlingová myslí opravdu vážně, a celá série se časem dotočí. Celkově je tento díl skvěle upraven a dokonalým přepisem knihy...
kilby1989
kilby1989
4 397 bodů
10
Jako bych se díval na jiného Pottera. Temnější, zábavnější, akčnější. Už to není jen pohádka pro děcka. Cuarón vyčaroval úžasný kousek, který v potterovské sérii těžko někdo překoná. Dodatek 19.7.2011: Nepřekonal! :) 90%
evismaior
evismaior
4 254 bodů
9.5
Podle mého názoru jeden z nejlepších dílů celé harrypotterovské série. Ona i knižní předloha je skvělá, třeba takové mozkomory dodnes považuji za nejpříšernější nadpřirozené bytosti a ve filmu z nich jde skutečně hrůza. Tenhle díl už skutečně není pohádka, takže oceňuji změnu režiséra a i Michael Gambon je v roli Brumbála po smrti pohádkového dědečka Richarda Harrise velmi dobrý. Proměnily se i Bradavice, jsou členitější, temnější jsou pak i jednotlivé záběry a rovněž hudba. Film se už nesnaží zkopírovat celou knihu, drží se jen hlavní dějové linky propojené navíc všudypřítomnými odkazy na ubíhající čas, o který nakonec jde ze všeho nejvíc. Perfektně odehrané nové postavy Remuse Lupina a Siriuse Blacka a i hlavní trio už herecky hodně dospělo. Klidně bych u tohoto filmu snesla i delšé stopáž. Paráda.
10
Pro mě nejlepe zpracovaný a natočený film o Harry Potterovi. Cuarónovi se nejlépe ze všech režisérů Potterovy ságy povedlo trefit do mé představy Harryho světa, kterou jsem si vybudoval při čtení knížek. A podle hodnocení nejenom do mé. Tento díl s 83% je nejlépe hodnocený díl celé serie. Komentováno po shlédnutí první části sedmičky. Nečekám, že by druhá část překročila hranici 80%. Michael Gambon( Brumbál), Gary Oldman ( Sirius Black), David Thewlis ( Profesor Lupin), Timothy Spall ( Červíček) jsou ve svých rolích jako nováčci Potterova světa naprosto úžasní. Prostě Potterovka propracovaná do nejmenších podrobností.