Recenze Thor: Temný svět

1 2 3 dalsi posledni
  • 80%
    0
    0
    28. 11. 2017
    Brenan88 (46186 bodů)

V rámci Marvelovek trochu slabší podívaná,ale rozhodně lepší než první díl. Thor opět urazil dlouhou cestu a jeho pokračování působí pevnějším dojmem. Mírně temnější pojetí mu sluší. Herci jsou ok,efekty vypadají dobře a Thor s Lokim jsou prostě sympaťáci,co víc chtít?

• 70%
    0
    0
    31. 1. 2021
    martin-mickey-stusak (26507 bodů)

Marvelovský filmový vesmír na snímek ´Avengers´ (2012) navazuje volným pokračováním etud asi největší marvelovské mytologické postavy a tím není nikdo jiný, než Thor. Oba snímky propojuje Thorův bratr Loki, který je za své činy uvězněn, jinak si dějově snímek jde svou cestou. Po technické stránce hlavně v rámci vizuálních efektů vše probíhá ve svém standardu, takže tady není nic, co by se dalo vytknout. Dějově to už krapet hapruje s jistými podivnostmi, pokud máme v rámci středověké fantasy jisté předsudky a očekávání. Říše je po divácké stránce očekávaně v nebezpečí a Thor si po svůj bok vezme uvězněného Lokiho. Nakonec, proč ne? Jistou ofenzivu by to mohlo přinést. Jenomže nepřináší. Bratrská chemie nefunguje jak by měla, a to i přes fakt, jaký lotr Loki, v kontrastu s Thorem, je. Tady děj sází na jejich vzájemnou spolupráci v rámci záchrany všeho co se dá, jenomže tato výzva nebyla využita tak, jak by měla. V rámci Lokiho nekalých úmyslů a neustálých Thorových podezření prostě chybí nějaké emoční bratrské scény. Hlavní postavou je samozřejmě Thor, ale divácká pozornost míří spíše právě na Lokiho, což tvůrci jakoby dopředu vytušili a tak je hodně držen v pozadí. To se však bohužel nějak nedaří, takže je na debatu, kdo vlastně tou hlavní hvězdou tohoto snímku je ve skutečnosti. Thor a nebo Loki? Na Thora to rozhodně nevypadá. Humorných hlášek je dostatek, akce krátké, ale jsou, dramatizace pokulhává. Ale na druhou stranu, mohlo to dopadnout i hůř. Thor je zkrátka postava, jehož svět je na filmové ztvárnění složitější než se zdá. Ale snaha se cení.

• 70%
    0
    0
    9. 11. 2017
    Pete69 (21991 bodů)

Thor Temný svět je por mě osobně lepší než první díl. Je tam více akce a lepší příběh. U jedničky jsem se polovinu filmu vysloveně nudil, u dvojky už naštěstí ne. Těším se na nového Thora, pokud bude stoupající trend pokračovat, tak to snad bude konečně pecka.. Postava Thora má potenciál.

• 50%
    0
    0
    20. 12. 2015
    Sheldon (16034 bodů)

Guilty pleasure. Neskutečný slepenec drží zejména díky sympatickým hercům a vtipným sarkastickým scénám. Jakékoli pokusy o hloubku dopadají naprosto tristně, ale je to popcornová zábava. Jinak dost zbytečný film.

• 75%
    1
    0
    18. 7. 2016
    lamps (14912 bodů)

Jestliže první díl považuji za dobrý především proto, že byl první a veškeré dění bylo neokoukané a tudíž i zajímavé, dvojka už se hlásí o slovo z toho důvodu, že z okoukaného znamenitě těží a dokáže ho velmi efektně a originálně rozvíjet. V rámci všech Marvelovek se sice nejedná o nic vyloženě převratného, a to jak vizuálně, tak hlavně příběhově, ale všechny ty střípky, z nichž je dějové pexeso sestaveno, a každý drobný pozdrav směrem k divákovi, který si ve vzrůstající propojenosti marvelovských světů libuje stejně jako američtí producenti, jsou v konečné fázi natolik důmyslné a ryze zábavné, že druhý Thor si zaslouží dolarovou koupel a fanouškovskou přízeň minimálně stejně jako letošní Iron Man. Alan Taylor byl výbornou volbou, příběhu dodává jednak místy temnější a velkolepější výpravu, a jednak se nebojí sáhnout pro humor a zpestřit některé scény o vítanou a nerušivou nadsázku, bez které si podobné projekty já osobně nedovedu představit. Jediné, co mi tak brání dát plný projev mé divácké spokojenosti, je mírné lajdáctví tvůrců vysvětlovat vedlejší motivy a dokonce i základní zvraty, a také nechutně ohrané schéma ohledně záporáckého syndikátu, jehož mocenský comeback doprovázený neporazitelnou zbraní a odporným vzezřením už jaksi není tak cool jako před nějakými 10 lety. Jinak ale velké překvápko a zatím jasná účast v top trojce letošních popkornových pochutin :D

