Dokážete si představit děsivější vesmírný snímek, než jakým byl roku 1979 první Vetřelec (Alien) od Ridleyho Scotta? A co takhle křížence s militantním festivalem hororu, jímž na Scottovu mašinerii klaustrofobního napětí roku 1986 navázal James Cameron, od režiséra nejkrvavějšího mainstreamového hororu minulé dekády? Fede Álvarez, tvůrce remaku Lesní duch (Evil Dead) a znepokojivého thrilleru Smrt ve tmě (Don't Breathe), v srpnu uvede pokračování vetřelčí ságy s názvem Vetřelec: Romulus (Alien: Romulus), jež zatím sklízí ta nejlepší doporučení. Oba režiséři původních dvou filmů udělili své posvěcení, teaser by nahnal husí kůži snad i hadům a nově promítaný trailer na lasvegaském CinemaConu údajně ještě přitvrdil. Z herečky Cailee Spaeny, již připadla nevděčná úloha nástupkyně Sigourney Weaver, se pomalu stává ikona nové generace.
Články 128
Některé kinematografické záhady opravdu nepotřebují vysvětlovat. Dvakrát to platí u tematiky satanismu, již tvůrci pochopitelně vyždímali až k neúrodnému pramenu, odkud se čerstvě vymanil také horor První znamení: Přichází satan! (The First Omen). Dějový předchůdce klasického snímku Přichází Satan! (The Omen) s Gregorym Peckem, který roku 1976 děsil záběry na tvář zdánlivě obyčejného malého chlapce Damiena, rozplétá církevní konspirace a zrození antikrista s mateřským znaménkem v podobě tří šestek zasazuje do stále oblíbenější formy klášterního hororu s jeptiškami. Bohužel je zhola zbytečný jako součást zavedeného příběhu a naprosto nicneříkající také jako žánrovka pro novou generaci.
První záběry z očekávaného sci-fi hororu Vetřelec: Romulus (Alien: Romulus) nezklamaly a legendární série, která v tomto století pokračovala dějovými prequely v režii Ridleyho Scotta, se pod dohledem Fede Álvareze (Lesní duch) vrací ke kořenům. Zasazení příběhu mezi událostmi Vetřelce (Alien) a Vetřelců (Aliens), respektive do prostorů ocelové vesmírné lodi, dá ikonickému Xenomorphovi z nejděsivějších představ H. G. Gigera novou várku lidských obětí, jejichž původ a motivace mají vyplývat z jediného momentu v druhém Cameronově filmu. Tím však napojení na předchozí části podle Álvareze nekončí.
Vetřelec: Romulus (Alien: Romulus) vznikal původně primárně pro stream, studio 20th Century Studios je ale s výsledkem tak spokojeno, že počin nakonec vysílá do kin. To zní jako dobrá zpráva vzhledem k tomu, do jak slepé uličky dostal sérii samotný Ridley Scott, jehož prequely Prometheus a Covenant nedokázaly nalákat dostatek publika ani jednoznačně přesvědčit kritickou obec. První velmi krátká upoutávka slibuje komorní akci připomínající úplné začátky série.
Tento víkend, tedy vlastně většina týdne, se na streamech nese ve znamení startu nových ambiciózních seriálů, z nichž budou chtít mít jednotlivé platformy obří hity. Týká se to zejména epické fantasy Avatar: Legenda o Aangovi (Avatar: The Last Airbender), která do hrané podoby adaptuje kultovní animák. Na své si však přijdou i fanoušci předaleké galaxie.
V Apple TV+ se stále snaží přicházet s novými lákadly, které by jejich službu postavily na úroveň streamovacích gigantů. Sci-fi seriál Constellation je dalším želízkem v konkurenčním ohni.
Predátor: Kořist (Prey) napravil značce před dvěma lety reputaci. Nyní je na Vetřelci, aby jako Fénix povstal z popela. Bude k tomu mít příležitost nejen filmem Vetřelec: Romulus (Alien: Romulus), ale také televizním seriálem.
Pro Ridleyho Scotta je Vetřelec srdeční záležitostí, ke které se pravidelně, ať už z pozice producenta nebo režiséra, vrací. Prometheus (2012) byl začátkem nové série, která předcházela událostem prvního Vetřelce (1979) se Sigourney Weaver. Dalším dílkem do skládačky byl Vetřelec: Covenant (2017), po kterém mělo následovat pokračování, na které již dějově naváže výlet lodi Nostromo.
Uplynulý víkend měl jednoznačného diváckého favorita, historického Napoleona od veterána Ridleyho Scotta, který sice vznikl pod hlavičkou streamovací platformy Apple TV+, ale vzhledem k tvůrci a oscarovým ambicím dostal místo též v kinech po celém světě. O druhé až čtvrté místo žebříčku tržeb a návštěvnosti českých kin se přetahovali třetí Trollové (Trolls Band Together), nové Hunger Games: Balada o ptácích a hadech (The Ballad of Songbirds and Snakes) a Vachlerovo Tajemství a smysl života (The Meaning and Mystery of Life).
Charlize Theron, hvězda ze snímků Prometheus, Šílený Max a Atomic Blonde, včera oslavila 48. narozeniny. Za svou kariéru si získala srdce hledače talentů, kritiků i milionů diváků a divaček. To, že krása pro ni nehraje až takovou roli jako dobrá herecká příležitost, dokázala například ve filmu Zrůda, kde se kvůli masové vražedkyni proměnila k nepoznání.