Komentáře a recenze 96

2 322 bodů
10
Nádherný film jeden z nejlepších
Bordoshut
1 647 bodů
8
7,5/10 – „Příběh plytký, efekty nádherné.“ Těmihle slovy by se asi dal shrnout celý Cameronův velkolepý avataří comeback, byť ve snímku přirozeně figuruje i spousty dalších proměnných. Těmihle slovy by dost možná dal shrnout i první díl, ale ten především vynikl po do té doby zcela nevídané technické stránce a jednoduchý námět navíc držely pohromadě velmi silné emoce, které diváka do příběhu zaháčkovaly. Dvojka naproti tomu nepředstavuje žádný velký technický objev (mimo pár podbízivých záběrů vody) a děj je přitom ještě o poznání hloupější. Plukovník Miles Quaritch se totiž vrací zpátky na Pandoru, aby vykonal svoji velkou odplatu, akorát však v modré – lidem se totiž podařilo zachránit jeho vědomí a vložit ho do jiného člověka, z kterého udělali avatara. Ten potom nahání chudáka Jakea Sullyho ve vzduchu, v pralese i na vodě a neustále bere do zajetí jeho všetečné děti. Zní to trošku praštěně – je to praštěné – ale ujišťuji vás, že premisa druhého Avatara je na něm to zdaleka nejhorší. Pak tu je ještě menší problém s gradací, jelikož hlavní záporák celé 3 hodiny pátrá po Sullym (a místo toho nachází jeho děti) a Sully se zase celé 3 hodiny někde zašívá, aniž by se jakkoliv připravoval na nevyhnutelné střetnutí. Člověk zkrátka nemá pocit, že Cameronovo dílo kamkoli graduje. Další trapností jsou solidně přestřelené dialogy, které se nasílu tváří hrozně osudově a vyzařuje z nich odhodlání bojovat, jenže tvrdě naráží na fakt, že během chvil, kdy jsou pronášeny, se vlastně k žádné velké bitvě neschyluje, a tak prostě jen vyšumí do větru. Kritizovat by se dala i určitá nahodilost celé zápletky, kdy se Jake Sully s rodinou prostě rozhodne odejít od lesních lidí někam jinam, čímž se s naším kmenem definitivně rozloučíme. Natrefí pak na osadu mořských lidí, kteří je přijmout mezi sebe. Mojí poslední velkou výtkou je dvourozměrnost některých postav, zejména Sullyho nejstaršího syna, ale vlastně i jeho dvou dcer, které tak nějak postrádají povahu, jako by nebyl čas ji načrtnout. To je trochu paradoxní vzhledem k tomu, že film trvá neuvěřitelné 3+ hodiny. Stejný problém mám i se Sullyho ženou, kterou sice máme dobře prokreslenou z minulého dílu, ale tady je to také jenom postavička na šachovnici. Totéž platí o všech záporácích. Scénář se vůbec nezamyslel nad tím, jak se hlavní záporák (tedy tělo nějakého vojáka + plukovníkovo vědomí) vyrovnává s faktem, že je vlastně v jiném těle, případně má v sobě mysl, která k němu nepatří. Ani mořští lidé nejsou zrovna definicí trojrozměrnosti. Jediná postava, která je skutečně dobře a poctivě vykreslená, je Sullyho mladší syn, ale to jenom proto, že měl zdaleka nejvíce screen timu sám pro sebe. Každopádně jako hlavní tahač do dalších 3 plánovaných dílů bude fungovat dobře. Toť vše k negativům. Pozitiva jsou samozřejmě velkolepá výprava, nadčasový vizuál, skvělý hudební doprovod, slušná práce s kamerou, zábavnost a vymazlené digitální efekty. Bavil jsem se. Viděno v IMAX 3D. Top hláška: "We have some unfinished business!"