• 65%
    0
    0
    28. 7. 2017
    Danny F. (11151 bodů)

Ani první díl, tak ani tento mě nijak neohromil. Vesmírné sci-fi bylo zajímavé. Kombinace s realitou už byla chabá. Nebylo ve filmu nic co by mě silně zaujalo.

• 80%
    1
    0
    2. 1. 2017
    JosefTomas (8769 bodů)

Na dvojku si pamatuji ze všech Marvel filmů nejméně, ale dal jsem jí 80%, takže se mi líbit musela, i když vlastně nevím, o čem že to vůbec byla. Vybavím si max jednu scénu s Lokim a... To je vše. Fakt tomu dávám 80?

• 80%
    0
    0
    29. 4. 2014
    Standa. (6169 bodů)

Lord of the ring meets Star Wars. Pohodová Asgardská Marvelovka, která se sice hodně liší od jedničky příběhem, ale nikoliv kvalitou, ta je srovnatelná. Natálka je pořád neskutečná krasavice. A Idris Elba zaválel, jako nikdy, moje nová oblíbená postava.

• 90%
    0
    0
    5. 11. 2013
    Tom Hardy (5256 bodů)

Tentokrát půjdu s chutí proti proudu. Druhý Thor je totiž v mnoha ohledech výbornou ukázkou toho, jak by to v marvelovkách mohlo (a mělo) fungovat. V prvé řadě se konečně dostavuje nejistota, zda se všechny postavy dožijí závěrečných titulků. S tím souvisí temnější atmosféra, která se však k mému překvapení dokonale skloubila s větší nadsázkou. Některé "vrstvené" scény vypadají jak z nějaké opravdu dobré klasické komedie (a přitom neruší). Pokud byla jednička solidně odvedeným komiksovým odpichem k velkolepé týmovce, dvojka už je suverénním sólistou, který neslouží jen celku, ale současně mu dokáže být inspirací. Teď jen doufat, že si druhý Captain America povede stejně dobře.

• 80%
    0
    0
    19. 9. 2016
    evismaior (4253 bodů)

Tak tenhle díl se mi líbil mnohem víc než nemastná neslaná jednička. Zejména poté, kdy unavení komparzisté odhodili meče (přiznejme si, že tyhle středověké výdobytky působí v kontextu příběhu dost směšně) a chopili se pořádně nabušených zbraní. Temní elfové jsou důstojným protivníkem, kterého se je třeba obávat, a zničení vesmíru je pro obě strany konečně tím uvěřitelným impulsem k rozpoutání pořádné akce. Přetavení nezáživné starobylé fantasy v nadupané sci-fi tomuhle příběhu jednoznačně svědčí, stejně jako absence rozvleklého úvodu - tentokrát se jde rovnou na věc. I postavy jsou mnohem lépe napsané - pravda, ještě pořád bych uvítala víc prostoru pro Thorovu partu a Heimdalla a sám Thor je pořád tím sterilně kladným hrdinou, profesor Selvig směšnou figurkou a Odin mocným, leč trochu zabedněným panovníkem, ale z Jane se nám pod vlivem tajemné látky vyloupla docela fajn ženská hrdinka, z královny Friggy je skutečná Amazonka a Loki hláškuje, kudy chodí, a navíc diváka až do poslední chvíle drží v napětí, jaké pohnutky u něj nakonec převládnou. Kontrast digitálního prostředí a reálného Londýna sice při každé změně scény poněkud zarazí, ale přesto se na tohle dílko moc pěkně kouká. Spokojenost.

• 70%
    0
    0
    23. 11. 2013
    Petrson (4128 bodů)

Překvapivě vtipné, chvílemi hezky hloupě komiksové, exceluje zejména Stellan Skarsgård. V rámci komiksových nadílek pro mě v detailech příjemné zpestření. Druhý díl lepší prvnímu.

