86%

Komentáře a recenze 84

LenkaVL
LenkaVL
2 331 bodů
7
A následuje třetí díl. Postavy už nejsou tak dětské. Maskérky se vyřádily, aby jim daly takový "puberťácký" zjev. Konečně nějaké pořádné kouzelné zvíře - Klofan je krásný. Tento díl je zase o něco temnější, než díl předchozí. Efekty nabírají na intenzitě.
  • potterovská série
  • triky
  • zvířata
guestka
guestka
2 304 bodů
6.5
proč mám z tohoto filmového dílu pocit, že se to celé odehrává na halloven
Miller
Miller
2 220 bodů
10
Mé dvě nejoblíbenější postavy (Lupin a Black), v jednom filmu. Za mě nejlepší Potter-film 90% Rotten Tomatoes: 91% | FDb.cz: 84% | kfilmu.net: 88% | IMDb: 78% | Kinobox: 85% | průměr: 85%
tomlery
tomlery
2 141 bodů
10
Vzpomínám, jak tento díl byl první, který jsem viděl v kině. Prostě jsem jít musel. Pro mě to byla novinka, protože jsem knihu nečetl a netušil jsem, o čem film bude a neskutečně jsem ho žral od začátku do konce. Bylo to neskutečně famózní! To zpracování, ten příběh, ten nápad! Naprosto úžasné!
Kuca25
2 132 bodů
10
Třetí rok Harryho v Bradavicích právě začal. Vězeň z Azkabanu je díl který se ohromně liší oproti předchozím dvou. Ale rozhodně je lepší. Temná stránka Harrymu sluší. Není to přehnané, ale ukazuje že i v Harrym Potterovi může nastat obrovské nebezpečí. Film mi občas připadal že ho točil Tim Burton což je jeden z nejlepších režisérů. Alfons Cuarón natočil dokonalý film. Jako fanoušek Harryho jsem to hltal. Sice to není tak podobné knize, ale to vůbec nevadí, vše nahrazuje ukázka Bradavic a okolí, které se hodně změnilo. Sice nemám rád když se něco mění, ale Bradavice se změnili k lepšímu a to je dobře. V podstatě jediný film kde nikoho neohrožuje Voldemort, ale záporákem je někdo jiný. To si myslím že je super. Poznali jsme víc detaily kouzelnického světa a viděli že Harry Potter nemusí být natáčen jen pro děti.
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
9.5
HBO GO mi nadělilo předčasnou vánoční nadílku v podobně všech dílů HP série (i s českým dabingem, který překonává originál), tudíž nějaké to chronologické opětovné zhlédnutí bylo nevyhnutelné. A po čerstvém zkouknutí trojky musím i nadále konstatovat, že se jedná o nejlepší díl série, který mi vždy zpříjemní den. Po příběhové stránce by se daly najít nějaké výtky, ale po čistě filmařské je to učiněné blaho, které mi potvrzuje, že Cuarón se na to neměl vybodnout a normálně v sérii pokračovat dál. Nejenom jeho režisérská ruka, ale také práce s kamerou je něco, čím si zcela strká do kapsy nějakého Yatese nebo Columba - skvěle si hraje se svými dlouhými a dynamickými záběry, díky kterým má divák pocit, že film a jeho děj jsou v pohybu. Nemluvě o těch pár krutopřísných záběrech typu projetí skleněným odrazem bubákovy skříně a zamrznutí rostlin z chladné přítomnosti mozkomorů. Skvěle pracuje s nastavováním správné atmosféry (Které dopomáhá výborná Williamsova hudba) různých okamžiků (příjezd do školy za doprovodu písně školního sboru, ticho při příchodu mozkomora do kupé, atd.) A tyvole, ty detaily a naznačování! Ne nadarmo ve filmu často vidíme velké kyvadlo a hodinový mechanismus, když nám to dává najevo, že se bude v příběhu pracovat s časem samotným. Ne nadarmo vidíme přechod ročních období skrze Vrbu Mlátičku, když nás to seznamuje se zásadním místem příběhu. Nemluvě o detailech typu několikaminutový tikot v pozadí, když se Harry s Hermionou vrátí v čase, a ztlumené barvy (ne tolik jako v Princi dvojí krve, kde to zas jak na palici moc přestřelili), které dávají najevo, že série se začíná ubírat temnějším směrem. Ten film je prostě blaho sledovat. Už jen kvůli tomu extrémně vtipnýmu Snapeovi.
karlik4801
1 942 bodů
7
Už o něco milejší a efektivní. Konečně má Harry Potter pořádný děj se zajímavými zvraty. A konečně vyžaduje plnou pozornost aby divák pochopil o co všechno jde. Scény jsou doplňovány dobrou hudbou a celé to vypadá k světu. Už se začíná něco dít s hlavním dějem, který je protáhlý do všech dílů.
wop
wop
1 716 bodů
8.5
Nejlepší z Potterů. Zdaleka. Změna režiséra sérii pomohla a z celého filmu je cítit energie a nadšení, které pro něj zjevně Cuarón měl. Leckdo (včetně mě) mohl být zpočátku zklamaný a vyvedený z míry změnami, které s sebou nový film přinesl. Kdyby nic jiného, tak Bradavice vypadají docela jinak a ředitel Brumbál také (ačkoli to je sotva práce režiséra). Ve výsledku musím ale uznat, že jsou to všechno změny k lepšímu a že dodaly sérii neopakovatelnou svěžest a atmosféru. Kdyby se někdo chtěl podívat jen na jediný Potterovský film, ať je to Vězeň z Azkabanu.
  • Atmosféra.
  • Vtip.
  • Scény a drobnosti, které tam nemusely být, kdyby šlo jen o otrocký přepis knížky, ale které z filmu dělají mistrovské dílo.
  • Proč Cuarón nenatočil Potterů víc?
Duffman97
Duffman97
1 618 bodů
10
Tohle byl nářez.Pohádka se změnila na napínavou fantasy,Daniel se konečně naučil hrát a mnohem větší prostor dostal i Severus Snape v podání skvělého Alana Rickmana.Režie a scénář jsou také skvělý.Colombusi,vrať se sám domů.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
8
Nějakou tu dobu šlo o můj nejoblíbenější díl. To se však změnilo, ale film pořád patří k mým více oblíbeným z Potterovských filmů. Kvality se jednoznačně posunuli nahoru ve všech směrech. U prvních dvou dílů jsem dával hvězdy tak vysoko kvůli nostalgii atd. Tady už můj dětský vztah není tak velký takže jsem schopen být víc objektivní. Tenhle film byl první krok, udělat z pohádky, akční temný film nejen pro děcka. Je tady méně některých postav, jenže je k tomu jasný důvod. Stopáž je už tak dost velká, však pro příběh potřebná. Jestli někdo chce rozvíjet ostatní vedlejší postavy, nechť si jde přečíst knihu. Protože tenhle film není její kopií 1:1 a to je sakra dobře. Alfonsovo dílo je skvělé, leč né dokonalé. Největší výtku bych měl v nelogičnostech. Někdy jsou to vážně takové kraviny uzpůsobeny ději, až mi z toho jde hlava kolem. Naštěstí je to jediná větší chybná věc filmu. Přesto mi něco brání jít víš než 8,5/10.