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
10
Před 13 lety jsem zavítal do kina na první díl. Tehdy mi bylo jedenáct let a měl jsem všechny legendární skvosty kinematografie ještě před sebou. Ovšem jsem v té době už vnímal jakousi kvalitu a technickou stránku vizualizace filmového světa, protože v první dekádě nového tisíciletí se spousta filmařů v té době předhánělo v technologiích, použití motion capture a jeho celkového využití v CGI. The way of water posouvá tyto hranice o dalších minimálně 10 pět dopředu a ukazuje fakt, že se na film takové produkce vyplatí počkat tak dlouho právě kvůli vizuálu, který vás naplno pohltí a přesune tak na stříbrném plátně přímo do galaxie Alpha Centauri na planetu Pandora. Budete s filmem společně objevovat nově představené krásy přírody, alternativní zvířata, které se až podezřele podobají těm naším a budou vám představeny také nové kmeny, které jsou také velkou částí příběhu. Podvodní svět je jen třešničkou na dortu skvostné explorace a film mi tak mohl nabídnout hádám úplně první multižánrový dokument, který se krásně režijně do filmu hodí a má svou zaslouženou epičnost. Spoustu lidí zajímá příběh, který se už v prvním díle jevil spíše průměrnější, kýčovitější a podle klasické šablony blockbusteru. Druhý díl ale posunuje příběh o dost dál a konflikty se neřeší moc na diplomatické úrovni, ale spíše v rodinném poutu, který pokládá slušný základ pro nově představené postavy a už teď jsem si je naprosto oblíbil. Cameron je tohoto řemesla znalý a lze poznat jistá inspirace z jeho předchozích filmů. No a působí to bravurně. Soundtrack není taková bomba, jako od Hornera, ale základ z prvního dílu tam má a dalo se s tím dobře pracovat. Škoda, že působí dost nedotaženě , protože má potenciál některé scény vyšvihnout ještě dál, než jsou. Celkově spokojenost, povinný kino zážitek. O víkendu jdu potřetí, miluju to.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
9
Asi jsem se zamiloval. Druhý Avatar je definicí kino zážitku a ten kdo to nezažije na velkém plátně, tak nemá šanci plnohodnotně docenit technologickou výjimečnost daného snímku. Mé obavy z rozsáhlé stopáže se díky bohu nevyplnily, naopak tři hodiny na Pandoře utečou jako voda. Celý příběh, leč slabší a pln všech možných žánrových klišé, je strukturován do typických 3 aktů, které jsou od sebe rozeznatelné a mají vzestupnou tendenci. Cameron předkládá ukázku toho, jak se dělá velkofilmová zábava a jak by mělo vypadat velkolepé finále. Nově představené postavy více méně fungují, nově vzniklá rodina Neytiri a Jakea je katalyzátorem veškerých událostí a emocí. Hudba tahá za kratší provaz a není toliko zapamatovatelná, ale pořád je v rámci blockbusterové rodinky filmů v lepší půlce.
FAT_YODA
FAT_YODA
1 510 bodů
6
Je to krásné.
Pedro24
Pedro24
1 504 bodů
9
A já si myslel jak je Interstellar vizuální top strop, pak jsem viděl Avatara na obnovené premiéře v kině a byl jsem nucen tento názor poněkud přehodnotit a dnes jsem byl na premiéře pokračování dvanáct let starého filmového fenoménu a musím tento závěr o tom, který film má nejlepší vizuál nechat otevřený, protože tohle je zase o stupeň výš a je to to nejhezčí co jen může lidské oko v kině zřít a kdo ví s čím se Jim vytasí za 2 roky. Ale dost o vizuálu, těch silných stránek je tu víc. Co se týče hudby, tak mi James Horner chybí, neznamená to ale že bych byl nespokojen, jeho nástupce odvádí úctyhodnou práci a vpodstatě jede v podobných tónech. U postav je to asi tak, že jich je sice hodně, ale všechny fungují funkčně a zapamatovatelně, tedy až na jednu výjimku v podobě generálky Ardmoreové, ta mi asi jako jediná vůbec nesedla a přišla mi nezajímavá, návrat Selfridge by byl hádám lepší. Kdybych si měl vybrat mezi tímhle nebo 1. Dílem, tak nakonec asi přecijen vyberu ten 1. Protože po emoční stránce je silnější a celkově si hraje víc s emocemi, za což ale novějšímu nemůžu ubrat body, jelikož je to prostřední díl ságy a na emoce většinou hrají ty první či poslední části, takže tady s tím nemám žádný problém. Samozřejmě James Cameron jakožto mistr sekvelů odvedl opět brilantní práci celkově jako režisér. 2. Avatar je brilantní blockbuster, který musí vidět každý komu se alespoň trochu líbil 1. Avatar, těm co ho zbožnují to asi netřeba připomínat.