• 55%
    1
    0
    21. 9. 2015
    rkotvald (3159 bodů)

Marvelovská Fáze 2 mi jednoduše nesedne, ani na druhý pokus. Iron Manovi 3 měl alespoň něco málo do sebe, ale Thor 2 prostě nefunguje. Oproti zvláštně pojaté jedničce, s kterou dokázal Kenneth Branagh fascinující kousek, a to obohatit komiksový svět o jakýsi "Shakespearovský" nádech. Jenže tady žádné podobné kouzlo už prostě není. Ani už onen velký Asgard není tak zajímavý a velkolepý, záporáci totálně nezajímavý, alespoň Natalie Portman je menší pipina, ale to je tak vše.

• 75%
    0
    0
    25. 4. 2017
    jarv (2949 bodů)

• neskutečně zábavný Loki
    • důmyslné využití Thorova kladiva
    • o chlup vtipnější Thor než minule
    • slabá záporná postava
    • minimum odkazů na ostatní marvelovské filmy
    • nepřítomnost agentů ze S.H.I.E.L.D.
  • 90%
    1
    0
    26. 3. 2018
    roque (2920 bodů)

Druhý díl opět nezklamal. O moc lepší, než díl první. Více boje, dramatu, akce i lásky. Děj je plnynulejší a člověk se tak více baví a drží pěsti Thorovi. Záporák docela dobrý a zničit ho, to dalo pořádnou práci.

• sexy Chris Hemsworth
    • děj
    • akce
    • to brnění, či co, u záporáků je hrozně divné
  • 80%
    0
    0
    11. 2. 2016
    Petr Kocfelda (2915 bodů)

Vynikající fantasy film.Dávám mu 80 procent.

• 75%
    0
    0
    5. 2. 2016
    Ombak_Penari (2760 bodů)

Je to opulentní fantasy, ryzí odpočinkovka. Pěkné pokoukání s oblíbenými postavami, hromadou soubojů, monster a kouzel, vesmírných lodí, prostě všeho, čeho si člověk na fantastickém žánru tak rád užívá. Možná to není nijak chytré ani originální, ale rozhodně zábavné a opulentní. Pro nenáročného diváka jako stvořené.

• 85%
    0
    0
    5. 6. 2021
    Temný Pán ze Sithu (1858 bodů)

A máme tu další díl Thora, temný svět, a temné to opravdu je. Co sem si tak pročítal recenze, v jedné věci se shodnu, je to rozhodně lepší než první dil.me osobně se thor 2 velmi líbí,lepší příběh, sympatické postavy a Loki, opět exceluje a to na výbornou.. Zaporaci jsou skvely,napadení asdaegu ještě lepší za mě 85 procent jako, samostatný film. V rámci MCU, 80 procent a to proto, že linka s thor a lok a lokiho"smrt"je velmi důležitá z hlediska dalšího děje v MCU filmech

• 80%
    0
    0
    24. 11. 2022
    avenis (1756 bodů)

Elfové v trochu jiné podobě, než jsme zvyklí z Tolkienových příběhů, neporazitelní Asgarďané v čele s Thorem, záludný Loki, který navzdory své potměšilosti vzbuzuje sympatie, křehká půvabná Jane, ... a poutavé pokračování Thorovy linie. Aether, jeden z kamenů nekonečna, který není kámen. Já jsem spokojená.
    (14.12.2021)

• 85%
    0
    0
    11. 3. 2014
    jvempire (1208 bodů)

Jedno z mála pokračování které se mi líbilo více než první díl. Jsem natěšen na to co Marvel udělá s filmovým univerzem dále, ale Captain America Zimní voják vypadá velice nadějně. Jinak tento díl mi připadal celistvější a více akčnější než jednička.

• 80%
    1
    0
    3. 11. 2014
    salisbury (1101 bodů)

Thor syn Ódinův v podobě Chrise Hemswortha již podruhé rozeťal Mjöllnirem oblohu a jeho tažení bylo stejně kouzelné jak v prvním epochálním díle ba možná toto pokračování se mi zdálo o špetku hřmícího blesku lepší. Tuším dle náznaku jenž nám byl v závěru nabídnut blížící se pokračování, kde se moc těším na Sběratele. Věřím, že donutí Thora zas pozvednout a roztočit hřmové kladivo nad hlavou v úžasně strhující dobrodružné podívané.

1 2 3 dalsi posledni

Hodnocení a recenze Thor: Temný svět

80 75 ?