Azrael93
Azrael93
1 476 bodů
8
James Cameron nás konečně vzal zpět na Pandoru a byla to opravdu přenádherná podívaná, v níž se s námi podělil o další kousek svého světa, který je plný života a byl krásný pocit se do něj opět ponořit, neboť je to svět, který prakticky není možné rozeznat od reality. Vizuálně 15/10, zde vůbec není o čem diskutovat. Co se tempa filmu týče, zde už to tak dokonalé není, tedy předpokládám pro většinu lidí. Mě totiž poněkud utahanější a pomalé tempo vůbec nevadilo a naopak jsem si užíval krásy Pandory, ovšem plně chápu, že ne každý to tak bude mít. Samotný příběh je opět velmi jednoduchý, přímočarý, plný opravdu vynikajících akčních pasáží i klidnějších hloubavých částí a zde jsem dostal přesně to, co jsem očekával. Vytknul bych snad jen to, že lidští antagonisté se zde až příliš zaměřují jen na to, aby zabili Jakea, což lze pochopit u Quaritche a dalších Rekombinantů, ale jinak moc nevidím důvod, proč by lidé měli vynakládat tolik peněz a životů jen kvůli Quaritchově osobní pomstě, protože globálně pro ně Jake, který chce pouze ochránit svou rodinu, nepředstavuje žádné velké nebezpečí. Co bych ještě vytknul jsou poněkud šablonovité a mnohdy černobílé postavy, které dělají přesně to, co se od nich očekává a nedočkáme se tu žádného většího zvratu. Samotné postavy jsou fajn, všechny nové dětské/puberťácké posily jsem si celkem oblíbil (ačkoliv mi cca 2/3 filmu trvalo, než jsem je od sebe začal pořádně rozeznávat) a chemie mezi nimi byla perfektní. Ale ta šablonovitost je prostě celkově trochu sráží. A neskutečně mě tu od začátku až do konce srala Neytiri, která jako by úplně ztratila mozek. Každopádně i přes své menší chybky se stále jedná o naprosto skvělý snímek, který jsem si velice užil. 8,5/10
ondy9
ondy9
1 453 bodů
10
Avatar se po dlouhých 13 letech konečně vrací a je ukázkou toho, jak James Cameron opět zvládl nemožné a znovu ukazuje, že v oborech sci-fi/CGI je tím nejlepším režisérem všech dob. Vizuál neuvěřitelný, hudba překrásná, příběh dojemný a překrásný zároveň. Z nových postav se mi moc líbila postava Kiri a její spojení s Eywou. A ještě víc to že je to dcera Grace, to sice vyvolává spoustu otázek, ale i tak bylo moc krásné znovu vidět Grace. Lidé tentokrát šli přes mrtvoli mnohem více než minule a mohu říct, že za celý život jsem ve filmech a reálu nenáviděl lidskou rasu víc, jak za 3 hodiny stopáže tohohle filmu. Jednoduše řečeno, až tak úžasné že nepopsatelné slovy, musíte "zřít" abyste pochopili 🐳 100% (recenze z 17.12.2022)
Jaroslaw 23
1 448 bodů
8
8/10 Nevím jak,ale James Cameron nás opět zavedl na dechberoucí Pandoru a opět dokazuje,že je králem blockbusterů.Vizuálně nádherný snímek,který se nebojí spomalit,nabídnout nám velmi silné emoce,velmi bravurně zvládnutou akci a velmi silné příběhové oblouky at už starých,tak i nových postav.Jen škoda první hodinky,na kterou se sice pěkně kouká,avšak nelze přehlédnout jistou klišovitost a ukazování toho samého jako bylo v jedničce,i přesto jsem si druhého Avatara neskutečně užil a určitě na něj zajdu minimálně dvakrát.
SirAduard
SirAduard
1 425 bodů
8
Mnoho lidí říká, že nový Avatar nepřekonal svého staršího brášku, co se týče efektů a příběhu. Já ale s tím nesouhlasím. Minulý film určitě překonal tehdejší konkurenty po stránce vizuálu, avšak v pokračování Jamese Camerona překonal režisér i sám sebe. Voda je pro oči neodolatelná a pod hladinou moře je to snad ještě nádhernější. Fauna a flóra mě bavila poznávat a k novými postavám jsem si dokázal vybudovat vztah. Bohužel ne všechny se mi prokreslily dostatečně, jako například Spider, který byl sice zajímavý a zábavný, ale jeho znázorněné motivace mi nepřišli dostačující na to abych mu porozuměl. Největší překvapení bylo pro mě samotné finále, díky nápadité akci a uplatnění věcí, které byly načrtnuty dříve, však některé emoční scény na mě nezafungovaly správně, jak bych si přál a kdyby byly více vybudované, tak bych si konec užil naplno. Pořád ale finále tohoto snímku je o dost silnější než v minulém filmu, neboť je více zaměřen na osobní motivy a postavy než jen na tupou akci. Proto pro mě Way of Water překonává klasiku z roku 2009, a i když se nezařadí v mé „topce filmů roku“, tak na novou návštěvu Pandory se nesmírně těším. [80%]